enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 indlæg i dette emne

14 minutes ago, kesa said:

Hvor er de slør bare smukke - og også noget anderledes - det kan jeg godt li'....

Men jeg er nysgerrig: Kan de "slåes op" - altså man skal vel ikke have sløret foran ansigtet hele dagen eller...?

 

Kalle: Ja, de er noget helt andet! Jeg tænker de skal sættes, så de kan tages helt af eller justeres til at gå hen over toppen af hovedet. Det er helt sikkert noget jeg skal have talt med frisøren om, når tiden nærmer sig. Stort slør bliver det i hvert fald ikke til for mit vedkommende. Først og fremmest har jeg jo været gift før, så synes ikke jeg kan troppe op i langt slør igen (hele uskyldigheds-symbolikken går lidt tabt når man er blevet mor, ikke? :floejt:). Desuden har jeg prøvet det der med stort slør, og det er varmt, upraktisk og småtungt dagen igennem, og så er birdcages bare sexede, og det kan jeg godt lide!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, enkenoguniformen said:

 

Kalle: Ja, de er noget helt andet! Jeg tænker de skal sættes, så de kan tages helt af eller justeres til at gå hen over toppen af hovedet. Det er helt sikkert noget jeg skal have talt med frisøren om, når tiden nærmer sig. Stort slør bliver det i hvert fald ikke til for mit vedkommende. Først og fremmest har jeg jo været gift før, så synes ikke jeg kan troppe op i langt slør igen (hele uskyldigheds-symbolikken går lidt tabt når man er blevet mor, ikke? :floejt:). Desuden har jeg prøvet det der med stort slør, og det er varmt, upraktisk og småtungt dagen igennem, og så er birdcages bare sexede, og det kan jeg godt lide!

 

De er nemlig super-sexede - og meget smukke :) Jeg er sikker på at frisøren har nogle gode fifs.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, kesa said:

 

De er nemlig super-sexede - og meget smukke :) Jeg er sikker på at frisøren har nogle gode fifs.

 

Det håber jeg, og min søster må med, det bliver nok hende der skal stå og fiske det af mig op ad dagen, tænker jeg :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Milepæl: 1½ år til bryllup idag!

 

Åh ja, der er stadig læææænge til, men ikke desto mindre har vi nået en milepæl idag, nemlig 1½ år til vores bryllup. For lige at gøre status, så har vi styr på de største ting:

 

1. Tid og sted for vielse: Middelfart Kirke kl.13.30, Lørdag 18.08.18

2. Festlokaler: Skovgården, Vejlbyskov, som vi har lejet fredag d.17 kl. 17- søndag d.19 kl. 15

3. Fotograf: Søren Friberg

4. Musik: www.DISKOBIL.dk

5. Videograf: www.bryllupsvideoogbilleder.dk

6. Mad: www.madoghjælp.dk - har formidlet kontakt til kok fra Schackenborg Slotskro, som kommer ud til os og laver en 3 retters gourmetmiddag.

7. STD: Blev udsendt til jul 2016.

 

Igang pt: Jeg nusser rundt med vores DIY-invitationer, prøvebager indimellem og gør mig eller generelt bare mange tanker om diverse. <3 Lige nu står den mest på tanker om oppyntning af feststedet - mere herom lidt senere.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der kun 1½ år tilbage - det er nok slet ikke så længe som det lyder.

 

Det er dejligt med god tid til alle forberedelserne og du er jo allerede godt i gang.

 

Og tænk på, hvor mange globryllupper du kan nå her til sommer. :)

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, kesa said:

Nu er der kun 1½ år tilbage - det er nok slet ikke så længe som det lyder.

 

Det er dejligt med god tid til alle forberedelserne og du er jo allerede godt i gang.

 

Og tænk på, hvor mange globryllupper du kan nå her til sommer. :)

 

 

 

Nå ja, det er rigtigt! :) Hvis vi ellers var hjemme... med 14-16 i dage i Kroatien og 10 dage på Langelandsfestivalen er vores sommer jo næsten væk :o

 

Men godt at vi har god tid endnu- selvom de nærmeste driller mig med, at det sagtens kunne være denne august!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, enkenoguniformen said:

 

Nå ja, det er rigtigt! :) Hvis vi ellers var hjemme... med 14-16 i dage i Kroatien og 10 dage på Langelandsfestivalen er vores sommer jo næsten væk :o

 

Men godt at vi har god tid endnu- selvom de nærmeste driller mig med, at det sagtens kunne være denne august!

 

Jeg tror såmænd også sagtens, du kunne nå at blive klar til august i år... men der er noget særligt over 8.8.18.

Det er da nogle helt vildt dejlige sommer-planer I har.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, kesa said:

 

Jeg tror såmænd også sagtens, du kunne nå at blive klar til august i år... men der er noget særligt over 8.8.18.

Det er da nogle helt vildt dejlige sommer-planer I har.

 

 

Ja, det kunne jeg såmænd nok godt, men den dato er bare helt speciel. :)

 

Ja, vi glæder os også helt vildt. Kim er frivillig på festivalen- det er hans 14.år dernede. Jeg følger bare med som det tynde øl (og børnepasser), men har det superhyggeligt sammen med de andre 'koner' dernede.

 

Kroatien har jeg ikke været i før, men vi trækker campingvognen derned og håber på sol og varme! Vi skal ned og se Plitvice-nationalparken, men vil nok ellers være i Istrien eller omkring Kvarner-bugten. Jeg må snart igang med noget planlægning :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanker omkring oppyntning af feststedet - med inspirationsbilleder af lys.

 

Da vi jo har booket vores feststed, gør vi os selvfølgelig nogle tanker omkring oppyntningen af lokaler og udendørsområder. Det sted vi har lejet er ikke vildt moderne, men har sådan lidt lejrskolepræg, og istedet for at forvandle det til noget det ikke er, kan vi lige så godt arbejde med stedets fordele - det kommer til at passe bedre i sidste ende.

 

Altså kører vi lidt et afslappet camp-tema i mange forskellige farver. Udfordringen her er, at det jo skal være et bryllup, og ikke et cirkus, men det må godt have et lidt humoristisk twist, samtidig med at der er velovervejede detaljer. Lige nu har jeg meget fokus på lys som stemningsgiver, og det er tanken, at vi vil hænge en masse lyskæder op i træerne i gårdhaven, og pynte indendørs med syltetøjsglas med lys.

 

Jeg har - selvfølgelig - været på Pinterest for at få inspiration, og nogle af de billeder vil jeg da lige dele med jer her:

 

bfest 7 lys.jpg

 

bfest lys 1.jpg

 

bfest 2 lys.jpg

 

bfest 4 lys.jpg

 

bfest 6 lys.jpg

 

bfest diy2.jpg

 

bfest 3 lys.jpg

 

.

 

For de, der gerne lige vil (gen)se vores feststed, kan det ses her:

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tanker om oppyntning af feststedet - de større ting! Med inspirationsbilleder...

 

Det er jo ikke kun lys der giver stemning, og derfor har jeg planer om en hel del DIY til vores bryllup, for at pynte flot op. Her følger nogle af ideerne:

 

Backdrops er altid godt til at skjule mindre pæne områder:

bfest pynt 1.jpg

 

Vi kan godt lide ideen med lanterner og blomster samlet i klynger, både ude og inde:

bfest pynt 14.jpg

 

Blomsterne til bordet bliver lidt tilfældigt sammensat, alt efter hvad vi kan få fat i.

De bliver bare stukket i syltetøjsglas som her:

bfest pynt 12.jpg

 

Jeg er ikke sikker på pompomerne, men måske som store blomster, der hænger ned...

bfest pynt 11.jpg

 

Megablomsterne kommer til at pryde søjlerne midt i festsalen...

bfest pynt 8.jpg

bfest pynt 4.jpg

 

Vi skal ikke have rispapirslamper, men vi har en hel masse bannere med trekantede flag i alle farver,

som giver en god camp-stemning. fedt når man har lange gange, osv.

bfest pynt 3.jpg

 

Er vild med de her fairy lights:

bfest pynt 9.jpg

 

bfest pynt 2.jpg

 

bfest pynt 6.jpg

 

Grimme områder kan jo altid dækkes med noget let stof.

Også indendørs vil vi have lyskæder:

bfest pynt 16.jpg

 

 

bfest pynt 15.jpg

 

bfest pynt 13.jpg

 

bfest pynt 7.jpg

 

bfest pynt 5.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En sød DIY - Familiens bryllupsportrætter!

 

Hvis I ikke har opdaget det endnu (:lol: no chance), så er jeg vild med DIY. Jeg har set opstillinger af familiernes bryllupsportrætter som pynt ved bryllupper, og synes det er en vildt sød ide, så det er helt sikkert på min to do-liste over kommende projekter.

