Frigga

Tivoli/cirkus reception i baghaven

286 indlæg i dette emne

Og så har vi dagens genbrugsindkøb:

I stedet for en tiger i tanken blev det til en tiger på bagsædet. Har været på uddkig efter en stor tiger at sætte i bur - den her overgik forventningerne (på størrelse med en god stor labrador :lol:)

Bondegårdsdyr der skal guldmales og laves til en deco-karrusel. 

Hesten med sadlen skal laves til en lille karruselhest på opsats som den er i de faver. Aben finder jeg nok en brug for på et tidspunkt .

Kaninen i hatten giver vist sig selv. 

Og så er der købt silkebånd og sugerør i Billigblomst. 22 m bredt (ca 5 cm) satinbånd til 10 kr - det er billigere end ebay. 

Også i Billigblomst fandt jeg tivolisoldaterne - vi behøver jo ikke fortælle nogen de bliver solgt som julenøddeknækkere. De havde vildt mange i mange størrelser - jeg måtte bruge al min viljestyrke for ikke at sprænge bugettet,  det kunne hurtigt have løbet op hvis jeg havde slået mig løs!!! 

FB_IMG_1567087830604.jpg

9c35339631db522aa98f76622633933f.jpg

FB_IMG_1567087824989.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 hours ago, Ki Schou said:

Det er farligt det her forum for det avler hele tiden flere idéer som koster penge :lol::griner:-

Intet cirkus uden popcorn 

popcorn.jpg

De der salgsvognspopcornmaskiner har jeg kigget mig syg af misundelse på. Men hvis vi skal bruge penge på sådan noget så bliver det nok snarere en slushicemaskine med pina colada og en anden drink. Men lige nu er det kun nice-to-have der ikke er bugetteret med. 

Men jeg har overvejet om serveringsbordet til popcornbaren kan forklædes som salgsvogn....

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Og lige som vi snakker om popcornvogn, så kommer der et lille bord til foræringspris til salg i nabobyen, perfekt til formålet. 

Og jeg har været i læhegnet og hive et vrag af en håndvogn frem - og jo der var 2 hjul i perfekt størrelse - hvis de ikke er rustet så fast at de går i stykker når det skal af (men de skal jo kun bruges til pynt så mon ikke det går?) 

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så nåede jeg endnu en milepæl (omend en lille en...) den første DIY kan vinges af som HELT færdig. 

Knap 200 blomsterhjerter på pind. De passer godt nok ikke helt i farvetemaet, men jeg kunne ikke stå for dem. 

Det var så også dem der mindede mig om hvor langt (eller rettere kort)  en printerpatron rækker. 

De skal bruges som på billedet. 

FB_IMG_1567355176349.jpg

fdfad395fbcd213a67c122c4bfa22677.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En times tid med først at afprøve og derefter lave portionen til fryseren(det er jo nu jeg har lavendel i haven).

Og something blue dispenseren kan tickes af... 

Lavendel-lemonade

Havde frygtet en vandvittig parfumeret smag,  men faktisk satte jeg lavendelmængden op og den spiller godt sammen med den krydrede honningsmag. 

Så:

Something old: klassisk citron 

Something new: rababersaft

Something borrowed: Lime-mynte  (virgin mojito) 

Something blue: lavendel-honning

Alle tyndet op med danskvand, så de får blid brus. 

FB_IMG_1567413914438.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Så fik jeg mine sko fra Kina. 

Og jeg er lige så vild med dem som på billedet (mit billede er taget fra en lidet flaterende vinkel. Godt nok er jeg overvægtig, men ikke SÅ meget) 

De er også helt ok kvalitetsmæssigt,  men,  men, men de er for små! Jeg kan kun lige klemme foden i og da slet ikke få mit indlæg med :(:td::oops:

Men jeg har da fået bekræftet at det er de sko jeg gerne vil have - så de skal bare bestilles et nr større.

Men nu vil jeg vente lidt med at tage stilling til om de skal være hvide eller blå...

Håber lidt forsigtigt at jeg kan få dem solgt ellers må de par hundrede sættes på tabskontoen. 

FB_IMG_1568891161249.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu en DIY kan krydses af. 

109 vintagekuveter med tarotkort med passende spådom bagpå. Hvorfor 109? Fordi så mange kuverter var der, hvordan det så kan lade sig gøre når det var pakker a 12.....:floejt:

Derudover er jeg næsten færdig med at klippe 40 m blondeløber i trekanter til bannere. 

FB_IMG_1569261505774.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

On 27.9.2019 at 9:56 AM, Ki Schou said:

Øv surt med skoenen, men et minimalt tab skulle du ikke få dem solgt. Hvor er de fine de kort, skal du have en "rigtig" spådame til at sidde og spå gæsterne?

Spåkone i papmache og måske noget "magisk" blinkende lys med censor (hvis jeg kan finde på noget) måske skal lyssætningen uddellegeres til teenage-knejten :lol:

0

Del dette indlæg

Så er jeg kommet lidt nærmere kjolen. 

Jeg har været på kjolerundtur med min veninde/brudepige. 

Tanken var/er en 50er tealength måske hvid, måske farvet.  

Og det er jeg sådan set blevet bekræftet i. 

Først var vi i den ene swing/vintage butik efter den anden,  og fandt da også en smule og fandt ud af hvilke detaljer der klæder mig, men ingen kjoler der har det hele og slet ikke nogen der er lang nok. 

Vi så på gallakjoler - men ingen der havde stort nok A-skørt - heller ikke med passende underskørt. 

Så da vi pludselig fik lidt tid til overs dumpede vi ind hos Lilli i håb om at de lige havde tid til at proppe mig i en af deres tealength. Lidt tid (1/2 time!) kunne de godt finde men ingen tealength der var store nok. 

Så jeg nåede at prøve et par stykker heraf tylkjolen på billedet. Og det bekræftede mig i at det ER den silouet jeg gerne vil have, men absolut ikke gulvlang. 

Jeg fik så lov til at lege lidt med underskørtet for at finde den rigtige længde og nu er der ingen tvivl overhovedet om hvor den skal skæres. 

Det skal være lidt længere end jeg først havde troet, så mere ankellang end tealength... 

Men selvom jeg er helt afklaret med hvad jeg gerne vil have,  så må jeg også indse at det ikke findes. Meen nu er det problem jo heller ikke større end at jeg så bare må sy den selv! 

Så på biblioteket og bladre i symargasiner og vi var så heldige at vi fandt en top med ærmer og barmstykke næsten som den røde - i min størrelse endda.  Ganske vist på en pencilkjole,  så der skal sættes en anden bund på. 

Så nu skal jeg igang med at lave en prøvekjole i noget stof jeg har liggende,  og jeg skal ud at kigge på stofmulighedder (både farver og kvalitet) - og så må vi tage den derfra. 

Iøvrigt er jeg MEGET glad for at drømmen ikke er en "rigtig" brudekjole. Det vlle være alt for grænseoverskridende for mig at skulle bestille en kjole til SÅ mange penge - en kjole der sidder SÅ dårligt som dem jeg prøvede gjorde fordi de alle havde alt for stor barm, så de kan passes til. Og så synes jeg jo ikke at de kjole jeg prøvede til 700 kr virkede som dårligere kvalitet end de brudekjoler jeg prøvede til 7000 kr (selvom der selvfølgelig var brugt noget mere stof) 

received_369323397276466.jpeg

IMG_20191015_171955.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde egentlig håbet på at kunne få Næsgaarden cider på fadølsanlæg. Men jeg vil ikke have en sød cider som Summersby og jeg havde håbet at kunne finde et sted at smage Næsgaarden da jeg var i Kbh, men det lykkedes ikke at finde et sted. Jeg fandt dog Happy Joe som får næsten samme beskrivelse som næsgaarden - og det levede slet ikke op til beskrivelsen. Det var næsten så sødt som summersby og slet ikke i nærheden af de gode halvtørre cidere jeg har fået i england og irland. :oops:

Så konklutionen er at hvis jeg ikke imod forventning får smagt næsgaarden og den lever op til det, så er det droppet og der er så 900kr fri i budgettet til noget andet. 

Og det har jeg vist allerede besluttet at det skal være pinacolada, strawberry daquary og frozen magarithas på slushicemaskine :thumbsupsmileyanim:

Og nu har jeg fundet billig slushice-koncentrat Her

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Så kom det. Det umotiverede køb der vælter bugettet fuldstændigt.:shooter:

Så vidt jeg husker det første køb som jeg bare måtte have uden egentlig at vide hvad det skal bruges til: 10 supernuttede blikspande til ialt 10 kr.

Aner ikke hvad jeg skal bruge dem til, men mon ikke jeg finder på noget?   Desværre er de for små til champagnekølere...:floejt:

FB_IMG_1570550863259.jpg

0

Del dette indlæg

Havde egentlig ikke tænkt mig at pynte op med blomster, men jeg må jo godt nok indrømme at mine IKEA-vaser (som jeg har 15 af) ser yndige ud med 3 små roser fra de billige bunter.

Måske skulle man alligevel ofre en hund på blomster....

Og så viser det sig at min bror har en lille candyfloss-maskine - så skal jeg vist bare have købt lyserødt sukker, det kan der vel blive til.

FB_IMG_1572180740925.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I weekenden var vi på Fyn og se min brors nye hus. På vejen hjem skulle vi lige en tur forbi Tyskland og fylde bilen op (når man bor ved Limfjorden er det jo næsten på vejen (y)).

Så det blev da også til marcipan til bryllupskagen... og lidt rekognoscering til slikbuffetten.

Men mest rellevant for denne tråd var at vi da også tog et smut til Aabenraa for at kigge i Lilly outlet.

Hvis man har en alm str, dvs 36,38,40 eller 42, så vil jeg helt klart anbefale at tage derned. I de str har de et vist udvalg til rigtigt billige priser. Hvis man er større end det vil jeg foreslå at man kontakter dem, de havde kjoler op til 54, men jo større kjole jo mindre var der at vælge imellem.

Min datter som også er forlovet men uden dato endnu var med. Og hun prøvede flere kjoler, en af de bedste til den fyrstelige sum af 500kr (nej der mangler ikke et nul), dertil kommer så selvfølgelig skørter og andet tilbehør og det er ikke nødvendigvis sat tilsvarende ned.

Og naturligvis havde de ikke noget i min str jeg overhovedet havde lyst til at prøve, men det var nu heller ikke forventet.

Til gengæld havde de nedsatte smykker og der kunne jeg ikke dy mig.

En perlekæde som måske lige skal have den længste kæde fjernet for at passe perfekt i 50er-temaet. Sat ned fra 498 til 59kr!

FB_IMG_1574169825322.jpg

0

Del dette indlæg

Var i billigblomst igår.

De havde LED bloklys med bevægelig flamme til 16-20kr afhængigt af størrelse - det er billigt hvis andre har de planer! 

Jeg fik også købt store hjerter på pind i metal til at stikke i jorden, som jeg har planer skal pyntes med kunstige blomster.

Det sidste har hele tiden været meningen, men den kasse lys jeg købte var der ikke lige taget højde for...:oops:

Det har ført til at jeg har været ved at finpudse mit budget. Og det nærmer sig i uhyggelig grad de 30.000 jeg har sat som max. D.v.s. bufferen er ved at være spist. Men på den anden side... når der så nu er indregnet ægte silkeslør til at gå i arv, indkøb af silkestof til kjolen og silke/bomuld til dele af underskørtet, fotobooth, slushice og candyfloss som ikke var medregnet før, så er det vel ikke så slemt.

Pynten er løbet lidt af sporet, der har jeg næsten fordoblet budgettet, men der er ingen af mine køb jeg fortryder og pynten er jo ret vigtig for konceptet, så egentlig har jeg det ok med det.

Nu håber jeg bare ikke der kommer alt for meget uforudset. :floejt:

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så kom mit silketyl.

Hvor ER det fint - fantastisk fald, men når man rør ved det kan man nu ikke umiddelbart mærke at det er silke. Til gengæld virker det ret robust i forhold til hvad jeg havde frygtet.

Men brandprøven opfører sig som den skal, så den er god nok.

Farven er lidt mere beige end hvad jeg havde forventet af en ''Ivory'', men spørgsmålet er om det ikke blot er natur-silke-farvet, for ufarvet silke er lidt gulligt.

Så nu skal datteren og jeg lige have planlagt lidt sammen, så vi kan få lavet et arveslør...

0

Del dette indlæg

On 3.12.2019 at 9:22 AM, Ki Schou said:

Tillykke med dit silketyl det er en smuk tanke at lave et slør som kan gå i arv - sådan lidt royalt ()() :lol: men pas nu på dit budget ikke stikker helt af med dig selvom det er fristende at blive ved at handle ind :shopping:

Jo, man kan godt nok hurtigt blive grebet af begejstring :o, men det går nu nok i mit tilfælde. Der er ikke meget der skal købes ind længere (ud over mad og drikke), undtaget ting som netop er blevet skrevet ret nøjagtigt ind i budgettet, så det bliver ikke ved med at eskalere.

Det jeg er mest usikker på er om jeg har regnet rigtigt med maden.

Og så er der en formodning om at gommen nok ikke har lyst til at holde sit tøjbudget (ligesom jeg jo også har valgt lidt luksus).

Men det er sådan set heller ikke fordi vi ikke har mere at bruge på det - vi ønsker bare ikke at bruge mere end de 30.000.

0

Del dette indlæg

Så fik vi lige købt 6 kasser Asti til spotpris - så er der da i det mindste een post der er under budget!

Og her i julen har jeg haft besøg af min veninde/brudepige så jeg er kommet en del videre med mønstertilretning af brudekjolen. 

Og der er blevet købt blonde og taget den endelige beslutning om farven. Den bliver petroleumsblå! Med beige og råhvide tone-i-tone detaljer og tilbehør.

Men endnu ingen billeder.

Men jeg kan da vise et billede af min prøveklud med hæklet blonde til sløret. Hæklet med en helt tynd silketråd. Så nu skal jeg have gang i lydbøgerne, for det småtteri kan jeg ikke se fjernsyn sammen med...

FB_IMG_1577723919984.jpg

Redigeret af Frigga
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer