hodal82

Film tema bryllup

19 indlæg i dette emne

Hej

Så er det vidst også på tide at jeg fik oprettet en tråd herinde :-)

:loveboard: Lidt om os

Jeg hedder Nicole og min forlovede hedder Lenni.

Vi startede med at skrive sammen d. 14 marts 2014 på dating.dk, og fandt hurtigt ud af at vi havde mange fælles interesser - men vigtigst af alt at vi var begge total filmnørder.

Vores første date var 10 dage senere, hvor vi havde en lang og hyggelig aften på Tapas & Paella i Århus, og kemi var der bare. Aften sluttede af med et uskyldig kys da vi sagde farvel (stadig uenighed om hvem der kyssede hvem :-) ).

Da første date var gået så godt, blev vi allerede dagen efter enig om at vi skulle ses snart igen, så 4 laaange dage senere, var vi på anden date - hjemme hos Lenni. Han havde lavet peberbøffer, bagte kartofler og whiskey sauce. Han havde været i Bilka dagen før for at handle ind og da han stod i vin afdelingen for at købe vin - sendte han mig en sms og spurgt hvilken slags vin jeg kunne lide. Svaret var: sød hvidvin

Iflg. ham selv havde ekspedient kigget mærkeligt på ham, men alligevel var det lykkes ham at finde den helt rigtige vin som jeg kunne lide :-)

Vi skulle selvfølgelig se en film og valget faldt på "Turbo" (animationfilm), må dog sige jeg kan ikke huske hvad filmen handlede om, da det var begrænset hvor meget jeg så af den.

Dagen efter d. 29 marts offentliggjorde vi at vi var kærester og siden da har det er det bare godt derude af, flyttede sammen i juni 2014 - hvor jeg pakkede min Århus lejlighed sammen og flyttede til Sabro.

Frieriet var d. 28 marts 2015, hvor vi i forbindelse med vores årsdag havde planlagt en weekend på Hindsgavl slot. Vi ankomme til slottet ved 12 tiden, hvor vi checked ind på værelset og derefter var der en gåtur rundt på området omkring slottet. På rundturen rundt (som vi overhovedet ikke var klædt på til (meget blæsende)), var der ude i skoven sammen med krondyrflokken som løbe ved siden af var der en pludselig opstillet picnic til alle dem som var med turen - her fik grissini med ærtepure og øl og sodavand - virkelig hyggeligt.

Da vi kom tilbage på slottet, var der eftermiddagskaffe med kage bord - super lækkert. Derefter gik vi tilbage på værelset hvor vi have 2 timer inden vi skulle op at spise. Jeg var igang med at finde mit tøj frem, da Lenni siger til mig om jeg ikke kunne se de ænder der var ude ved søen i haven, clueless som jeg var stod jeg og kigge og sagde jeg ikke kunne se dem, han blev ved med at insistere på at de var indtil jeg fik øje på dem. Da jeg vendte mig om fra vinduet sad Lenni på et knæ og en lille æske med en ring i. Han fik sagt "Vil du gifte dig med mig?" og jeg fik vist fremstammet et "ja" inden tårerne kom.

Vi fejrede vores forlovelse med en go' 5 retters middag på slottet. Vi blev enig om at vores forældre skulle vide det før nogen andre, hvilket betød at vi ikke kunne ringe til nogen og fortælle det - sikke en pinsel. Så om søndagen fik min far og hans kæreste det af vide, og derefter måtte jeg vente helt til tirsdag før Lennis forældre og min mor og hendes mand fik det af vide. Da de havde fået det af vide, blev der med det samme sendt sms'er rundt og facebook posting.

Det var vist nok om os indtil videre.

Selve planlægningen af brylluppet er i fulde gang. Så her er lidt fakta om hvad der er styr på.

Bryllupsdato: 9 april 2016

Tema: Film med et art deco look

Farver: sort, hvid og guld

Kirke: Sabro kirke

Feststedet: Nilles kro

Fotograf: Samuraifoto

Blomster: Guld & grønne skove

Kjolen: Panyotis (blev købt i maj - tidligere end forventet)

Menuen: er fastlagt

Brudepige: Hanna (folkeskole veninde)

Forlover: Martin (folkeskole kammerat)

Gæster: 70 personer

Bryllupsrejse: Århus - lejlighed lejet i Isbjerget

Budget: ca. 125.000

Vi har valgt at lave en "Save the date" begivenhed på facebook, så alle er informeret om datoen i god tid. Ligeledes så de kan få bestilt værelse på kroen.

Jeg vender snart tilbage med flere inspirations billeder og nyt fra planlægnings-fronten :biggrin:

post-78816-0-43184100-1442430949_thumb.j

post-78816-0-28158800-1442430960_thumb.j

post-78816-0-90633200-1442430984_thumb.j

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med bryllup og din planlægningstråd

super fedt tema :loveshower: vi har næsten de samme farver ser jer, vi har dog sølv i stedet for guld

glæder mig til at følge jer frem til jeres store dag

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stort tillykke med det forestående bryllup og din tråd herinde. Fedt og anderledes tema. Hvordan vil I bruge det med filmene?

Hej

Vi har tænkte os at bruge det på flere forskellige måder.

Det starter med invitationen som bliver en gammeldags biografbillet (lige som den på billedet).

På hver kuvert kommer der et film citat.

Så laver vi popcorn bar til receptionen, og kagen bliver pyntet med filmrulle og en figur fra en film (kan desværre først afsløres efter brylluppet - overraskelse til gæsterne) :-)

Alle borde får et clapboard hvor bord navnet kommer til at stå på, dette bliver nogen af vores yndlings film.

Bordkortene bliver holdt i samme stil som invitationen og hver person får et citat fra en film.

Oversigten over bordene bliver lavet i stilen med det billede jeg har lagt ind - dog ikke helt besluttet endnu.

Vi håber på at finde en bil som er brugt i en film (altså ikke bogstaveligt brugt i en film), men f.eks. James Bond el. noget i den stil :-)

Og så selvfølgelig rød løber ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg selv været igang med at overveje om jeg skulle holde tale for min kommende mand, hvilket jeg på forhånd har erkendt, det kan jeg ikke uden at komme til at græde... Så gik selvfølgelig i det kreativ hjørne, det skulle jo være noget som passede ind i temaet og jeg kan godt lide det ikke bare er en tale.

Første ide:

Min ynglings gruppe er Wet Wet Wet og Love is all around er fra filmen 4 bryllup og 1 begravelse, så kunne jeg holde den sang som en tale på dansk.... Dur ikke skulle rejse mig og holde tale stadig :td:

Anden ide:
Så kunne jeg skrive hele sangen på A4 papir og ligge under hver af gæsternes tallerken og få dem til at holde talen.... Nej gik hellere ikke, hvis nu der var nogen som ikke havde lyst til at rejse sig og timmingen af det ville blive svært... :td:

En dag så jeg denne video på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=XWPCZeZY9pw&index=17&list=PLYnvK0gXpgSGKrqKoSL1csx7dy-uIIVfU :biggrin:

Så har fundet et på Etsy, som laver videoer ved at sætte filmklip sammen og er i dialog med hende om at få lavet min egen video (normalprisen er 255,-) hendes film: https://www.youtube.com/watch?v=RzazcWDkDtM&list=PL10NZJadiyf6pa9SYJ716TbsJ4JMpaHSa&index=2

Den bliver på Michael Buble: Everything, og så med en intro ligesom i Star Wars filmene https://www.youtube.com/watch?v=2Mo0dSHFGPg - hvor jeg fortæller om talen

Så det bliver min egen lille film, hvor teksten Everything bliver min tale, kommer til at kører som undertekst.

Hvad synes I om ideen? Er den helt crazy? :a1221:

Redigeret af hodal82
1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så det vist tid til en lille update :-)

Igår var jeg i city vest (Århus) for at blive klippet, og da jeg havde lidt tid inden min tid, besluttede jeg mig for at gå i Janne K butikken og her fandt jeg de Lola Ramona sko som jeg havde udset mig som bryllups sko. De er måske en lidt utraditionel farve - sort, men det er bevidst valg, da jeg gerne ville købe et par sko jeg kunne bruge bagefter (når nu det skulle være Lola sko) og kender mig selv nok til at vide at hvide/beige sko bruger jeg ikke :-)

Synes dog de er super fine med hjerterne :heart:

Efterfølgende var jeg et smut i Søstrene Grene hvor jeg var heldig at finde det guld papir jeg skulle bruge til invitationerne og programmet - WIN

Og idag sendte min grafiker ven mig så invitationen og programmet - og de ser helt fantastiske ud - kan næsten ikke få armene ned af begejstring (skal nok dele et billede af dem snarest) :thumbsupsmileyanim:

Så alt i alt 2 rigtige succesfulde dage med bryllups planlægning :loveshower:

post-78816-0-64747500-1444982096_thumb.j

1

Del dette indlæg

Nu så jeg lige at det er et film tema bryllup I (du) lægger op til at holde, hvad jeg ikke så sidst. Der falder Michael Buble vel lidt udenfor. Du kunne jo godt bruge Love is All Round som underlægningsmusik eller TopGunn nummeret Take My Breath Away (Berlin).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag har jeg prøvet at printe et prøveeksemplar af invitationen og programmet (bordkort) på guldpapiret.
Og må sige jeg super tilfreds med resultatet synes selv det ser rigtig godt :loveshower:

Så ville lige dele lidt billeder med jer :-)

Farven på papiret er måske lidt svær at se på billederne, så har lige prøvet at tage et billede uden tekst også.

Invitationer er fuldt klar til print - der er lavet brevflet med navne på, så vi slipper for at skrive dem. Så det kun kuverterne der skal skrives.
Det eneste vi mangler at finde ud af med dem er hvordan de skal "samles" om det skal være med et bånd eller i en indvendig kuvert. Tanker/ideer om dette er velkomne :-)

Programmet bliver også bordkort dvs. der hvor der står navn/efternavn kommer der via brevflet navnet til at stå på gæsten. Udover det så får hver gæst deres eget individuelle citat på forsiden (bunden). Citat er fra den film som bordet hedder.

Vi valgt følgende film som bordnavne:

Rio (hovedbordet)

Guardians of the galaxy (forlover, brudepige, venner bordet)
Fifth element (kollega bordet)
Top gun (moster/onkel bordet)
Pulp fiction (moster/onkel bordet)
Olsen banden (bedsteforældrebordet)
Harry Potter (søskende, kusine/fætter bordet)
Jurassic World (søskende, kusine/fætter bordet)
Hvert bord har en betydning for os som par.
Rio 2 var den først film vi så i biografen sammen. Inden vi tog i biografen, så vi Rio 1, da vi sad i sofaen og "fly love" sangen begyndt, fløjtede Lenni med på melodien og i det øjeblik indså jeg at jeg var forelskede i ham :a1221:

post-78816-0-19409600-1445872545_thumb.j

post-78816-0-36209100-1445872550_thumb.j

post-78816-0-68232700-1445872554_thumb.j

post-78816-0-74366500-1445872559_thumb.j

post-78816-0-95121200-1445872563_thumb.j

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer