xenobia

Dorthe & Boris 29-07-2006

322 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Bordplan

Så er der lige endnu et par opdateringer. Boris fik i weekenden lavet bordplanen færdig - han sad til klokken fem lørdag morgen og knoklede for at den skulle blive perfekt. Og i går fik han den så trykt på hans arbejde og klistret op på noget skumplast, så den kan hænge i Riddersalen hvor festen skal holdes på Hotel Vinhuset. Den er 70 x 50 cm stor, så de fleste burde kunne læse, hvilket bord de skal sidde ved. Synes den er blevet vildt flot.

post-16886-1152037835.jpg

Den er for fed den bordplan! - må jeg spørge hvad det er for et program Boris har anvendt? (y)

()() Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bordplan

Så er der lige endnu et par opdateringer. Boris fik i weekenden lavet bordplanen færdig - han sad til klokken fem lørdag morgen og knoklede for at den skulle blive perfekt. Og i går fik han den så trykt på hans arbejde og klistret op på noget skumplast, så den kan hænge i Riddersalen hvor festen skal holdes på Hotel Vinhuset. Den er 70 x 50 cm stor, så de fleste burde kunne læse, hvilket bord de skal sidde ved. Synes den er blevet vildt flot.

post-16886-1152037835.jpg

Den er for fed den bordplan! - må jeg spørge hvad det er for et program Boris har anvendt? (y)

()() Majken

Hej Majken.

Han har brugt Adobu InDesign til at lave den i :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bordplan

Så er der lige endnu et par opdateringer. Boris fik i weekenden lavet bordplanen færdig - han sad til klokken fem lørdag morgen og knoklede for at den skulle blive perfekt. Og i går fik han den så trykt på hans arbejde og klistret op på noget skumplast, så den kan hænge i Riddersalen hvor festen skal holdes på Hotel Vinhuset. Den er 70 x 50 cm stor, så de fleste burde kunne læse, hvilket bord de skal sidde ved. Synes den er blevet vildt flot.

post-16886-1152037835.jpg

Den er for fed den bordplan! - må jeg spørge hvad det er for et program Boris har anvendt? :thanks:

(y) Majken

Hej Majken.

Han har brugt Adobu InDesign til at lave den i -HAHA-

Takker -HAHA- - det må jeg lige kigge mig omkring efter -HAHA-

- Hvor ser det hele ellers godt ud her hos dig.. Og det lyder som en rigtig god polter ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk Polter :griner:- Det lyder som en rigtig god dag, dejligt at det er overstået ikke sandt? Det lyder ret sjovt med den leg "gæt en ting" - det er jo med at skrive sig den slags bag øret til en dag man selv skal arrangerer en polterabend for en veninde :bearhug:

- din kjole ser forøvrigt enormt sød ud (det af den man kan se for T shirten) :biggrin:

Så er der kun 16 dage tilbage...... galop galop siger tiden :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Morgengave

Så har jeg fået købt Boris' morgengave. Ikke særlig kreativt, men dog noget som han rent faktisk har ønsket sig. Hvis jeg finder på noget mere opfindsomt køber jeg nok også det til ham, men er stadig helt blank på det punkt. Jeg har købt en barbermaskine, en Braun - 360 Complete 8995 der normalt koster 2.500, men jeg fandt den på nettet til 1.666, så har da sparet en hel del. Så nu håber jeg han bliver glad for den. Ved godt, at det ikke just er en personlig gave, men var altså hvad jeg kunne hitte på!

post-16886-1152813340.jpg

Og så er der jo kun 16 dage tilbage - det er helt ufatteligt. Er begyndt at få små :butterfly: i maven hver gang jeg tænker på det!

:loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Redigeret af xenobia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noget gammelt og noget lånt.

Så fandt jeg endelige noget lånt og noget gammelt - i én og samme ting. Sad og kiggede mine smykker igennem og fandt en lille guldring med en lille hvid sten i. Ringen er min mors og den er fra 1965 hvor hendes storebror lavede den til hende som det første da han startede i lære som guldsmed. Min mor var 10 år da hun fik ringen - så den må i den grad gå som noget gammelt og noget lånt... Og jeg kan passe ringen - tager den på sammen med min forlovelsesring. Perfekt.

post-16886-1153076952.jpgpost-16886-1153076961.jpg

Hvad synes I om den? Kan det gå an?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Boris' pingvintøj

Han havde egentlig sagt, at jeg ikke måtte se ham i tøjet før på dagen, men da vi kom hjem efter at have grillet hos svigermekanikken i dag ville han altså lige prøve det for at se om han kunne tage det på alene og så skulle jeg selvfølgelig se med - og blev beordret til at tage et par billeder.

Her er hans så... :loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower:

post-16886-1153077258.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noget gammelt og noget lånt.

Så fandt jeg endelige noget lånt og noget gammelt - i én og samme ting. Sad og kiggede mine smykker igennem og fandt en lille guldring med en lille hvid sten i. Ringen er min mors og den er fra 1965 hvor hendes storebror lavede den til hende som det første da han startede i lære som guldsmed. Min mor var 10 år da hun fik ringen - så den må i den grad gå som noget gammelt og noget lånt... Og jeg kan passe ringen - tager den på sammen med min forlovelsesring. Perfekt.

post-16886-1153076952.jpgpost-16886-1153076961.jpg

Hvad synes I om den? Kan det gå an?

Wauuuw! :bearhug: Det er da bare en alt for fantastisk og smuk ring. Jeg eeeelsker når der er historie og nostalgi bag sådanne ting... :loveshower:

Og sikke en kjole, en ægte prinsesse-én :iloveyou:

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudebuket.

I går tog Boris ned til blomsterhandleren for at få en afklaring på vores lille problem med brudebuketten. Da han havde bestilt den i sidste uge kunne hun "sandelig ikke sige hvilke blomster" den komtil at bestå af, hvilket vi var ret kede af, da vi skal bestille bordpynten hos en blomsterhandler i Næstved hvor festen holdes. Og det hele skulle jo gerne passe sammen. Boris havde taget nogle billeder med, så hun kunne se hvad han gerne ville bestille - farver og stil. Det hele havde vist været en misforståelse, for de har aftalt, at buketten udelukkende kommer til at bestå af roser - og så lidt brudeslør, som Boris er vild med. Passer mig helt fint. Så i dag har han talt med blomsterhandleren i Næstved og har bestilt bomsterne til bordene... Dejligt.

Sætter lige et billede ind af hvilken stil og i hvilke farver buketten kommer til at tage sig ud. :biggrin:

post-16886-1153324735.jpg

Hvad synes I ???

Redigeret af xenobia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fotograf.

Vi har i hele vores knap 1 år lange planlægning haft rigtig meget bøvl med hensyn til fotografen. For det første stiller jeg visse kvalitetskrav til fotografen, da jeg selv er en lille fotonørd med 3 års errfaring fra en fotobutik i bagagen. Den første fotograf var ellers helt perfekt og vi havde booket ham stort set fra starten. Men da han efter flere måneder fandt ud af, at det var en heldagsforestilling stod han af - det kunne han ikke overskue. Troede bare han skulle knipse et par billeder efter kirken og så var det det. Det har hele tiden været meningen, at vores fotograf skulle være med fra krike til brudevals.

Næste fotograf gik fint nok med at finde. Men han kunne ikke give et endeligt svar med det samme, da han lige skulle dobbelttjekke med en anden. Efter en måneds tid fik vi så af vide, at det kunne han ikke, men han ville finde en anden fotograf til os. Der gik to måneder og vi ringede og ringende og sms'ede som en gal til ham - men fik ingen svar før en dag vi fik det svar, at han ikke kunne skaffe nogen!

Så begyndte gode råd at være dyre, for så længe var der ikke til brylluppet. Boris fandt en dygtig fotograf på hans arbejde som sagde ja stort set med det sammen. Desværre kom han dage efter og sagde, at han var blevet inviteret til sin fars 60 års fødselsdag - så vi havde stadig ingen fotograf. an ville dog finde en anden, da han kendte en del fotografer. Men der gik længe inden der skete nogen. Men i sidste uge, sagde han til Boris, at han havde givet Boris' nummer til en god fotograf. Desværre er han nu taget på bilferie og vi aner ikke hvornår han kommer hjem.

I går stod vi så med et stort problem og jeg begyndte at skrive mails rundt til diverse fotografer - forgæves, da alle er bookede til den 29/7 - der er jo også kun 1½ uge til. Så kom Boris i tanke om en fotograf som hans arbejde nogen gange har brugt. Han fotograferer både bryllupper, mode, sport og meget mere på prof plan. Boris ringede til ham i dag - og JUBIII han kan fotografere os :biggrin: Så endelig har vi en fotograf.... Hvis han så brænder os af ved jeg ikke hvad jeg gør, men det tror jeg bestemt ikke at han gør.

Se nogle af han billeder Birger Vogelius

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så godt at I endelig fant en fotograf! Vi bestemte os svært sent for at vi aligevel ønsket fotograf, og da var de jo alle sammen optaget.... Men da vi var ude for at finde tøy til min kæreste, viste det sig at han som arbejdet i forretningen egentlig var fotograf men kun hjalp sin far i butikken om lørdagen. Han var desverre selv optaget den dag, men hans partner var ledig, også løste det sig :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en fantastisk ring - hvor er du heldig!! :loveshower:

Og pyha - det lyder IKKE sjovt med fotografen! Tror nok lige jeg var gået i panik! :huh: Men dejligt at det løse sig i sidste ende. Jeg har været inde at kigge på ham jeres fotografs hjemmeside - og det ser da godt ud! Men det er godt nok også mange penge man skal give for sådan en total-løsning... Men jeg tror nu også selv, vi vælger den fulde pakke - det er da skønt at have fede billeder fra HELE dagen/aftenen i stedet for at skulle nøjes med uskarpe underbelyste billeder fra halvfulde gæster -HAHA-:biggrin:

Og så er jeg liiidt misundelig på jeres feststed - det ser bare SÅ lækkert ud! Kiggede selv på det, efter du havde foreslået det i min panik-tråd, men det blev bare for dyrt med de 100 gæster vi kan "risikere". Men jeg glæder mig i hvert fald enormt til at se jeres billeder derfra, det er nogle fantastiske lokaler!! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en fantastisk ring - hvor er du heldig!! :loveshower:

Og pyha - det lyder IKKE sjovt med fotografen! Tror nok lige jeg var gået i panik! :huh: Men dejligt at det løse sig i sidste ende. Jeg har været inde at kigge på ham jeres fotografs hjemmeside - og det ser da godt ud! Men det er godt nok også mange penge man skal give for sådan en total-løsning... Men jeg tror nu også selv, vi vælger den fulde pakke - det er da skønt at have fede billeder fra HELE dagen/aftenen i stedet for at skulle nøjes med uskarpe underbelyste billeder fra halvfulde gæster :huh:-HAHA-

Og så er jeg liiidt misundelig på jeres feststed - det ser bare SÅ lækkert ud! Kiggede selv på det, efter du havde foreslået det i min panik-tråd, men det blev bare for dyrt med de 100 gæster vi kan "risikere". Men jeg glæder mig i hvert fald enormt til at se jeres billeder derfra, det er nogle fantastiske lokaler!! :biggrin:

Ja det er mange penge - men så er det godt, at Boris kender ham - så får det noget billigere end det der står på hans hjemmeside! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh der sker jo så meget når jeg ikke kommer herind i et par dage :huh:

Flot buket vil jeg begynde med at sige - jeg eeelsker også roser, så den kan jeg godt forstå at I har valgt. Jeg ved jo intet om min (helt min kærestes projekt, så jeg er godt nok spændt på at se den :butterfly: ).

Wau Boris ser godt ud i hans flotte tøj - ham kommer du da til at savle over når du kommer op til altert - skønt når mænderne gider at give sig helt ud og komme i det helt fine tøj -HAHA-

Ringen er jo intet mindre end genialt - og så er den også super nostalgisk flot :biggrin: Den kan du tro sagtens kan gå an!!!

Godt fotografen endelig er i hus (jeg bliver helt svedt når jeg læser med i din tråd - det er en hel krimi..... godt du har is i maven til den slags, jeg var gået ud af mit gode skin af nerver :huh: )

Så er der kun 9 dage tilbage :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Møde med præsten

Det var jo meningen, at vi skulle til møde med vores præst, Peter Thyssen, på mandag klokken 17, men onsdag aften ringede han og sagde, at han desværre er blevet forhindret i mødet og om vi kunne komme om torsdagen (i torsdag). Det kunne vi sagtens, så torsdag kl 17 stod vi udenfor Holmens Kirke og ventede på vores præst. Det er en ret ung præst - vi skyder ham til slutningen af 30'erne, eller starten af 40'erne. Han er rigtig flink og mødes gik bare så godt. Vi gennemgik hvor vi skal stå og sidde og hvornår vi skal gøre diverse ting - uha, vi er begge bange for, at vi har glemt det hele igen på lørdag!

Derefter sætte vi og ind på kontoret og snakkede om salmer og sådan. Vi havde på forhånd bestemt 3 salmer og dem syntes han sagtens vi kunne bruge. Vores vielsesprogram kommer til at se således ud:

- Indgangsmusik

- 1. salme - Den signede dag

- Tale

- Vielse

- 2. salme - I blev skabt som mand og kvinde

- Bøn

- Læsning fra Bibelen

- Velsignelse

- 3. salme - Op al den ting, som Gud har gjort

- Udgangsmusik.

Indgangs- og udgangsmusik kan jeg ikke lige huske titlerne på - men vi har valgt de helt traditionelle og mest brugte til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ordensregler:

Disse små morsomme ordensregler har vi valgt at skrive ind i det hæfte, hvori menuen, bordplanen og hvem-er-hvem står i.

§ 01

Man spiser kun af sin egen tallerken.

§ 02

Det anses for upassende,

at klø sig i håret med sin gaffel.

§ 03

Hvis du glider under bordet,

så bliv fra damernes ben.

§ 04

Undgå trængsel under bordet;

Kravl til højre!

§ 05

Kom tilbage hvis De ikke kan finde hjem.

Det er ingen skam at vende om!

§ 06

Læn Dem ikke over naboen når det begynder at gynge.

§ 07

Hvide elefanter afleveres diskret i garderoben.

§ 08

Servietter er ikke medicin og bør ikke indtages efter måltidet

§ 09

Lyserøde krokodiller slippes ud i toilettet.

Husk at trække i snoren!

§ 10

Af hensyn til omkringsiddende bør man ikke

kilde sin borddame mens hun drikker

§ 11

Hvis du gaber under talerne -

så vær dannet og lad som om du stanger tænder.

§ 12

Små hvide høns og lyserøde elefanter må ikke forefindes i lokalet.

De skal straks indfanges og afleveres i køkkenet.

§ 13

Cigarer og cigaretter og havegrille skal tændes udenfor lokalet.

§ 14

Sadistisk optræden overfor de lune retter må ikke finde sted.

§ 15

Levende lys hører ikke med til menuen. Heller ikke blomsterne.

§ 16

For glemte eller tabte personer garanteres ikke.

§ 17

Efter indtagelse af 37 genstande er det forbudt at ånde på sidemanden.

§ 18

Det anses for upassende at anvende gaflen under bæltestedet,

ligegyldigt til hvilket formål.

§ 19

Nyd turen, hvis du selv kører hjem,

der går måske 2-3 år før du må det igen.

§ 20

Skån tænderne - bid ikke drammen over.

§ 21

Undgå at tage din borddame på låret. - Mens hendes mand ser det....

§ 22

Husk: Toiletkummen må IKKE bruges til telefonopkald!

§ 23

Hvis du synes dansegulvet er skævt, er det IKKE en fejl ved huset!

§ 24

Hvis du mangler vin i dit glas, påberåb dig straks ALLES opmærksomhed.

§ 25

Bestikket er ikke ægte sølv og kan derfor ikke omsættes til kontanter.

§ 26

Vandet på bordene serveres af hensyn til brandsikkerheden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det skønt at have 4 ugers ferie


Så er der ikke længe til at jeg smutter til frisøren, hvor jeg skal have peppet farven i mit hår lidt op og have striber i. Har ikke helt fundet ud af hvilken farve striber jeg skal have i endnu, men satser på at frisøren har et par idéer eller to til vvad der vil passe til...

Måske kommer der billeder senere i dag....
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer