Downfall

Downfall: Birgit & John 9/9 2006

983 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:whistle: Sødeste Birgit....

Tillykke med jobbet.... :bearhug: Hvor er det skønt for jer.... jeg tror at det bliver alletiders... Ville super gerne hjælpes af dig.... satser stærkt på at du er i lufthavnen d. 25 juni når vi skal til Paris.....

Jeg vil også ønske dig good luck medhestesalget....

Er der forresten nye skitser på kjolen eller andet spændende????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rød = ikke ordnet

Blå = idéer eller WIP

Grøn = på plads

Pink = skal jeg ikke blande mig i ;)

Overordnet

Save the date - Sendt i september

Kirke - Jelling

Præst - Anne Katrine Bjørn Andersen

Best man - Johns bror

Lokaler - Laden

Fotograf - Jacob Bassøe

Video - ?

Musik - Piperhouse

Transport til fra kirken - ? (John)

Overnatning, bryllupsnatten - ? (John)

Frisør, bruden - ?

Make up - Mig selv! Youngblood og "askepot-ampul" indkøbt. Husk prøvemakeup!!! -HAHA-

Frisør, gommen - ?

Vielsesringe - sidder på venstre hånd og ser fin ud lige nu -HAHA-

Brudebuket - ? (John) >>> Små roser

Pynt i kirken - ?

Ægteskabserklæring - printet og udfyldt

Invitationer - laves og sendes ca. 1/5 2006 (og jeg haaaaader det *suk).

Påklædning - "Festligt, men afslappet)

Salmer/sange - Septembers himmel (ikke salme) + Se, nu stiger solen + Nu falmer skoven + Den signede dag. Rækkefølgen ser vi på senere -HAHA-

Sang i kirken - organisten kendte muligvis én der kunne synge "Ave Maria".

Ønskeliste - med dækketøjsskab, CD-møbel, rødvinsglas og frugttræer *s*

Gavekoordinator - Tove, Johns mor

Gæstebog - Laves til os af Johns moster

Gæsteliste - færdig; 58 personer + "personale".

Gå skoene til - venter bare på de kommer ;)

Tandlægebesøg - tid bestilt

Bruden

Kjole/tilretning - bestilt og er i gang med at finde det rigtige stof/blonde til hende der skal sy!

Sko - købt

Strømper - Woolford (til strømpeholdere) uden blondekant

Undertøj - det SMUKKESTE fra Femilet!

Taske - ?

Smykker - Jaaaa; mine smukke ravsmykker :)

Slør - har købt ét fra Tyskland (endnu ikke kommet) men er desuden hooked på en blonde (fra USA)

Sæber/deo/cremer til dagen - Er lidt lun på den nye Allure fra Chanel

Gommen

Jakkesæt - Skal bestilles i Flensborg i Juli. Med lang jakke -HAHA-

Skjorte - ?

Manchetknapper - ?

Sko - De fedeste korte, sorte, "fine" ECCO-støvler! :)

Strømper - ?

Slips/plastrong - muligvis indfarves et silkeslips i kjolens farve

Vest - ?

Undertøj - ?

Duft - Måske Armani

Brudebørn

Kjoler - ?

Tøj - ?

Sko - ?

Strømper - ?

Hårpynt - ?

Festen

Bordplan - Runde borde med 8 ved hvert

Toastmaster - Ja - og han har sagt han meget gerne vil! :)

Velkomst-tale - ?

Talen til gommen - Har da taget lidt noter :)

Servering/oprydtning - ?

Kok - Jan + piger

Menu -

* Forret >>> Fiskebuffet: Laksecarpaccio m. pesto - grillede tigerrejer - sprøde stegte blæksprutter - små vandbakkelser med fyld af rejer/avocadomousse - tunmousse m. ananas

* Hovedret >>> "Ko" m. svampe (kantareller) m.v.

* Dessert >>> Italiensk is-buffet m. frugter, saucer og kompot

* Natmad >>> Høns i tarteletter

Hvidvin - ?

Rødvin - San Marzano Sud Malvasia Nera 2004

Dessertvin - Muscato D'Asti 2004

Servietter - ?

Serveringsfade o.l. - ?

Menukort - ?

Bordkort - Skiver af (birke)træ med brændt/skrevet navn og et lille lys ved siden af

Topfigur - købt og afhentet :)

Kagestativ - ?

Tændstikæsker/tandstikker/mints

Borde/stole >>> 7 borde á 8 personer + 58 stole, i alt kr. 860,- (www.losning-telt.dk) hentes torsdag.

Service/rød løber - evt. knaldrød nålefilt (norm pris: 29 kr. meteren) hos en tæppeforhandler

Ekstra komfur

Dekorationer - Noget med korn (!), bloklys, gerbera, roser. Kunstige blomster - købt i "lange baner" - bogstavelig talt *s*

Gaveliste

Brandslukkere

På badeværelserne - Kurv m. tandstikker/-tråd, mints, tyggegummi + ?

Efter festen

Takkekort - ?

Morgengave - ?

Bryllupsrejse

Overnatning - vores dejlige hus er booket fra 11 - 24/9 :hug:

Transport - flybilletter købt og betalt

Rejseforsikring - tjek

Pas - tjek!

Redigeret af Downfall
0

Del dette indlæg

Sælger du egentlig bedækninger med din skønno hingst?????

Nej, det gør jeg ikke. Han blev sparket af en hoppe der var til bedækning i 2004. Hoppen ramte ham klokkerent lige på "tissetrolden" og han det var uklart de første 2 uger hvor vidt han ville overleve efter operationen, da han ikke kunne lade vandet og nyrene derfor truede med at svigte :hug:

Til gengæld så bliver han nok solgt nu (der er forespørgsler fra Norge pt.) for at vi kan klare os igennem vores økonomiske krise.

Det er trist - det er det altid når man sælger en hest man holder af. Men det er desværre nødvendigt.

0

Del dette indlæg

Er ked af at læse, at du må skille dig af med dine elskede dyr, men du gør det af nød, og handler af dit gode hjerte....men det er aldrig rart, når det går den vej....

Må dog også lige ønske dig STORT tillykke med jobbet!! Det er da bare super for dig!! Hovedsagen er, at du har fået noget at rive i, og det må sgu da være spændende med alle de mennesker du kommer til at møde i løbet af en dag!!!

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sælger du egentlig bedækninger med din skønno hingst?????

Nej, det gør jeg ikke. Han blev sparket af en hoppe der var til bedækning i 2004. Hoppen ramte ham klokkerent lige på "tissetrolden" og han det var uklart de første 2 uger hvor vidt han ville overleve efter operationen, da han ikke kunne lade vandet og nyrene derfor truede med at svigte :biggrin:

Til gengæld så bliver han nok solgt nu (der er forespørgsler fra Norge pt.) for at vi kan klare os igennem vores økonomiske krise.

Det er trist - det er det altid når man sælger en hest man holder af. Men det er desværre nødvendigt.

Altså det her ved du jo meget mere om end jeg gør......men jeg mener at kunne huske fra mine ridepigedage at der findes "bedækningsløsninger" hvor hingstebassen ikke er i farezonen - eller tager jeg helt fejl????

Beatles

0

Del dette indlæg

mener at kunne huske fra mine ridepigedage at der findes "bedækningsløsninger" hvor hingstebassen ikke er i farezonen

Selvfølgelig gør der det - hvis altså man har mod på at lade sin hingst transportere til et hestehospital, tappe ham, lade sædkvaliteten undersøge - og oven på de 10.000,- finde råd til at betale for licens til hingsten (alternativt kåring og materialprøve) og opbevaring af sæden! :biggrin:

*s* Jeg har ingen intentioner om at have denne, eller andre hingste jeg måtte få, til at stå til rådighed for hopper udefra. De par tusinde kroner pr. år foretrækker jeg at tjene på anden vis ;o)

0

Del dette indlæg

J var til tandlæge i Flensborg i dag - og jeg tog med for hyggens skyld.

Da jeg ved sko og tøj er noget billigere dernede, smuttede vi lige i et par butikker for at jeg kunne kigge lidt.... Ja ja, det er meget godt altsammen ikke HUUG det var bare kun J der fik tøj!!

Ud over 2 fede Camel-skjorter fra den nye forårs kollektion til 350,- stk. faldt han pladask for et par fede korte støvler han vil ha' på til bryllupet :biggrin:

Og det vel at mærke mere end 6 måneder før dagen!! ;) Han er sq snart mere bridezilla end mig :(

Men her er de: ECCO City Arlanda post-14479-1140466067.jpg

Pris online herhjemme 999,-

Pris på strøget i Flensborg 494,- :carrot:

Og her Js eksemplarer i str. 46 :(

post-14479-1140466469.jpg

post-14479-1140466499.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers er jeg stadig hooked på disse 2 blonder, men er bange for om de bliver for "blonde-romantiske".

post-14479-1140529670.jpg post-14479-1140529682.jpg

Hende der skal sy kjolen (fantastiske KamillaMarie) siger jeg bare kan bestille det (i USA til 600,- pr. meter *host*) og hvis jeg så ikke vil bruge det, kan hun købe det til en anden gang/en anden kjole! DET er sq service :carrot: :carrot: :carrot:

0

Del dette indlæg

Uh, det er fuldtidsarbejde at følge med din tråd i øjeblikket... Der sker virkelig noget !

TILLYKKE med dit nyt job, det lyder spændende !!

FLOT slør !! Super øreringe - og kanon fede sko din kære kommende mand har fået... :)

0

Del dette indlæg

Jeg har rigtigt svært ved at vurdere hvordan de forskellige slør vil se ud til den kjole jeg får syet *gruble*

Nu har jeg så bestilt ét i Tyskland; det kommer til at koste ca. 600,- og jeg synes det er sødt, friskt og lidt anderledes.

Billeder!!

post-14479-1140529416.jpg

Wow et flot slør. Jeg tabte lige kæben :) Det kan jeg godt forstå du har valgt :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmmm... Altså, jo det kunne jeg jo også godt tænke mig. Men jeg ved ikke lige hvornår der sker noget *suk*

John har fået booket ét eller andet hemmeligt sted til bryllupsnatten - men det har jeg jo heller ikke billeder af *mere suk*

*suk*

Og så sner det! :bearhug:

Øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøv, - jeg vil ha' det skal være forår!!! *suk*

0

Del dette indlæg

Den tilkommende og jeg var et smut i Vejle i dag - jeg skulle ha' byttet et par støvler - og så hapsede vi lige en frokost på en café, for at fejre at han har fået job OG et nogenlunde ordentligt "håndtryk" fra det gamle firma :bearhug:

På vej op til bilen ville jeg gerne se lidt på undertøj - og så spurgte J pludselig om ikke han måtte gi' mig et sæt! *D'oh* "Nej skat, det må du da virkelig ikke" :huh:

Det jeg fandt var oven i købet så billigt (og lækkert) at han endte med at købe 2 BH'er og 2 par trusser til mig (de havde ikke flere i min str.) - og så blev det stadig kun godt 500,- !! :yay:

Farven er lidt mere lys/kold i virkeligheden, men billederne er taget uden blitz!

post-14479-1141160017.jpg

post-14479-1141160027.jpg

Lige da vi skulle til at gå, kom jeg til at se det lækreste sæt i et katalog; der var bare den flotteste strømpeholder (noget jeg ellers ikke bryder mig om) og så så sagde ekspedienten at det jo var til brude ;)

Er I klar?

post-14479-1141160190.jpg:

Vil ha' :unsure: vil ha' :huh: vil ha' :hug:

DAMN, jeg synes det er LÆKKERT *savler ud over hele tastaturet* ;)

0

Del dette indlæg

Av ja - og så kom jeg i øvrigt lige til at købe et par sko, da jeg var inde og bytte støvlerne. Ikke noget bryllups-noget, men de har bare spøgt i mit hovede siden jeg så dem første gang for en måned siden! De er bare sååååååååååh søøøøøøøde :loveshower:

Hmmm... Tror de skal hedde... Ja, hvad skal de hedde? Og tror I man kan lære dem at komme når man kalder? *fnis*

post-14479-1141160910.jpg

post-14479-1141160919.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer