xenobia

Dorthe & Boris 29-07-2006

322 posts in this topic

Lige en lille hilsen Fra Århus, hvor vi er på besøg hos familien et par dage. Dødssygt vejr, så har været en tur til Tyskland i dag. I morgen står den på påskefrokost for den pukkelryggede!

Dorthe :smilie_oster02:

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

Så er det endnu engang blevet tid til at skrive lidt her i planlægningen. Vi er lige kommet hjem fra Århus, hvor vi har været på besøg hos min mor og hendes mand siden i tirsdags. Rigtig hyggeligt. Lørdag skulle min mor og jeg på tøsetur og kigge på diadem. Hvilket viste sig at være lettere sagt end gjort. For vi fandt kun ét eneste sted der havde et diadem, ingen andre havde det. Var i 3 eller 4 brudebutikker - Lilly henviste os til Smilende Sussi :bearhug: , men det er ikke lige der jeg har tænkt mig at finde mit diadem til den store dag. Vi var også i samtlige guldsmede på Strøget og de små gader, I Salling, Magasin, Georg Jensen, Stones og mange flere. Helt uden held. Flere sagde faktisk til os, at det var første gang de havde haft en forespørgsel på diadem! Er åbentbart ikke noget man bruger i Århus. Så det er blevet til at jeg køber det her i København. Der ved jeg da en masse steder hvor de forhandler det.

På vores tur op og ned ad Strøget kom vi ogsåtil at kigge på sko og det endta faktisk med at jeg fandt SKOENE på Holst. Et par rigtig lækre Billi Bi sko. Jeg havde ikke troet det ville være så nemt med mine besværlige fødder. Men jeg var bare heldig. De stod nærmest og kaldte på mig da min mor og jeg kom ind i butikken.

I Bruuns Galleri fandt jeg også UNDERTØJET. Det allerførste sæt jeg kiggede på. Helt utroligt. Prøvede det også lige for at se om det nu var den rigtige størrelse og fik råd og vejledning af ekspidienten. Skal godt nok op i en lidt større størrelse end man lige går og tror! Men rart at jeg nu har fundet ud af helt præcist hvad størrelse jeg skal have!

Det var vist den opdatering jeg havde for denne gang - der kommer snart BILLEDER af mine nye indkøb.

:loveshower::loveshower::loveshower:

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

Har også købt skoene bl.a fordi de så vildt fede ud til et par jeans. OG rart at jeg kan få glæde af dem efter brylluppet. Kjolen kommer jeg jo nok ikke i efter den store dag. Edited by xenobia
0

Hvor vildt - har lige opdaget, at der i dag kun er 100 dage tilbage til vores store dag. Får helt sommerfugle i maven når jeg tænker på det. Er ikke helt klar til den store dag endnu, men vi har da styr på det meste. Det vi mangler er:

- Tøj til Boris

- Diadem

- Menuen - har lige fået mail fra hotellet om at vi skal aftale en dag vi skal derned og tale om den

- Bryllupskage

Hmm, det var vist i store træk det vi mangler. Der er sikkert også nogle småting

Dorthe

:loveshower::loveshower::loveshower::loveshower::loveshower:

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

Hvor er I søøøøde :hug:

Husk at navnet i passet skal være det sammen som på biletten. Så husk at få dig et nyt pas når biletten står i det nye navn ;)

Jeps, det er derfor at jeg allerede nu har skiftet mit navn og at Boris er i gang med at skifte hans navn. Vi har nemlig bestilt rejset i vores nye navne. Så når Boris får sin navneændring igennem går vi på paskontoret og får det ordnet hurtigst muligt. Ellers er det ikke sjovt at stå i lufthavnen. Det gjorde min veninde og hendes mand for 6 år siden da de stod og skulle afsted. De måtte af med 600 kr for at kunne komme afsted eller noget i den stil..

0

Annonce ♥

Pyyyyyha - ringene er stadig "i live". Vi var ellers begyndt at tænke om de måske var blevet væk i posten eller noget. De er nemlig købte og betalte for flere måneder siden. Vi har bare ventet på at de skulle blive graveret til os. I dag ville Boris så ringe til Titan Trend og høre, hvor pokker de ringe bliver af, men det nåede han ikke at gøre, førend de havde ringet ham og og sagt at ringene er blevet sendt i dag! Stoooooor lettelse. Så nu glæder jeg mig bare helt vildt til i morgen eller overmorgen når de kommer.

:cheerleader3: Dorthe :cheerleader3:

0

Så kom vores længe ventede ringe endelig frem. Var oppe på posthuset og hente dem i dag efter arbejde og vi var meget spændte på at se dem igen efter de er blevet graverede. Og jeg må sige at de har gjort et rigtig flot stykke arbejde. Det er virkelig flot lavet, også de to sammenflettede hjerter vi havde teget og håbet på vi kunne få ind i ringene. Det er lykkes til perfektion. Så vi er bare super glade.

Har tidligere været i tvivl om jeg skulle kaste min brudebuket, men efter at have læst et par indlæg herinde er jeg kommet frem tilat den skal gives væk. Stigs (min mors dejlige mand) mor kan desværre ikke komme, da hun er gammel og kan næsten ikke gå og ikke holde sig vågen. Derfor er Boris og jeg blevet enige om, at min mor og Stig får buketten med hjem og overrækker den til hende. Hun er nemlig meget interesseret i blomster. Hun ved det selvfølgelig ikke, men både min mor og Stig synes det er en meget smuk tanke og ved hun vil sætte meget pris på det. Vi kan desværre ikke selv overrække hende den, da hun bor i Århus.

Og så en lille nyhed mere. Jeg skal lige til et lille bryllup en måned ingen Boris og jeg skal giftes. Min far havde inviteret mig ud og spise i går aftes, da han var på kursus her i Kbh og under maden sagde han at han og hans kæreste skal giftes På Ebeltoft Rådhus den 23/6-2006. Så det er bare dejligt for dem. Jeg har så lovet at være bryllupsfotograf for dem. De vil ikke holde det helt store, da det er anden gang for dem begge og de vil ikke tage opmærksomheden fra vores bryllup. Senere på sommeren holder de så en House Warming i deres nye sommerhus. Hvad gæsterne ikke ved er at de samtidig fejrer deres bryllup. Så de vil holde det hemmeligt inden da.

PIGER - I MÅ OGSÅ LIGE HJÆLPE MIG:

Min far skal fortælle min søster (på 25) at han og hans kæreste skal giftes, men han ved endnu ikke hvordan han skal fortælle hende de. Hun er nemlig imod ægteskab på en lidt sær måde. Da min mor og Stig blev gift for 2½ år siden nægtede hun at deltage! Udover at spise med om aftenen. Vi startede med at spise på Rådhus Kafféen i Århus og fejlre Stigs 55 års fødselsdag og derefter skulle depå Rådhuset og giftes. Men så skulle hun pludselig hjem og lave lektier, for det at blive gift er noget pjat. Så hun skred. En halv time senere ringede hun om vi ikke ville komme forbi og hente hende når vi kørte hjem til min mor, hvor festen skulle holdes. Behøver jeg at sige at min mor tudede under hele vielsen? Det var bare så synd for hende.

Det er ikke fordi min søster ikke kan lide Stig, hun er helt vild med ham, hun synes bare det er noget pjat at blive gift!

Har I et råd til hvordan min far skal fortælle hende den glædelige nyhed? Så hun ikke også boykotter deres bryllup...

:cowsleep: Dorthe

0

PIGER - I MÅ OGSÅ LIGE HJÆLPE MIG:

Min far skal fortælle min søster (på 25) at han og hans kæreste skal giftes, men han ved endnu ikke hvordan han skal fortælle hende de. Hun er nemlig imod ægteskab på en lidt sær måde. Da min mor og Stig blev gift for 2½ år siden nægtede hun at deltage! Udover at spise med om aftenen. Vi startede med at spise på Rådhus Kafféen i Århus og fejlre Stigs 55 års fødselsdag og derefter skulle depå Rådhuset og giftes. Men så skulle hun pludselig hjem og lave lektier, for det at blive gift er noget pjat. Så hun skred. En halv time senere ringede hun om vi ikke ville komme forbi og hente hende når vi kørte hjem til min mor, hvor festen skulle holdes. Behøver jeg at sige at min mor tudede under hele vielsen? Det var bare så synd for hende.

Det er ikke fordi min søster ikke kan lide Stig, hun er helt vild med ham, hun synes bare det er noget pjat at blive gift!

Har I et råd til hvordan min far skal fortælle hende den glædelige nyhed? Så hun ikke også boykotter deres bryllup...

Helt ærligt, så synes jeg at han skal fortælle hende det stille og roligt. Der er vel ingen måde, man kan fortælle hende det på, så hun ændrer mening?

Og helt ærligt, så lad være med at bruge krudt på at tænke mere over, hvordan I skal fortælle hende det.

Hvis hun vælger ikke at komme, er det hendes tab. Jeg synes, hun er super egoistisk. Det kan godt være at hun ikke vil giftes, men man kom godt respektere andres valg. Tænk at bevidst at såre ens mor...

Nå, men er sikker på at din søster er en sød pige. Jeg synes bare det er et forkert valg hun tog. Så lad være med at bruge så meget tid på det, hvis hun er så meget imod det, så bliver det jo nok svært at få hende overtalt.

Men kan godt forstå at du synes det er svært!

:cowsleep: Louise

0

Den var godt svær....... :shooter:

Min første og eneste tanke lige nu er, hvad med at holde det hemmeligt for hende, så hun ikke ødelægger dagen for din far? Så kan hun jo altid få det af vide senere når nyheden offentliggøres. Hvis hun så brokker sig over ikke at ha' fået noget af vide før, så kan din far jo bare sige at da han kender hendes holdning mht at blive gift, så valgte de ikke at sige noget således at hun ikke skulle sætte skår i deres glæde den dag.

Håber andre måske har et bedre svar.

:cowsleep::bearhug:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :oops:

0

Annonce ♥

Tja, det kan godt være det er det nemmeste at holde det hemmelig for hende. Men på den anden side vil min far og hans kæreste meget gerne have min søster og hendes kæreste med på deres store dag. Nu må vi se hvad han hitter på!

:bearhug: Dorthe

0

Så er det i dag der er præcist 3 måneder tilbage. Iiiiih hvor er det altså bare spændende, har allerede :butterfly: i maven over at tænke på det :balloons:

Og i overmorgen, den 1. maj, har vi 2-års dag :bearhug:

Masser af -HAHA- Dorthe

0

I dag er det så vores 2-års dag :bearhug:

Har ikke lavet noget særligt, men vi tog dog ud for at spise på Jensens Bøfhus i København. Det var dog ikke en videre succes. Vores rejecocktail var helt "slatten" og fyldt med rejevand og salaten i Boris' var det inderste af salathovedet. En stor knold et-eller-andet ulækkert salat. Var ikke særlig lækkert.

Til hovedret fik vi whiskeybøf. Bøfferne var også rigtig godt - dog var min lidt småsej i den ene ende, men ikke noget videre. Kartoflerne var ret mørke og var ikke ret varme, det var saucen heller ikke. Det var lidt somom maden havde været færdig længe før den blev serveret.

Til dessert - det skulle vi da også have, det var jo en særlig dag og vi havde bestilt en gourmet menu, hvor der var valgfri dessert til. Boris ville have chokolademousse, jeg ville have soft ice. Men de havde ingen softice, så de eneste desserter de havde var moussen og en italiensk chokoladekage - ikke ligefrem noget for mig. Så Boris meddelte, at han heller ikke ville have dessert alligevel. Tjeneren kunne da godt have sagt at de ikke havde is i da, da vi bestilte menuen!

Derefter tog vi hjem og nu sidder vi ellers bare og hygger lidt.

:bearhug:

0

Hejsa, mange tak for din hilsen i min tråd! Sjovt at læse med hos en anden 29 juli brud :oops:

Først et WAUW sikke en skøn, skøn kjole :balloon: Jeg er helt vild med den fantastiske detajle med skærftet omkring livet og ned bag ved kjolen - mega flot, den kan jeg godt forstå du er vild med. Havde selv et ret godt øje til Maggie S. kjoler da jeg var ude for at finde min, hun har lavet nogle fantastiske kjoler.

Og så en undskyldning til din stakkels veninde - men jeg kunne altså ikke lade vær med at grine gevaldigt ved din beskrivelse af din venindes indgang til Nicolais brudekjoler, :bask: det må ha set lidt sjovt ud (selvom staklen slog sig skrækkeligt).

Så for at svare på dit spørgsmål i min tråd angående tidsbestilling: Jeg bestilte lige inden jeg tog på påskeferie, og fik her afvide at jeg ikke var i for god tid (ville nemlig bare spørge hvornår det var nødvendigt at ringe og bestille tid - og endte så med at skulle bestille med det samme :balloon: ). Men min kjole har heller ikke været bestilt hjem, for den jeg prøvede passede mig og skal kun lægges lidt op, så mons tro ikke, at du får en tilretningstid i forbindelse med at din kjole kommer hjem?!

Men ellers så ring til skrædderiet og forhør dig, det er jo nok bare lidt svært for dig at få en tid, når du ikke aner hvornår den kommer hjem :balloons:

Der er vist pres på i sommerhalvåret, så jeg tror det er en god idé lige at forhøre dig på skrædderiet!

Glæder mig til at følge din videre planlægning :)

0

Annonce ♥

Ih, hvor er der dog sket meget siden jeg sidst var herinde. Kjolen er også bare super bagfra.

Tillykke med dagen igår. :oops:

Hvor er det dog nogle flotte invitationer I har fået lavet.

Både min kæreste og jeg er ret vilde med "Caddyen" I skal køre i. :)

0

Hmm, er lidt nede lige nu. I går fik Boris brev fra kordegnen i det sog vi bor i med afslag om at få mit efternavn. Men den begrundelse at vi kun har boet på samme adresse, iflg cpr-registret siden 15.05.05 :hug: Men den begrundelse vil vi ikke rigtig acceptere, da Boris inden han sendte ansøgningen havde talt med Familiestyrelsen, som administrerer den nye navnelov. Hun havde sagdt at det at have "levet sammen i ægteskabslignende forhold i mindst to år" ikke betød, at man skulle have haft samme adresse. Det havde vi også ringet og sagt til kordegnen og fortalt hende inden han sendte ansøgningen. Vi havde endda refereret til en navngiven person inde i Familiestyrelsen, som hun skulle ringe til og få bekræftet at hvad vi sagde var korrekt. Hun (kordegnen) skulle også ringe tilbage til os - det har hun lovet os 4 eller 5 gange, men hun har aldrig ringet tilbage. For dårligt.

Kordegnen har altså givet os et afslag i henhold til VEJLEDNINEGEN til loven. Som hende fra Familiestyrelsen sagde, så er det en vejledning og ikke en lov.

Boris har nu tænkt sig at klage over afslaget, så nu må vi se hvad vi får ud af det! Han vil nemlig gerne have mit navn inden vi bliver gift og ikke efter vi bliver gift eller på selve bryllupsdagen. Bryllupsrejsen er nemlig bestilt i vores nye navne og vi rejser et par dage efter brylluppet, så kan ikke nå at få alle de nye papirer og dokumenter på plads inden vi rejser.

Vi er bare SÅ skuffede over vores kordegn lige nu!

0

Har prøvet noget lignende i forbindelse med en opholdstilladelse til en eks-kæreste. Vi skulle bevise AT VI HAVE HAFT EN FORHOLD i mindst 1,5 år, og det kunne vi altså ved at fremvise bl.a. breve, flybilletter til samme fly osv. Noget grænseoverskridende, men det gav da pote. Pøj-pøj med missionen!

0