 

20170219_191605.png

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, kesa said:

Hvor er jeg bare fuldstændig skudt i dine inspirationsbilleder - der er rigtig mange gode idéer. :)

 

 

Bare rolig - der skal NOK komme flere efterhånden! Har en KÆMPE liste over DIY jeg skal igang med... :cheerleader3:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, enkenoguniformen said:

 

Bare rolig - der skal NOK komme flere efterhånden! Har en KÆMPE liste over DIY jeg skal igang med... :cheerleader3:

 

Det lyder godt - jeg glæder mig. :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Just now, kesa said:

 

Det lyder godt - jeg glæder mig. :) 

 

Jeg vil lige lægge ud med en liste over det DIY jeg har tænkt mig at lave- jeg trænger egentlig til et overblik - så kan jeg jo markere med grøn efterhånden som jeg får dem lavet... det var faktisk dejligt, at du lige fik mindet mig om det! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DIY jeg har tænkt mig at lave til vores bryllup!

 

Her følger en liste over alt det DIY jeg har tænkt mig at lave op til brylluppet -listen er ikke komplet, og bliver sandsynligvis rettet til undervejs. Jeg markerer med rødt, når det ikke er lavet endnu, orange, når jeg er igang og grøn, når DIY'en er færdig. Det jeg dropper overstreger jeg!

 

DIY i kirken:

Programmer til kirken

Kasteskyts/sæbebobler

Pynt i kirken - på overvejelsesbasis, ellers bliver det helt enkelt med hvide lys i de dertil indrettede stager.

Labels under Kims sko (Help me!) :lol:

Monogram i brudekjolen - eller evt. en af Kims uniformers navnetag syet ind i kjolen.

 

Paperwork før og efter:

Save the Date

Invitationer

Takkekort

DIY-frimærker

 

Paperwork til festen:

Hvem er hvem-plakat

Bordhæfter/menukort

Bannere med tekst?

Etiketter til vand/vin/chokolade

Skilte til slikbuffet

Skilte til receptionen

Drinkskort?

Bordplan

 

Paperwork overnatning:

Navneskilte til døre på værelserne

Doorhangers - do not disturb + søndagens program

 

Medier:

Bryllupshjemmeside: www.stineogkim180818.123hjemmeside.dk

Instagram: #stineogkim180818

Wedbox: stineogkim180818 eller Wedpics: stineogkim180818 - Vi ved endnu ikke, hvilken en vi skal vælge

 

De kreative projekter:

Bryllupskagen

Slikbuffet

Servietter med monogram

Lanterner og vaser til ophæng

Familie-bryllupsportrætter on display

Evt. kurv med kasteskyts til kirken

Mega-blomster (og evt. pompomer)

Buketter til feststedet

Hangover-kits på værelser med personlig hilsen: Coca cola-dåser, vand, enkeltpakkede pamol, ørepropper, tandstikker, tic-tacs (mint to be) eller mentos (ment to be)... lidt sjov for engelsklærerne i selskabet :)

Toiletkurve damer: plaster, sytråd, tandstikkere, parfume, vådservietter, vatpinde, hygiejneting, negleklipper, linsevæske og brillepuds...

Toiletkurve herrer: plaster, tandstikkere, parfume, vådservietter, vatpinde, brillepuds...

Poster til receptionen: Fingeraftryk-træ, Alternativ Photo Booth med props, Tip en 13-er om brudeparret, date jar, Hvem er hvem-plakat, Fill-in gæstebog

Skilte med vejvisning til forskellige aktiviteter

Fakkelstubbe

...

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandens uniform.

 

Det er ikke noget nyt, at Kim gerne vil giftes i Hærens gallauniform, men den er sørme ikke nem at skaffe de helt rigtige billeder af, da der detaljemæssigt kan være en del forskel på uniformerne. Jeg har dog fundet et billede der viser uniformsjakken, bortset fra at rangen er forkert (de hvide markeringer på ærmet mangler endnu en bue underst). De dertilhørende bukser er sorte. Medaljerne vil også variere efter personen, og vi ved endnu ikke, hvilke Kim har lov til at tage på - han har en del. :rolleyes: Det bliver helt spændende at se, hvad det ender med... Uniformen skal i øvrigt syes, men jeg er ikke lige med på, om det er C.L. Seifert, eller et andet firma. Kim har lovet mig at tage sig af det... så jeg kan bare glæde mig til at se ham i kirken i den sorte sag :a1221:

 

GJ5Ph.jpg

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

DIY- inspiration: vejvisning til forskellige steder og aktiviteter.

 

Jeg gad virkelig godt have Kim til at lave noget lignende det skilt I ser herunder. Jeg synes det er ret fint med pile i alle retninger, og vil understøtte camp-temaet rigtig godt:

 

FKzfh.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op en DIY TO DO liste du har. Der er så utroligt mange gode og kreative idéer. Det bliver spændende at følge med, efterhånden som emnerne bliver grønne hen af vejen.

 

Sikke en flot uniform - din mand bliver SÅ flot.

 

Når nu din kommende mand får en flot skræddersyet uniform til dagen, vil han selvfølgelig gerne lave vejviserskilte :) 

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, kesa said:

Hold da op en DIY TO DO liste du har. Der er så utroligt mange gode og kreative idéer. Det bliver spændende at følge med, efterhånden som emnerne bliver grønne hen af vejen.

 

Sikke en flot uniform - din mand bliver SÅ flot.

 

Når nu din kommende mand får en flot skræddersyet uniform til dagen, vil han selvfølgelig gerne lave vejviserskilte :) 

 

Hej Kalle, ja den er altså lidt sindssyg, den liste, men hey...har jo MASSER af tid :tunge:

Ja, han bliver da vildt flot i den uniform - det bliver noget andet end de to grønne - den alm. camo og den "pæne" grønne 69'er (som altså ligner udkogt grønkål i farven... (y))

Ha ha ha... :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 minutes ago, enkenoguniformen said:

 

Hej Kalle, ja den er altså lidt sindssyg, den liste, men hey...har jo MASSER af tid :tunge:

Ja, han bliver da vildt flot i den uniform - det bliver noget andet end de to grønne - den alm. camo og den "pæne" grønne 69'er (som altså ligner udkogt grønkål i farven... (y))

Ha ha ha... :lol:

 

Ja, du har jo god tid - men du skal sørge for at få mest muligt færdigt før vores bryllup, så jeg kan se dine projekter og kopiere dem :-)

Du har ret - den grønne M/69 er ikke just sexet :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kesa said:

 

Ja, du har jo god tid - men du skal sørge for at få mest muligt færdigt før vores bryllup, så jeg kan se dine projekter og kopiere dem :-)

Du har ret - den grønne M/69 er ikke just sexet :lol:

 

Ha ha ha - det kan jeg ikke love, men jeg skal NOK smide en masse inspirationsbilleder op!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tanker om gæstebogen...

 

Hmmmm.... jeg er godt nok i tvivl om, hvordan man gør det der gæstebog smartest... der er kun en ting sikkert: Vi er ikke til den traditionelle gæstebog med blanke sider, for den får halvdelen alligevel ikke skrevet i, da folk tit går lidt blank, når de står der og skal finde på noget... :tunge:

 

Vi overvejer to muligheder:

1) At lave vores egen gæstebog med fill-in (der er flere gode skabeloner herinde og på Pinterest).

Fordele: Den kan tilpasses vores gæster og os som brudepar, så vi får den lige som vi vil have det.

Ulemper: Synes folk mon det er plat? Udelukker skabelonerne noget, som folk ellers gerne ville have skrevet?

 

2) En video-gæstebog, hvor gæsterne indtaler en lille video med en hilsen på en bærbar computer.

Fordele: Det bliver spontant, og vi har en levende gæstebog fra dagen.

Ulemper: Bliver det FOR spontant med for meget spildtid til følge, og kan vi overhovedet finde ud af at lave sådan en, når ingen af os er tekniske vidundere?

 

Kom meget gerne med jeres tanker om denne her, jeg synes virkelig det er svært! :pokey:

 

 

 

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, enkenoguniformen said:

Tanker om gæstebogen...

 

Hmmmm.... jeg er godt nok i tvivl om, hvordan man gør det der gæstebog smartest...

 

Kom meget gerne med jeres tanker om denne her, jeg synes virkelig det er svært! :pokey:

 

Hmmm - det er godt nok svært.

Idéen med video-gæstebogen er god, men jeg ved at vi aldrig ville kunne finde af det, så jeg kan ikke gi' dig nogle tekniske fif dér.

Jeg synes de fleste fill-ins jeg har set, har været både pæne og sjove. Men hvordan får man dem samlet i en rigtig bog? Jeg synes løsblade, bliver for "billigt", men mon ikke du er kreativ nok til at lave en flot bog?

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, kesa said:

 

Hmmm - det er godt nok svært.

Idéen med video-gæstebogen er god, men jeg ved at vi aldrig ville kunne finde af det, så jeg kan ikke gi' dig nogle tekniske fif dér.

Jeg synes de fleste fill-ins jeg har set, har været både pæne og sjove. Men hvordan får man dem samlet i en rigtig bog? Jeg synes løsblade, bliver for "billigt", men mon ikke du er kreativ nok til at lave en flot bog?

 

 

 

Jeg tænker jo, at man måske kan scanne de udfyldte sider ind på en computer og derefter printe dem i en fotobog.... så kan man også krydre lidt med nogle bryllupsbilleder. Vi vil gerne have taget gæstebilleder - så kunne det jo være sjovt med et billede af gæsten og dennes hilsen ved siden af... Jeg må i tænkeboks :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer