Galadriel

Mette og Jonas' bryllup d. 26. august 2006

160 indlæg i dette emne

Jeg har lige snakke med min lillesøster.

Da hendes venner kom tilbage fra den koncert de var til, har de sat sig ned og snakket om det. Det var vist noget misforståelse der er ført til at de alle sammen var sure. I ved en fjer bliver til fem høns.

De skulle meget gerne have snakket det igennem nu, så hun også kan nyde nogle koncerter uden at skulle smadre ryggen på det. De har lovet at hjælpe hende med picnistolen og komme op til hende en gang imellem ved koncerterne.

Jeg håber bare så meget at det holder, så hun kan have det godt på resten af turen og rent faktisk få noget ud af festivalen. Hun lød i hvert fald meget bedre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå...

Jeg har jo fået taget nogle billeder og i er jo nok lidt nysgerrig ang dem.

Egentligt havde jeg tænkt mig at han skulle have et lille album med 24 alm. størrelses billeder i, men hvor er det godt nok bare svært at finde 24 billeder! Så jeg tror måske jeg går over til at han kun skal have 8 i et lille folde ud album. Hedder det sig ikke at less is more?

Og så regner jeg med at han også skal have et A4 (sådan ca.) størrelses billeder til at hænge op inde i soveværelset.

Tror det store skal være et af dem her:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette.

Ihhh, hvor er du SMUK!!! Fantastisk hår! :loveshower:

Han dåner da, din kommende! :blush:

:balloons: Hej fra Mie.

Tusind tak. Er virkelig glad for at høre at det rent faktisk er pænt :)

Jeg har tænkt lidt på at hvis jeg laver en tale til Jonas, at jeg kunne have en lille joke med i.

Måske denne her:

1) Det er vigtigt at finde en mand der laver mad og har et godt job!

2) Det er vigtigt at finde en mand der kan få dig til at le!

3) Det er vigtigt at finde en mand du kan stole på!

4) Det er vigtigt at finde en mand der elsker at have sex med dig!

5) Det er vigtigt at de fire mænd ikke kender hinanden!

Synes den er meget sjov :bask: :blush:

0

Del dette indlæg

Der er selvfølgelig også sådan en som denne her:

På brudenatten. Manden smed sine bukser hen til bruden og sagde: Tag dem på! De var alt for store, så bukserne faldt ned. Konen: Jeg kan ikke have dine bukser på! Manden:Det er nemlig rigtigt, husk at for eftertiden er det mig der har bukserne på! Konen smed sine trusser og sagde: Prøv dem! Han kunne kun få dem på til knæene og sagde:Jeg kan ikke komme i dine trusser! Konen: Nej, og sådan vil det være indtil du har ændret din opfattelse...!

:carrot: :balloons:

0

Del dette indlæg

Puha hvor er det varmt idag! :balloons:

Så har min mor lige været så sød og hjælpe med sodavand.

Jeg opdagede nemlig lige her i fredags at der i dag er tilbud på Coca Cola i Kvickly til 45kr pr kasse.

Vi fik købt 12 kasser i alt (at man så kun måtte købe 2 kasser pr kunde, det tænker vi ikke over :blush: )

5 kasser cola

2 ½ kasser squash

2 kasser cola light

1 ½ kasser sprite

1 kasse fanta exotic

Tror i ikke det er nogenlunde nok til ca 65 mennesker en varm sommer dag, hvor der også er øl og alm. vand?

Vi skal godt nok også lige have fat i en kasse dansk vand, men der var kun naturel og jeg ved det mest er med citrus folk vil have, så det venter vi lige lidt med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mette

Det er smukke billeder. Jeg er især vild med de to første. Du ser så yndig og smuk ud :blush: Piiiiift.

Jeg er sikker på at kæresten bliver ovenud lykkelig :yllove:

Sjove vitser forresten... det gør jo ikke noget, hvis du laver din tale lidt sjov - jeg tror, gæsterne vil elske det. Men selvfølgelig skal talen også være rigtig romantisk. Mon ikke du kan lave en god balance mellem de to ting?

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hej Mette

Det er smukke billeder. Jeg er især vild med de to første. Du ser så yndig og smuk ud :) Piiiiift.

Jeg er sikker på at kæresten bliver ovenud lykkelig :yllove:

Sjove vitser forresten... det gør jo ikke noget, hvis du laver din tale lidt sjov - jeg tror, gæsterne vil elske det. Men selvfølgelig skal talen også være rigtig romantisk. Mon ikke du kan lave en god balance mellem de to ting?

:balloons:

Ih altså hvor kan man da slet ikke få nok ros, for sådan nogle billeder :blush:

Jeg er indtil videre meget meget i tvivl om. om jeg har lyst til at lave en tale. Føler lidt at jeg burde. Jeg vil jo så gerne have en smuk og rørende tale fra ham, så selvfølgelig vil han da også gerne have det fra mig. Men men men... Jeg er altså ikke så vild med at stille mig op foran så mange mennesker og jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal sige.

Tror at hvis jeg laver en tale, så vil jeg forsøge at have noget humor i den. Synes det er lidt nemmere og mere os, hvis det ikke bliver kæmpe-tude-tale. Havde tænkt lidt på at tale lidt om den aften vi mødtes inde på Brews n Bongo til Julesne og Me and My koncert. Hvordan jeg troede jeg havde scoret en fuldstændig fremmed og det så viste sig at mere eller mindre alle jeg kendte også kendte ham. Hvordan han gallant sørgede for øl til mig og betalte bussen da vi skulle hjem (jeg skulle hjem til en kammerat at sove, men vi skulle med samme bus). Tænkte at jeg ville give ham de 25 kr tilbage og sige tak for lån og fortælle ham at renterne må være 25 lykkelige år fremover.

Men så ved jeg bare ikke rigtig hvad jeg ellers skal have med...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov hov! Hvad laver min tråd helt omme på side 4?

TTT

Ja så kom vi hjem fra en rigtig dejlig tur i sommerhus med vennerne. Enormt dejligt vejr. Så dejligt at det var for varmt at lave noget.

Men vi fik da badet en smule, men der blev Jonas helt vildt skoldet på ryggen (det plejer han ellers ikke at blive), så det blev ikke til så meget.

Vi kom også en tur i Randers Regnskov. Ih altså! De små aber var bare så søøøøøøde. de spændede bare over stien og løb på grenene lige over vores hoveder. Jeg var lige ved at tro at en af dem ville klatre på os.

Men puha hvor var det bare godt at komme hjem i min egen seng igen. Var helt radbrækket af den seng vi havde.

Alt i alt var det en dejlig ferie :carrot:

0

Del dette indlæg

Ej altså, nu er min tråd igen kommet om på side 5. Hvad er det for noget rod :biggrin:

Tja, må jo nok indrømme at tingene står en smule stille hvad angår bryllup.

Ikke fordi jeg ikke har noget at lave, men jeg kan bare ikke lige tage mig sammen til at få det gjort.

Jeg mangler stadig at lave bordkort/velkomst- og velbekomme sange, menu kort, sy et par duge sammen og bordplanen.

Så tror jeg også snart det er ved at være på tide at ringe rundt til de forskellige steder vi har aftaler med, bare lige for at være på den sikre side.

Men men men!!!!

Vi håber meget på at vi bliver ringet op imorgen af home og de så meddeler os at vi kan købe hus!

Det kommer til at blive en smule stramt i økonomien, men jeg tror simpelt hen at det er det bedste vi kan finde, så vi må tage chancen.

Der er også bare rigtig mange muligheder i det hus, for at gøre det meget bedre.

Så kryds fingre for os

0

Del dette indlæg

WOW! Vi skal købe hus!

Jeg blev ringet op af mægleren fra home idag, da jeg var i Århus med en veninde, at vi kan købe det hus vi gerne vil have.

Vi skal nok ind og skrive under på onsdag, hvis alt går vel. Hvor er det bare vildt!

Så jeg er bare total forvirret idag og kan slet ikke finde hoved og hale i noget.

Huset bliver højst sandsynlig til overtagelse 1/10 og vi kan nok opsige vores lejlighed til 1/11, så en gang derimellem skal vi flytte i vores EGET hus!

Vi i se det?

Hvad er det jeg spørger en flok bridezillas om? Selvfølgelig vil i have billeder.

Nå men vi kommer til at bo på Nørreskov Bakke i Silkeborg i det her hus

post-18173-1153761541.jpg

og sådan ser det ud fra indkørslen på den anden side

post-18173-1153761410.jpg

Og fra terassen ud fra stuen

post-18173-1153761645.jpg

Redigeret af Galadriel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da et rigtigt lækkert hus, wauw altså. Tillykke med at I har fundet det :heart:

Er det helt sikkert, det er jeres nu?

:kiss:

Desværre er det ikke 100% sikkert før end både os og sælger har skrevet under på købsaftalen og vores advokat har godkendt det. Derefter har vi så vist nok 6 dages fortrydelsesret (men så kommer det til at koste os noget)

:bearhug: jamen altså nogle super skønne billeder!!!

Super skønne!!! ()()

Tusind tak :hug:

Her er så plantegningen (ikke 100% korrekt men nogenlunde ok)

post-18173-1153761827.jpg

0

Del dette indlæg

Hold da op i skal da også lige vide hvor stor den er.

Den er 92 kvm i stueplan og det samme i kælderen, men der er kun 46 kvm af kælderen er godkendt beboelse selvom kælderen er fuldt udnyttet.

Jeg har planer om senere hen at vi kan udnytte loftrummet og lave 2 værelser deroppe til de børn der forhåbenligt kommer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha jeg kan næsten slet ikke falde i søvn om aftenen, med alle de store ting vi har gang i i øjeblikket.

Jeg har helt en knude i maven idag, vi skal nemlig ned og skrive under på købsaftalen her kl. 14.30.

Men hold da op! Jeg gik da lige ned med flaget igår. Jeg blev total stresset over alt det der skal gøres både med bryllup og hus. Der skal jo ringes rundt til en masse og få bekræftet alle vores aftaler, bare sådan lige for en sikkerheds skyld. Og Jonas lider lidt af telefonfobi. Han kan bare ikke lide at ringe til folk. I mandags tog han simpelt hen ind i banken for at fortælle at vi besluttede os for at købe hus i stedet for bare at ringe derind. Så jeg kunne lige se at jeg skulle stå for alt med huset også samtidig med brylluppet. Det kunne jeg slet ikke overskue at skulle stå for alene. Men der var Jonas bare sød. Lovede at han nok skulle gøre alt hvad han kan for at hjælpe og at vi nok skal klare det hele. :blush:

Kommer til at blive et meget begivenheds fyldt efterår:

26. august: bryllup

1. september: starte på arbejde i Århus

starten af september: starte på aftenskole igen (HD)

1. oktober: overtage hus, der skal lige skiftes fyr, isoleres på loftet, males, slibes gulve mv

inden 1. november: flytte fra lejligheden og gøre den istand

Trods alt det stress vi sikkert kommer under så glæder jeg mig bare så meget!

:carrot: :boohoo: :yay:

Tror ikke at jeg får efterbryllupsdepression, for der kommer simpelthen til at være så meget andet at give sig til.

0

Del dette indlæg

Så er der skrevet under!!!

Sælger skriver under imorgen.

Hold da op hvor skal tingene da egentligt gå stærkt med et huskøb.

Der må virkelig være nogle højere kræfter som mener at det er det rigtige for os.

Vi skulle til møde i banken i fredags kl. 15 for at snakke om det kunne lade sig gøre. Vi regnede faktisk med at få et klart "nej, det er alt for meget", men så siger banken jo at det kan, dog en smule trangt, men bestemt ikke værre end vi har prøvet før.

I torsdag var vi godt nok blevet ringet op at der var et par der skulle skrive under i fredgas kl. 17. Det gav os kun ca en time til at beslutte os i!

17.01 ringede jeg til mægleren og sagde at vi gerne ville være med i opløbet. Og sørme om holdet før os ikke var sprunget fra, banken havde ikke godkendt det. Pludselig stod vi først i køen. Der var godt nok lige 5 andre der skulle ud og se huset inden handlen kunne lukkes af. Men vi fik den!!!

Tænk sig vi kan meget snart kalde os for husejere.

Har i også lagt mærke til datoen?

Ja det er rigtig!

Der er nu kun 1 måned tilbage! :carrot: :boohoo:

0

Del dette indlæg

:blush: :carrot: Juuuhuuu kun 1 måned :carrot: :bunny_4: :carrot:

Hvor er det dejligt I har skrevet under nu. Og fedt når sælger også får skrevet under... så er den bare i vinkel http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Jeg er da ked af at høre, du sådan går og stresser. Men jeg kan godt se, du har meget at holde styr på for tiden. Jeg er sikker på, du nok skal klare det :bearhug:

:boohoo:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer