Guest Fru P.

Anja og Brians bryllup 14. juli....

205 indlæg i dette emne

Så er det vidst på tide at jeg får startet en planlægningstråd herinde... Jeg har bare ikke kunne tage mig sammen, men NU er jeg totalt klar :biggrin:

Jeg kan jo lig lægge ud med at skrive lidt om det vi har nået indtil nu (og lidt om det vi mangler/er i tvivl om):

Kirke: Sønder tranders kirke i Nordjylland

Feststed: Dronninglund slot i Nordjylland

Fotograf: Fotograferne i Nibe

Musik: En eller anden gut mine forældre kender + en DJ.

Brudekjole :bearhug: -skal hentes d. 2. juli!!!

Vielsesringe: Er bestilt. Min ring bliver med en 0.30 ct oval brilliant. Overfladen på ringene bliver let hamret.

Frisør: (mine forældres nabo, der er frisør)

Invitationerne: Er sendt ud!

Brudepiger: Tre af mine veninder og gommens lillesøster, som vil være 18 år til brylluppet. Kjolerne har de selv stået for.

Forlover: Gommens rigtig gode ven, René.

Transport: En rigtig fed gammel Bentley. (Frederik d.9. havde en magen til i samme farve)

Gommens tøj: Han genbruger et rigtig flot jakkesæt, han kun har brugt en gang. Så skal vi bare finde skjorte, vest, slips og sko.

Overnatning: Hele selskabet, og os, overnatter på slottet.

Menuen: Er på plads (se længere fremme i tråden på s. 2) MUMS!!

Smykker: Øreringe fra Svarowski, købt med hjem fra New york i sommers. Halskæden har jeg langt om længe også fundet.

Bryllupsrejse: Til Tunesien i 14 dage på luksushotel!

Kosmetolog: Som skal lave mine negle, øjenvipper og gøre mine fødder lækre, er bestilt til d. 12. juli kl. 9.00

Bryllupskage: Bestilt hos La Bonta i Aalborg -de er vildt dygtige -MUMS!

Prøvelses attest og navneændrings-papirene: er afleveret (så om kort tid hedder jeg Fru L. P. P.) -HAHA-

Brudebuket: Er bestilt hos Carla blomster i Aalborg (min buket bliver SÅ smuk!) :balloon:

Ja det var vidst det indtil videre. Jeg sætter lige et par billeder ind af henholdsvis kirke, feststed og kjole -HAHA-

Tak for nu -over and out :fløjt:

Redigeret af Martin
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa,

-HAHA- og velkommen til din egen tråd på BK http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

Det ser ud til at du allerede har styr på en del. Glæder mig til at følge mere med i planlægningen.

Hvilken dato skal I giftes?

Hej!

Og tak for den søde velkomst :bearhug: Vi skal giftes 14. juli 2007 :balloon:

-HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih, hvor jeg glæder mig/men er også lidt ked :bearhug:

Vi skal op og snakke med feststedet næste søndag. Jeg glæder mig bare SÅ meget. Det eneste jeg er lidt (MEGET) træt af, er at min mor ikke kan komme med :balloon: , hun ska nemlig på arbejde... Min far skal med og min svigermor kommer helt fra Helsingør for at komme med. Jeg har haft ringet derop for at høre om ikke vi kunne skubbe det et par timer, så hun kunne nå at komme med, men det kunne de ikke :thumbsupsmileyanim: (Jeg blev faktisk lidt sur, for jeg kunne høre dem tale i baggrunden og der var der en der sagde: "Det ka vi fanme ik vente på!" Det er ret mange penge vi lægger hos dem, så lidt ekstra god service er vel ikke for meget at forlange?). Jeg har heller ikke lyst til at flytte det til en anden weekend (vi kan nemlig kun i weekenderne), for så kommer vi for langt hen og jeg vil gerne til det møde inden invitationerne bliver bestilt, hvilket gerne skulle gøres om ca. 3 uger. Samtidig har min svigermor jo allerede sat den weekend af, så det ville også bare være ærgerligt for hende.

Min mor interessere sig rigtig meget for madlavning, så jeg ved hun havde glædet sig til at være med til menu-planlægningen. Jeg kan bare håbe på (det bestemmer vi jo selv...), at det ikke bliver fastlagt 100%, så hun kan komme med derop næste gang.

For mig er det meget vígtigt at min familie også er lidt med til at planlægge vores bryllup og komme med idéer. Det er jo også en meget stor dag for dem, så deres meninger og idéer betyder virkelig meget for mig og jeg ved at min kæreste føler det samme mht. sin mor (selvom de ikke skal BESTEMME, det er jo trodsalt vores bryllup ;) )

0

Del dette indlæg

Øv, jeg er bare rigtig ked af det :hug:

Jeg er blevet uvenner med min mor angående musikken til vores bryllup...

Jeg orker ikke at skrive hele forløbet, for det bliver bare mega langt, jeg skal bare lige have det ud af mit system.

Jeg har ellers været så glad fordi, selvom min mor og far betaler vores bryllup, så har de ikke prøvet at ville bestemme noget, eller tage over. Det er så lidt anderledes nu og det var det jeg frygtede skulle ske (selvom jeg var sikker på det ikke ville ske). Vi har på ingen måde råd, eller tid til selv at sparre op nu, hvor der er så kort tid tilbage... selvom det er lige før jeg er villig til at tage et MEGET dyrt lån lige nu, bare for at slippe for at "sidde i lommen" på min mor og far...

I bund og grund går det ud på, at mine forældre insisterer på, at vi skal have "suppe steg og is" musik under maden OG til selve festen bagefter. Vi synes det er ok under middagen, men vi vil gerne have noget der er mere "OS" når der skal danses. Vi har talt lidt om endten et band, en DJ, en juke-box, eller en computer. Vi er naturligvis mest vilde efter at få et band, men vi ved også godt det er mange penge (de er 4 mand og skal have 10.000 kr for en hel aften + nat) så vi er åbne overfor andre ting -bare ikke "Kaj Werner" (Ja, det hedder han altså :cheerleader3: )

Min mor gjorde mig rigtig ked af det og sagde: "Er det ikke bare fordi Brian ikke synes det er fint nok til hans familie!!??" :biggrin: Det var bare dråben, så nu har jeg ikke talt med hende siden i går eftermiddag...

Hvad pokker skal jeg gøre? jeg er bare så nede. Lige nu er jeg bare slet ikke i humør til bryllup. Jeg har allermest lyst til at droppe det og så tage på rådhuset uden nogen ved det...

:hug::hug:

0

Del dette indlæg

Øv, jeg er bare rigtig ked af det :blush:

Jeg orker ikke at skrive hele forløbet, for det bliver bare mega langt, jeg skal bare lige have det ud af mit system.

Jeg har ellers været så glad fordi, selvom min mor og far betaler vores bryllup, så har de ikke prøvet at ville bestemme noget, eller tage over. Det er så lidt anderledes nu og det var det jeg frygtede skulle ske (selvom jeg var sikker på det ikke ville ske). Vi har på ingen måde råd, eller tid til selv at sparre op nu, hvor der er så kort tid tilbage... selvom det er lige før jeg er villig til at tage et MEGET dyrt lån lige nu, bare for at slippe for at "sidde i lommen" på min mor og far...

I bund og grund går det ud på, at mine forældre insisterer på, at vi skal have "suppe steg og is" musik under maden OG til selve festen bagefter. Vi synes det er ok under middagen, men vi vil gerne have noget der er mere "OS" når der skal danses. Vi har talt lidt om endten et band, en DJ, en juke-box, eller en computer. Vi er naturligvis mest vilde efter at få et band, men vi ved også godt det er mange penge (de er 4 mand og skal have 10.000 kr for en hel aften + nat) så vi er åbne overfor andre ting -bare ikke "Kaj Werner" (Ja, det hedder han altså :biggrin: )

Min mor gjorde mig rigtig ked af det og sagde: "Er det ikke bare fordi Brian ikke synes det er fint nok til hans familie!!??" :o Det var bare dråben, så nu har jeg ikke talt med hende siden i går eftermiddag...

Hvad pokker skal jeg gøre? jeg er bare så nede. Lige nu er jeg bare slet ikke i humør til bryllup. Jeg har allermest lyst til at droppe det og så tage på rådhuset uden nogen ved det...

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/boohoo.gif http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huug.gif

:cheerleader3::hug::hug::hug:

Op med humøret.. Sådan nogle forældre er både det bedste og værste vi har..

Min mor kom også med en ret uheldig kommentar for et stykke tid siden...

Vi skulle kigge på brudekjole sammen, og jeg har lige tabt 35 kilo... En ret god start på de i alt 50, der er mit mål...

Da jeg spurgte, om vi skulle kigge sagde hun "Skulle du ikke vente, til du har tabt dig noget mere?"

Blev sq bare SÅ ked af det... Men da hun så mig i kjolen, kunne hun godt se, at det var lidt dumt sagt..

Tag lige en dyb indånding... Se en tudefilm.... Og tag dig et varmt bad (eller hvad der nu får dig til at slappe af)

Og så tager du lige en snak med hende om, hvordan du har det... Langt de fleste forældre, kan ikke lide at gøre sine børn kede af det... Og efter sådan en snak, får man det som regel meget bedre... Held og lykke..

Jessie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du får lige en kæmpe :cheerleader3:

Og så husk, at det er JERES bryllup! Fortæl hende, at det er jer begge to, ikke bare Brian der synes Kaj Werner er "for lidt" til når der skal danses. Og fortæl hende også, at I gerne selv vil betale for et band, hvis de ikke vil (mødre kan NEMT tænke økonomisk frem for alt andet, endda også når de ikke selv betaler. Det kan være det også er tilfældet for din mor - især når hun selv skal betale.)

Jeg håber I får det løst, så jeres bryllup bliver som I ønsker det, ikke som alle andre gør!

Hilsen Anne

0

Del dette indlæg

Øv, jeg er bare rigtig ked af det :hug:

I bund og grund går det ud på, at mine forældre insisterer på, at vi skal have "suppe steg og is" musik under maden OG til selve festen bagefter. Vi synes det er ok under middagen, men vi vil gerne have noget der er mere "OS" når der skal danses. Vi har talt lidt om endten et band, en DJ, en juke-box, eller en computer. Vi er naturligvis mest vilde efter at få et band, men vi ved også godt det er mange penge (de er 4 mand og skal have 10.000 kr for en hel aften + nat) så vi er åbne overfor andre ting -bare ikke "Kaj Werner" (Ja, det hedder han altså :hug: )

Min mor gjorde mig rigtig ked af det og sagde: "Er det ikke bare fordi Brian ikke synes det er fint nok til hans familie!!??" :blush: Det var bare dråben, så nu har jeg ikke talt med hende siden i går eftermiddag...

:hug::biggrin:

Jeg tror lige du skal bruge en dag på at være sur på din mor og så lige tage den store mor-datter snak om det her bryllup. Altså sådan en bemærkning om svigermekanikken duer bare ikke!

Jeg tror (måske - helt uden at kende din mor) at hun synes det er vildt og uoverskueligt med et helt band der skal komme og spille - eller dyr musik i skal betale for. "Det havde man ikke dengang vi blev gift"-agtigt. Og så synes hun måske derfor det er lidt vildt at bruge penge på. Dunno - jeg kunne bare forestille mig min mor ville tænke sådan.

I bliver helt klart nødt til at drikke noget kaffe sammen og få snakket i stedet for at du skal være trist over dit fantastiske bryllup!

:cheerleader3: til dig

Og så lige et lille ?

Din kjole - er den fra Lucca?

- Gitte

0

Del dette indlæg

I bund og grund går det ud på, at mine forældre insisterer på, at vi skal have "suppe steg og is" musik under maden OG til selve festen bagefter. Vi synes det er ok under middagen, men vi vil gerne have noget der er mere "OS" når der skal danses. Vi har talt lidt om endten et band, en DJ, en juke-box, eller en computer. Vi er naturligvis mest vilde efter at få et band, men vi ved også godt det er mange penge (de er 4 mand og skal have 10.000 kr for en hel aften + nat) så vi er åbne overfor andre ting -bare ikke "Kaj Werner" (Ja, det hedder han altså :hug: )

Det er jo desværre ikke første gang man hører om det: At forældrene vil bestemme musikken. Vi har selv oplevet det et par gange i forbindelse med nogle som enten var ret tæt på at booke eller havde booket os, hvorefter de melder pas fordi forældrene - der betalte - havde booket en spillemand som de kendte. Det hører sig jo til :cheerleader3:

Vi oplever faktisk også lidt af det samme ude til bryllupsfesterne, Bare med en modsat effekt: At nogle af de lidt ældre er vant til spillemandsløsningen og fra starten er noget skeptisk. Ja mange kommer såmænd selv under festen og fortæller om de bange anelser de havde inden, samtidig med at de roser lydniveauet under middagen. De har nemlig ikke været vant til at man kan tale uforstyrret sammen under middagen, ved de andre "spillemandsfester" de har været med til. Samtidig hiver de som regel et visitkort med når de går.

Jeg mener måske du med fordel kan lade dine forældre kigge lidt på vores hjemmeside: http://www.diskobil.dk/profil/anbefalinger.htm Ikke fordi jeg vil lokke dem/jer til at booke os, men for lige som at give dem et indtryk af at diskoteks- og djbranchen ikke kun er halfester, technofester musik, men at der også er en side af branchen som hedder voksendiskoteker og bryllupsdiskoteker. I den forbindelse syntes jeg da at I/forældrene skulle tage en snak med Hans Lynnerup www.limelightdisco.dk hvis han da ikke allerede er optaget den pågældende dag.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh, du skal da lige have et par stykker af dem her :cheerleader3::hug::hug:

Kan godt forstå din frustration, for der ligger jo flere ting i det her. For det første, er det JERES bryllup, så det må være JERES ønsker, der skal opfyldes den dag. Jeg ved godt, at dine forældre betaler, og derfor er det måske også svært at trumfe igennem, at I bare ikke er interesserede i "Kaj Werner", men jeg synes, at I er i jeres gode ret til det. Til gengæld synes jeg ikke, at din mor kan tillade sig at konkludere, at det er svigerfamilien den er gal med, og hun kan sgi heller ikke tillade sig at blive fornærmet over, at jeres ønsker er anderledes end deres mht. musik. Jeg ville nok vælge samme løsning, som en anden foreslår med at betale for musikken selv, så I slipper for at blive helt uvenner over det. For når alt er sagt, så er det vigtigste jo, at I har jeres familie bagefter. Inviter hende forbi til en kop kaffe og fortæl hende så, hvor ked af det hun gjorde dig med den kommentar, og forklar så på en god måde, at ved jeres bryllup ønsker I ikke suppe-steg-og-is-musik (er jeg bestemt heller ikke fan af!), og tilbyd at I selv betaler for musikken. Håber I får løst problemet.

:hug: Camilla.

0

Del dette indlæg

Tak for alle de søde ord :thumbsupsmileyanim:

Vi er alle blevet gode venner igen og jeg tror også vi har fundet en løsning.

Vi har været oppe og tale med dem på feststedet i dag. Vi har fået styr på menuen, tidsplan, overnatning til vores gæster og en masse andre ting. Min svigermor var med og hun kunne godt forstå at vi ikke ville have Kaj werner til at "spille op til dans", så hun har tilbudt at betale hvis vi vil have en DJ :thumbsupsmileyanim:

Så det bliver nok sådan at Kaj werner spiller under middagen og så kommer der en DJ og spiller, når vi skal feste bagefter :thumbsupsmileyanim:

Det er skønt at have det på plads :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Anja. :bearhug:

Godt at alt er godt igen i familien - det er surt når der går fnidder fnadder i den :griner:-

Jeg læste i en anden tråd, at i søger efter sted at bestille jeres bryllupskage. Vi bestiller hos Guldbageren i Nørresundby - du ved den lille gule :super: hvor de bager super godt brød :thumbsupsmileyanim:

Du kan helt selv vælge hvordan den skal se ud og hvad fyldet skal være, og så koster den kun 30,00 kr pr. person! (Hos kageværkstedet ligger prisen omkring 45,00 kr pr. person - så det er da også en slat penge at spare!)

De bringer ud udenfor Aalborg / Nørresundby mod et mindre gebyr - så måske det var noget i kunne bruge.

Ville i hvert fald lige give jeg fiffet :bunny_4:

Hilsen Solsikken :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer