Frkejsing

Børn og bryllup !

18 posts in this topic

Puha !! Vi er virkelig kommet i dårlig humør herhjemme i forbindelse med gæsterne.. 

lang historie kort : 

jeg har to børn fra tidligere forhold hvv 9 og 11. Mødte min kommende mand da den lille var 1 år. 

Min søs har også to drenge på samme alder. Det virker meget indlysende at de fire drenge skal med til brylluppet. 

Men!! Så kommer min kommende mand og vil have sine søsters børn med 3 stks hvor jeg har set dem 1 gang de sidste 5 år. 

Hans halv lillebrors datter på 3 år som jeg aldrig har set , hans anden halv lillebrors datter på 4-5 år- ej heller set. Jeg har kun set hans brødre engang for 7 år siden. Jeg syntes i forvejen det er meget underligt de skal med... min kommende siger : enten alle børn eller kun vores egne..

mine drenge syntes jeg skal med - de vil også rigtig gerne både reception og fest ! 

Jeg syntes også det var naturligt at have min søsters med da vi er så tætte og ved min søster vil blive enormt skuffet hvis de ikke blev inviteret.. 

min far sagde prøv at nævn det for din søs sådan hvad de måske selv havde tænkt og ja de havde tænkt de skulle med..

0

Annonce ♥

Puha! Det var en træls situation at stå i...

Har du prøvet at nævne for din kommende mand, at du måske synes det er lidt mærkeligt at de skal med når i aldrig ser dem alligevel?

Men vil nok give ham ret, enten skal alle med, eller så skal ingen med.

0

Åh ja, den kære familie.... vi havde dilemmaet ift. mine tidligere svigerforældre (lang historie kort: mistede min første mand, og har hans mor og hendes mand tæt på, mens hans far og dennes kone er nogen vi sjældent ser)... vi valgte at tage alle med, så er der ingen der står med dårlig smag i munden.

Ift. børn: Jeg kan godt forstå, at du måske synes det er underligt at de skal med, men når din kommende mand siger de skal med, er det vel fordi det betyder noget for ham? I kan prøve at tage en snak omkring jeres forventninger til vielsen og festen. Hvad er ønskerne ift. børnene? Skal de inviteres med, men fylde så lidt som muligt, eller er det ok, at de tuller rundt? Man kan jo tænke aktiviteter ind, hvor børnene bliver beskæftiget. Jeg ved at andre brugere herinde har lavet børneposer med spil, tegnebøger, osv, ellers kan man jo lave et lille hyggested til dem, hvor de kan blive fri for voksne og taler (afhængigt af feststedet). Er det børnenes alder, der bekymrer dig, eller?

Vi skal fortrinsvis have voksne med til vores fest, men undgår ikke et par "ekstra børn", de er dog så store, at de ikke forstyrrer. Vi slæber en masse spil (både udendørs og indendørs med, tegnesager, DVD'er, mm... og så skal de nok klare sig).

Mvh, Stine.

1

vi har valgt at ta vores  2 piger med på 8 og 9 år , og deres fætter og kusiner som er fra 5-28 år med til vores bryllup

vi har et hold venner som har 3 børn de er  8 og12 år, jeg synes ikke at de skal med til vores Bryllup, men min mand vil gerne ha dem med, så de er  også invitert. 

vi har valgt at de børn som er 18 år og opefter skal se sammen med de voksen.

når de er konfirmeret og til 17 år ser ved en bord, og dem som ikke er konfirmeret ser ved en anden bord

Edited by Pjevs
0

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser :) 

jo jeg prøver at forstå hvorfor det er så vigtigt for ham at skulle have dem

med - jeg kan bare ikke ..;( 

min ene søn er autist og har adhd så vi har også valgt at være hjemme for at han har hans eget værelse hvis det hele bliver for meget. Min søsters børn ville gøre min egen søn ville slappe lidt mere af - og de ville kunne hjælpe ham med at få

mad og at man skal gå på wc osv. Skal de  ikke med finder jeg en voksen barnepige som kn træde til :) 

jeg tror bare jeg var der hvor jeg tænkte voksen fest, at vi kan slappe af bare nyde og følge med. 

Med alle de "ekstra" børn vil der selvfølig komme en del ekstra larm børn der har svært ved at være stille. Og så at de ikke kender hinanden hvor de 4 drenge jo gør. 

Jeg er meget tæt med min søs og deres børn og vi skal fx på ferie sammen. Min kommende mand har aldrig været særlig familie menneske og ofte brændt sine broer bag sig. Derfor kommer det virkelog

bag på mig at vi har de her kæmpe diskutioner lige nu. 

Normalt ville jeg også sige alle eller ingen - de her fire drenge er bare født og opvokset med hinanden :) 

jeg har ikke tænkt mig at lave et specielt børne bord. Mine egne drenge skulle bare side og spise lidt med og derefter stille fortage sig. Som sagt en voksen fest .

drengene ville kunne være i vores stue samt deres værelser fordi vi skal

være i et telt i forbindelse med vores garage :)

0

Det lyder som om, at det er meget vigtigt for din forlovede, at få sine nevøer og niecer med til jeres fest, så det vil nok være bedst og du kan acceptere det. 

Vi har fravalgt at invitere børn med, da vi ellers ville komme over 100. 

1

Ja det er det blevet og det er nok det jeg stejler ved fordi vi aldrig ser de mennesker . Ja vil ikke lyde vildt sart men vi har skulle spare i forvejen og noget familie som vi ser tit bliver ikke inviteret med. Jeg har en stor familie , min far har to søster og min mor 3 brødre. Så jeg har en el fætre og kusiner. Det ene sæt er jeg vokset op med. Men vi har valgt at fætre og kusiner ikke skal med .. 

0

Måske hans eget bryllup netop er en begivenhed hvor han faktisk ved familie også betyder noget, og at han vil være ked af at vise det omvendte. Det er jo også hans bryllup.
Uanset hvor mange år siden han selv har set sine søskende, så har de stadig en fortid, som han åbenbart mener er værd at ære ved at invitere dem med til sit bryllup. 

Hvem er du mest bange for at skulle sige nej til, din søster eller din kommende mand? 

0

Annonce ♥

34 minutes ago, Luffegås said:

Måske hans eget bryllup netop er en begivenhed hvor han faktisk ved familie også betyder noget, og at han vil være ked af at vise det omvendte. Det er jo også hans bryllup.
Uanset hvor mange år siden han selv har set sine søskende, så har de stadig en fortid, som han åbenbart mener er værd at ære ved at invitere dem med til sit bryllup. 

Hvem er du mest bange for at skulle sige nej til, din søster eller din kommende mand?

Ja det er det blevet og det er nok det jeg stejler ved fordi vi aldrig ser de mennesker . Ja vil ikke lyde vildt sart men vi har skulle spare i forvejen og noget familie som vi ser tit bliver ikke inviteret med. Jeg har en stor familie , min far har to søster og min mor 3 brødre. Så jeg har en el fætre og kusiner. Det ene sæt er jeg vokset op med. Men vi har valgt at fætre og kusiner ikke skal med .. 

0

Hov hov nu driller den!! 

Jeg tror sku jeg er mest bange for at såre min søster .. enden af det hele må jo være de sikkert alle må komme med. Jeg ved dog også jeg vil blive irriteret over hvis de larmer ved fx taler med mere.  

Jeg ved også det her bryllup betyder rigtigt meget for min kommende. Jeg har ikke selv troedet jeg skulle giftes :) 

0

17 hours ago, Frkejsing said:

min kommende siger : enten alle børn eller kun vores egne..

Det kan jeg, ligesom flere af ovenstående, godt følge ham i og det er også vigtigt når vi taler om noget så følsomt som børn til bryllup at man "sorterer" objektivt. Dvs. ud fra faste principper. Jeg tror at du vil få vanskeligt ved, både i forhold til din gom, men også i forhold til familierne at forsvare at din søsters børn skal med, men hans søskendes og halvlillebroderens skal ikke. Du har kun set hans søsters børn 1 gang i de sidste 5 år og halvbrødrene har du ikke set de sidste 7 år. Så er det måske mere et spørgsmål om hvorvidt hans halvbrødre m.v. overhovedet skal med og det er I enige om såvidt jeg kan tyde. 

Jeg læser det som et spørgsmål om 2 børn (jeres egne) eller 9 børn. Der skal I først og fremmest gøre op med jer selv hvad I ønsker, herunder om I ønsker en fest med børn udover jeres egne. Selvom han måske ikke har haft den store kontakt til sine søskende så er der noget som tyder på at han godt vil det nu. Jeg har været ude til bryllupsfester hvor der kun har været parrets egne børn/barn og fester hvor der har været - ja op til - 20 børn. Havde vi nu talt om et feststed i indre by hvor der er flere selskaber samme dag og I reelt kun havde haft  rum til rådighed ville det ikke være ideelt men I vil holde det hjemme hvor der er mange muligheder plus mulighed for at de kan sove m.v. Så ville jeg ikke være så urolig for taler m.v. Det handler i højere grad om at der er nogle aktivitetsmuligheder for dem og om at mulighederne er der på stedet hvad de er her.

0

4 hours ago, Luffegås said:

diskobil : Jeg havde faktisk ikke troede i første ombæring af de skulle med.. Jeg har intet forhold til dem overhovedet. 

Min søsters drenge er mine gudbørn og står meget tæt med mine drenge derfor ville vi ikke bemærke drengene fordi de kender hinanden samt er kendt i huset og kan trække ind og se film osv plus de er så store nu - så de glæder sig vildt til at skulle danse høre musik osv. De andre er så små så de kræver deres forældre meget stadig rænker jeg. 

Jeg har sagt til min kommende at så må han jo invitere dem med, jeg ved bare jeg vil blive skide irriterende for at sige det lige ud hvis de fx brokker sig ved taler osv. ( dem ved jeg der kommer rigtig mange af)..

Jeg har prøvet også at argumentere for økonomien- men så stejler han helt at han skal nok finde de penge ud an set hvad. 

Jeg har sorteret mine fætre og kusiner fra da jeg troede vi skulle have et mindre bryllup på ca 40 personer. Vi er dog med børn og min kærestes venner op på over 50 tror jeg... Arh..

vi holder også en reception hvor jeg tænkte der kunne de være med alle sammen men hans familie bor i Jylland (dem med børn ) så det er også lidt svært. 

Min kommende har kun sin mor og sin ene søster herovre som han er tæt på . 

Den anden søster med tre børn invitere han kun af ren pligt. 

De to halv brødre bor i Jylland med deres koner og barn. Han vil så invitere deres mor med og hendes

mand også. ( De har fælles far) 

også har vi et fælles vennepar. 

også er der min familie så jeg kan godt se hvis man stiller op med gæster hvem der er fra hvem ..

0

Annonce ♥

1 hour ago, Frkejsing said:

diskobil : Jeg havde faktisk ikke troede i første ombæring af de skulle med.. Jeg har intet forhold til dem overhovedet. 

Er det så ikke nærmere der skoen trykker :) og noget I skal drøfte/afklare indbyrdes. Jeg kan godt se at han tilsyneladende insisterer på at de skal med, men nu siger du at han også vil have deres mor med, som han vel slet ikke har noget med at gøre.

0

13 hours ago, Luffegås said:

Min søsters drenge er mine gudbørn og står meget tæt med mine drenge derfor ville vi ikke bemærke drengene fordi de kender hinanden samt er kendt i huset og kan trække ind og se film osv plus de er så store nu - så de glæder sig vildt til at skulle danse høre musik osv. De andre er så små så de kræver deres forældre meget stadig rænker jeg. 

Jeg har sagt til min kommende at så må han jo invitere dem med, jeg ved bare jeg vil blive skide irriterende for at sige det lige ud hvis de fx brokker sig ved taler osv. ( dem ved jeg der kommer rigtig mange af)..

Jeg har prøvet også at argumentere for økonomien- men så stejler han helt at han skal nok finde de penge ud an set hvad. 

Jeg har sorteret mine fætre og kusiner fra da jeg troede vi skulle have et mindre bryllup på ca 40 personer. Vi er dog med børn og min kærestes venner op på over 50 tror jeg... Arh..

vi holder også en reception hvor jeg tænkte der kunne de være med alle sammen men hans familie bor i Jylland (dem med børn ) så det er også lidt svært. 

Min kommende har kun sin mor og sin ene søster herovre som han er tæt på . 

Den anden søster med tre børn invitere han kun af ren pligt. 

De to halv brødre bor i Jylland med deres koner og barn. Han vil så invitere deres mor med og hendes

mand også. ( De har fælles far) 

også har vi et fælles vennepar. 

også er der min familie så jeg kan godt se hvis man stiller op med gæster hvem der er fra hvem ..

Jeg er ikke helt så god til at finde ud af hvor jeg skal trykke kommentar henne .. 

jo jeg har givet mig og sagt ja så

må de søskende komme med trods det ikke giver mening overhovedet for

mig.. så må han gøre det. 

Jeg syntes bare ikke børn passer ind generalt og især ikke i den størrelse ..

0

Jeg er helt enig med din mand :-) enten alle børn eller kun jeres egne. Sådan har vi også gjort, trods min kommende mands søster har tre børn. 

Og min mand er enig :) 

0

On 29/1/2017 at 6:56 PM, Frkejsing said:

Puha !! Vi er virkelig kommet i dårlig humør herhjemme i forbindelse med gæsterne.. 

lang historie kort : 

jeg har to børn fra tidligere forhold hvv 9 og 11. Mødte min kommende mand da den lille var 1 år. 

Min søs har også to drenge på samme alder. Det virker meget indlysende at de fire drenge skal med til brylluppet. 

Men!! Så kommer min kommende mand og vil have sine søsters børn med 3 stks hvor jeg har set dem 1 gang de sidste 5 år. 

Hans halv lillebrors datter på 3 år som jeg aldrig har set , hans anden halv lillebrors datter på 4-5 år- ej heller set. Jeg har kun set hans brødre engang for 7 år siden. Jeg syntes i forvejen det er meget underligt de skal med... min kommende siger : enten alle børn eller kun vores egne..

mine drenge syntes jeg skal med - de vil også rigtig gerne både reception og fest ! 

Jeg syntes også det var naturligt at have min søsters med da vi er så tætte og ved min søster vil blive enormt skuffet hvis de ikke blev inviteret.. 

min far sagde prøv at nævn det for din søs sådan hvad de måske selv havde tænkt og ja de havde tænkt de skulle med..

Helt klart samme mening som din mand. Og vi gør det samme her men det er kun vores søskende børn der kommer med. 

0

Annonce ♥

Vi har inviteret 3 amme-børn med og min mands niece der er 20 år. Men ellers så er ALLE andre børn ikke inviteret. Vi har selv 4 børn og de skal selvfølgelig med, men de bliver hentet sidst på aftenen så vi kan sove alene.

Vi holder reception lige efter vielsen og der er alle børn velkomne. 

Jeg tænker ikke man kan dele det op. Min familie må godt for dem har JEG et forhold til men din familie må ikke for dem har JEG ikke et forhold til. Jeg har absolut intet forhold til min mands ene nevø men han bliver ikke sorteret fra af den årsag..

0

15 hours ago, Katti1 said:

Jeg tænker ikke man kan dele det op. Min familie må godt for dem har JEG et forhold til men din familie må ikke for dem har JEG ikke et forhold til. Jeg har absolut intet forhold til min mands ene nevø men han bliver ikke sorteret fra af den årsag..

Enig. Til dels :) Den mest konsekvente udmelding og den der er lettest at forsvare er "ingen børn" eller "alle børn" hvorimod det er mere vanskeligt at begynde at skelne mellem familiens hhv. vennernes børn. Men man kan godt lave slippe afsted med at lave nogle sorteringskriterier - med en lidt skjult dagsorden/opdeling - så længe de er objektivt afgrænsede. Hvis man har en nevø som er rødhåret, 12 år gammel hvor man ved at han vil være et irritationsmoment under festen kan man selvfølgelig ikke sige at alle børn - bortset fra rødhårede - er velkomne :) Men sætter man en aldersgrænse så det kun er børn på 13 år og opefter der er velkomne (måske med undtagelse af egne børn) :)  så kan det godt nok give kritik men der kan man støtte  sig til at det er den aldersgrænse der nu engang er valgt, velvidende at det så kan betyde at man også udelukker nogle andre børn (som man måske godt ville have haft med).  

0