xenobia

Dorthe & Boris 29-07-2006

322 posts in this topic

Annonce ♥

Her har vi så det første... Kjolen er en hel del for stor. Den er bestilt hjem i en størrelse 36, men daj eg fik den på virkede den en hel del større. Sælgeren kiggede også lidt underligt på mig og spurgte om jeg ikke havde tabt mig en del, men har jeg altså ikke. Den var så stor, at den ikke kunne syes ind! Sælgeren fór ud på lageret og hentede en anden størrelse 36 (de havde heldigvis bestilt en ekstra hjem) og den passede meget bedre. Det er fra fabrikken de har sat forkert størrelse i kjolen - for det stod 36. Pyyyyha - var godt nok ved at blive nervøs. Men mest af alt var sælgeren ved at gå i panik over det!

post-16886-1151928645.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Nææææ billeder :bearhug: Se det kan vi lide!!

Den er super flot din kjole - så var det skønt at gense den vil jeg tro (ja altså lige bortset fra det chock de gav dig allerførst....... pussigt at det også skete for dig - de begyndte jo min tilretning med at proppe mig i en 42 - og jeg havde bestilt en 36 :cowsleep: Det var godt nok en grim oplevelse da skrædderen løb i kælderen.....)

Den ser super flot ud til dig - og du ser også godt tilpas ud i den :)

Så er du ved at være klar til bryllup :)

0

Annonce ♥

Bordplan

Så er der lige endnu et par opdateringer. Boris fik i weekenden lavet bordplanen færdig - han sad til klokken fem lørdag morgen og knoklede for at den skulle blive perfekt. Og i går fik han den så trykt på hans arbejde og klistret op på noget skumplast, så den kan hænge i Riddersalen hvor festen skal holdes på Hotel Vinhuset. Den er 70 x 50 cm stor, så de fleste burde kunne læse, hvilket bord de skal sidde ved. Synes den er blevet vildt flot.

post-16886-1152037835.jpg

Samtale med præsten

I går aftes ringede præsten, Peter Thyssen, så til mig og vi har aftalt, at vi skal mødes mandag den 24/7 i Holmens Kirke til en lille samtale, hvor vi skal have 3 salmer vi gerne vil have sunget under vielsen. Tror ikke det bliver noget problem, da vi allerede i weekenden sad og snakkede om det og kom frem til fire som vi rigtig godt kan lide. Desuden mailede han en liste over, hvordan selve vielsen kommer til at foregå - dejligt, for så kan vi nemlig snart begynde at forberede kirkehæfterne, hvori vi skriver forløbet ned.

Her er selve vielsesforløbet som han havde sendt til os:

Indgangsmusik (aftaler vi nærmere)

1. salme

Tale

Vielse

2. salme

Bøn

Læsning fra Bibelen

Velsignelse

3. salme

Udgangsmusik (aftaler vi nærmere).

Seneste opdatering i vores famøse navneændringssag:

Boris er jo ved at prøve, at få slettet hans mellemnavn, som han altid har været træt af (hvilket hans forældre er meeeeget kede af, da de mente, at han bare kunne bruge det til fornavn, hvis han ikke kunne lige Boris) Han mellemnavn er Willer! Da vi afleverede prøvelsesattesten til kommunen sagde hun, at hun ikke må ændre eller slettet et mellemnavn, kun give ham nyt efternavn i forbindelse med vielsen. Så ringede Boris til vores kordegn (en rigtig irriterende regelrytter, som ikke vil modtage en hjælpende hånd fra nogen som helst). Hun sagde at Boris i hvert fald skulle vente 3-4 uger på at få ændringen igennem (der er vi så gift, så der er det for sent). Han sendte papirerne i forrige uge. Hun mente også at han havde misforstået regelerne og ville ringe til kommunen med det samme og så ringe tilbage til ham. Da der var gået 2 timer ringede Boris til kommunen, som ikke havde modtaget noget opkald fra kordegnen (hende på kommunen er bare SÅ sød og hjælpsom). Hun ringede til kordegnen som så endelige ringede tilbage - og nu kan det pludselig godt lade sig gøre! Så vi skulle meget gerne have vores prøvelsesattest i morgen - hvor Boris efter vielsen hedder Boris Dreyer - og intet andet. Iiiih hvor er vi lettede - for s¨stemmer navnet overnes med det navn vi har bestilt vores bryllupsrejse i :bearhug:

Edited by xenobia
0

Annonce ♥

Hvor er den bare prof lavet, den bordplan!! ENDNU engang STOR :bearhug: til din talenterede gemal! ;)

:biggrin:

Birgit

Iiiih mange tak :biggrin:

Så har vi forresten lige fået prøvelsesattesten i dag, hvorpå der står at kordegnen har fået besked på at Boris' navn ændres i forbindelse med vielsen. Så nu skal vi bare have sendt den. :loveshower: :carrot:

0

Jubiiiiiii - tillykke med at jeres prøvelsesattest MED navneændringen er gået igennem!!

Sikke en sejr - Hold op hvor må I være lettede :bearhug:

Og jeg er lettede på jeres vegne - var helt nervøs ved at følge jeres historie på sidelinjen -HAHA-

:biggrin: Tillykke med det :biggrin:

0

Polterabend

Så er det vist blevet min tur, til at berette om mit polterabend som foregik i går. Jeg var jo godt klar over, at det var i går det skete, da de havde sendt mig en invitation til det. De var godt klar over, at det ville være bedst, hvis jeg var forberedt på det, da jeg ikke er meget for overraskelser. Men jeg viste ikke hvad der skulle ske.

Det startede faktisk fredag aften, hvor mine to veninder fra Jylland, Rikke og Trine ankom og satte min søster af hos os. Hun skulle så sove her, men de to andre tog til København for at spise og sove på et hotel.

Lørdag tog min søster og jeg lidt tidligere afsted, da vi gerne lige ville kigge i Ballerup Centret efter en bluse til mig. Boris tog med - hvis vi nu faldt noget gad vi ikke slæbe på det hele dagen. Vi gik ind i en Vila butik, hvor Boris fandt en rigtig flot kjole og en top der passede dertil. Det mente han bestemt, at jeg skulle prøve. Det var bare flot og sad som det skulle. Så det mente han bestemt at jeg skulle have af ham - fint med mig (y) Men havde jo bare sandaler på - så han fandt også lige et par rigtig søde guldsko som passede perfekt dertil. Dem fik jeg også. Så havde jeg lige pludselig noget helt andet tøj på end de jeg først havde regnet med.

Klokken 12 skulle vi mødes med mine veninder og kolleger udenfor Tivoli. Derefter gik vi i samlet flok til Hercegovina, hvor vi skulle spise frokost - rigtig lækker mad. Trine holdt en sød tale for mig og de havde købt en T-shirt, som de alle skrev en hilsen på og den skulle jeg så have på resten af dagen. Inden vi gik i gang med at spise havde de arrangeret, at jeg skulle gætte nogle forskellige ting - "tip 12 rigtige". En kollega holdt mig for øjnene, mens en anden lagde ting ind under et stykke stof. Der var jordbærsyltetøj, vat, sand, savsmuld, müsli, lakrids, candyfloss, vingummi, vand og vådt papir. De ved at jeg HADER at røre ved vådt papir, så folk skreg af grin da det kom!

Efter frokosten gik vi rundt i Tivoli, hvor jeg skulle gennem en masse forskellige dicipliner, hvor de andre skulle give mig en samlet karakter for motorik og udførelse! De havde alle fået små pointskilte som de skulle holde op, når jeg var færdig. Var blandt andet til pileskydning, hestevæddeløb, frøkast, basketball, vandpistolskydning, fotografering og mange andre ting. Det var helt vildt sjovt og jeg vandt en masse små bamser, som efterhånden blev bundet i mit hår og sat fast i min T-shirt.

Efter en del timer i Tivoli skiltes vores veje. Kollegerne fordufttede, for nu var det bare de nærmeste veninder - Rikke, Trine, Susanne og min søster - der skulle hygge. Vi gik ned ad Strøget og ned på Baron von Dy, hvor vi skulle spise kl halv syv. Fik rigtig lækker mad og det sjove var, at der var 4 andre på polterabend derinde samtidig med os.

Derefter gik ved tilbage til Tivoli for at se det med alle lysene. Jeg havde ikke fået brugt alle de penge, som de havde samlet ind til mig, da de blev enige om, at jeg skulle ind i Build a Bear og lave min egen bamsebrud. Det var bare helt vildt sjovt og jeg fik den sødeste bamse med hjem!

Ved 23 tiden gik turen til Ballerup, hvor vi alle, med undtagelse af Susanne, skulle sove. Der var vi alle temmelig trætte efter en lang og begivenhedsrig dag. Havde snakket om at gå i byen, men var træt og en af pigerne var gravid, så blev ikke til noget. Gjorde mig nu heller ikke noget. Så hyggede vi bare lidt da vi kom hjem og faldt i søvn ret hurtigt.

Så alt i alt - en helt perfekt dag, lige i min ånd ()()

post-16886-1152440178.jpg

Edited by xenobia
0