Dkchelle

CM bryllup 24.06.2017 - Beretning og leverandørliste

345 indlæg i dette emne

11 minutes ago, Albrechtsen Foto said:

Kirken i Sønderborg er rigtig skøn og udsigten foran kirken er fantastisk på en god sommerdag.

Det vil da være et rigtig godt indslag med personlig betydning for dig hvis han kan få lov til det. En vielse med indslag hvor folk kommer på banen med nogle ord giver vielsen et meget mere personligt islæt.

Hvad er det for et hotel I har booket? Det ser rigtig godt ud.

 

 

Det er det nemlig - og hvis vejret kan være som i går, ville det være perfekt :) 

jeg har også lige taget kontakt til en sanger for at høre om han kan evt synge i kirken og/eller senere som et indslag til festen, så jeg er spændt på hvad han siger. 

Hotellet bliver Fakkelgaarden i Kollund. Vi havde booket Hotel Baltic i Høruphav, men de gik desværre konkurs i starten af året, så vi skulle ude og finde noget andet, som faktisk ikke er så nemt. Vores dato vi havde planlagt til at starte med, kunne ikke længere lade sig gøre da alle steder var booket. Så besøgte vi Fakkelgaarden og de havde kun to datoer tilbage næste år! Og vi slog til, og flyttede så bagefter dato i kirken osv. :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser ud som om at Fakkelgården ligger lige ned til fjorden. Det vil da være en glimrende lokation udover at Sønderborg Slot også er en god lokation til billeder.

En sanger i kirken er som regel rigtig god underholdning. Prøv at høre præsten om han/hun kan opfordre til at man giver et bifald til sangeren bagefter. Nogle gange er det meget antiklimaks når der har været rigtig god sang, og så der er total stilhed bagefter.

Det giver en rigtig god stemning hvis man kan give et bifald. Men kræver at præsten opfordrer til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Albrechtsen Foto said:

Ser ud som om at Fakkelgården ligger lige ned til fjorden. Det vil da være en glimrende lokation udover at Sønderborg Slot også er en god lokation til billeder.

En sanger i kirken er som regel rigtig god underholdning. Prøv at høre præsten om han/hun kan opfordre til at man giver et bifald til sangeren bagefter. Nogle gange er det meget antiklimaks når der har været rigtig god sang, og så der er total stilhed bagefter.

Det giver en rigtig god stemning hvis man kan give et bifald. Men kræver at præsten opfordrer til det.

Mange tak for dine kommentarer og forslag :) 

ja, vi håber på nogle flotte billeder ved vandet, måske solnedgang også. Slottet snakkede vi også om i går, hvis vejret er til det og hvis havnen også er fyldt med gamle træskibe, kunne det være flot. 

 

Ellers har jeg tænkt på naturen omkring Sandbjerg. Vi kan måske komme ind i "det gule palæ" hvis de har åbent den Lørdag. En anden ide er Gråsten Slotspark hvis ikke Dronningen er der så der er lukket. 

Men ellers er jeg helt lost for steder hvis det er regnvejr og vi ikke kan være ude...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare det er et sted indendørs hvor der er enkel baggrund uden en masse der forstyrrer baggrunden i billedet.

Det vigtigste er jer som brudepar, så er baggrunden "næsten" ligegyldig. 

Hvad med Fakkelgaarden? Er der mulighed for billeder indendørs? De ved nok godt hvad der kan fungere hvis de har mange bryllupper.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, Albrechtsen Foto said:

Bare det er et sted indendørs hvor der er enkel baggrund uden en masse der forstyrrer baggrunden i billedet.

Det vigtigste er jer som brudepar, så er baggrunden "næsten" ligegyldig. 

Hvad med Fakkelgaarden? Er der mulighed for billeder indendørs? De ved nok godt hvad der kan fungere hvis de har mange bryllupper.

Ja, hvis vi blot er 50 personer og reserverer 15 værelser, får vi hele hotellet for os selv og så er der forskellige rum hvor vi kan være. Et tårn med udsigt, åben trappe, en pejsestue, brudesuiten med terrasse osv....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Dkchelle said:

Ja, hvis vi blot er 50 personer og reserverer 15 værelser, får vi hele hotellet for os selv og så er der forskellige rum hvor vi kan være. Et tårn med udsigt, åben trappe, en pejsestue, brudesuiten med terrasse osv....

Jamen så har I også jeres alternative lokation i tilfælde af (gud forbyde det) dårligt vejr :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fødsel og Smykker

Jeg har været lidt stille herinde da vi nærmede os terminsdatoen. Så kunne jeg lige pludselig ikke tænke på andet end fødsel. Alligevel kom terminsdagen og så gik den og jeg var utålmodig! Men i Mandags, den 16.05.16, fødte jeg vores lækre søn kl 11:37 efter ca. 19 timer med veer, og vandet der gik ved 03:30-tiden, en uge over termin.  Alt gik godt og endelig er han her :) 

I min kærestes familie, er der tradition for at give den nybagte mor en gave efter fødslen af et barn. Da han dog også holder barsel og er herhjemme nærmest konstant, ved jeg ikke hvornår han fandt tiden til det. Men i Lørdags fik jeg den fineste lille pakke (efter jeg drillede lidt og sagde vi skulle ud og kigge på vielsesringe). Det var så et sæt øreringe jeg viste ham på et tidspunkt at jeg kunne lide - og havde tænkt at det var den stil jeg vil have på til brylluppet! Så nu har min fantastiske kæreste købt dem til mig og jeg glæder mig til at have dem på på dagen! 

...Og hvad skal man nu lave når man sidder mange timer om dagen og ammer? Ja, så kan man fortsætte med at kigge på nettet efter bryllupsinspiration :) 

 

image.jpeg

Redigeret af Dkchelle
Add picture
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Musik 

Jeg har længe overvejet at overraske min kæreste med en sanger/solist i kirken, og i forrigeuge tog jeg kontakt til en som jeg ved stammer her fra området, og han har sunget til et firmafest engang. 

Normalt synger han musicals og andre teater/koncerter, men han synger også til bryllupper både som solist, duo eller et kvartet hvis de skal spille til fest. 

Jeg tror dog, at jeg vælger solist (han synger og spiller guitar) til en sang i kirken, og da han nu bor i kbh og skal helt til Sønderjylland, kan han lige så godt også være med en time til halvanden og synge ved receptionen når vi spiser kage og får kaffe (forhåbentligt på terrassen) om eftermiddagen. 

Lyder det som en god ide? Eller tror i det bliver forstyrrende med musikalsk indslag til reception og at det er bedre helt uden musik der? 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Dkchelle said:

Musik 

Jeg har længe overvejet at overraske min kæreste med en sanger/solist i kirken, og i forrigeuge tog jeg kontakt til en som jeg ved stammer her fra området, og han har sunget til et firmafest engang. 

Normalt synger han musicals og andre teater/koncerter, men han synger også til bryllupper både som solist, duo eller et kvartet hvis de skal spille til fest. 

Jeg tror dog, at jeg vælger solist (han synger og spiller guitar) til en sang i kirken, og da han nu bor i kbh og skal helt til Sønderjylland, kan han lige så godt også være med en time til halvanden og synge ved receptionen når vi spiser kage og får kaffe (forhåbentligt på terrassen) om eftermiddagen. 

Lyder det som en god ide? Eller tror i det bliver forstyrrende med musikalsk indslag til reception og at det er bedre helt uden musik der? 

 

 

Jeg regner også med at skulle have solist i kirken til brylluppet :) 
Hvad tænker du at han skal synge? Og skal der være som en overraskelse ? 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Dkchelle said:

Fødsel og Smykker

Jeg har været lidt stille herinde da vi nærmede os terminsdatoen. Så kunne jeg lige pludselig ikke tænke på andet end fødsel. Alligevel kom terminsdagen og så gik den og jeg var utålmodig! Men i Mandags, den 16.05.16, fødte jeg vores lækre søn kl 11:37 efter ca. 19 timer med veer, og vandet der gik ved 03:30-tiden, en uge over termin.  Alt gik godt og endelig er han her :) 

I min kærestes familie, er der tradition for at give den nybagte mor en gave efter fødslen af et barn. Da han dog også holder barsel og er herhjemme nærmest konstant, ved jeg ikke hvornår han fandt tiden til det. Men i Lørdags fik jeg den fineste lille pakke (efter jeg drillede lidt og sagde vi skulle ud og kigge på vielsesringe). Det var så et sæt øreringe jeg viste ham på et tidspunkt at jeg kunne lide - og havde tænkt at det var den stil jeg vil have på til brylluppet! Så nu har min fantastiske kæreste købt dem til mig og jeg glæder mig til at have dem på på dagen! 

...Og hvad skal man nu lave når man sidder mange timer om dagen og ammer? Ja, så kan man fortsætte med at kigge på nettet efter bryllupsinspiration :) 

 

image.jpeg

Stort tillykke med jeres søn. Dejligt at høre at det er gået godt. 

Super fede øreringe ☺

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Sophia Nielsen said:

Jeg regner også med at skulle have solist i kirken til brylluppet :) 
Hvad tænker du at han skal synge? Og skal der være som en overraskelse ? 

Ja, det skal være en overraskelse.

Sangen har jeg ikke på plads endnu. Sangeren har et år til at øve sig på den hvis det ikke er en han kender i forvejen, og det er jeg ret sikker på at det ikke er. Jeg er nemlig kæmpe country fan siden jeg var barn, så det skal helt sikkert være sådan en sang. Det er mest denne sang jeg overvejer, men jeg søger stadig inspiration før jeg beslutter mig helt. 

Making Memories of Us - Keith Urban

 

 

Redigeret af Dkchelle
Delete video
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vielsesringe 

I går var vi for første gang ude at kigge på vielsesringe sammen. Det var i mandens hjemby, Lübeck, i den jewelier hvor vi hver gang skal forbi og kigge i vinduet. Jeg har bare glædet mig så meget til dagen. 

For det første, hvor er det godt de har klimaanlæg! Det var helt rart at gå derinde, og bagefter blev vi tilbudt noget at drikke. Og så kom medarbejderen tilbage med diverse ringe til os. Hold da op, det er sværre end jeg regnede med. Vi var der i lidt over en time! 

Jeg følte mig dog lidt negativ, da jeg sagde nej tak til rigtig mange bude som medarbejderen kom med. Men vi fandt også flere vi kunne lide, og de var søde til at sige vi måtte tage billeder og så skrev de info ned til os. Vi besluttede ingenting, men blev lidt klogere mht hvad vi kunne ønske os. 

De havde åbent i dag, så vi kiggede lige forbi igen da jeg i aftes havde fundet flere ringe på nettet jeg godt kunne tænke mig at prøve. De huskede os og var SÅ hjælpsom, og havde endda legetøj til vores søn på 13 mdr :) 

En af ringene havde de dog ikke, så vi vil lige prøve at se om vi kan finde den et andet sted så jeg kan prøve ringen, så vi kan blive helt sikker. 

Godt vi har god tid, da leveringen tager 2-3 uger og vi kan virkelig overveje mulighederne og vælge den helt rigtige ring :) 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 23. maj 2016 at 9:02 AM, Dkchelle said:

Fødsel og Smykker

Jeg har været lidt stille herinde da vi nærmede os terminsdatoen. Så kunne jeg lige pludselig ikke tænke på andet end fødsel. Alligevel kom terminsdagen og så gik den og jeg var utålmodig! Men i Mandags, den 16.05.16, fødte jeg vores lækre søn kl 11:37 efter ca. 19 timer med veer, og vandet der gik ved 03:30-tiden, en uge over termin.  Alt gik godt og endelig er han her :) 

I min kærestes familie, er der tradition for at give den nybagte mor en gave efter fødslen af et barn. Da han dog også holder barsel og er herhjemme nærmest konstant, ved jeg ikke hvornår han fandt tiden til det. Men i Lørdags fik jeg den fineste lille pakke (efter jeg drillede lidt og sagde vi skulle ud og kigge på vielsesringe). Det var så et sæt øreringe jeg viste ham på et tidspunkt at jeg kunne lide - og havde tænkt at det var den stil jeg vil have på til brylluppet! Så nu har min fantastiske kæreste købt dem til mig og jeg glæder mig til at have dem på på dagen! 

...Og hvad skal man nu lave når man sidder mange timer om dagen og ammer? Ja, så kan man fortsætte med at kigge på nettet efter bryllupsinspiration :) 

 

image.jpeg

Stort tillykke og skønt at alt gik godt med fødslen :)

og vildt nok at h2b lige fandt tid til at forkæle dig - hold nu op hvor er de flotte!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielsesringe part 2

Option 1:

Købe to sideringe der kan sættes sammen med min forlovelsesring? (Det var min første ide). Størrelsen ville være som den nederste, tyndere verson med sten. 

ernar5.jpg

Option 2

Min drømmering fik jeg også lov til at prøve (den nederste), men da den er alt alt alt for dyr, bliver det ikke den. Men *suk, jeg fik bare den der "wow" følelse da den kom på.... Tilgengæld fandt jeg den anden ring, som jeg synes også ligner lidt i stilen. 

Jeg har også fundet en anden ring der ligner drømmeringen meget, men den havde de ikke i butikken. Så jeg vil prøve at se om den kan ses og prøves hos en anden smykkeforretning. 

6e3kn5.jpg

her er ringen jeg fandt der minder om den dyre ring...

2419erk.jpg

Option 3

det her var forslået af medarbejderen, da hun kunne se jeg vil have min forlovelsesring sat sammen med en sidering med sten i. Så hendes ide var bare at bruge denne ring i stedet. Den er også virkelig smuk. Praktisk, har jeg ingen problem med ringen (noget min h2b var bekymret om), men det eneste "men..." Er at det føles mere som en forlovelsesring for mig, og jeg har allerede lidt en fornemmelse af at "gå glip af" eller mangle vielsesringen...

1ovziv.jpg

 

så jeg synes det er lidt svært....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selvfølgelig farvet af mit eget valg, som svarer til din Option 1 :) Synes det er super elegant med et sæt, og så har du stadig en hel hånd fri, hvis du ønsker at gå med andre ringe til festlige lejligheder eller bare ind i mellem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, girl_beat said:

Jeg er selvfølgelig farvet af mit eget valg, som svarer til din Option 1 :) Synes det er super elegant med et sæt, og så har du stadig en hel hånd fri, hvis du ønsker at gå med andre ringe til festlige lejligheder eller bare ind i mellem...

Det var også min første tanke inden vi besøgte butikken, men de gjorde meget for at pointere at nogle af stenen bliver dækket af det runde på min forlovelsesring, og den vil komme til at ligge ovenpå og slide på ringene nedenunder...Det er selvfølgelig rigtigt, når forlovelsesringen ikke er en solitaire-type.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Dkchelle said:

Det var også min første tanke inden vi besøgte butikken, men de gjorde meget for at pointere at nogle af stenen bliver dækket af det runde på min forlovelsesring, og den vil komme til at ligge ovenpå og slide på ringene nedenunder...Det er selvfølgelig rigtigt, når forlovelsesringen ikke er en solitaire-type.

Det er selvfølgelig også rigtigt, men til gengæld får du et 'helheds-look' hvor begge dine ringe indgår :)

Du skal vælge 100% efter din egen smag og mavefornemmelse - uanset hvor mange gode råd, du får. Det er trods alt dig, der skal gå med dem hver eneste dag. 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, girl_beat said:

Det er selvfølgelig også rigtigt, men til gengæld får du et 'helheds-look' hvor begge dine ringe indgår :)

Du skal vælge 100% efter din egen smag og mavefornemmelse - uanset hvor mange gode råd, du får. Det er trods alt dig, der skal gå med dem hver eneste dag. 

 

Det er også rigtigt :) 

har du allerede købt ring? Må jeg se hvordan din ser ud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Dkchelle said:

Det er også rigtigt :) 

har du allerede købt ring? Må jeg se hvordan din ser ud?

Selvfølgelig :) Det er ikke min hånd på billedet, men mine ringe. Forlovelsesringen er solitairen i midten tilsat små brillanter i tre rækker ned langs begge sider.

Da vi bliver viet to gange, bliver der sat to sideringe til, så jeg får et sæt med i alt tre ringe. Glæder mig VILDT meget til at bære dem! <3 

Solitaire ring.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 6/6/2016 at 11:15 PM, Dkchelle said:

Vielsesringe part 2

Option 1:

Købe to sideringe der kan sættes sammen med min forlovelsesring? (Det var min første ide). Størrelsen ville være som den nederste, tyndere verson med sten. 

ernar5.jpg

Option 2

Min drømmering fik jeg også lov til at prøve (den nederste), men da den er alt alt alt for dyr, bliver det ikke den. Men *suk, jeg fik bare den der "wow" følelse da den kom på.... Tilgengæld fandt jeg den anden ring, som jeg synes også ligner lidt i stilen. 

Jeg har også fundet en anden ring der ligner drømmeringen meget, men den havde de ikke i butikken. Så jeg vil prøve at se om den kan ses og prøves hos en anden smykkeforretning. 

6e3kn5.jpg

her er ringen jeg fandt der minder om den dyre ring...

2419erk.jpg

Option 3

det her var forslået af medarbejderen, da hun kunne se jeg vil have min forlovelsesring sat sammen med en sidering med sten i. Så hendes ide var bare at bruge denne ring i stedet. Den er også virkelig smuk. Praktisk, har jeg ingen problem med ringen (noget min h2b var bekymret om), men det eneste "men..." Er at det føles mere som en forlovelsesring for mig, og jeg har allerede lidt en fornemmelse af at "gå glip af" eller mangle vielsesringen...

1ovziv.jpg

 

så jeg synes det er lidt svært....

Hvor er de smukke!

Hvis jeg skulle stemme på en så ville jeg tage nr.1 , dernæst nr. 2 :)

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer