FrøkenMaja

FrøkenMaja og Christians bryllup d. 3. november 2007

686 indlæg i dette emne

Hmmm... det lyder godt nok underligt. Men hvad står der på din dåbsattest?

Du får lige en fin forsinket "Lykken er..." som jeg først lige har fået i en anden tråd i dag....

Hej Anja!

Jeg ved ikke lige, hvad der står på dåbsattesten, men jeg var på kommunen i dag og spurgte til det, og hun begyndte så at snakke om adresseringsnavne osv., men da hun slog mig op i CPR, stod jeg fint nok som Maja Søndergaard Jensen, så der skulle ikke være nogle problemer :hug:

Mange tak for "Lykken er ...", den er godt nok sød!! :pokey:

Uha da vi kom hjem fra bryllupsrejse, lå der to kuverter med vores nye sygesikringskort - og så var det jo officielt, at vi havde samme efternavn. En super fornemmelse!

Hej Søde Pernille!

Jeg glæder mig også meget til at få samme navn som Christian, men da jeg sad på kommunen med papirerne i dag, så tænkte jeg, at det ville blive mærkeligt at skulle hedde noget andet, end jeg har gjort de sidste 29 år. Og det bliver smadder spændende, om jeg kan huske at skrive under med det rigtige navn ;)

Glæder mig til at se dig d. 28/8! Det slog mig lige, at vi så kommer til at se hinanden 2 gange den dag, hvis altså du også kommer til zilla-møde om aftenen! Først til lidt projekt "nye Briller", og så om aftenen til hygge! Det skal nok blive hyggeligt!

Maja, vil du forresten stadig gerne have den DVD med brudevalsen? Så kan jeg jo bare tage den med d. 28/8, hvis du stadig er interesseret.

Jeg glæder mig også meget til vi skal ses igen, det er ved at være et stykke tid siden sidst. Jeg har endnu ikke besluttet, om jeg kommer med til zillamøde om aftenen, men det finder jeg ud af. Jeg håber, vi kan finde nogle finde briller til mig, jeg er ved at være træt af, at dem jeg har klemmer på næsen og bag ørerne ...

Jeg vil meget gerne have dvd'en med brudevalsen!! :)

Har desuden lige fundet ud af at man kan få både sort og hvid sugarpaste til 70 kr per kg, så det er så godt som det kan være! Vil jo så gerne have en sort og hvid kage.

Hej Stine!

Ja, sort-hvide kager er vildt stilede, så det kan jeg godt forstå, du gerne vil have!

Som kage-guru får du lige et spørgsmål til: I den bryllupskage du "plejer" at lave med chokoladetrøffel og jordbærmousse (vi bruger dog nok hindbær), tror du da at man kan udskifte øverste og nederste bund med nogle bunde med marcipan (Og du skulel vel ikke lige have en opskrift?) ? Min forlovede er nemlig meget glad for marcipan....Men jeg VIL have en HELT hvid/sort kage, ikke creme/lys beige som marcipan...

Jeg tror godt, du kan udskifte toppen og bunden med en bund med marcipan. Jeg har desværre ikke lige kendskab til en god opskrift med det, men alternativt kunne du jo prøve at bage bundene med noget revet marcipan i. Mon ikke 250g til en kage på 25 cm vil være fint ... Hos KageKompagniet kan du købe hvid marcipan, men hvis du vil have min ærlige mening, så smager det slet ikke af marcipan, men har en underlig bismag og desuden en grim lugt. Så foretrækker jeg ren marcipan eller sugarpaste. Som Pernille også skriver, så er sugarpaste lidt mere neutralt, end marcipan, men det er også nærmest udelukkende sukker, hvor marcipan jo for en stor del er mandler.

Glæder mig til at se dig d. 28/8! Det slog mig lige, at vi så kommer til at se hinanden 2 gange den dag, hvis altså du også kommer til zilla-møde om aftenen! Først til lidt projekt "nye Briller", og så om aftenen til hygge! Det skal nok blive hyggeligt!

HEY MAJA... hvad tid skal du til brilledame.... måske kan vi lave en dobbeltdate hvis hun har tid!! :biggrin: Jeg kan jo lige spørge hende i hendes egen tråd :)

Kl. 10 i Værløse! ;)

:)

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sødeste Maja-kageguru!!

:) :bask: :fløjt: :bask: til mig..... har helt overste at du har haft fødselsdag..... mange gange undskyld og forsinket tillykke!!!!!

Du lyder så dejlig positiv i din planlægning.... Det er bare SÅ dejligt at følge med i!! :oops::oops:

Jeg skiftede også navn da vi blev gift.... Og ja, det er altså lidt underligt at skulle vænne sig til et nyt navn efter (for mit vedkommende) 34 år med et andet.... Men egentlig ikke så meget i skrift, mere når man f.eks skal præsentere sig i telefonen o.lign..... Men hold op hvor er det bare en dejlig fornemmelse at vi nu hedder det samme!!!!

Kan godt forstå at du glæder dig!!

Ha' en skønne dag!!

:carrot: Anne

0

Del dette indlæg

Hehe, ja man skal lige vænne sig til sit nye navn, men jeg kan love for at det bliver rart at hedde det samme.

Jeg arbejdede et stykke tid som telefoninterviewer, og fik der indarbejdet en introduktion som jeg stadig bruger når jeg ringer til folk jeg ikke kender. Sådan noget med "Hej, mit navn er Torill H..., jeg ringer fordi...". Nu de sidste par gange har det været "Hej, mit navn er Torill øøøh S...". Lyder bare ikke ligeså sejt med det der øøøh indeni, håber snart jeg kan klare at droppe det!

Nu er det ikke længe til, hva'? De sidste par måneder går utroligt stærkt, men husk at nyd det! Og ha lige lidt bedre styr på tingene end jeg havde ;) Det ser rigtigt godt ud indtil videre, og dejligt at vi har et vinterbryllup at se frem til!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

..... har helt overste at du har haft fødselsdag..... mange gange undskyld og forsinket tillykke!!!!!

Du lyder så dejlig positiv i din planlægning.... Det er bare SÅ dejligt at følge med i!! :griner:-:bearhug:

Jeg skiftede også navn da vi blev gift.... Og ja, det er altså lidt underligt at skulle vænne sig til et nyt navn efter (for mit vedkommende) 34 år med et andet.... Men egentlig ikke så meget i skrift, mere når man f.eks skal præsentere sig i telefonen o.lign..... Men hold op hvor er det bare en dejlig fornemmelse at vi nu hedder det samme!!!!

:carrot: Anne

Hej Anne!

:bearhug: Tusinde tak skal du have! Jeg havde en rigtig dejlig fødselsdag sammen med min familie (Christian og Marius), så det var helt i min ånd ;)

Ja, man slipper jo altså ikke sådan bare liiiige sit navn efter 34 år (29 for mit vedkommende), men der er da ingen tvivl om, det må være skønt (og nemmere) at hedde det samme.

Hehe, ja man skal lige vænne sig til sit nye navn, men jeg kan love for at det bliver rart at hedde det samme.

Jeg arbejdede et stykke tid som telefoninterviewer, og fik der indarbejdet en introduktion som jeg stadig bruger når jeg ringer til folk jeg ikke kender. Sådan noget med "Hej, mit navn er Torill H..., jeg ringer fordi...". Nu de sidste par gange har det været "Hej, mit navn er Torill øøøh S...". Lyder bare ikke ligeså sejt med det der øøøh indeni, håber snart jeg kan klare at droppe det!

Nu er det ikke længe til, hva'? De sidste par måneder går utroligt stærkt, men husk at nyd det! Og ha lige lidt bedre styr på tingene end jeg havde ;) Det ser rigtigt godt ud indtil videre, og dejligt at vi har et vinterbryllup at se frem til!!

Hihi, jo tak, jeg skal nok prøve at have godt styr på det til sidst. Jeg håber i hvert fald, jeg kan undgå at tage en forkert buket på vej ind i kirken :biggrin: :biggrin: -HAHA-

Undskyld :bearhug: men jeg kunne ikke dy mig, det var simpelthen for skægt, at du fik rapset den forkerte buket! -HAHA- Men Christian og jeg har så småt snakket om, hvornår jeg skal have buketten, og jeg tror, jeg får den leveret derhjemme. Så kan jeg da ikke tage fejl -HAHA-

:bearhug:

Maja

0

Del dette indlæg

BORDKORT

Nå, bryllupsdagen nærmer sig efterhånden med hastige skridt - der er kun 2½ måned tilbage nu - så vi er så småt begyndt at lave nogle af de ting, vi kan nu.

Bordkortene er én af de ting, da vi jo har fået svar fra vores gæster. Hvis der er nogle der skulle melde afbud i sidste øjeblik, kan deres bordkort jo bare fjernes ;)

De er ikke helt traditionelle, for vi har sat navn på både for- og bagside, da vi altid selv synes, det er dumt, at man selv - og ens sidemænd - kan sidde og se hvad man hedder, men dem på den anden side af bordet ikke kan. Så i stedet for, at vores gæster skal vende deres bordkort om, så alle kan læse navnene på samme tid ;)

Nå, I vil vel gerne se billeder ;)

Her er bordkortene tæt på:

post-23913-1187722276.jpg

post-23913-1187722316.jpg

Og alle 56 :griner:-

post-23913-1187722369.jpg

Maja

Redigeret af FrøkenMaja
0

Del dette indlæg

TØJ TIL CHRISTIAN

Christian har aftalt med Lilly, at han skal ind at prøve tøj den 10. september og han vil gerne have mig med, så det skal vi :bearhug: Det bliver spændende at se, hvad han vælger, men jeg tror nu nok, vi har nogenlunde samme smag. Jeg tror, det bliver noget mørkegråt med en lysere vest med mønster på og så cravatte og hvid skjorte :griner:-

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

SAMTALE MED KROEN

Christian har været effektiv og har aftalt samtale med kroen samme dag som turen i Lilly. Så den 10. september skal vi op og snakke med kroen om arrangementet og maden. Det glæder jeg mig meget til! ... For så kan vi forhåbentlig få lavet menukortene.

:griner:-

Maja

0

Del dette indlæg

Hejsa Maja.

Sikke nogle fede bordkort :griner:- . Det ser rigitg godt ud.

Det bliver da spændende med d. 10/9, når I skal ud og se på tøj til Christian og have samtale med feststedet! Glæder mig til at høre om det hele :bearhug:

Glæder mig til at se dig på lørdag - tager lige brudevals cd´en med til dig der.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HJÆLP MED ARGUMENTER/PUNKTER

Derhjemme er vi lidt uenige. Christians arbejde skal have noget afdelings-noget den 1. og 2. november med overnatning, og vores diskussion går på, at jeg bestemt ikke mener, det er en god idé, at han er væk hjemmefra i dagene lige før brylluppet. Hvor Christian mener, at det bestemt kan være lige meget at være hjemme, for hvad skal vi lave, for vi holder jo festen på en kro, så vi har vel alt klart til de sidste dage før? :blush:

Så, piger, hjælp mig med at sammensætte en liste med ting, der skal laves/klares de sidste dage før brylluppet, så jeg kan argumentere godt for Christian. Det ville især være rart, hvis de gifte kvinder (helst dem, der holdt festen ude) ville komme med en lille liste over, hvilke gøremål de og deres ægtemænd havde i dagene op til brylluppet!

På forhånd tak for hjælpen! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HJÆLP MED ARGUMENTER/PUNKTER

Derhjemme er vi lidt uenige. Christians arbejde skal have noget afdelings-noget den 1. og 2. november med overnatning, og vores diskussion går på, at jeg bestemt ikke mener, det er en god idé, at han er væk hjemmefra i dagene lige før brylluppet. Hvor Christian mener, at det bestemt kan være lige meget at være hjemme, for hvad skal vi lave, for vi holder jo festen på en kro, så vi har vel alt klart til de sidste dage før? :cheerleader3:

Så, piger, hjælp mig med at sammensætte en liste med ting, der skal laves/klares de sidste dage før brylluppet, så jeg kan argumentere godt for Christian. Det ville især være rart, hvis de gifte kvinder (helst dem, der holdt festen ude) ville komme med en lille liste over, hvilke gøremål de og deres ægtemænd havde i dagene op til brylluppet!

På forhånd tak for hjælpen! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

:blush:

Maja

- Det tager altså hårdt på kræfterne at være på sådan et firmaarrangement . Man er træt og uoplagt bagefter

- der skal pakkes diverse ting såsom tøj, kagefigur, kamera, bla bla bla.... Du skal ikke stå for at pakke det hele

- det er dejligt at lade op sammen inden den store dag - at sætte forventningerne op og slappe af sammen - glæde sig sammen.

- mentalt skal man sørge for at "være til stede". Et hold af mine venner skal giftes på lørdag. De holder begge fri fra arbejdet idag og imorgen. Har lige talt med ham, og han siger, at det trængte han til. Han var slet ikke mentalt tilstede og med på at det er på lørdag pga arbejdet... men nu er det ved at sive ind.

- og jeg gentager - det er vigtigt at lade op sammen og få fælles sommerfugle til at baske i maverne :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

- igen lades op, lades op

- diverse ting skal afleveres til feststedet, menukort, bordkort og hvad i ellers har.

- tale forbedredelse

- velkomsttale

(det kan godt laves før, man alt for at hanbliver hjjemme , ik?)

- de sidste dage skal nyde

- tingene skal findes frem, klar til brug

min hjerne duer vist ikke lige nu ;)

0

Del dette indlæg

Ja, det er nogle lidt anderledes varer, de har ind imellem, men dem kan man jo bare overse og kigge på dét, man kan bruge :carrot:

Mht. din overtalelse, så er det også en vigtig pointe, at du føler dig stresset allerede nu over at tænke på, at det hele er overladt til dig i dagene op til brylluppet og at det dermed kan blive en byrde i stedet for en glæde at tænke på de ting, I skal have gjort færdige inden brylluppet...

Derudover synes jeg, at Christian skal overveje, om det virkelig er så vigtigt at komme med til firma-fest - er det ikke bedre, at hans kommende kone ikke er stresset og står med hele ansvaret selv og at I sammen kan glæde jer sammen til den store dag?

Held og lykke med overtalelsen :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: fra Merete

0

Del dette indlæg

Det er længe siden jeg har kigget forbi :bask:

Men bordkortene hvor er de bare flotte, enkle, elegante og stilrene :thumbsupsmileyanim:

Mht. manden, så vil det nok kræve meget arbejde fra din side, hvis han skal blive væk. Men han skal ordne tale, kamera, koordinere borddækning og aflevere evt, pynt, snakke med præsten, lave bordplanen helt færdig...

Puha så kan jeg ikke komme på mere lige nu, sad lige og fik stress selv ;)

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke nogle flotte bordkort, helt enkle og elegante, I love them

Den skønne kjole du har valgt er virkelig god til dig og er virkelig smuk.....

Og så kan du da sige til Christian han skal blive hjemme hos sin kommende kone fordi du måske ellers går op i røg pga. bryllups stress :thumbsupsmileyanim:

Maria.

0

Del dette indlæg

Hej Maja

:pokey:Det er jo alt for lang tid siden jeg har været forbi.

Det ser jo ud til at du er ved at være klar eller hvordan ser status ud???

Har du fået overtalt manden til at blive hjemme???

Er så spændt på at se dig i kjolen in action. Har godt nok kommenteret din bordkort i en anden tråd, men de er altså rigtig flotte og enkle. Kan rigtig godt lide dem!!

Har iøvrigt været forbi Sterling&fyldepennen som du anbefalede mig da jeg var rekrut herinde :thumbsupsmileyanim: de har bare så mange lækre ting. Gid jeg boede lidt tættere på KBH, det er en lidt federe forretning end Panduro.

Må forbi igen på lørdag.

Håber du har det godt og er klar til den store dag.

Anne

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer