Downfall

Downfall: Birgit & John 9/9 2006

983 indlæg i dette emne

Tak søde Mette :bearhug:

I dag var vi i kirke for at "teste" præsten! *s*

Jeg havde på nettet tjekket køn og årgang ud på alle regionens præster.

Jeg voksede nemlig op i et ret religiøst hjem, hvilket virkede stærkt provokerende på mig i forhold til hvor meget vold og utryghed der også var. Kristendommen stod længe for mig som noget hyklerisk eller i bedste fald uvedkommende - derfor ingen "tordentale kristenfundamentalister" til mig, tak!!

Iben Tolstrup er ordineret i 2001 og er LIGE den præst vi kunne tænke os! Hun formåede at fortolke et tørt stykke fra det nye testamente, til noget meget vedkommende og personligt :bearhug:

Desværre levede kirken LANGT fra op til vores ønsker: Koret - hvor altertavlen og præsten står - var skilt fra resten af kirken af en tyk mur med et lille "glughul" i. Men det føltes afgjort som om der var laaaangt imellem os og hende. Og nu er det jo dér man som brudepar skal opholde sig, mens gæsterne er bænkede i skibet.

Desuden var organisten elendig og kordegnen (som sang for) endnu mere; det var så pivfalsk og umusikalsk som noget.

Vores næste træk vil være at tjekke vores egen sognekirke + en anden nabokirke ud - og så håber vi måske vi kan låne en af de andre kirker til vores "egen" præst.

Måske slet ikke muligt, men nu gør vi forsøget :griner:-

Ringgive kirke - smuk udefra!!

Postet billede

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag fik vi også fortalt min kommende svigermor at vi skal giftes :bearhug:

Vi havde inviteret hende over til kaffe. Vel vidende at hun skal ha' mælk i sin, havde vi sat et save-the-date kort (køleskabsmagnet) lige midt i hendes synsfeldt.

Det tog hende nu alligevel lidt tid at få øje på den *g*

Så læste hun højt "reservér venligst datoen til vores ***BRYLLUP*** 9. september 2006" - og så siger hun "jamen, den dato har det da været" *g*

Det tog hende lige 1½ min. at finde ud af det var 2006 *D'oh* ;)

Men GLAD, det blev hun - hun er bare en perle - og så fik vi os en god sludder om det (og alt muligt andet) før jeg kørte på job.

Hun sender vores save-the-date kort ud til hele hendes gren af familien - og jeg har puttet resten i postkassen her i eftermiddags.

Så NU - lige om en postdag eller to - ved alle det :yay: :yay: :yay:

:bearhug:

Birgit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Birgit

Så er jeg atter opdateret i din tråd og hold da op en historie, du beskriver den utroligt stærkt, vedkommende og med en ukuelig optimisme på trods af, at I har haft det svært

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at i skal nok klare den, du er så fuld af ideer, mod og gå på mod, hvor mange andre ville give op eller ikke turde kaste sig ud i de projekter du gør.

Jeg er sikker på at du er sådan et menneske, der har en fightervilje uden lige og nok skal formå at flyde ovenpå på trods af modgang........., blot nogle tanker efter at have læst dine mange indlæg :bearhug: så hatten af for dig, jeg er ihvertfald meget imponeret

Planlægningen: flotte buketter, du har kig på ,man kan godt nok nå at få maaange ideer, inden man skal giftes, de er alle smukke på hver deres måde, en skam at man ikke kan vælge dem alle :bearhug:

Kirke, uha det er et svært valg. Vi fravalgte en kirke, pga af at vi ikke kunne blive viet kl. 14.00 og hurra for det. Det par der blev viet der i stedet for os (kendte dem faktisk, da det er en lille bitte landsby, jeg er fra) fik en donner tale af format og læst og påskrevet om at de jo havde været gift før og måtte tænke lidt dybere over deres troskabsløfter denne gang, du godeste at det kan finde sted i år 2005, godt vi ikke valgte den. Min pointe er her såmænd bare, at det er ufattelig vigtigt, at man synes om præsten og føler sig godt tilpas ved ham/hende, så jeg håber i finder det rette sted

hvor dejligt at svigermor blev så glad og tillykke med at det glade budskab nu er nået ud i familiekredsen

Mange knus fra Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

*fnis*

Yipiiieeeee - jeg er synsk!

wooohoooooo....! Der har vi løsningen! Bare lav en lottokupon, ring efter håndværkerne og bestil et par toplækre hopper :wee:

Nej, undskyld! Ku bare ikke la' vær' :bearhug: Det du'r bare ikke når man er træt af sit arbejde!

Idéen med en klappedyrszoo/bed&breakfast er måske ikke dum... Lige noget for de naturelskende tyskere og andre med piger i "Barbie-som-dyrlæge-alderen". Kan der suppleres med noget for knægtene, tror jeg du kan lave en succes uden de store investeringer...

Dejligt at familien er så afklaret med tingene. Men hvem p***** synes, at en voldsmand skal med til bryllup??!? Bror eller ikke bror :drink2:

Håber snart du har tid til besøg eller til at komme til Randers :frizz2:

Smider lige billede ind af min brudebuket, som måske minder lidt om dét du efterspørger. Et lidt mere brugbart skal nok komme, når billederne kommer i hus :carrot:

post-11675-1127156844.jpg

Kramme-kramme og chin-up

LotteA *nu opgraderet fra LotteC*

Redigeret af LotteC
0

Del dette indlæg

I aftes fik vi set lidt på fotografer igen - og vi har nu booket Ole Mortensen til at komme :griner:-

Det ser godt nok ud til at blive dyrere end vi havde regnet med (men hvad bliver ikke det *grrrr*), men det kan være vi vælger at "hugge en hæl og klippe en tå" - nu må vi se...

Men dejligt det er på plads! :carrot:

:denmarkflag:

Birgit

0

Del dette indlæg

I aftes fik vi set lidt på fotografer igen - og vi har nu booket Ole Mortensen til at komme :denmarkflag:

Det ser godt nok ud til at blive dyrere end vi havde regnet med (men hvad bliver ikke det *grrrr*), men det kan være vi vælger at "hugge en hæl og klippe en tå" - nu må vi se...

Men dejligt det er på plads!  :carrot:

:td:

Birgit

Dejlig at det er på plads - og jeg er sikke rpå i nok kommer til at finde nogle poster hvor der er lidt penge at spare i forholdt til budget. Men fotograf er jo også vigtig at det bliver godt og at han ved hvad han/hun laver.

:griner:- Sandra

0

Del dette indlæg

Var nede og vælge bryllupsbilleder hos "vores" fotograf i går. Tro mig, en go' fotograf er bare alle pengene værd! Hende her har i hvert fald vist sig at være kreativ og i stand til at skabe en go' dynamik i billederne. Det var SÅ svært at vælge nogle fra - så derfor endte det (også dét!) med at blive NOGET dyrere end forventet... :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, i ved godt at i eventyrerne er der altid 3 af alt ikke - og at det først er nr. 3 der er helt rigtig *s*

Well - for at det ikke skal være helt løgn, så har jeg besluttet mig for en helt 3. ring! :)

Jeg havde et par timer i København i formiddags (mens jeg ventede på min herskerinde) og var hos et par guldsmede og kigge.

Ét af stederne prøvede jeg en ring på 12 mm - og *vupti* væk var hele Birgits hånd væk (og det meste af hendes arm - det er ikk lyv), så stor var den til mig!!

Ret, i havde - kære med-zillas!

MEN!! Så var det jo lige at jeg pludselig fik øje på noget af det mest yndige jeg længe har set; en helt enkel, uden dikkedarer lillebitte hvidguldsring på undseelige 2 mm i bredden.

Sjovt nok, så startede jeg for en del måneder siden på "the other sid(t)e" med at sige jeg ville ha' sådan en bette én, men blev så fanget af tanken om at det skulle være noget mere.

Men nu er jeg sikker - og sendte J en sms, om han havde noget imod at vi sparede 8000,- på vores vielsesringe (og det er nemlig hvad vi gør, også selvom han naturligvis skal ha' en der er noget bredere!) :blush:

Ingen billeder (endnu) - men der er jo heller ikke så meget at "afbillede". Ud over selvfølgelig mine små fede gulerødder ;)

Men det føles bare helt rigtigt

Birgit *nu i rollen som "tilfreds"*

0

Del dette indlæg

*suk* og nu havde jeg lige fundet en blomster-Ole-Lyngaard ting til Jer... :blush:

Hvad der er sparet er tjent! Og hvis det føles RIGTIGT, jam'n så er det tip-top :frizz2: :frizz2: Man SKAL jo også ha den på i mange år ikk'¨?? Så måske er små pink blomster ikke SÅ in, når man runder de 84 år...

Knus - LotteA *som ikke kan finde ud af at skrive sin nye underskrift...*

0

Del dette indlæg

Såmtajmes agåw on anåder forum skrev jeg "som brud har man ret til at ændre sin beslutning alle de gange man har lyst" :frizz2:

Birgit,

At planlægge bryllup er fuldstændig ligesom at være radikal (dog med knap så meget nu lyserød øjenskygge) - man har et standpunt til man tager et nyt. :-D

Og jeg sagde det altså til dig, Birgit sagde jeg, den der ring bliver aaaaalt for stor til dine små prinsessefingre. *pudser glorien nu*

Jeg endte også med en helt enkel hvidguldsring med sten i. Godt nok 4mm selvom jeg havde forsvoret at jeg nogensinde skulle have sådan en stor klods på mine små fingre. *G*

Hvad angår fotograf så har jeg min helt egen holdning *surpise surprise*. Jeg er til dels enig med dem der siger, at det er så vigtig en dag at man skal sørge for en ordentlig fotograf. For billederne betyder mere end man aner. Men samtidig er jeg lige så glad for alle de billeder der er taget på dagen af alle vores private amatørfotograf venner.

Og vores "officielle" bryllupsfotograf - hun er såmænd Gommens lillebrors kæreste og er en ganske habil amatørfotograf (uden den "rigtige" uddannelse fordi det er umuligt at få læreplads) - men ved du hvad; Jeg er skide glad for de billeder hun har taget af os, og jeg synes de er vanvittig gode og ret professionelle. Og det har ikke kostet os en krone.

Så det kan altså godt lade sig gøre, at få fantastiske billeder uden at skulle betale en masse penge for billeder man ikke engang som udgangspunkt har ophavsret til.

Lad mig slå fast (for at undgå den samlede danske fotograf-stand på nakken) at jeg synes de gør et fantastisk arbejde og at vi, hvis vores midler til bryllup havde været uanede, med stor sikkerhed havde valgt en proff. Men nu valgte vi altså så at spare på det felt. Og med stor held.

De kærligste hilsner

Lise *som gerne vil lege - men du skal spørge min moar først* :blush: *

Redigeret af Elle2005
0

Del dette indlæg

Kære Birgit

Her kommer jeg lige forbi for at læse om dine hyggelige og idylliske bryllupsplaner, og så er det hele ikke så rosenrødt som jeg troede! :) Modgang kan ikke altid forudses, men jeg ved, at I vil overvinde alle strabadserne - det er bare træls mens det står på... (siger jeg som ligger her med diskusprolaps, en bil der er brudt sammen og min dejlige mormor døde pludseligt tidligt i morges :megetkedafdetsmiley: :) )

Jeg må løbe, min søn er også hjemme med en ordentlig forkølelse, men jeg kigger snart forbi igen!

Superkrammer :blush: fra Mette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I går var vi begge to ved at omkomme af sult imens vi gik og lavede mad - så vi kom liiige til at snakke lidt menu *g*

Jeg fortalte om min idé med at lave "hav-buffet" til forret - som jeg tidligere i tråden skev sådan her om:

Foreløbig hælder jeg til en "havbuffet" til forret, med laksecarpaccio, små stegte blæksprutter, grillede tigerrejer, avocadomousse m. rejer og en masse mere, som min kreative kok nok skal finde på...

Og det var han helt vildt hooked på! :blush:

Hovedretten har jeg haft fuldstændig "blank skærm" på, - men vi er begge kødspisere *roar*, så J foreslog dyreryg eller simpelthen en oksemørbrad. Jeg er mest til ko!

Tilbehøret kunne blive noget med svampe (mmmm, kantareller!!) og så skal der jo også være lidt til kokkens fantasi.

Hovedretten vil vi have som tallerken-servering.

Desserten, snakkede vi om, kunne så igen være som buffet; mange forskellige slags italiensk is og sorbet, med masser af frisk frugt, sovse og kompot *slurp*

Jow jow - det var liiige det rigtige tidspunkt at snakke mad!! *g*

;)

Birgit

0

Del dette indlæg

ER ENDELIG KOMMET IGENNEM DIN TRÅD (BLEV HELE TIDEN AFBRUDT IGÅR, SÅ HAR TAGET DEN I BIDDER).

DU FORTÆLLER SÅ SKØNT OG MEDRIVENDE AT DET NÆSTEN ER BEDRE AT FØLGE MED HER END I DEN ROMAN DER LIGGER OG VENTER PÅ MIT SENGEBORD. BLIV VED MED DET, ELSKER HVERDAGSREALISMEN, MED DENS MODGANG, ROMANTIK, TÅRER, GRIN OG IKKE MINDST BRYLLUPSPLANLÆGNING.

KNUS TINE OG TAK FOR HILSNEN I MIN TRÅD

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MUMS SLURP, siger jeg bare :carrot:

jeg kommer gerne til en sådan middag!!! Vi er også til fisk, kød ig is med frugt el lign, så jeg er meget enig med dig/jer i valgene...

Og altså, jeg skifter også mening hele tiden, tør næsten ikke gøre noget endnu for tænk nu hvis.... Så det skal du ikke være flov over :lol:

0

Del dette indlæg

I går var vi begge to ved at omkomme af sult imens vi gik og lavede mad - så vi kom liiige til at snakke lidt menu *g*

Jeg fortalte om min idé med at lave "hav-buffet" til forret - som jeg tidligere i tråden skev sådan her om:

Foreløbig hælder jeg til en "havbuffet" til forret, med laksecarpaccio, små stegte blæksprutter, grillede tigerrejer, avocadomousse m. rejer og en masse mere, som min kreative kok nok skal finde på...

Og det var han helt vildt hooked på! :lol:

Hovedretten har jeg haft fuldstændig "blank skærm" på, - men vi er begge kødspisere *roar*, så J foreslog dyreryg eller simpelthen en oksemørbrad. Jeg er mest til ko!

Tilbehøret kunne blive noget med svampe (mmmm, kantareller!!) og så skal der jo også være lidt til kokkens fantasi.

Hovedretten vil vi have som tallerken-servering.

Desserten, snakkede vi om, kunne så igen være som buffet; mange forskellige slags italiensk is og sorbet, med masser af frisk frugt, sovse og kompot *slurp*

Jow jow - det var liiige det rigtige tidspunkt at snakke mad!! *g*

;)

Birgit

<{POST_SNAPBACK}>

Puha det synes jeg godt nok lyder ulækket :o:):):)

FNIS - Elle

Jeg anbefaler kalvemørbrad fremfor okse...

0

Del dette indlæg

Hej Bærgit!

Ang. menu... Har du smagt dådyr *savle-smiley* Arhhhh, MEN... Bedre kød findes BARE ikke. Desværre smagte jeg det ikke før EFTER brylluppet :lol: Ellers havde menuen været hæklet om!

Ikke for det - kokken fik masser af ros for sin krondyrfilét med vagtelbryst-fyld! Og det var LÆKKER*T! Meeeen BAMBI rules :frizz2:

0

Del dette indlæg

Mmm... "Bambi" lyder nice! Men det kan godt være vi ikke skal fortælle børnene hvad det er så :)

;)

Vi tog cyklen i formiddags og kørte forbi kirken i Farre (den mørke/dystre længere tilbage i min tråd). Den så ikke helt så slem ud "live" - og guess what, den var bare rigtig, rigtig fin inden i!! :o

Fordelen er jo så, at vi - hvis vi bliver viet i Farre - er i vores eget sogn og derfor kun skal låne præsten og ikke både præst og kirke :)

Jeg kører lige forbi derovre i morgen med et kamera, så I kan se den indvendig :)

:lol:

Birgit *med vaskeægte tømmermænner*

0

Del dette indlæg

Hej Birgit

Jeg har vist været AAALTTT for længe væk frqa din tråd..... Sikke en omgang du/i er igennem - men intet mindre end fantastisk at "se" din ukuelige fighter vilje mellem linjerne....

Jeg tror du er et utroligt stærkt menneske, som man skal være stolt over at kende!!! :l31:

Dejligt at høre at din planlægning skrider frem med lynets hast og alt ser bare skønt ud (er specielt vild med bordet!!!)

Sender dig en bunke :o:):):) Hold ud og kæmp - jeg har en fornemmelse af, at du/i kommer ovenpå igen inden længe stærkere.... Kast dig ud i det du er god til med oprejst pande og husk dig selv og hinanden! :hearts:

Ps. Gør mig uendeligt ondt med din lille hingstebasse - det er så smerteligt et tab at miste en dejlig hest!!!

:lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer