Downfall

Downfall: Birgit & John 9/9 2006

983 indlæg i dette emne

Tjah... Så er der gået lidt tid siden jeg sidst har været herinde - mere end lige 3 minutter ad gangen.

Den sidste tid har været hård for mig - og for min skat.

Mit arbejde har suget livet ud af sjælen på mig.

At skulle udføre en høj grad af service, med en imødekommende attitude - og samtidig ikke må "være til stede". Ikke tale med mindre jeg bliver spurgt - falde i et med tapetet med mit tøjvalg og helst ikke ha' make up på. Sidde her i "hullet" og ikke ha' adgang til køkken eller bad i 4-5 døgn ad gangen.

Jeg kunne fortsætte længe, men mon ikke I har fattet billedet allerede!?

Nårh ja - og så arbejder jeg jo altså permanent de der 84 timer om ugen!

Hjemme har John savnet sin kæreste, men har fået en zombie hjem.

Han har knoklet i jobbet, hvor der er mange forandringer i øjeblikket. Og så har han jo liiiige skullet bygge en landejendom om i sin fritid.

Der har været meget gråd. Ikke skænderier, men desperation, håbløshed og opgivelse.

For nylig gik det op for mig, at det ville splitte os ad - som par og hver for sig - hvis ikke vi ændrer på det. Og det er altså NU!!

Jeg kan bare ikke smide hvad jeg har i hænderne, for jeg har gæld og store udgifter. Så spørgsmålet har været, om vi skulle sælge gården igen. Eller om jeg skulle sælge mine heste...

Hvis vi solgte gården, skulle vi alligevel ha' et hus med plads til 3 store børn - og vi er bundet til et relativt dyrt område, hvor deres mor bor og de går i skole.

Så det var nok ikke et alternativ.

Mine heste - ja, det lyder dyrt - men ikke desto mindre så hviler den del af økonomien i sig selv, fordi jeg sælger de føl der kommer - og i øvrigt er god til det jeg gør.

Desuden ville det betyde meget for mig på det følelsesmæssige plan - og jeg synes ligesom jeg lider nok afsavn i forvejen :cheerleader3:

Vejen ud af mit arbejdshelvede.... Vejen ud af den tilstand, hvor vi ikke har mulighed for at være sammen og derfor er tyngede af savn, følelserne af svigt, behovet for at ha' betydning - den vej er, at jeg begynder at sætte gang i andre måder at tjene penge på, så jeg kan arbejde hjemmefra.

Jeg er jo uddannet psykoterapeut (og er en ganske god én af slagsen), men har længe ikke "haft tid" til at ha' klienter.

Det skal der laves om på.

Desuden bor vi på en smuk ejendom et par km. fra Givskud Løvepark - måske kan vi leje vores dejlige lille annex ud som "bed & breakfast"?!

Jeg har i flere år haft "privat hundepension", hvor der ikke er bure - men kun 1 hund ad gangen inde hos os. Det skal jeg også ha' gang i igen...

ALT hvad der kan kobles på af måder, idéer - så hvis I har nogle, så sig frem!

Well.

Der er håb - selvom vejen er hård.

Håbet ligger i, at vi er fuldstændigt afklarede med at vi elsker hinanden - og at vi ikke giver op!

Vi har hjælp af en dygtig terapeut, - for selvom "folk" tror at psykoterapeuter er sådan nogle der kan klare alle problemer selv (eller synes de bør være det), så er styrken jo netop at se når noget er ved at udvikle sig på en måde, så det bliver stadigt sværere. Hvor det gør mere og mere ondt - og hvor man kommer til at såre hinanden, selvom det er det sidste man vil.

Der skal nok blive bryllup.

Vi er bare optagede af, lige nu, at få vandet og gødet vores "kærligheds-træ" for at bevise at "træerne vokser ind i himmelen"....

For det gør de!

Over and out.

Kærlige kram til jer!

Birgit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nårh ja... Jeg kom lige til at se på mit avatar-billede :cheerleader3:

Mit hingsteføl døde i onsdags (for helvede!!!!).

Han var solgt, men ikke forsikret - så 14.000,- skal lige retur til rette ejermand.

Desuden fik jeg en regning på 8000,- fra mit gamle lejemål.

Er der ikke en hvid heks derude der kan bryde forbandelsen?

*suk*

Birgit

0

Del dette indlæg

Hej Birgit...

Jeg blev trist da jeg læste Jeres historie, men samtidigt også "glad"... Fordi i HAR erkendt problemet... ER stoppet op... Og er igang med alternativer.. og HAR er kendt at tingene ikke kan fortsætte sådan...

Jeg synes dit projekt lyder spændende... Og du har jo erfaringen.. Så hvorfor ikke?

Bed & Breakfast er alletiders ide...

Kunne du også sælge noget hesteudstyr eller andet i en lille gårdbutik?

Eller kunne du lave en internetside med psykotearapi-online? Enten finansieret ved hjælp af brugerne eller reklamer...

Held og lykke

Susanne

0

Del dette indlæg

:cheerleader3:Dejlige, søde og sjove Birtgitte ()()

Lyder til I har det lidt hårdt lige nu, men det vigitgste er jo at kærligheden er der, selvom man skal huske at plejen den............... -HAHA- Så alt ikke går op i arbejde og økonomi!

Det lyder som nogle gode tiltage I har gang i, men mht hundepension, er det så ikke meget tidskrævende? Lyder jo til I er i total underskud med tid som det er nu?

Fra en heste elsker til en anden - hvor gør' det mig bare ondt at høre om dit følPostet billede, man knytter helt specielle bånd med heste - og han var da især alt for ung - hvad skete der med ham?

Hvis duu trænger til en at snakke med eller bare en til at lytte, så er jeg her.

Postet billedeMange knus og tanker fra Zoey Postet billede

Redigeret af Zoey
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne du også sælge noget hesteudstyr eller andet i en lille gårdbutik? Jo - det har jeg også tænkt på, men kan ikke lige finde på hvad.

Rideudstyr er meget dyrt i indkøb - og "hygge-antikviteter" kan man købe over alt.

Desuden er de andre ting ret meget baseret på at vi ikke selv behøver være der hele tiden (at passe hunde er jo som at ha' en selv - og de kommer også til at være alene hjemme ind imellem - bare aldrig i et bur!!), hvor det er lidt svært at ha' en butik uden at være der...

Eller kunne du lave en internetside med psykotearapi-online? Enten finansieret ved hjælp af brugerne eller reklamer... Hmm.. Jeg synes ikke jeg kan lave mit arbejde ordentligt, hvis ikke jeg sidder overfor mine klienter. En del af de problemer man kommer til en terapeut med, er jo også noget man er meget ensom omkring... Så... Men ellers godt tænkt ;)

Tak for jeres tilbagemeldinger; I er meget kærlige - det er dejligt!!

*kram*

Birgit <<< You know, Zoey :baa: *g*

0

Del dette indlæg

Puhhh - det lyder hårdt... Godt, at I er stoppet op og er ved at gøre noget ved problemet.

Min overbevisning er, at hvis man ikke har det godt med sit arbejde af den ene eller anden grund, så må man finde noget andet også selvom det er svært økonomisk. På den måde tror jeg man får mere energi og overskud til at påbegynde nye ting. Der er grænser for, hvad man kan klare psykisk og fysisk for penge. Men forstå mig nu ret... Jeg er klar over at økonomi kan gøre livet meget svært og at det ikke er så let at "slippe" ud af.

Men synes bestemt det lyder som om du alligevel har fat i den lange ende, nu du prøver at gøre noget ved det.

Synes dine idéer lyder gode, men de er alle selvstændige og der er ingen garantier for at de vil køre uden problemer.

Men når du gerne vil arbejde hjemmefra så bliver det nok mest selvstændigt arbejde.

Lidt ærgerligt i bor i nærheden af Zoo for ellers kunne I lave en minizoo, hvor børnene kunne klappe og røre ved dyr.

Bondegårdsture for børn kunne også være en idé.

Har også et par idéer fra min kærestes polter.

Den første er sådan en drengerøvsbane med udfordrende aktiviteter som egentlig burde være på en militær øvelsesbane med rebstigekravl, kommandokravl osv.

Den anden er udendørs paintball.

En langtidsinvestering kunne være en avlshingst af de gode, men det tager jo sin tid fra føllet er i maven til det er stort nok til konkurrence mm.. Gør mig ondt med jeres lille hingsteføl :bearhug:

Min indlæg er overhovedet ikke negativt ment og det kan være mine idéer er helt ude i skoven, men det var lige hvad jeg kunne finde på.

Håber virkeligt alt løser sig for jer, så I kan få vandet jeres kærlighedstræ :cheerleader3:()()-HAHA- :sang:

-HAHA- Krestine

0

Del dette indlæg

Kære Krestine

Dine idéer er da gode - og dit input meget velkomment! :cheerleader3: Og du er da ikke spor negativ (eller jeg er ret blind ;) ) *kram*

De idéer jeg selv har - og har skrevet om længere oppe - er alle sammen afprøvede med succes.

Nogle år før jeg mødte John var jeg selvstændig (i godt og vel 3 år).

Jeg havde noget der hed "Center for Rideterapi", hvor jeg bla. kombinerede træning i kropsbevidsthed, kropsoplevelse, ridning og psykoterapi.

Den del kommer der også gang i igen, - så snart jeg får råd til at finde den rigtige hest.

Det er nok mere mig at lave de ting der "peger indad" og som er baseret mere på "én til én" end de ting du nævner... Jeg tror på, at man skal tage udgangspunkt i de ting man ved man er god til (og i nogle tilfælde uddannet til *s*)

Desuden er de økonomiske satsninger ikke så store, som hvis man skulle købe dyr ind til en hel mini-zoo.

Jeg har en pragtfuld, importeret avlshingst! Men hvis jeg liiige hurtigt skulle score kassen på heste, så ville det kræve jeg havde 3 x så mange hopper at sætte i fol. Og de koster alt andet lige min. 25.000,- pr. stk!

Vi ville nu ikke behøve at vente på at føllene blev store; alle mine (hestes) afkom har været solgt inden de var 6 måneder gamle - og vel at mærke til gode priser!

Zoey >>> Føllet døde af kværke.

*kram*

Birgit

PS: Det er ikke meningen jeg vil holde helt med at arbejde hér. Men hvis jeg kan trappe ned i takt med at jeg begynder at tjene på det andet, så kan jeg feks. gå ned på 60 timer om ugen (10 døgn pr. måned) - og så måske nøjes med feks. 48 timer om ugen (det er 8 døgn på en måned) - og en dag måske få et normalt job hvor jeg ikke skal rejse 3 timer frem og tilbage!!!

Redigeret af Downfall
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjekliste - del 1:

. . . Det overordnede . . .

Save the date >>> Er sendt ud

Kirke >>> Jelling

Præst >>> Anne Katrine Bjørn Andersen

Best man - J's bror

Lokaler >>> Laden, hjemme :cheerleader3:

Fotograf >>> Jacob Bassøe

Musik >>> Piperhouse

Transport til/fra kirken >>> J

Overnatning på bryllupsnatten >>> Js hemmelighed ;)

Redigeret af Downfall
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej ven...

Jamen det er da lykkedes super med dit indeks...

Nu har jeg gjort mig mange tanker hver gang du nævner hullet og er "glad" for endelig at få et billede sat på af det....

Og Birgit... jeg blev sgu ikke så glad for det hul *SUCKS*... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsdownsmileyanim.gif

Jeres magneter er blevet skide flotte.... Beklager jeg stjal ideen... Jeg tror nu godt at man kan mærke en kvalitetsforskel på dem man salv laver og så Jeres.... :cheerleader3:

Dejligt at du melder dig rigtigt ind i planlægningskampen igen... :cheerleader3:

Susanne

0

Del dette indlæg

Nr. 4 var selvfølgelig for stor *suk*

Har ikke billed redigering her på puteren (i hullet) - er der nogen af jer der ved hvor man kan downsize online?

Kan godt li' de "åbne" buketter, men den skal ikke være for stor når "man" er en lidt tæt madamme på 160 cm.

Vil også gerne ha' nogle lidt mørkere farver....

Bliver rigtig sjovt og spændende at se, hvad det ender med :loveshower:

:cheerleader3:

Birgit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

I dag fik vi fortalt mine forældre at vi skal giftes :denmarkflag:

Jeg havde være meget nervøs, fordi jeg samtidig skulle fortælle dem at min ene (adoptiv)bror ikke skal med; han har overfaldet mig korporligt ved flere lejligheder og jeg droppede kontakten med ham i januar i år.

Som ventet blev de kede af at "vi ikke kan enes", men de tog det langt pænere end jeg havde frygtet - måske også fordi de selv overværede det ene overfald (!).

De glæder sig på vores vegne - og nu er "katten ude af sækken", så vi glæder os til at sende save-the-date kortene ud :loveshower:

Men først og fremmest glæder vi os nok til at fortælle det til børnene, når de kommer fra deres mor midt på ugen :cheerleader3:

:bearhug:

Birgit

0

Del dette indlæg

I dag fik vi fortalt mine forældre at vi skal giftes  :bearhug:

Jeg havde være meget nervøs, fordi jeg samtidig skulle fortælle dem at min ene (adoptiv)bror ikke skal med; han har overfaldet mig korporligt ved flere lejligheder og jeg droppede kontakten med ham i januar i år.

Som ventet blev de kede af at "vi ikke kan enes", men de tog det langt pænere end jeg havde frygtet - måske også fordi de selv overværede det ene overfald (!).

De glæder sig på vores vegne - og nu er "katten ude af sækken", så vi glæder os til at sende save-the-date kortene ud :loveshower:

Men først og fremmest glæder vi os nok til at fortælle det til børnene, når de kommer fra deres mor midt på ugen  :)

-HAHA-

Birgit

Sådan

Du er sqi en sej quinde kære Birgit..... :denmarkflag::cheerleader3:

Som jeg har sagt før, så synes jeg det er 100% i orden, at du har droppet kontakten til din ene bror og ikke inviterer ham med (ikke fordi min mening tæller mere end andres) - men jeg har jo hørt lidt "on the other side"....

Jeg kan kun sige: Godt gåetJeg glæder mig på dine/Jeres vegne til, at du/I kan overbringe nyheden til børnene....

*kram*

Mette

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer