Downfall

Downfall: Birgit & John 9/9 2006

983 indlæg i dette emne

Så har jeg leget lidt med "indmad" til vores invitationer :bearhug:

Som "den opmærksomme læser" vil se, har vi ikke skrevet Farre kirke, men Jelling. Vi er ikke sikre på hvor det ender med at blive, for vi er ikke så "vilde med" præsten i Farre.

Side 1

post-14479-1139257423.jpg

Redigeret af Downfall
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ser jeres lille ferie sted bare hyggeligt ud og jeg syntes slet ikke prisen er så urimelig, tænk hvad et hotel med den udsigt ville koste. Glæder mig allerede til at se et par billeder fra den tur (hvis man må -HAHA- ). Godt at John fredede den del af brylluppet.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige siddet og læst det meste af min tråd igennem.

Hvor er det stærkt at opleve, hvordan I glæder jer - eller græder - med mig. Som vi jo i et eller andet omfang gør det allesammen med hinanden.

Jeg tror sjovt nok på, at man får det liv man har fortjent, men på én eller anden måde kan jeg somme tider godt synes det er lidt svært at få til at give mening.

De af jer der kan huske, hvordan John tilbage i november blev afsat som direktør og fyret, kan måske også huske at han "reddede :bearhug: på stregen" ved at blive tilbudt ansættelse som salgschef.

Nu har de så pumpet ham for alt det han ved efter 3½ år i firmaet - de har ladet en ny ung smart sælger afslutte de aftaler han har arbejdet på de seneste par år (handler for 2-4 mio. som han skulle ha' haft provision af!) - og nu har de så gjort det de hele tiden havde i sinde; de har gjort ham det klart at han ingen fremtid har i firmaet - men er uønsket og ude!

I dag fik jeg så brev fra amtet at der er konstateret celleforandringer (forstadier til kræft) i den undersøgelse for livmorhalskræft jeg har fået foretaget...... Og livet går sjovt nok sådan lidt i stå.

Jeg ved intet om betydningen - ud over at jeg skal til videre undersøgelser. Lægen fortalte mig det blot kort da jeg ringede, men ikke et ord om behandling - sansynligheder eller hvad jeg nu i øvrigt har i vente.

0

Del dette indlæg

Åh søde Birgit. Ikke mere modgang til dig nu. Det er simpelthen ikke fair! -HAHA- Du der spreder så meget godt humør omkring dig.

Man kan bare ikke give en meddelelse om celleforandringer uden nogen form for forklaring. Jeg bliver så VRED, når jeg hører sådan noget. En af mine veninder fik samme meddelelse for et par år siden, og hendes verden gik nærmest i stå mens hun gik og ventede på svar. Til sidst orkede hendes mand ikke mere og ringede til lægen: Jamen celleforandringerne var godartede og de havde derfor 'glemt' at kontakte hende! :bearhug:

Du får en masse tanker herfra! -HAHA-

0

Del dette indlæg

-HAHA-

Jeg tror nu ikke, at jeg vil give dig ret i, at man får det liv man har gjort sig fortjent til, det kan jeg simpelthen ikke tro på, at der er en meningen med, at tragedierne vælter ned om hovedet på nogle mennesker.

Og tit er det de mennesker der mindst fortjener det.

Et eller andet sted så må din kommende mand være lykkelig for, at komme væk fra det firma, for der er ingen mennesker der har fortjent den behandling han har fået !!!

Jeg er oprigtig ked af den besked du har fået fra lægen i dag, jeg håber at de næste undersøgelser viser, at der ikke er nogen grund til bange anelser og at i kan støtte hinanden godt og grundigt nu, selvom det er ekstra hårdt når i bare får flere og flere dårlige nyheder.

Jeg føler med dig, den besked du har fået i dag kan kun sætte tankerne i gang og gør alle andre ting så pokker ubetydelige. Jeg håber det bedste for dig.

:bearhug: Pernille

0

Del dette indlæg

Nogle gange kan man fristes til at falde i et dybt og mørkt hul og tænke. Hvor meget skal man egentlig gå igennem her i livet før det er godt nok? Hvor meget lort skal man udsættes for? Hvor meget skal dem man holder udsættes for? Hvem sætter grænserne og er der overhovedet nogen grænser for vanviddet.

Hvem der dog bare sad med svarene. Hvem der dog bare havde magten til at stoppe det. For ærlig talt Birgit. Hvis jeg havde magten var vanviddet stoppet for lang tid siden.

Det lader til, at jeres 'i medgang og modgang' er startet før brylluppet, og jeg håber for jer begge, at modgangen er overkommelig. At solen atter vil skinne på 'Farmen' og I vil leve et langt og lykkeligt sammen.

Jeg ved det kan være svært, men forbliv positiv. Det hjælper uanset hvad der så end måtte ske.

Kærligst

Jeanet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Birgit!!!

Jeg kender ALT til celleforandringer og for den sags skyld kræft, men dér når det ikke til!

Spørg mig om ALT, hvad du har lyst til at spørge om!

Jeg sender dig lige en PM.

Pas på dig selv i mellemtiden :bearhug:

Kærligst -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg fandt lige noget RIGTIG nyttig information på Kræftens Bekæmpelses hjemmeside - men knurrer sq lidt og tænker, at det var fan**me min læge der skulle ha' fortalt mig det!!!

Celleforandringer på livmoderhalsen

Mere end 3.500 danske kvinder får hvert år konstateret celleforandringer på livmoderhalsen. Celleforandringer er ikke kræft. De kan skyldes betændelse, men forandringerne kan også være forstadier til livmoderhalskræft. Forstadier udvikler sig ikke nødvendigvis til kræft - heller ikke hvis de ikke bliver behandlet.

Behandling

Alle kvinder, der har forstadier, tilbydes behandling, fordi man ikke med sikkerhed ved, hvordan forstadierne vil udvikle sig. Behandlingen er relativt enkel, og stort set alle kvinder bliver helbredt.

Årsag

Ny forskning viser, at human papilloma virus (HPV) er hovedårsagen til forstadier og til livmoderhalskræft. Forstadier giver ingen symptomer. De kan kun opdages ved hjælp af en celleprøve fra livmoderhalsen. Kvinder i Danmark bliver tilbudt at deltage i en forebyggende undersøgelse for livmoderhalskræft hvert tredje år.

Kræftens Bekæmpelse opfordrer kvinder til at tage imod tilbuddet, da det i væsentlig grad mindsker risikoen for at få livmoderhalskræft senere.

Og desuden

Ved lette celleforandringer - det vil sige atypier og let dysplasi - vil man mange steder i første omgang få taget en ny celleprøve efter 3-6 måneder. Ofte forsvinder lette celleforandringer af sig selv. Hvis den ny prøve stadig viser celleforandringer, bliver kvinden som regel henvist til en gynækolog for at få foretaget en kikkertundersøgelse (kolposkopi) og en vævsprøve (portiobiopsi).

Ved moderate og svære celleforandringer, det vil sige moderat og svær dysplasi og carcinoma in situ, bliver kvinden straks henvist til en gynækolog for at få lavet en kikkertundersøgelse og en vævsprøve. Hvis der også er forstadier i vævsprøven behandles de med keglesnit.

Til trods for at der i brevet til mig fra amtet tydeligt står "lette celleforandringer, sagde min læge at der i brevet til hende stod, at jeg skulle vente på at gynokologen kontaktede mig, hvorefter jeg ville få nærmere at vide. Derefter sagde hun farvel og jeg sad med røret i hånden og lignede et spørgsmålstegn!

Lortelæge!!! *grrrr*

*kram*

Birgit

0

Del dette indlæg

Kære birgit

Jeg har ikke rigtig ordene til at give dig trøst og mod.

Synes også at livet har været hårdt og uretfærdigt engang imellem..............har bandet, tudet smidt med tallerkenderne når der har været kræfter til det. På en eller anden måde kommer man altid over på den anden side.

Der er en sætning fra "fiddeler on the roof" der har sat sig fast og kører i mit indre, når livet er barskt " I know we are the chosen people, but why do you have to chose me alle the time"? Måske var det måden det blev sagt på i filmen eller?? det her spørgsmål, stillet til gud og som vi aldrig får svar på...når tingene er sorte får det mig tit i lidt bedre humør.

Godt det "kun" var lette celleforandringer.....og at du fandt en forklaring.

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sødeste søde... Jeg sidder her med en kæmpe klump i halsen, hvorfor faen skal det hele blive ved med at vælte for jer ? Nu tænker jeg specielt på din kære kommende mand og hans spark ud i kulden. Kender flere store virksomheder der har behandlet medarbejdere på den måde, jeg fatter simpelthen ikke hvordan de kan være det bekendt. Det er som om, de ikke ser deres ansatte som mennesker - men som ting uden følelser der bare skal levere en vare. Stort :bearhug: til ham og dig !!

Mht. dine celleforandringer - din læge er da enormt DUM ikke at forklare dig mere om sagen - for som du allerede selv har fundet ud af, så er der temmelig mange kvinder der får konstanteret disse celleforandringer - men det er kun en ganske ganske lille procentdel der faktisk får kræft. Ikke sagt at jeg ikke kan forstå hvis du liiiige synker en ekstra gang, for med alt det modgang i har været igennem, forventer man vel altid det værste.

post-13209-1139335195.gif

Dog ved jeg bare, at i nok skal klare jer igennem hvad der end måtte komme. Du er et stort menneske Birgit. Omkring dig er godt og smittende humør, hjælpsomhed og varme. Mennesker som dig fortjener kun det bedste - og hvor er det altså bare uretfærdigt at talemåden : Det skal være skidt før det bliver godt , passer så godt på jer !!

En helvedes masse -HAHA--HAHA-:blush: i din retning !!!!!!!!!!

0

Del dette indlæg

Tak Lamse - jeg sender en krammer videre til min elskede, der i øvrigt tager det ganske pænt: Han søger jobs og bevarer sit altid positive livssyn!!!

Har jeg nogensinde fortalt jer at jeg elsker ham??!!!!!! :yllove:

Men det lettede nu gevaldigt da jeg lige fandt den side på Kræftens Bekæmpelse - og i øvrigt fik lidt info fra Malene (FynboBredahl), om er sygeplejerske på en "underlivsafdeling" :bearhug:

"We shall overcome"!

;)

Birgit

0

Del dette indlæg

Søde Birgit

jeg var hele turen igennem i efteråret 2004 - med celleforandringer - i svært grad - hu hej henvisning til spec. læge - forundersøgelse og narkose + keglesnit indefor en uge - det gik hamrende stærtkt fordi mit var så udviklet - jeg havde fået det konstateret 3 måneder før og skulle så tjekkes igen - og da jeg så blev tjekket var udviklingen spænet derud af - men summa sumarum - jeg var hos en fantastisk læge - Jørgen Ågård i Århus - og han var sublim til at forklare og berolige - jeg kunne kontakte ham med alt... og efter alt dette var jeg til kontrol - først ved spec. lægen og siden ved min egen - og jeg er 110% rask i dag :denmarkflag: men det slog mig da ud - det gjorde det, men trøst dig med at hovedparten af de personer der får konstateret celleforandringer, aldrig kommer til at få kegleoperationen, og af dem der får den, der komemr langt de fleste sig ..

:denmarkflag: Stine

du er velkommen til at sende mig et pm hvis du har nogle spm. jeg har jo haft det meget tæt på livet ... jeg har også tlf. nr til spec.lægen liggende endnu og du må meget gerne få det og kontakte ham med evt. spm. Han er helt fantastisk til forklare og formidle sin viden om celleforandringer på en fornuftig måde, iog meget imødekommende.

0

Del dette indlæg

ohh søde søde Birgit - håber dte trøster lidt i hvert fald at jeg synes jeres invitationer er super super flot og dejlig efter min stil med alle infoer.

Waauw.

Håber det snart at din liv går lidt mere efter planen - masser :denmarkflag::denmarkflag::balloons::balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej Birgit!

Jeg har først lige fået læst det nu.

Men som de andre også skriver, så er det langt fra noget alvorligt!(jo det er det selvfølgelig), men stort set alle bliver helbredt!

Jeg har selv prøvet at være lidt samme tur igennem for 1 års tid siden.

En prøve var tvetydig om der var noget, og ny prøve skulle tages(som så var ok!)

Selvom det ikke er helt det samme som at være sikker på at der er noget, så troede jeg jo selv at der var noget!!...

En lille rettelse til din invitationstekst.......

Jeg ville først ikke skrive noget, da jeg læste det andet, men nu gør jeg det alligevel, mens jeg husker det...

Der hvor du skriver.. mens I bliver fotograferede!!

Skal der ikke stå fotograferet???

:denmarkflag::denmarkflag::balloons:

0

Del dette indlæg

Hmm... Mjoh, altså "vi" er jo flertal - men fotografen er selvfølgelig éntal.

Hvis det var os der tog billederne, så fotograferede vi selvfølgelig - men hvis vi er motiver bliver vi fotograferet???????

Det er sådan du mener, ikke?

Er der en retsskrivningsdommer til stede? *g*

Og hej "Mini My" - søde "Nakken" ;)

Kjolerne er i en tråd inde under "brudekjolesnak"!

*kram*

Redigeret af Downfall
0

Del dette indlæg

Hvis det var os der tog billederne, så fotograferede vi selvfølgelig - men hvis vi er motiver bliver vi fotograferet???????

Er der en retsskrivningsdommer til stede? *g*

Og hej "Mini My" - søde "Nakken" ;)

Kjolerne er i en tråd inde under "brudekjolesnak"!

*kram*

Jeg vil også sige "mens vi bliver fotograferet". Du kan altid sætte "spise" ind i stedet... "Imens vi bliver spist" ikke "imens vi bliver spisede" :denmarkflag:

Og jo, du har helt ret i din egen forklaring. Det er JER, som bliver fotograferet!

:denmarkflag:

Håber du har det godt i dag, Birgit :balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå at du blev bange og ked af det da du fik brevet om celleforandringerne.

Jeg fik konstanteret lette celleforandringer, fik taget en ny prøve og der var de væk igen. Jeg blev også meget bange, også fordi min mor har haft brystkræft, og så løber tankerne lidt vildt :denmarkflag:

Jeg er med i et vaccine-forsøg mod netop HPV virus. Jeg bliver undersøgt en gang om året og det var ved en af de undersøgelser at de opdagede det.

Jeg sender dig en masse kram :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

*kram*

<{POST_SNAPBACK}>

Lige præcis Birgit!

(Tina der lige har fået en kollega til at læse korrektur på egne invitationer, der var ikke nogle fejl, udover dem jeg selv havde set )

0

Del dette indlæg

Tak for flere kram :balloons: De lune allesammen :denmarkflag:

I dag har jeg det nu rigtig godt; det er som om det der lille "spark i :balloon: " som brevet gav mig, fik sat godt gang i min livsappetit :denmarkflag:

Og tak for grammatisk assistance; det er godt at blive korrekset lidt en gang imellem! ;)

Redigeret af Downfall
0

Del dette indlæg

Kæreste søde Birgit...

Kan ikke skrive mere end de andre dejlige tøser allerede har skrevet.... Men jeg kan også sende dig 1000000 :denmarkflag::balloons::balloon::balloon::balloon::bearhug::biggrin:

Med alt det I har været og er igennem, så må jeg gang på gang imponeres over jeres fantastiske livsmod og den måde du stadig kan sprede smil og glæde omkrig dig herinde!!! Stor respekt og et ekstra :biggrin: til jer!!!!

:denmarkflag:

Sanna

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer