Frk Jørgensen

Bedste lokation til stort dansebryllup

14 posts in this topic

Er der nogle, der kan anbefale en lokation til et forholdsvist stort dansebryllup? 

 

Vi har base på Østerbro i Kbh så København eller Nordsjælland er perfekt men det meste af Sjælland er ok. 

 

Vores drømmebryllup ville lyde på: 

 

Vielse i Kirke

Reception for måske 120 gæster med lidt bobler, snacks og plads til at danse Lanciers

Middag for 75-100 gæster

Dans efter maden - med plads til at danse Lanciers. 

 

Vi har kigget på Sonnerup gård - båden Laden og Festfløjen, da det virker til at være en relativ fornuftig løsning, hvor der er plads til det hele. Jeg er dog noget ærgerlig over, at der er flisegulv i Laden og de utroligt nok ikke har mulighed for at opsætte dansegulv. Jeg ved ikke om der også er flisegulv i Festfløjen? Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det er ikke optimalt at danse på. 

 

Det må både være en totalløsning og et selskabslokale, hvor vi selv kan tage mad med. Men budgettet skal være nogenlunde realistisk. 

 

Vi tænker et vinterbryllup, så en semi-udendørsløsning duer ikke. Og så er jeg stor fan af fornuftig akustik:)

 

Tak skønne mennesker:) 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også flisegulv i festfløjen og Hovedbygningen på Sonnerupgaard er for lille og smal. 
Nogle muligheder kunne være:

Ishøj Forsamlingshus
Karlebo Kro (akustikken er dog ikke specielt god)
Odd Fellow i Glostrup
Herstedøster Forsamlingshus

Man kan godt  danse lancier på lidt plads. Vel at mærke hvis man vil og der ikke er andre muligheder hvad Tivoli så ikke lige kunne håndtere de år jeg var der på trods af at de vidste at det var en særlig årlig tradition hos denne kunde  (kan åbenbart ikke ligge videoen ind pga størrelsen).
 

lancier_Moment.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejsa

 

Du kunne tage et kig på Mogens Dahl koncertsal. Vi har lavet en artikel om dem, den finder du HER

Jeg ved ikke, hvordan deres lokaler er i forhold til at der skal være ekstra danseplads, men fordi du sagde akustik, så kom jeg til at tænke på dem, da de markedsfører sig med at de har en virkelig god akustik eftersom det jo er et musikhus.

 

Held og lykke med jagten og brylluppet, når den tid kommer :) 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Årh, ville elske at danse lancier til mit bryllup.... Men tvivler på om mere end en håndfuld af vores gæster overhovedet har prøvet det - og det er 30 år siden jeg selv har :lol:

Edited by Frigga
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Frigga said:

Årh, ville elske at danse lancier til mit bryllup.... Men tvivler på om mere end en håndfuld af vores gæster overhovedet har prøvet det - og det er 30 år siden jeg selv har :lol:

 

Jeg regner heller ikke med, at alle har lyst til at danse Lanciers. Det behøver de heller ikke. Vi vil gerne skabe en fantastisk fest, hvor gæsterne har det fantastisk. Så de der ikke har lyst at danse, kan drikke et ekstra glas bobler og grine af os andre imens. 

 

Men størstedelen af selskabet regner jeg nu med både kan og vil danse Lanciers. Vi har gjort det til tidligere fester med stor succes. Vi overvejer også at invitere til en hyggelig aften, hvor man kan øve Lancier og lige møde nogle af de andre gæster, for dem, der har lyst:) 

 

Men den vigtigste årsag er nu at både jeg og min forlovede ELSKER at danse  og særligt at danse Lancier! Og især elsker at danse det med hinanden. 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, diskobil said:

Der er også flisegulv i festfløjen og Hovedbygningen på Sonnerupgaard er for lille og smal. 
Nogle muligheder kunne være:

Ishøj Forsamlingshus
Karlebo Kro (akustikken er dog ikke specielt god)
Odd Fellow i Glostrup
Herstedøster Forsamlingshus

Man kan godt  danse lancier på lidt plads. Vel at mærke hvis man vil og der ikke er andre muligheder hvad Tivoli så ikke lige kunne håndtere de år jeg var der på trods af at de vidste at det var en særlig årlig tradition hos denne kunde  (kan åbenbart ikke ligge videoen ind pga størrelsen).
 

 

 Mange tak for gode bud:) Ih, hvor det ægrer mig, at Sonnerup Gård har så håbløst gulv. Jeg snakkede med både dem og deres tilknyttede bryllupsplanlægger og de havde ikke skænket det en tanke, at have dansegulv de kunne sætte op. De siger, de aldrig har fået forespørgslen. Det undrer mig virkeligt, da jeg så det som en fuldstændig selvfølgelighed... Det er nu ikke udelukket endnu, men det er godt nok en bet...

 

Men tak for gode bud. Det ser dog ud til, at flere af dem er for små. Vi har jo enten brug for et meget stort lokale, således at der kan være dækket op til spisning i den ene ende og forholdsvist stort dansegulv i den anden, eller at der er to relativt store lokaler således, at der kan være dansegulv i det andet. Eller som absolut minimum serveres kaffe i det andet mens der tages af bordene og stilles om til dans. 

 

Jeg leder videre efter noget større. Var ellers lige faldet over Kongekilden som virker rigtig fint og fantastisk belliggenhed. Men det virker også til at have MEGET blandede anbefalinger og jeg kan altså ikke løbe an på, at de lige rammer en af deres gode dage på vores bryllupsdag... ;) 

 

Hvad tager I i øvrigt selv for at være DJ på en aften? Har kontaktet jer for at få en pris men har fået en lang besked om, at I mangler detaljer. Jeg mangler ikke et tilbud men bare et overslag:) 

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen anelse om hvordan situationen er på Sjælland, men kom til at tænke på at hvis jeg skulle foreslå noget i mit område så kunne det være det lokale messecenter.

Jeg har været til afgansk bryllup med flere 100 mennesker i messecenteret.

Lokalet var da delt op med gardiner fra gulv til loft så det ikke virkede messeagtigt - og det er jeg sikker på var messecenterets,  så måske kan det betale sig at tænke lidt ud af boxen. 

Måske du skulle undersøge om der er steder i dit område man normalt ikke forbinder med bryllupsfest,  f.eks. sportshaller eller messelokaliteter. 

 

 

Edited by Frigga
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎21‎-‎08‎-‎2019 at 11:07 AM, Frk Jørgensen said:

 Hvad tager I i øvrigt selv for at være DJ på en aften? Har kontaktet jer for at få en pris men har fået en lang besked om, at I mangler detaljer. Jeg mangler ikke et tilbud men bare et overslag:) 

 


:):) Ja det undrer mig ikke men overslaget kan jeg sagtens give dig :) Vores grundpris for en komplet løsning med dinnermusik fra middagen starter og efterfølgende dansemusik (og lancier) frem til festen slutter på et tidspunkt (op til 12 timer) er 6.500 og så kan der komme noget kørsel til. :) Med de lokationer der er nævnt ovenfor taler vi nok ca. 6.500 til 7.000 DKK :)

Den med dansegulvet i Laden er sådan set en meget god ide men det undrer mig egentlig ikke at det kom så noget nyt for dem og at det ikke er noget de har mulighed  for at sætte op, for jeg tvivler på at det vil være en god ide for dem økonomisk. selvom jeg har spillet bryllupsfester på Sonnerupgaard adskillige gange - senest i Laden i lørdags - så har jeg aldrig hørt nogle tale om det eller om gulvet, så det ville formentlig ikke blive brugt meget.    

Jeg vil mene at Ishøj Forsamlingshus og Herstedøster Forsamlingshus er store nok men ikke hvis der både skal være plads til middag og et stort dansegulv. Men medmindre I også vil have lancier inden/under middagen bør I overveje om ikke det vil kunne klares med at ændre bordopsætningen efter middagen, hvad man tit gør. Tænk på at jo større et lokale er jo mindre hyggeligt og "intimt" bliver det.


Bellahøj Kro kunne måske også være en mulighed. Syntes bare ofte vi er løbet "panden mod en mur" derude hvor man er blevet mødt med oplysninger om at der ikke var plads til os etc selvom det allerede var oplyst på forhånd og det er ikke et sted hvor I får  lov til at feste igennem til ud på de små timer.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, diskobil said:


:):) Ja det undrer mig ikke men overslaget kan jeg sagtens give dig :) Vores grundpris for en komplet løsning med dinnermusik fra middagen starter og efterfølgende dansemusik (og lancier) frem til festen slutter på et tidspunkt (op til 12 timer) er 6.500 og så kan der komme noget kørsel til. :) Med de lokationer der er nævnt ovenfor taler vi nok ca. 6.500 til 7.000 DKK :)

Den med dansegulvet i Laden er sådan set en meget god ide men det undrer mig egentlig ikke at det kom så noget nyt for dem og at det ikke er noget de har mulighed  for at sætte op, for jeg tvivler på at det vil være en god ide for dem økonomisk. selvom jeg har spillet bryllupsfester på Sonnerupgaard adskillige gange - senest i Laden i lørdags - så har jeg aldrig hørt nogle tale om det eller om gulvet, så det ville formentlig ikke blive brugt meget.    

Jeg vil mene at Ishøj Forsamlingshus og Herstedøster Forsamlingshus er store nok men ikke hvis der både skal være plads til middag og et stort dansegulv. Men medmindre I også vil have lancier inden/under middagen bør I overveje om ikke det vil kunne klares med at ændre bordopsætningen efter middagen, hvad man tit gør. Tænk på at jo større et lokale er jo mindre hyggeligt og "intimt" bliver det.


Bellahøj Kro kunne måske også være en mulighed. Syntes bare ofte vi er løbet "panden mod en mur" derude hvor man er blevet mødt med oplysninger om at der ikke var plads til os etc selvom det allerede var oplyst på forhånd og det er ikke et sted hvor I får  lov til at feste igennem til ud på de små timer.

Hej Diskobil

 

Tak for prisoverslag:) Det var sådan set alt jeg skulle bruge:) Jeg forstår ikke hvorfor ikke flere leverandører er åbne om priserne. Det tager en krig at google og ringe og jeg er altid skeptisk når folk ikke har transperante priser. 

 

Også mange tak for gode bud. Vi har dog booket Herthadalen og glæder os gevaldigt! Efter at have ringet til Sonnerup Gaard 10 gange havde de stadig ikke fundet et tidspunkt vi kunne få lov at se laden (da man ikke engang kunne se den til deres åbent hus for selskabslokaler...). Og når det var så bøvlet inden man havde betalt frygtede jeg at det ville blive endnu værre efter (plus deres tilknyttede bryllupsarrangør har fuldstændigt horrible priser... de er højere end high-end bryllupsarrangørene i KBH og når vi ikke vil have et high-end bryllup men blot lidt hjælp til at dække bord og koordinere tjenere etc stak det helt af). 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indrømmet - Jeg har selv et noget ambivalent forhold til bryllupsplanlæggere. Min fornemmelse er at størstedelen af dem der kalder sig bryllupsplanlæggere i dag, reelt set kun har erfaring fra planlægningen af deres eget bryllup :) En  undtagelse er Maid of Honour som gør det ganske godt. Derudover foretrækker vi selv at have den direkte kontakt med brudeparret (og at blive booket direkte af dem). Min påstand er også at det er dyrere at hyre gennem andre end direkte.

Jeg ved ikke hvad Sonnerupgaards bryllupsplanlæggere koster men tingene har ændret sig deroppe efter at sønnen overtog.Det kom noget bag på mig da jeg fik fortalt at når man lejer Laden, skal man i dag betale ekstra for at bruge den projektor der sidder og det samme for en række andre ting.  Gommen fra i lørdags - hvis bryllupsnat jeg ødelagde da vi sad og snakkede en time efter festen - fortalte mig i øvrigt at de havde fyret deres bryllupsplanlægger 14 dage før da der lige pludselig kom alle mulige tillægsydelser oven i den pris de havde aftalt. 

Det er desværre udviklingen for jeg oplever lidt det samme i vores egen branche. På deres - ret anonyme - hjemmesider kan man se - lave - standardpriser på hhv. 4 timers, 8 timers arrangementer, ekstratimer m.v. men oftest kommer der ekstraydelser oveni. Vi tager det med som vi (DJen) vurderer at der skal bruges men vil ikke spise folk af med 2 topkasser på stativer samt 2 små lys/prikeffekter der bare står og kører samme program hele aftenen :)  Så vores pris er transparent idet eneste variable pris her er kørsel, når vi lige ser bort fra firmafesterne hvor det ofte er større forhold. Vores hjemmeside er et levn fra fortiden men vi har aldrig brugt at have priser på den fordi vi ikke ønsker at markedsføre os på pris men på det vi leverer :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig, at hyre en bryllupsplanlægger til at planlægge mit bryllup... Så svært kan det altså ikke være;)

 

Grunden til vi overvejede løsningen ved Sonnerupgaard er jo at man står for alt selv. Og jeg gider ikke skulle bruge 7 timer på at pynte op og dække bord aftenen før, at rydde op og stille borde sammen eller være kontaktperson for tjenere etc på dagen. Så vi undersøgte hvad det ville koste at bruge deres bryllupsplanlægger som de anbefaler til den del. Men det kunne SLET slet ikke betale sig. Det var horrible priser hun kørte med! De er markant højere end de dyreste jeg har set i KBH (som vi sådan set heller aldrig ville overveje) og 3-4 gange højere end fx Næsbyholm (tror jeg det var), hvor man også kan leje lokalerne men så booke dem til at dække bord etc. 

 

Så selvom det ser ud til at det er rigtig flotte lokaler og det er skønt med overnatning og det ligger ret centralt på Sjælland så blev der simpelthen for mange minusser når der ikke kunne skaffes dansegulv, det var hamrende bøvlet og bureaukratisk og jeg fik fornemmelsen for, at prisen ville stikke helt af for os. 

 

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tænker jeg også. Koordinering af tjenere/personale handler om at i hvert fald en af dem har den erfaring der skal til og forestår den del. Sådan fungerede det også i lørdags. Bryllupsplanlæggeren/udsmykningsfolkene var væk inden gæsterne ankom. Det er heller ikke altid lige sjovt at skulle koordinere med både toastmaster, personale og en bryllupsplanlægger.

Herthadalen har jo mange forskellige festlokationer og også nogle der er store nok til det de ønsker så det går I ikke galt i byen med. Dog er det vigtigt at I har helt overblik over hvornår festen skal slutte og hvad det koster for forlængelse men det kan jeg næsten fornemme at du har helt styr på  

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi har fået en rigtig fin aftale med og er helt enige om sluttidspunkt:)

 

Vi vælger at slutte festen med et brag - forhåbentligt. Vi har arrangeret bustransport tilbage til Roskilde, så der er et fast sluttidspunkt på festen. Så risikerer man godt nok at lukke en god fest - men nogen gange er det ikke skidt at lukke noget på toppen. 

 

Og indtil videre har jeg fået et rigtig godt indtryk af Herthadalen - håber det bliver ligeså godt på aftenen:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det argument har jeg ofte fået fra andre som kører med faste sluttidspunkter og jeg er fuldstændig enig i at det absolut ikke altid er en skam at slutte festen når den er på sit højeste. Så går gæsterne og brudeparret derfra med det som sidste erindring fra festen. Det gjorde bruden i lørdags også for hun var træt og gik i seng allerede ved 2.30 tiden hvor gommen derimod holdt ud til det sidste (kl 6) :)   

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