lbjrgensen

Billig(ere) bryllup?

15 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg skal giftes til næste år, og har i den forbindelse set på en del lokationer (som alle ligger på samme prisniveau, som er 1.100 - 1.300 kr. pr. person, mad+fri drikke). 

 

Jeg overvejer om man kan udfordre prisen i forhold til hvordan man holder brylluppet? - det, som vi er ude efter, er et anderledes bryllup (men stadig fint). Det vigtige er, at det er noget man kan huske, og at det ikke ligner alle andre bryllupper (der skal ihvertfald være nogle elementer, der skiller sig ud). Vi bor i lejlighed i Århus, og har derfor desværre ingen have. Det eneste jeg selv kan komme i tanke om er, at holde det i et telt hos vores forældre. Men det løber jo hurtigt op alligevel, og jeg vil være ærgerlig over at være for træt til at kunne nyde selve dagen, pga. planlægning forinden... 

 

Måske i har nogle forslag? :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at finde et forsamlingshus eller en lejr eller lign, og så bestille lækker mad fra et catering firma og købe drikkevarer i Tyskland? Vi ender nok på omkring 300-400 max per person for sted, mad og drikkevarer. Hvis man tænker lidt mere I (og har lyst til selvfølgelig) gør-det-selv-bryllup kan det sagtens gøres for en del under 1000 kr per næse, men det afhænger jo af hvad man er til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med det kommende bryllup :) 

 

Gør-det-selv løsningen er - som du selv er inde på - ikke nødvendigvis billigere. Hvis vi snakker rigtig mange gæster fx 80-100 gæster så ville det nok være en billigere løsning at leje et lokale og stå for det selv (man kan jo stadig udlicitere en masse ting selvom man holder fest i telt eller lejet lokale), fordi der er noget volumen bag antallet gæster og derfor kan du holde kuvertprisen nede.

 

Men det kan også være, at en havefest ville ende op med at være billigere pr. kuvert, det afhænger jo rigtig meget af jeres valg af mad og drikke - skal det fx være en grill buffet fra slagteren til 200,- kuverten eller en 5 retters menu gourmet menu?

 

Jeg blev selv viet i Kongens Have i København, holdt festen på en restaurant, der ligger i Kongens Have. 

 

Jeg har været til mange bryllupsfester - de fleste har været traditionelle bryllupper enten på restaurant, hotel eller telt i haven og så har jeg har været til nogle meget små og intime bryllupper. Selvom mange af dem ligger en del år tilbage, så kan jeg godt huske de enkelte bryllupper.

 

Så jeg vil råde dig til lidt at glemme det her med, at det ikke må ligne alle andre bryllupper. Når det kommer til stykket er mange bryllupper jo ret ens, kvag at der som regel er et program for hvert bryllup, der ofte ligner andres programmer for dagen (vielse, reception, middag, fest).

 

Kesa som er bruger herinde holder et søndagsbryllup, det er meget anderledes og skiller sig ud fra mængden.

 

I kan leje en spejderhytte og invitere folk allerede dagen før til noget casual aftenhygge og så bryllup dagen efter. Det ville også være anderledes at lade festen køre over et par dage. Men du kan også skille dig ud ved at have et særligt tema for festen. Eller nogle sjove selskabslege undervejs. Der er mange muligheder for at sætte jeres individuelle præg på festen uanset hvor det skal være.

 

Så fokusér mere på, hvad du synes kunne være fedt og så vil dine gæster helt sikkert synes, at det bliver et fantastisk bryllup - uanset hvad du vælger. 

 

Held og lykke :) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med hensyn til det om det er billigst at "gøre det selv" eller købe en komplet løsning på et feststed så afhænger det meget af hvor i landet I er men når du taler om 1.100 - 1.300 kr. kuverten så taler vi oftest storbyerne hvad Århus også er. Der vil det som det bliver sagt formentlig være billigst med en "gør det selv" løsning medmindre det er et lille selskab men det er så netop også i storbyerne m.v. at der ikke er så mange lokalemuligheder. Der er I så priviligerede ved at der rent faktisk findes mange gode og moderniserede forsamlingshuse m.v. i Århus omegn.  I øvrigt er der jo mange forsamlingshuse som kører med "færdigløsninger" til nogle priser som er betydeligt lavere end ovenstående.  

 

Men på et feststed vil I aldrig kunne sætte jeres personlige præg på udsmykningen på samme måde som I kan i lejede lokaler. 

En havefest er noget helt andet prismæssigt. Først og fremmest kræver det køkken og toiletfaciliteter men det næste er at det ikke er billigt at leje et telt og gulv og så skal der service til. Derudover skal der påregnes ekstra personale fordi der typisk vil være længere fra køkken til festtelt. Der kunne løsningen være at finde et sted hvor der er mulighed for at holde festen i et telt udendørs.  


Jeg kan så ikke huske alle de bryllupsfester jeg har været ude til men der taler vi også > 500 :)  men jeg vil netop sige at der ikke er mange bryllupsfester der er ens. Ja programmerne ligner hinanden men det er også det.

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er altså en del penge at spare hvis man holder bryllup uden for sæsonen(sommer), det var måske også en måde at gøre brylluppet lidt anderledes?

Vi snakkede faktisk meget om et efterår/vinter bryllup, da vi faldt over en masse god inspiration på Pinterest, vi blev dog enige om at holde os til datoen vi havde valgt, da der allerede var nogle der havde sat kryds den dato :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der så stor forskel ? :) Tror da nok at man kan få lidt rabat på feststeder og vi er da også selv gået lidt på kompromis med transporten af og til på de stille dage men der hvor jeg virkelig tror man kan hente noget er hvis man eksempelvis vælger at holde festen en fredag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes heller ikke jeg har set sæsonmæssig prisforskel der kan mærkes hårdt. En kjole koster det den koster, og det gør et forsamlingshus også oftest. Så kan det være blomster, og en anderledes menu men ikke sådan så vi snakker flere tusinde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakkede med tre steder (herregård og.l.)hvor prisen var 3.000 + hvis brylluppet var i Juli/august kontra November/december.
Et selskabslokale er der måske ikke noget at spare, men udfra den pris der bliver nævnt de har kigget på, tænker jeg ikke at det var et selsskabslokale de ønsker sig :)

Mht. kjole kan de heldigvis også findes på tilbud, og det kan måske også være nemmere at få en god pris udenfor sæsonen, da forretningen måske er lidt sulten efter kunder, hvis vi snakker en mere lokal kjole forretning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er desværre bare generelt dyrt at holde bryllup, og selvom der er en masse gode DIY tips, så skal der bare spares op til den dag. Jeg tænker dog, at der må være mange penge at spare, hvis man holder sit bryllup of-season og i udkantsdanmark. Der er mange restaurationer, hoteller osv., der har svære tider om vinteren, så de ville sikkert glædeligt holde brylluppet for en slik ift. prisen i hovedstadsområdet.

 

Jeg forventer selv at bruge omkring 100.000 kr. (+/- 10.000 kr.) for 60 gæster og resten af bryllupet. Det er i hvert fald hvad jeg har kunne regne mig frem til :-D https://ikanobank.dk/blog/beregnere/bryllup?breakdown=W3sibyI6MCwiYiI6WzEwMDAsMTAwMCw5MDAsMCwwLDIwMF19LHsibyI6MSwiYiI6WzkwMDBdfSx7Im8iOjIsImIiOlszMDAwMCw0MDAwLDI1MDBdfSx7Im8iOjEsImIiOlsyNDAwMCwyMTAwMCw0NTAwLDQ1MDBdfSx7Im8iOjAsImIiOlsyMDAwXX0seyJvIjoxLCJiIjpbMjQwMCwxNTAwLDIwMF19XQ==

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er mange små bække - der bliver til en stor å - ved et bryllup. Jeg bor i Trekantsområdet, og mange kommer lige forbi og ser på ringe - når de nu alligevel skal til grænsen og købe ind til brylluppet. Ringene kan være en stor post - men det kan også gøres rimeligt billigt - ved at se sig rigtigt godt for. Eller endnu billigere - de sender forældrene afsted ..:floejt:

 

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som ege art skriver er ringene en post, hvor der kan spares meget. 

Vores bank har en bryllupsbudgetberegner og i den var ringe sat til 9000 kr.!! 

Vi har end ikke givet en tiendedel af den pris, faktisk har vi sparet 93,3 % ift bankens bud. 

 

Maden ender også med at blive ca. 30 % billigere pr. kuvert end bankens bud, selv med lokaleleje, ekstra indkøb, serveringspersonale og udsmykning. 

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres kommende bryllup! Jeg har selv lige holdt bryllup, og der valgte vi også at holde et lidt billigere bryllup. Jeg har skrevet et indlæg om hvordan vi sparede penge på nogle af posterne til vores bryllup. Jeg håber det kan hjælpe lidt :)

http://ninnis.dk/bryllup-paa-budget/

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med det forestående bryllup! Vi har meget fokus på budgettet i vores planlægning og har derfor valgt en gør det selv løsning. Som det ser ud nu ender vi på ca 40.000 for 70 mennesker. Vi lejer en lejrskole, forbereder meget af maden selv (menuen er lagt an på at det skal kunne fryses så vi ikke står med det lige før) og så har vi hyret dyrere men meget erfarent serveringspersonale, så de selv kan styre slaget på dagen. Jeg køber en selskabskjole i stedet for en brudekjole, og ender derfor på 2-3000 for den. Menuen er ikke fancy, men vi gør en masse uf af hyggen i stedet. Osv. Der er masser af muligheder, og som de andre skriver handler det om, at finde ud af hvad der er vigtigt for jer og så spare på det andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer