Rakama

Rakama 02.08.14 - efterspørgsel på kageopsats

439 indlæg i dette emne

Velkommen

Så blev det endelig min tur til at skulle en tur ned af kirkegulvet, så her kan I få lov til at læse lidt med på min planlægning. :loveshower:

Lidt om os

Gommen: 28 år og uddannet industrielektriker (har et finere navn, men kan ikke lige huske det)

Bruden: 26 år og uddannet revisor

H2B og jeg mødte hinanden i december 2008 til en fest hos en fælles veninde. Jeg faldt med det samme for hans dejlige brune øjne, og brugte meget aften på, at kikke på ham, hvilket gav positiv respons. Efter ni måneder flyttede jeg hjemme fra og ind i en fælles leje lejlighed med ham, og da vi begge blev færdig med hver vores uddannelse i vinteren 2012/13 begyndte vi at kikke efter hus. Vi fandt drømme huset og skal overtage det her pr. 1/10-13. Har brugt meget tid på at planlægge flytningen og kikke efter nye møbler, så synes at H2B rigtig satte mig på overarbejde, da han efter en lækker middag og en gåtur på havnen faldt på knæ 7/9-13. Var så glad og lykkelig, at jeg begyndte at tude og sagde ja med det samme.

Vi var hurtig til at finde en dato, hvilken vi begge var enige om. Nedenfor kan I følge med i planlægningen.

Det praktiske

Dato: lørdag den 2. august 2014

Farver: Sort, pink/lyserød og perlemor. Læs mere om farvevalget her.

Vielse: Otting kirke (her er jeg både døbt og konfirmeret, og da min kæreste ikke føler et tilhørsforhold til nogen kirke, fik jeg lov at bestemme)

Forfriskning efter vielsen: Vi satser på godt vejr, og skal være i mine forældres have. Min forældre bor på en gård kun 100 m fra kirken, og har en dejlig stor park-ligende have. Meningen er at gæsterne kan få lidt og drikke, mens vi skal ud og have taget billeder, og når vi kommer tilbage skal bryllupskagen skæres for.

Festen: Om aften rykker vi videre til Hotel Pinenhus, som ligger med udsigt ud over Limfjorden og over mod Mors.

Menu: Se den fastsatte menu her

Topfigur: Er købt hjem over Etsy

Ringe: Sørgede min kæreste for inden han friede, så indtil brylluppet agere de forlovelsesringe.

Fotograf: Dahl Photography. Og her en mulig foto location. Og det endelige valg.

Musik: A celebration er reseveret til at skulle spille under maden, samt spille op til dans bagefter.

Transport: En smart Cadillac fra 1968

Gæsteliste: Vi bliver 77 i alt incl. os - så det er 75 gæster, som hovedsagligt består af familie

Ønskeseddel: Er lavet og afleveret til vores gavekoordinator (min mor). Vi har delt listen op efter ting under kr. 1.000 og ting over, desuden har vi sat pris ud for de specifikke ting vi ønsker - bare for at gøre det lidt nemmere for mor, hvis gæsterne har et gave budget

Brudevals: Har vi øvet os på hjemme i stuen efter video fra youtube

Tidsplan: Se vores program for dagen her

Ægteskabserklæring og navneændring: Er afsendt - så nu venter vi på svar. Og nu er prøvelsesattesten kommet og navneændringen godkendt :loveshower:

Risposer: Vi har bestilt disse organza poser til ris. Samt forberedt disse kurve til at have risposerne i. Og nu er de pakket.

Bordplanen: Den er endelig gået op.

DIY

DIY invitationer: Har dog planlagt selv at lave dem, med et monogram på. Her er de in the making. Og her er det færdige resultat.

DIY bordkort: Så er bordkortene også færdige - se dem her. Og her er bordplanen.

DIY bordhæfter: Der er lige så stille ved at tage form. Og her er det færdige resultat.

Bordpynt: Har foreløbig gjort mig lidt tanker - se dem her. Her er DIY hjerter af rest pap og papir, som skal være på bordene. Og så den DIY hjerter version 2 (endelig version). Og så er der glitter bordnummerne.

Kagen: Min H2B er rigtig god til at bage, og planlægger derfor selv at bage kagen. Se prøve nr. 1 og hans anden prøve på roser. Så blev prøvekage nr. 2 lavet. Så er han i gang med den endelige kage.

DIY kageopsats: Her er noget inspiration til kage opsatsen og naboen har hjulpet med træskiver til opsatsen. Så blev vores kageopsats færdig.

Næsten (DIY) scrapbog: Vi har fået H2B's søster til at dekorer denne scrapbog til os.

DIY kirkehæfter: Her er det færdige resultat.

DIY "Våbenskjol": Se resultatet her.

Bruden

Kjolen: Har fundet drømmekjolen. Nu med billede af modellen. Og på en endnu smukkere model :wink:

Hår og macke-up: Jeg har foreløbig reserveret stylist Anette Laursen, såfremt hun ikke er på ferie. Her er der noget hår inspiration og mere inspiration.

Sko: Så er skoene bestilt. Og nu er de kommet - se dem her

Smykker: Halskæde og armbånd er fundet.

Lingeri og stømpebånd: Er endt med et lækker sæt fra Calvin Klein - se det her. Og dette strømpebånd, som jeg selv har udsmykket lidt ekstra.

Negle: Har fået lavet negle for første gang - se dem her.

Morgengave til H2B: Her er de første tanker. Og her er de nye tanker.

Gommen

H2B's tøj: Så er det meste købt. Og så lækker ser han ud. :wink:

Brudebuket: H2B har sagt at han nok skal stå for min buket, og her er nogle ideer til ham. Og nu har han bestilt den, samt brystbuketter.

.

2. november 2013

Nu er det efterhånden lang tid siden jeg har fået lavet noget relateret til brylluppet, da vi har brugt den sidste måned til at flytte i hus. Men nu har jeg endelig fået bestilt en tid til at komme ud og se på brudekjole hos Humlumkjoler. Jeg skal af sted med min mor, som har tilbudt at betale kjolen.

I kan her se et udvalg af de kjoler, som jeg godt kan lide.

Yderligere kan jeg lige sige, at min forældre var i efterårsferien på deres årlige kørsel ferie til Alsace. Her besøger de hvert år den samme vinbonde, som laver en masse gode vine. De valgte så lige at købe 18 flasker cremant (en musserene champagne lignede vin), som vi kan få til bryllupskagen hjemme i deres have. En super dejlig overraskelse synes vi.

6. januar 2014

Endnu en gang er der gået et stykke tid siden, at jeg sidst har skrevet (har haft lidt tekniske problemer med min opsætning). Men tilgengæld er der sket en del siden. Har både få reseveret musik, fotograf og stylist, samt købt lidt smykker til dagen. Og invitationern er jeg også godt i gang med. Skal nok få lagt lidt billeder ind, når min mobil og computer finder sammen igen :wink:

Fotograf blev Dahl Photography. Synes simpelts hen han tager nogle fantastiske billeder ( de kan ses på facebook, når man søger på firmaet).

Stylist blev Anette Laursen, som en kollega anbefaldte mig. Hun skal både ligge min mack-up og sætte mit vilde hår på dagen, såfremt hun altså ikke er på ferie til brylluppet (dette skal vi lige aftale nærmer hen på foråret)

Musikken er blevet til A celebration, som gav et godt tilbud. Min storbror havde desuden hørt dem til et andet bryllup i sommers, og synes de var rigtig gode, så vi slog til :biggrin:

Diverse links kan ses i posterne ved planlægningen.

Er godt nok begyndt at glæde mig mere og mere, som alle tingene falder på plads og bliver reseveret :cheerleader3:

:loveshower: Endelig gift - læs min beretning her :loveshower:

Redigeret af Rakama
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til! :)

Det var rigtig sødt af dine forældre at købe cremant, - men I skal lige være opmærksomme på at champagne IKKE egner sig til at drikke til hverken kransekage eller bryllupskage med mindre det er den SØDE variant der hedder "demi doux" eller "doux". Ellers vil champagnen bare smage af "surt sprøjt" :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! :)

Det var rigtig sødt af dine forældre at købe cremant, - men I skal lige være opmærksomme på at champagne IKKE egner sig til at drikke til hverken kransekage eller bryllupskage med mindre det er den SØDE variant der hedder "demi doux" eller "doux". Ellers vil champagnen bare smage af "surt sprøjt" :wink:

Den cremant de har købt er en sød variant, så det skulle helst ikke blive et problem ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! :)

Det var rigtig sødt af dine forældre at købe cremant, - men I skal lige være opmærksomme på at champagne IKKE egner sig til at drikke til hverken kransekage eller bryllupskage med mindre det er den SØDE variant der hedder "demi doux" eller "doux". Ellers vil champagnen bare smage af "surt sprøjt" :wink:

Den cremant de har købt er en sød variant, så det skulle helst ikke blive et problem ;)

Så er der jo ingen is på koen :wink::)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

husk at en stropløs kjole kan have svært ved at holde på formerne hvis man har lidt barm. Det kan godt være at den sidder pænt ved kjoleprøvningen, men efter nogle timer kan resultatet være helt anderledes.

Okay, Tak for tippet. Har nu ikke en stor barm. Bruger en 75/80C..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lørdagen har stået i brylluppets tegn, eller i hvert fald planlægningen af den.

Min mor og jeg kørte et smut forbi Humlumkjoler, hvor der skulle prøves brudekjoler for første gang. Havde en ide om, at jeg gerne vil have en kjole enten med blonder eller tyl. Prøvede en masse forskellige styles, for at få en fornemmelse af, hvilken pasform jeg bedst kunne lide, samt om det nu også skulle være i de stoffer, som jeg havde tænkt mig. Havde desuden fået at vide fra en kollega, at jeg formentlig endte i noget helt andet, end jeg selv forventede.

De fleste pasformer sad godt på mig. Kunne bærer både en "balkjole" og en tætsiddende kjole (hvilket jeg aldrig havde forestillet mig, ville se godt ud på mig. Men det har noget med min selvopfattelse at gøre).

Var helt vild med den første kjole jeg prøvede, og efter at have prøvet en masse andre, vidste jeg bare, at det var kjolen.. Så jeg endte med en tyl drøm af en askepot kjole, med lidt blonde dekoration. Kjolen er bare helt fantastisk, og glæder mig så meget til at have den på igen.

Føler mig som en virkelig prinsesse i den kjole, og har aldrig haft sådan en fin kjole før, så er bare monster glad. Min mor var desuden så sød, at hun havde tilbudt at betale for kjole, og kunne mærke, at hun også synes det bare skulle være den.

Kjolen er fra Romantica kollektionen 2014, så kan endnu ikke finde modellen på nettet til fremvisning.

Efter kjole prøvningen, tog vi en smut tur forbi Creativ Company i Holstebro, hvor jeg fik købt lidt ind, til at kunne lave prøver på invitationen, så det er mit næste projekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer