xenobia

Dorthe & Boris 29-07-2006

322 posts in this topic

Vi har også overvejet om vi skal få familie og venner til at skrive en tro og love erklæring om at vi rent faktisk har været sammen i over to år - som vi jo virkelig har været!

Boris sidder ved sin computer bag mig lige nu og skal til at skrive et klagebrev!

0

Annonce ♥

Hejsa

ØØøøøøh er lidt lamslået over det med at Boris ikke kan få dit efternavn ...... det ville da være det samme som at jeg ikke sku få min mands efternavn ..... men det fik jeg uden problemer og vi har altså ikke boet på samme adresse ( reg) i over 2 år :biggrin::biggrin::(:bearhug::blink::blink:

Jeg kan sagens forstå at i vil skrive et klagebrev .... for det er da for langt ude i skoven med den kordegn ......

Jeg kunne da forstå det hvis det galte flere navne på en gang .... lige som vi selv gjorde ..... men det var der jo ingen problemer i .....

Håber lykken vender tilbage til jer :hug::angry:-HAHA-

0

Så har vi fået aftalt et møde med Jens Boe, som er direktøren på Hotel Vinhuset i Næstved hvor vi skal holde festen. Vi skal derned på lørdag og snakke om menuen. Vi glæder os helt vildt. Vores forslag indtil videre lyder som følger:

FORRET:

Unghanerilette tilsmagt chili og krydderurter, serveret med tzatiki

HOVEDRET:

Kombination af lammeryg og svinemørbrad med årstidens grønt, syltede squash, brasseret fennekel og chokoladesky.

DESSERT:

Hvid chokolade parfait med fersken sauce, chokolade trøffel og blommekompot.

NATMAD:

Kartoffel-porre suppe med bacon croutons.

Lyder det ikke bare lækkert? :loveshower:

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

Hmm, er lidt nede lige nu. I går fik Boris brev fra kordegnen i det sog vi bor i med afslag om at få mit efternavn. Men den begrundelse at vi kun har boet på samme adresse, iflg cpr-registret siden 15.05.05 :angry: Men den begrundelse vil vi ikke rigtig acceptere, da Boris inden han sendte ansøgningen havde talt med Familiestyrelsen, som administrerer den nye navnelov. Hun havde sagdt at det at have "levet sammen i ægteskabslignende forhold i mindst to år" ikke betød, at man skulle have haft samme adresse. Det havde vi også ringet og sagt til kordegnen og fortalt hende inden han sendte ansøgningen. Vi havde endda refereret til en navngiven person inde i Familiestyrelsen, som hun skulle ringe til og få bekræftet at hvad vi sagde var korrekt. Hun (kordegnen) skulle også ringe tilbage til os - det har hun lovet os 4 eller 5 gange, men hun har aldrig ringet tilbage. For dårligt.

Kordegnen har altså givet os et afslag i henhold til VEJLEDNINEGEN til loven. Som hende fra Familiestyrelsen sagde, så er det en vejledning og ikke en lov.

Boris har nu tænkt sig at klage over afslaget, så nu må vi se hvad vi får ud af det! Han vil nemlig gerne have mit navn inden vi bliver gift og ikke efter vi bliver gift eller på selve bryllupsdagen. Bryllupsrejsen er nemlig bestilt i vores nye navne og vi rejser et par dage efter brylluppet, så kan ikke nå at få alle de nye papirer og dokumenter på plads inden vi rejser.

Vi er bare SÅ skuffede over vores kordegn lige nu!

Hej,

Hvordan står det til med navnesituationen? Vi har netop fået brev om at for par der skal giftes efter d. 1 juli vil det måske alligevel blive muligt at skifte navn i forbindelse med vielsen :shooter: Jeg ved så ikke om det med, at skulle have boet sammen i 2 år så alligevel gælder - men måske gør det ikke?!

Håber I får løst problemet :iloveyou:

0

Hej,

Hvordan står det til med navnesituationen? Vi har netop fået brev om at for par der skal giftes efter d. 1 juli vil det måske alligevel blive muligt at skifte navn i forbindelse med vielsen :angry: Jeg ved så ikke om det med, at skulle have boet sammen i 2 år så alligevel gælder - men måske gør det ikke?!

Håber I får løst problemet :iloveyou:

Hejsa

Det vi er kommet frem til er, at Boris skifter navn efter vi er blevet gift. Godt nok kan han skifte navnet i forbindelse med at vi bliver gift, men vi har talt med paskontoret og de siger, at han ikke kan nå at få lavet et nyt pas i hans nye navn inden vi rejser på bryllupsrejse - onsdagen efter vi er blevet gift. Lidt surt, men sådan bliver det.

:shooter:

0

I formidags havde vi et møde med Jens Boe, som er direktør på Hotel Vinhuset, hvor vi skal holde vores bryllup. I øjeblikket er de ved at renovore både indvendigt og udvendigt, derfor kunne jeg ikke lige få så godt et billede som jeg havde regnet med,. Men stilladserne skulle være pillet ned til den 29 juli - det blev vi ret glade for at høre. Har desværre ikke nogle billeder fra lokalerne vi skal holde festen i. De er også ved at få den helt store tur med maling mv.

post-16886-1148134868.jpg

Vi skulle ned og tale med ham om festen - først og fremmest tider og menuen. Tror han var meget forbavset over hvor godt forberedte vi var på vores møde, da vi allerede havde en del tider klar og vi havde fastsat menuen hjemmefra. Åbentbart plejer brudeparret først at blive enige om menuen mens de sidder til møde med ham.

Menuen blev godtaget og han hjalp os med at finde frem til de vine vi skal drikke til maden, da hverken Boris og jeg har forstand på vin. Vi sagde bare at det skulle være rigtig godt, da vi har en hel del vinelskere i vores familier.

0

Annonce ♥

Her er lige et par billeder mere fra Næstved:

post-16886-1148135118.jpg post-16886-1148135128.jpg

Efter vi nu har fået ordnet alt det med maden og tidspunkterne mangler vi faktisk ikke ret meget mere. De ting vi skal have styr på er:

- Blomsterdekorationer - Vi har været nede og tale med en blomsterhandler, der ligger ved siden af Hotel Vinhuset. Boris ringer og taler med ham, når han ved hvikle blomster der kommer i brudebuketten.

- Bordkort, menukort, hvem-er-hvem kort til bordene.

- Bordplan. Den kan vi lave om 1½ uge, når vi har fået svar fra alle.

- Bryllupskagen. Skal lige blive enige om hvad det skal være for noget, da jeg er meget kage.kræsen. Men vi arbejder på sagen og skal til at finde nogle steder hvor vi kan komme ud og smage på sagerne.

- Tøj til Boris. Han regner med at skulle ud og købe det i løbet af de næste par uger. Jeg på desværre ikke komme med.

- Diadem til mig. Min veninde kommer på fredag, så der regner vi med at få det overstået.

- Endelig svar fra fotografen om han også kan tage billeder om aftenen.

- Bestille tid til frisøren. Det gør jeg lige så snart jeg har fået købt mit diadem.

Hov, og skal da også lige huske at sige, at vi i går modtog vores PRØVELSESATTEST :shooter:

0

:bearhug::)HUUG:biggrin::biggrin: :biggrin: :biggrin:

IIIIH HVOR ER DET HELE BARE NOGET MØJ!!!

Har lige et par ting jeg skal af med. Er bare så ked af det! Det er efterhånden længe siden at vi bestilte vores bryllupsrejse. I vores nye navne vel at mærke, det sagde alle til os, at det var meget vigtigt at gøre. Så dem lytter vi selvfølgelig på. Nu er det så lige at vi, som jeg har skrevet tidligere, har fået afslag på at Boris kan tage mit efternavn inden brylluppet, da vi ikke officielt har boet på samme adresse i 2 år - kordegnen gik efter CPR-registret og ifølge der har vi kun boet sammen i lidt over et år. Så Boris kan ikke skifte navn inden brylluppet som han havde håbet på.

Nu står vi så i den situation, at han ikke kan nå at få sit pas og andre papirer inden vi rejser til Caribien. Derfor ringede han til rejseselskabet og spurgte, om det var muligt, at få ændres navnet på vores billet, så Boris nuværende navn står derpå. Men NEJ det kan man IKKE. Air France vil ikke ændre Boris' navn pga terrorlovgivningen. Vi fik af vide, at vi så måtte aflyse bryllupsrejsen - for vi kan ikke bare afbestille og så genbestille den, da flyet allerede er overbooket - og der er ikke alternative ruter vi kan tage! :( Heller ikke på et senere tidspunkt, de dette er sidste afrejse inden orkansæsonen starter!

Jeg har ikke lyst til at aflyse min bryllupsrejse!

Sidste chance vi har inden vi måske må afbestille rejsen er at Boris i morgen skal tale med politiet, om de kan udstede et provisorisk pas til ham om mandagen, hvor vi er belevet gift om lørdagen - planlagt afrejse er onsdag morgen. Men hvis de vil det er det stadig ikke sikkert det kan lade sig gøre - det er nemlig ikke alle lande der vil lukke folk ind på et provisorisk pas! Det er vi også ved at undersøge.

Har kun én ting at sige: SPASSERKORDEGN for at afvise Boris i at få mit navn inden brylluppet!

:biggrin::(:(HUUGHUUG HUUG HUUG

0

Ej din stakkel :)

Øv øv hvor surt HUUG Den dumme kordegn :bask: Han er kan da ikke være klar over hvor meget møje og besvær han til, ellers må han da have det skidt med sig selv.... :puke:

Jeg vil krydse fingre for dig - mega meget!!!!!! Håber at I finder en løsning - øv øv bare ikke meningen at det skal være så besværligt at få en romantisk dag og bryllupsrejse!!

:bearhug:

0

Annonce ♥

Ej din stakkel :)

Øv øv hvor surt HUUG Den dumme kordegn :bask: Han er kan da ikke være klar over hvor meget møje og besvær han til, ellers må han da have det skidt med sig selv.... :puke:

Jeg vil krydse fingre for dig - mega meget!!!!!! Håber at I finder en løsning - øv øv bare ikke meningen at det skal være så besværligt at få en romantisk dag og bryllupsrejse!!

:bearhug:

Ja det er bare SÅ surt. Bors har skrevet en mail til politiet i dag og håber på svar en af dagene mht provisorisk pas. Men vi er ikke just optimistiske.

0

Nu må I tøser virkelig hjælpe mig. Var i går ude for at finde et diadem, men jeg var også for nærrig til at give 3000 for et stykke hårpynt. Så nu har jeg været inde og lure lidt på Someting Blue og har fundet et par stykket jeg godt kan lide.

Jeg er selv helt vild med det røde - men passer der mon til min kjole? Der er billede af kjolen her i planlægningen.

Hvilket diadem skal jeg vælge???

post-16886-1148740654.jpg

post-16886-1148740666.jpg

0

Annonce ♥

Hej Birgit

Det har du helt ret i med smykkerne. Men jeg har så meget enkle smykker på - et par små enkle hvidguldsøreringe og en enkel hvidgulds halskæde. Så det er i hvert fald ikke noget der vil komme til at "modsige" sig mht smykkerne.

0

post-16886-1143561175.jpg

Dette er så ringen han har lavet, som er forsiden på invitationen... Flot ikke?

Er super stolt af min dygtige Boris

Hei,

jeg og min tilkommende er superimponert over deres innbydelser. Er det noen maler vi kan få "låne" av dere? Vi har veldig lyst til å ha noen innbydelser i den gaten som det din kjære har laget :balloons:

-HAHA- fra

Ina i Norge :bearhug:

0

post-16886-1143561175.jpg

Dette er så ringen han har lavet, som er forsiden på invitationen... Flot ikke?

Er super stolt af min dygtige Boris

Hei,

jeg og min tilkommende er superimponert over deres innbydelser. Er det noen maler vi kan få "låne" av dere? Vi har veldig lyst til å ha noen innbydelser i den gaten som det din kjære har laget :blush:

:bunny_4: fra

Ina i Norge :)

Hej Ina

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig, Boris var ikke vild med at skulle give hans "hjemmedesign" ud... Men mange tak for komplmentet.

0

Annonce ♥

Så er der UNDER 2 måneder tilbage til vores bryllup. Det nærmer sig med hastige skridt og jeg kan efterhånden slet ikke finde ud af, hvor tiden dog bliver af. Har totalt mange :butterfly: i maven når jeg tænker på at om lidt er det den største dag i mit liv!

Boris' navneændring:

Kordegnen har jo, som jeg tidligere har skrevet, givet Boris afslag på at tage mit navn inden brylluppet, da hun ikke mener vi har boet sammen på ægteskabelig vis i over 2 år! Rigtig surt.! Men nu hænger vi os på det nye tiltag i den nye navnelov pr. 1. april 2006, der gør, at man igen kan gifte sig til sin ægtefælles navn. Så lige så snart det bliver den 1. juli henter vi dokumentet ned og får en aftale med Ballerup Kommune om, at vores sag skal hastebehandles, så vi kan få en ny prøvelsesattest. Så har Boris nemlig Dreyer til efternavn når vi træder ud af kirken.

Det betyder så også, at vi den dag modtager vores vielsesattest med vores fælles navn på, som vi skal have med ned til paspolitiet.

Bryllupsrejsen:

Som sagt har vi været i en kæmpe krise hvad angår vores bryllupsrejse, da vi havde bestilt rejsen i vores nye navne - det havde alle omkring os sagt, at vi skulle gøre. Men da vi fik afslag på Boris' navneændring havde vi en del problemer, da Air France ikke vil ændre navnet i rejsepapirerne pga terror lovgivnengen. Så indtil i går har vi været tæt på at afbesstille vores bryllupsrejse. Men i går talte Boris med Familiestyrelsen om den nye lov fra 1. juli, med Ballerup Kommune om at vi skal have en sag hastebehandlet, med paspolitiet om at vi kan få lavet enten et provisorist pas eller et nødpas indenfor et par timer mandagen efter brylluppet og sidst men ikke mindst har han sendt en mail til Det Dominikanske Konsulat i Sverige for at høre, om de i Den Dom. Rep. lukker folk ind på et provistorisk pas. Hvis ikke får han lavet et rigtigt pas på et par timer - det er godt nok noget dyrere og vi skal selv betale for en kurrér, men det er da det værd, når det betyder at vi kan komme på vores drømme bryllupsrejse.

Bordplan:

I forgårs sad vi og lavede en fiktiv bordplan, i tilfælde af at de som endnu ikke har meldt tilbage kommer. Og vi fik faktisk lavet en rigtig god bordplan. Det tog godt nok også lang tid. Jeg har jo både mor og far + deres nye ægtefæller. Men det forvoldt os heldigvis ikke nogle problemer. Det var faktisk det nemmeste.

Desværre har vi i dag fået 3 afbud, men vi kan sagtens rykke lidt rundt på bordplanen. Om ikke andet er den vi lavede i forgårs en god skitse at gå udfra.

Diadem:

Besluttede mig for det røde diadem og bestilte det i sidste uge. Det er så kommet med posten i dag, men har desværre ikke kunnet nå at komme på posthuset og hente det endnu. Og kan tidligst komme til det på fredag. Ikke til at holde ud, for jeg er SÅ spændt!

Polterabend:

Jeg har jo hele tiden sagt, at jeg ikke er meget for at der bliver holdt polterabend for mig. Jeg er ikke just typen der elsker overraskelser af den kaliber. Desuden bor mine veninder så spredt som nogen kunne gøre og de kender ikke hinanden indbyrdes. Flere af dem har faktisk aldrig mødtes. Men i går da jeg kom hjem lå der en kæmpe overraskelse til mig! Der lå et rigtig flot brev på gulvet og indeni lå en indbydelse, hvori der står:

Kære Dorthe!

I anledning af Jeres forestående bryllup, vil de glæde os at se dig Lørdag d. 8 juli 2006 kl 12.00 til picnic på Plænen i Tivoli samt en hyggelig aften med tøserne.

Vi sørger for alt det praktiske, du skal blot sørge for at være i godt humør.

Mangel hilsener

Camila, Lonnie, Gitte, Marianne, Lisbeth, Sigrit, Andrea, Pernille, Birthe, Connie, Susanne, Rikke og Trine.

De første 9 er kolleger fra forskellige afdelinger på mit arbejde, så er det min søster og tre rigtig gode veninder. Jeg aner slet ikke hvordan de har kunnet arrangere det. Og hvordan de har fået kontakt med alle de folk! Men glæder mig rigtig meget. Man må sige, at de har lavet det hele lige i min ånd. Nu skal jeg bare punke mine veninder for at høre hvordan i alverden de har kunnet stable det på benene. For Boris havde ikke den fjerneste anelse om det!

Det var vist hvad jeg havde af opdateringer for i dag... Men det er vist også rigeligt!

Edited by xenobia
0

Hej Dorthe!

Hvor er det bare fint det hele, smuk kjole, sød invitation og et rigtig sødt par! :bearhug:

Og hvor er dine veninder da bare søde, sådan at give din en reel invitation til dit polteraben! Genial ide! :thanks:

Så flot så flot det hele er! :)

0

Jeg endte med at bestemme mig for det røde diadem hos Something Blue, men da jeg fik det, vil jeg ikke just kalde det rødt - nærmere lilla, men det gør bestemt ikke noget. Det er nemlig endnu smukkere i virkeligheden end på billederne :)

post-16886-1149407616.jpg post-16886-1149407625.jpg

Jeg endte også med at købe det lidt anderledes strømpebånd, hvor der er en lille lomme på. Så er jeg nemlig ved at være ude over de bekymringer om noget brugt og gammelt - kan bare putte noget i lommen :bearhug: Det betyder nemlig vildt meget for Boris at jeg har noget lånt og noget gammelt på mig. Betyder en hel del mere for ham end for mig.

0