enkenoguniformen

Kim og Stine 18.08.18

963 indlæg i dette emne

On 19/2/2017 at 8:29 AM, enkenoguniformen said:

Tanker omkring oppyntning af feststedet - med inspirationsbilleder af lys.

Da vi jo har booket vores feststed, gør vi os selvfølgelig nogle tanker omkring oppyntningen af lokaler og udendørsområder. Det sted vi har lejet er ikke vildt moderne, men har sådan lidt lejrskolepræg, og istedet for at forvandle det til noget det ikke er, kan vi lige så godt arbejde med stedets fordele - det kommer til at passe bedre i sidste ende.

Altså kører vi lidt et afslappet camp-tema i mange forskellige farver. Udfordringen her er, at det jo skal være et bryllup, og ikke et cirkus, men det må godt have et lidt humoristisk twist, samtidig med at der er velovervejede detaljer. Lige nu har jeg meget fokus på lys som stemningsgiver, og det er tanken, at vi vil hænge en masse lyskæder op i træerne i gårdhaven, og pynte indendørs med syltetøjsglas med lys.

Jeg har - selvfølgelig - været på Pinterest for at få inspiration, og nogle af de billeder vil jeg da lige dele med jer her:

bfest 2 lys.jpg

.

For de, der gerne lige vil (gen)se vores feststed, kan det ses her:

Ved du hvordan træstubbene med ild er lavet? De ville nemlig være perfekte til vores lejrskole-lokation :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når dansklæreren kommer op i mig... :sm:

Tankerne om gæstebog, DIY og underholdning til receptionen fik så lige dansklæreren til at komme op i mig og ta daaaaaa.... nu tror jeg, vi har fundet løsningen på det hele! Elsker bare, når ting går op i en højere enhed!

Det har hele tiden været planen, at vi efter vielsen kører til feststedet og afholder reception, hvor vi vil byde velkommen og skære kagen for, for derefter at tage ud og få taget locationsfotos. I mellemtiden vil vi gerne sikre, at vores gæster får en lidt anderledes oplevelse end bare almindelig "mingling", og vi havde derfor snakket om at lave nogle udendørs spil, som vi vil stille frem, men jeg er usikker på, hvorvidt de vil blive brugt. Derfor er der nu en ændring i planerne,  som gør, at vi får involveret nogle af de DIY's jeg gerne vil have indgår i brylluppet - det ER totalt dansklæreragtigt, men jeg er sikker på, at det bliver sjovt. Det kommer i hvert fald til at beskæftige vores gæster :lol:

0

Del dette indlæg

5 minutes ago, MiaLuise said:

Ved du hvordan træstubbene med ild er lavet? De ville nemlig være perfekte til vores lejrskole-lokation :)

Hej MiaLuise, nej, det ved jeg desværre ikke - vi tænker bare de helt almindelige stubbe, hvor man saver et kryds i toppen og sætter en optændingsblok ned i midten med en slat lampeolie eller sådan noget. Men de er ret flotte, dem på billedet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

14 hours ago, enkenoguniformen said:

Jeg tænker jo, at man måske kan scanne de udfyldte sider ind på en computer og derefter printe dem i en fotobog.... så kan man også krydre lidt med nogle bryllupsbilleder. Vi vil gerne have taget gæstebilleder - så kunne det jo være sjovt med et billede af gæsten og dennes hilsen ved siden af... Jeg må i tænkeboks :wink:

Det er da en super-god idé :) 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

52 minutes ago, enkenoguniformen said:

Ja, det synes jeg også, men jeg må lige tænke over, hvordan jeg smartest kan lave det. :happy:

Det lyder som om du allerede har nogle 'dansklærer idéer' som involverer gæstebogen. :)

0

Del dette indlæg

18 minutes ago, kesa said:

Det lyder som om du allerede har nogle 'dansklærer idéer' som involverer gæstebogen. :)

Jeps, jeg skal nok indvie jer i dem, når jeg kommer hjem til papirerne... :happy:

0

Del dette indlæg

Dansklærerens plan for receptionen. :)

Nå, jeg må da hellere lige løfte sløret for vores planer for receptionen, når nu jeg fik en idé til at inddrage noget af al vores planlagte DIY, samtidig med at vi sikrer, at vores gæster er beskæftiget - og vi får nogle minder på skrift. Som sagt ER det meget planlagt, og måske for meget af det gode, men man kan vel lige så godt udnytte sine planlægningsskills fuldt ud. :lol:

Planen for tiden mellem vielse og middag er følgende:

Kl.13.30-14.30 Vielse - Herefter sæbebobler, hilsner og kongebillede foran kirken, hvorefter vi kører til feststedet.

Kl. 15.30- ca. 16.15 -   Vi byder velkommen, fortæller om planen for receptionen, skærer kagen for, skåler og skrider (locationfotos).

Herefter tager toastmaster over:

Kl. ca. 16.15 Vores gæster inddeles i 6 hold af 6-7 personer. Hvert hold starter ved forskellige poster, hvor de skal lave en aktivitet. Efter 10-15 minutter ved hver post, er alle hold nået rundt til alle aktiviteter, og har nu tid til almindelig mingling, afslapning, udpakning på værelser/opfriskning til aftenens middag. 

Kl. 18 Vi går til bords.

Her de 6 poster, vores gæster skal udsættes for:

1. Fingeraftrykstræ og 'hvem er hvem-plakat':  Hver gæst skal sætte sit fingeraftryk på vores kærlighedstræ, og har mulighed for at læse om de andre gæster på vores 'hvem er hvem-plakat' - denne aktivitet tager ikke lang tid, så her er også tid til en drink og lidt hyggesnak.

2. Photobooth-billeder med props: Vi hænger en guldramme op et eller andet sted, og stiller nogle krukker med props. Gæsterne får så til opgave at lave så mange forskellige, skøre og sjove billeder på de 15 minutter som muligt. der SKAL være mindst et billede af den samlede gruppe.

3. Videohilsen med faste spørgsmål (Vi har en videomand på, som vi sikkert godt kan bruge her): Hver gæst skal smide en lille hilsen på video, og får de samme spørgsmål. resten kan få en drink, og en lille pause, mens de andre er på.

A) Hvad har været det bedste øjeblik indtil nu?

B) Hvad har overrasket dig?

C) Hvem i selskabet vil du helst danse med til festen i aften?

D) Gør denne sætning færdig: ”Ja ja, jeg/vi elsker jer selvfølgelig, men i virkeligheden er jeg/vi kommet på grund af…..”

E) Hvad er brudeparrets største styrke?

4. Fill-in-gæstebog: Hver gæst får udleveret et ark, som de skal udfylde med forskellige ting de skal svare på. De bliver samlet i en bog, sammen medet billede af hver person.

5. Tip en 13'er om brudeparret: Vi laver en Tip en 13'er om os selv, og så er der præmie til den/de der kender os bedst (har flest rigtige). Præmien uddeles, når vi kommer tillbage fra location-shoot.

6. Date Jar: Vi stiller et syltetøjsglas op med en masse ispinde i og tuscher ved siden af. Hver gæst får en ispind, og skal så med tuschen skrive et KREATIVT forslag til en anderledes kæresteaften.

:loveflag: 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

5 hours ago, enkenoguniformen said:

Nå, jeg må da hellere lige løfte sløret for vores planer for receptionen, når nu jeg fik en idé til at inddrage noget af al vores planlagte DIY, samtidig med at vi sikrer, at vores gæster er beskæftiget - og vi får nogle minder på skrift. Som sagt ER det meget planlagt, og måske for meget af det gode, men man kan vel lige så godt udnytte sine planlægningsskills fuldt ud. :lol:

Kl.13.30-14.30 Vielse - Herefter sæbebobler, hilsner og kongebillede foran kirken, hvorefter vi kører til feststedet.

Kl. 15.30- ca. 16.15 -   Vi byder velkommen, fortæller om planen for receptionen, skærer kagen for, skåler og skrider (locationfotos).

Kl. ca. 16.15 Vores gæster inddeles i 6 hold af 6-7 personer. Hvert hold starter ved forskellige poster, hvor de skal lave en aktivitet. Efter 10-15 minutter ved hver post, er alle hold nået rundt til alle aktiviteter, og har nu tid til almindelig mingling, afslapning, udpakning på værelser/opfriskning til aftenens middag. 

Kl. 18 Vi går til bords.

1. Fingeraftrykstræ og 'hvem er hvem-plakat':  Hver gæst skal sætte sit fingeraftryk på vores kærlighedstræ, og har mulighed for at læse om de andre gæster på vores 'hvem er hvem-plakat' - denne aktivitet tager ikke lang tid, så her er også tid til en drink og lidt hyggesnak.

2. Photobooth-billeder med props: Vi hænger en guldramme op et eller andet sted, og stiller nogle krukker med props. Gæsterne får så til opgave at lave så mange forskellige, skøre og sjove billeder på de 15 minutter som muligt. der SKAL være mindst et billede af den samlede gruppe.

3. Videohilsen med faste spørgsmål (Vi har en videomand på, som vi sikkert godt kan bruge her): Hver gæst skal smide en lille hilsen på video, og får de samme spørgsmål. resten kan få en drink, og en lille pause, mens de andre er på.

D) Gør denne sætning færdig: ”Ja ja, jeg/vi elsker jer selvfølgelig, men i virkeligheden er jeg/vi kommet på grund af…..”

4. Fill-in-gæstebog: Hver gæst får udleveret et ark, som de skal udfylde med forskellige ting de skal svare på. De bliver samlet i en bog, sammen medet billede af hver person.

5. Tip en 13'er om brudeparret: Vi laver en Tip en 13'er om os selv, og så er der præmie til den/de der kender os bedst (har flest rigtige). Præmien uddeles, når vi kommer tillbage fra location-shoot.

6. Date Jar: Vi stiller et syltetøjsglas op med en masse ispinde i og tuscher ved siden af. Hver gæst får en ispind, og skal så med tuschen skrive et KREATIVT forslag til en anderledes kæresteaften.

Det er en virkelig sjov idé, wauw! Kunne være man skulle overveje at gøre noget lignende ;-)

0

Del dette indlæg

2 hours ago, madloteilime said:

Det er en virkelig sjov idé, wauw! Kunne være man skulle overveje at gøre noget lignende ;-)

Tusind tak- jeg vidste ikke rigtig, om det var FOR meget, men jeg tror vi går med den. Til de bryllupper jeg har deltaget i, har man bare siddet og hængt over kagen, og selvom det såmænd også er hyggeligt, så holder man sig jo kun til dem man kender - her bliver man blandet lidt, og det tror jeg er et rigtig godt udgangspunkt for aftenens fest. 

En del af vores gæster kommer jo allerede fredag, så der har de jo også nået at snakke lidt sammen. :)

0

Del dette indlæg

13 hours ago, enkenoguniformen said:

Kl. 18 Vi går til bords.

Jeg synes det lyder skønt, men som gæst ville jeg sætte pris på at der var omkring en time til at pakke ud og opfriske mig selv inden middagen. Så hvis posterne max tager 10 minutter, så kan det lige gå. Måske skal I droppe en af posterne, fx nr 5, som jeg tænker sagtens kan være et indslag under middagen i stedet. 

0

Del dette indlæg

59 minutes ago, MiaLuise said:

Jeg synes det lyder skønt, men som gæst ville jeg sætte pris på at der var omkring en time til at pakke ud og opfriske mig selv inden middagen. Så hvis posterne max tager 10 minutter, så kan det lige gå. Måske skal I droppe en af posterne, fx nr 5, som jeg tænker sagtens kan være et indslag under middagen i stedet. 

Tak for input :) Vi satser på 10 min pr. post, men har også lidt tid i overskud, da vi har sat rigelig tid af til transport til feststedet, vi har ikke lyst til at tage sådan et indslag ind under selve middagen, da det er talerne der skal være i centrum der :happy:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Invitationer - godt igang!

Selvom jeg har rigeligt tid, laver jeg løbende noget DIY, og et ret tidskrævende projekt er vores invitationer.

Jeg er nu nået så langt, at alle covers er skåret ud og foldet, og alle monogrammer og rammer er streget op med guldtusch. Det har krævet en VIRKELIG rolig hånd... :blink:

Jeg er ovenud lykkelig for resultatet, som ser sådan her ud:

1488017735760958817714.jpg

Nu skal jeg så igang på indersiden.... :sm: Sæt igang! 

0

Del dette indlæg

32 minutes ago, enkenoguniformen said:

Tak for input :) Vi satser på 10 min pr. post, men har også lidt tid i overskud, da vi har sat rigelig tid af til transport til feststedet, vi har ikke lyst til at tage sådan et indslag ind under selve middagen, da det er talerne der skal være i centrum der :happy:

Okay. Det lyder som om at I har styr på det. Jeg har været til et par bryllupper hvor tip-en-13'er eller lign. quiz har været indslag - dog arrangeret af gæsterne :)

0

Del dette indlæg

28 minutes ago, enkenoguniformen said:

Invitationer - godt igang!

Selvom jeg har rigeligt tid, laver jeg løbende noget DIY, og et ret tidskrævende projekt er vores invitationer.

Jeg er nu nået så langt, at alle covers er skåret ud og foldet, og alle monogrammer og rammer er streget op med guldtusch. Det har krævet en VIRKELIG rolig hånd... :blink:

Jeg er ovenud lykkelig for resultatet, som ser sådan her ud:

1488017735760958817714.jpg

Nu skal jeg så igang på indersiden.... :sm: Sæt igang! 

Hvor er det bare flot og du har jo heldigvis god tid :)

0

Del dette indlæg

40 minutes ago, MiaLuise said:

Okay. Det lyder som om at I har styr på det. Jeg har været til et par bryllupper hvor tip-en-13'er eller lign. quiz har været indslag - dog arrangeret af gæsterne :)

39 minutes ago, MiaLuise said:

Hvor er det bare flot og du har jo heldigvis god tid :)

Vi ser hvad det ender med mht. receptionen. Det skal være hyggeligt, ikke stresset. Hvis grupperne så ikke når en post, så må det bare være sådan :lol:

Ja, jeg har heldigvis god tid, for jøsses, hvor tager det bare mega lang tid at lave... de bliver jo skåret i hånden, og derfor heller ikke 100% perfekte, men det er en del af charmen. Jeg må indrømme, at de er mere tidskrævende end først antaget, men der er jo også en del pillearbejde involveret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op, hvor er det nogle gode og geniale idéer til receptionen. Det skal nok ryste gæsterne godt sammen og så passer det bare perfekt til jeres camp-tema.

Jeg tænker også 10 min. pr. post er rigeligt.

Måske I skal overveje om videomanden skal være låst til at lave video-dagbog. Ville det ikke være rart om han kunne filme noget af hele stemningen, når nu I ikke selv er med?

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg

14 minutes ago, kesa said:

Hold da op, hvor er det nogle gode og geniale idéer til receptionen. Det skal nok ryste gæsterne godt sammen og så passer det bare perfekt til jeres camp-tema.

Jeg tænker også 10 min. pr. post er rigeligt.

Måske I skal overveje om videomanden skal være låst til at lave video-dagbog. Ville det ikke være rart om han kunne filme noget af hele stemningen, når nu I ikke selv er med?

Jo, den har vi også tænkt på.... om ikke andet kan folk jo bruge deres mobiler eller vores bærbare. Det kan løses!

Og tak for rosen, jeg håber det har lige præcis den der samlende effekt! :)

0

Del dette indlæg

DIY: Super simple doorhangers.

Jeg har nu lavet en übersimpel "skabelon" til doorhangers til de værelser på feststedet, hvor der skal overnatte gæster. Det er bare et Publisher-dokument, hvor samme tekst og monogram er kopieret 4 gange. Meningen er så, at jeg skærer dem til så de hver især er 7,4 cm. i bredden, laver et hul øverst hvor der ingen tekst er, og vupti = doorhangers!

Nem DIY. :)

nMcAo.jpg

0

Del dette indlæg

Super fed plan for jeres gæster mens I er ude og få taget billeder :biggrin::thumbsupsmileyanim:

Det bliver sikkert super sjovt og en god måde at få folk i snak med hinanden, på en lidt anderledes måde :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

37 minutes ago, lillelilje said:

Super fed plan for jeres gæster mens I er ude og få taget billeder :biggrin::thumbsupsmileyanim:

Det bliver sikkert super sjovt og en god måde at få folk i snak med hinanden, på en lidt anderledes måde :biggrin:

Tak, lillelilje, det håber vi også gæsterne synes :thumbsupsmileyanim: Det bliver i hvert fald superfedt for os at have nogle fede ting bagefter til at mindes dagen med! Som gæst synes jeg selv det er sjovt at blive sat igang, istedet for bare at hænge ud, det gør at man husker festen.

0

Del dette indlæg

1 minute ago, kesa said:

Super flotte indbydelser og doorhangers. Også et rigtig flot monogram I har fået lavet.

Tak, Kalle. Særligt monogrammet er jeg stolt af. Jeg havde oprindelig lavet et, der var meget "schwung" i, men det blev for lyserødt, og så lavede jeg det om til det nuværende. Enkelt, tydeligt og brugbart mange steder <3

0

Del dette indlæg

7 minutes ago, enkenoguniformen said:

Tak, Kalle. Særligt monogrammet er jeg stolt af. Jeg havde oprindelig lavet et, der var meget "schwung" i, men det blev for lyserødt, og så lavede jeg det om til det nuværende. Enkelt, tydeligt og brugbart mange steder <3

Du kan roligt være stolt. Monogrammet er smukt og enkelt og ,som du selv skriver, meget brugbart.

1

Del dette indlæg

Inspirationsbilleder af DIY- aktiviteter til receptionen.

Herunder følger et par billeder af nogle af de DIY's jeg gerne vil lave som aktiviteter til vores reception:

Simpel "photobooth" med tilhørende props!

F8DUG.jpg

Date jar:

5PSke.jpg

Fingerprint tree:

9IgXs.jpg

E0jWm.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer