enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 indlæg i dette emne

Foreløbig menu.

 

Til de nysgerrige, kommer her vores foreløbige menu. Som skrevet ovenfor, arbejder jeg med lige at få en lille mellemret ind, og der skal også foretages andre småjusteringer - man er vel et madøre :lol::

 

Forret

Canneloni med fyld af jomfruhummer og havtaske

dertil friskhøvlede sorte trøfler

svamperisotto og hvid trøffelolie

 

Dertil friskbagt brød og økosmør

 

Hovedret

Grillet jersey oksemørbrad med frisk trøffel

Pommes Anna

smørdampet gourmet grønt

og sauce Amarone

 

Dessert

Desserttallerken med udvalg af 5 forskellige

slags kreative desserter

efter årstiden

 

Jeg arbejder på at få en mellemret ind mellem forret og hovedret, jeg kunne godt tænke mig en rensende champagnegranité eller ærtesuppe med champagne. Desuden vil jeg gerne have udskiftet de friske trøfler i hovedretten med noget andet, når der nu er så meget trøffel i forretten. Det ordner sig nok. Vi synes I hvert fald det er en præsentabel menu, og glæder os allerede til at smage! :loveshower:

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor en skøn menu! Den lyder simpelthen så lækker :thumbsupsmileyanim: 

Og hvor er det dejligt for jer, at I bare allerede har styr på så mange ting. Det må være en kæmpe lettelse, tænker jeg. Og hvor er det sejt, at du selv vil give dig i kast med bryllupskagen også! Uh, jeg ville ønske, at jeg selv havde evnerne til sådan noget. Det må være en fed følelse at kunne sige, at man selv har lavet bryllupskagen :cheerleader3:

PS - kjolerne til dine piger er simpelthen så søde! 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, LouisaB said:

Ej, hvor en skøn menu! Den lyder simpelthen så lækker :thumbsupsmileyanim: 

Og hvor er det dejligt for jer, at I bare allerede har styr på så mange ting. Det må være en kæmpe lettelse, tænker jeg. Og hvor er det sejt, at du selv vil give dig i kast med bryllupskagen også! Uh, jeg ville ønske, at jeg selv havde evnerne til sådan noget. Det må være en fed følelse at kunne sige, at man selv har lavet bryllupskagen :cheerleader3:

PS - kjolerne til dine piger er simpelthen så søde! 

 

Tusind tak Louisa. Vi er også helt lækkersultne... Jeg synes menuen er meget varieret, når vi altså lige får lavet de små ændringer. Vi har ikke selv været på Schackenborg Slotskro, men skal da nok ned forbi og se hvad de kan i løbet af året. Trustpilot og Facebook se lovende ud!

Mht. kjolerne: Uh, er spændt på hvilken kjole jeg ender ud i, for så må vi se hvilken af kjolerne der bliver favorit - jeg har jo to af hver. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Natmad.

 

Hov, det gik da vist lidt stærkt med at præsentere vores menu... jeg glemte helt at nævne natmaden (:rolleyes:), som vil blive serveret kl. 02.30:

 

Valget faldt på pulled pork wraps med lækre salater og sprøde grøntsager :smiley-eatdrink026:

 

Vi havde kraftigt en pølsevogn oppe at vende, men synes egentlig det er ved at blive "det klassiske valg" efterhånden, så nu prøver vi noget andet, og gris er altid godt! :wink:

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt af hvert.

 

Her følger lige et par billeder. Først et billede af min ene datter, i begge brudepigekjolerne, bare lige for at give et indtryk (begge kjoler er stadig 2-3 numre for store, men der er jo også længe til endnu):

 

amlUC.jpg

 

Næste billede er fra Schackenborg Slotskro, som leverer vores mad. På billedet ses en af de hovedretter vi kunne vælge imellem - det blev dog en anden, som jeg desværre ikke har billeder af:

SesMF.jpg

 

Sidste billede er fra et lille spontan-indkøb igår i Tiger, hvor jeg fandt (flere) props til vores foto-halløj, sugerør til baren, ørepropper til værelserne, samt tandtråd og plaster til toiletkurvene.

u4wcU.jpg

 

Æv, hvor er der bare længe til! :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HELDIG.DK!

 

Så lykkes det mig sørme at få fingre i et 5 etagers bryllupskagestativ, lige som jeg havde ønsket mig (skal kun bruge 4 etager, men alligevel). Med fødder, udstikkere og bageforme til de 4 mindste etager... til en rigtig god pris! MEGA fedt. Skal godt nok køre et stykke vej efter den, men hey, det er det værd!

Så kom planen om at bage selv lige 100% tættere på. Vildt nok. :floejt:

 

 

                                                                                  QqgmN.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Roadtrip....

 

Så er vi på vej til Lystrup efter kagestativ! Kunne ikke dy mig for lige at bage en kage, når vi nu alligevel skal have gæster imorgen, så har bagt en chokoladekage og klasket et lag appelsin-passionsmousse i nederste lag, og et lag champagne-lime mousse i øverste lag. Nu står den i køleskabet og sætter sig, og så smører jeg den op i aften, så har jeg prøvet det :)

 

Er spændt på hvad Kim siger til smagskombien. :metteholm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som en super lækker smagskombi! Glæder mig til at høre, om den faldt i god jord :) 

Og fedt at du har fundet et fint kagestativ! Glæder mig til at følge med i projekt lav-selv-bryllupskage :thumbsupsmileyanim:

 

God ide med at tage ud og prøve at spise der, hvor I skal have mad fra. Det har vi også snakket om at gøre. Men udfra billedet at dømme, er jeg sikker på, at I ikke bliver skuffet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

31 minutes ago, LouisaB said:

Det lyder som en super lækker smagskombi! Glæder mig til at høre, om den faldt i god jord :) 

Og fedt at du har fundet et fint kagestativ! Glæder mig til at følge med i projekt lav-selv-bryllupskage :thumbsupsmileyanim:

 

God ide med at tage ud og prøve at spise der, hvor I skal have mad fra. Det har vi også snakket om at gøre. Men udfra billedet at dømme, er jeg sikker på, at I ikke bliver skuffet :cheerleader3:

 

Jeg har lavet champagnemoussen før, men brugte denne gang en 'billig' udgave... det kan altså smages med det samme, så hvis det bliver den, så er det den dyre! Passions moussen er guf!

 

Er i skrivende stund på vej hjem fra Aarhus med kagestativet i bagagerummet, det er lige som jeg forestillede mig det- men nøj, det bliver et stort arbejde :pokey:.

 

Ja, vi bliver da lige nødt til at tage ned og smage på varerne- vi er de største madelskere begge to, så det bliver et must! :lol:

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kagestativ - og en hurtig prøve på bryllupskagen, med noter til mig selv!

 

Så fik vi hentet kagestativet nord for Aarhus idag, det er bare helt perfekt! Har lige leget med marcipanlåg og opsmøring, og har allerede lavet adskillige noter til mig selv...

 

1. Bundene skal bages i god tid, og være HELT kolde, når de flækkes, ellers smuldrer de!

2. Mousserne bliver ret hurtigt stive, så de skal først laves umiddelbart inden de skal fordeles på bundene, som i øvrigt skal ligge i form med høj kant, når der skal fyld i.

3. Moussen skal have tid til at stivne i formen undervejs (2 timer er nok).

4. Selv med opsmøring, giver mørke bunde gennemfarvning, som kan ses gennem marcipanen - brug lys bund øverst!

5. Odense marcipanlåg er absolut pengene værd, men meget tyndt, skal håndteres forsigtigt.

 

Her et par billeder fra min prøve, som skal smages imorgen:

 

maL81.jpg

 

gCGdw.jpg

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første kjoleprøvning!!!

 

Som skrevet ovenfor måtte vi til Aarhus efter kagestativ idag, og vi besluttede derfor at tage en hyggetur på gågaden. Vi havde kun lige en halv times tid, og min bonussøn gør mig opmærksom på, at 'der da ligger en kjolebutik lige der'. Ganske rigtigt. Lidt længere fremme lå Lilly. Jeg har - for længe siden- set en meget enkel kjole af mærket Lilly Pure White, og selvom den er noget HELT ANDET end det jeg søger, havde den alligevel brændt sig fast. Derfor besluttede jeg mig for - 15 minutter i lukketid (typisk mig) - at gå ind og høre, om de havde den hjemme, bare for lige at se den. :floejt:

 

Det er en 2016-model, og derfor ved at udgå, men de havde en hjemme - str.34, som jeg lige kunne se (er selv en 46, så var ikke engang sikker på at de havde så stort). Den var præcis lige så smuk som jeg havde forstillet mig, og sørme om hun så ikke siger, at hun tror de har en hjemme i min størrelse!!! Om jeg ville prøve, selvom det kun kunne blive kort (10 minutter i lukketid)... øhhh, jo tak. Ud til Kim og få ham og søn til at gå en tur, og så ind, og flå det meste tøj af... Jøsses, et syn for guder! Fedtet hår, udtværet mascara, sort bh, mormortrusser og skisokker.... YNDIGT, I tell you! :oops:

Nå, men den unge ekspedient var simpelthen SÅ sød. Hjalp mig i kjolen, gav sig god tid til at hyggesnakke, og spurgte endda om hun ikke skulle tage nogle billeder, så mit entourage, som jo manglede, kunne se mig i kjolen... det skal I heller ikke snydes for, så here goes:

   

                            x5R67.jpg

 

                            IAZe3.jpg

 

                            vb2L.jpg

 

Er VILD med den! Desværre er det som skrevet en udgået model, og den var en tand for stor, så købte den ikke, men jeg er glad for, at jeg fik den prøvet, for så fik sjælen ro. :)

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupskage bagning vol.1

 

Så nåede vi til prøvesmagningen af den første kage... og må sige, at det bare ikke spillede 100%! :pokey:

 

Mine bunde var ALT for tykke, moussen havde fordelt sig grimt (min egen skyld, skulle have sprøjtet den direkte på bunden inden den skulle stivne), og smørcremen var ikke alle steder tyk nok til at dække kagens bundfarve.

 

Passions moussen var blevet mere neutral end forventet, men spillede egentlig ok op mod chokoladebundene og champagnemoussen, som dog var lidt for sød til min smag! 

 

I næste kageprøvning vil det derfor kun være passionsmoussen der går videre. Bevæger mig nok i retning af en 'nøgen' kage, dels fordi det letter arbejdsgangen, men mest fordi jeg egentlig bare overhovedet ikke kan lide smørcreme. Kim var ikke vild med marcipanen, så vi tænker istedet en masse friske sommerbær som pynt, hvide bunde og 2 mousser: 1.passion, 2. Hindbær (eller jordbær i den gode Champagne).

 

I skal ikke snydes for tværsnittet på den tunge sag vi smagte på idag. Ikke særlig elegant! :td:

 

20170214_153133.jpg

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, hvor er der sket meget hos dig de seneste dage...

Menuen lyder helt formidabel og kagen ser lækker ud - du har jo god tid, så du skal nok nå at få fundet frem til den helt rigtige kage, med de bage-evner du har.

Dejligt, du fik prøvet kjolen - jeg synes den ser helt perfekt ud til dig... 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, kesa said:

Hold da op, hvor er der sket meget hos dig de seneste dage...

Menuen lyder helt formidabel og kagen ser lækker ud - du har jo god tid, så du skal nok nå at få fundet frem til den helt rigtige kage, med de bage-evner du har.

Dejligt, du fik prøvet kjolen - jeg synes den ser helt perfekt ud til dig... 

 

Tusind tak, Kalle, hvor er du sød! Ja, her er sket rigtig meget. Menuen sidder jo næsten lige i skabet, og det har virkelig givet mig en kæmpe ro at vide, at det kun er småting vi skal ændre der.

 

Mht. Kagen: Ork ja, der er masser af tid! Men allerede nu er jeg glad for, at beslutningen om en 'naked cake' er rykket meget nærmere. Overtrækning er et kæmpe projekt, og så smager årstidens friske bær da bare SÅ meget bedre. Det skal nok gå! 

 

Mht. Kjolen: Det er så sjovt, for det er SLET ikke den type kjole jeg er på udkig efter (går efter tyll-drømmen eller blonder), men havde bare forelsket mig lidt i denne. Er egentlig ret overrasket over, hvor fed den var- uden nogen former for pynt. Minusset var, at den ikke sad 100 % godt på måsen, da den var en tak for stor. Lidt talje havde nok også gjort underværker for kjolen, men fin var den altså. Nu er den jo så ude af gamet, men kunne da godt være jeg skulle kigge efter noget lignende. Vi ser hvad der sker, har ikke tænkt mig at prøve flere kjoler før til efteråret. :wink:

 

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Dianapigen said:

Er helt vild med naked cakes. Hvis du vil have pynt på kagen, kan du jo altid lave marcipanroser og pynte med, sammen med frugten. De kan laves lang tid i forvejen og gemmes i en lufttæt bøtte ☺

 

Hej Diana.

 

Tak for tippet, vi ser hvad det ender med. Jeg tror vi pynter med bær, men der kunne da godt være, at det ville være flot med naturfarvet marcipan roser. Jeg må på Pinterest og få inspiration :lol:

 

Mvh, Stine. 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Dianapigen said:

Det er nemlig også der jeg har set dem. De pynter nemlig meget med friske blomster, men er personligt ikke fan af blomster på kager, med mindre de kan spises. Ikke fordi de skader kagen, men fordi det er træls, at sidde og pille ting af.

 

Det har du ret i.... bortset fra det, så blev marcipanroserne også pillet af min sidste bryllupskage. Gæsterne nænnede ikke at spise dem. Og så kan man jo lige så godt pynte med friske blomster. Hvor er der i øvrigt mange smukke kager! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Dianapigen said:

Så er det jo spild af tid og så ville keg hrlt sikkert også gå i gang med sugerør og film og rigtige blomter. Det var ikke gået i min familie. De elsker mine blomster og kagerne står tit med huller der hvor pynten har været ☺

 

:thumbsupsmileyanim: Sådan skal det da bare være!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inspiration til naked cakes...

 

Det viser sig, at alle de der har smagt prøvekagen, er ret vilde med den, så måske skulle jeg holde fast i chokoladebundene.... hmmmmm...

 

Nå, men har i mellemtiden været på Pinterest efter inspiration. Det kom der følgende ud af:

 

720543f31767c5e8e2a6316e60d981c2.jpg

 

5c9537fcdf7d1dfb72cbbf1bcc0962dd.jpg

 

Lækkert! :metteholm

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu må jeg jo hellere også få skrevet lidt hos andre end mig selv, det er jo så hyggeligt at få post :P

Jeg er helt pjattet med jeres menu. Vi er i syv sind med forretten, men overvejer stærkt at lade os inspirere af jer.

Spændende med første kjole prøvning. Ved godt du ikke valgte den, men den er godt nok fin!. Jeg endte faktisk med at købe en udgået Lily i nummeret for stor. Men i følge skrædderen var det intet problem at sy den ind overhovedet. Hvis du nu ikke kan slippe den helt.

Kagen ser også bare super lækker ud. Det er rart du lige skriver noterne ned. Her er det min bonusmor der giver sig i kast med det, men det er jo meget godt at kunne give nogle fif videre. Havde ikke overvejet at opsmøring ikke var nok til at skjule chokoladebundende.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Filipai said:

Nu må jeg jo hellere også få skrevet lidt hos andre end mig selv, det er jo så hyggeligt at få post :P

Jeg er helt pjattet med jeres menu. Vi er i syv sind med forretten, men overvejer stærkt at lade os inspirere af jer.

Spændende med første kjole prøvning. Ved godt du ikke valgte den, men den er godt nok fin!. Jeg endte faktisk med at købe en udgået Lily i nummeret for stor. Men i følge skrædderen var det intet problem at sy den ind overhovedet. Hvis du nu ikke kan slippe den helt.

Kagen ser også bare super lækker ud. Det er rart du lige skriver noterne ned. Her er det min bonusmor der giver sig i kast med det, men det er jo meget godt at kunne give nogle fif videre. Havde ikke overvejet at opsmøring ikke var nok til at skjule chokoladebundende.

 

 

Hej Filipai.

Fedt at kunne være til inspiration for jer. Det er faktisk Kim, som valgte forretten - når han endelig gider interessere sig for sagerne, så skal han selvfølgelig også have indflydelse på vores bryllup! :wink:

 

Tak for fiffet med kjolen, denne her har de der skrå draperinger, som jeg tror de vil få meget svært ved at sy ind, så jeg lader den flyve indtil det for alvor bliver tid til de seriøse prøvninger. Der vil jeg så til gengæld være åben overfor kjoler, som jeg ikke umiddelbart selv havde overvejet.  

 

Mht. Kagen, så har jeg lovet smagerne mange flere prøver, så der skal nok komme flere noter, det lover jeg! :thumbsupsmileyanim:

Ovenfor skrev jeg, at jeg nok ville droppe chokoladebundene, men folket har nedlagt veto, og forlanger dem gentaget, og det må jeg jo så gøre... :lol:

Hvor er det sejt, at din bonusmor giver sig i kast med bagningen, hatten af, for det er sørme et stort arbejde.... forresten: jeg tror såmænd godt, at smørcreme kan skjule bundene farve, hvis der er nok smørcreme, men der var ikke nok i min første prøve, og jeg kan så heller ikke lide det...

 

Mvh, Stine. 

 

 

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Birdcage-veil.

 

Jeg skal da lige love for, at bryllupshjernen er gået igang herhjemme. I nat drømte jeg, at jeg skulle have sat hår af kendisfrisøren Tage Frandsen. Øhhhh, godt så. Det pissede ned, vi var 3!!! timer forsinkede, håret ville ingenting og jeg ved ikke hvad jeg lignede, da jeg endelig kom over i kirken, som i øvrigt ikke er den jeg skal giftes i. Andre der drømmer underlige ting? :shooter:

Nå, men når jeg nu var vågen, og hovedet fyldt af hår og dertilhørende, kunne jeg jo ligeså godt lige smutte på Etsy (igen-igen), og kigge på Birdcage-veils. 

 

Jeg har fundet to, som jeg rigtig godt kan lide:

 

il_570xN.668806904_4jbv.jpg

 

il_570xN.878116518_f32d.jpg

 

Dem må jeg lige overveje!

 

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er de slør bare smukke - og også noget anderledes - det kan jeg godt li'....

Men jeg er nysgerrig: Kan de "slåes op" - altså man skal vel ikke have sløret foran ansigtet hele dagen eller...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer