shirley81

1. september 2007

370 indlæg i dette emne

Hej 1. september-tøser

Jeg er kommet ud i et mindre problem i forbindelse med, at vi er gået i gang med at lave invitationer...

En del af vores gæster kommer fra Jylland - vi skal giftes på Frederiksberg - og det er derfor nødvendigt med en masse praktiske informationer som vejvisninger til kirken og videre til feststedet og forslag til overnatningsmuligheder for nogle af gæsterne. Umiddelbart vil jeg jo helst holde alt det udenfor selve den fine invitaiton - og derfor mit spørgsmål... Kan man lave et bilag til invitaitonen med alle disse praktiske oplysninger og så evt. kun sende det med til dem, som har brug for det??? Hvad gør I mht. praktiske inforkmationer. Et kort bliver jo ikke helt så festligt, hvis det skal skrives til med alverdens vejvisninger osv. :loveboard:

Nina-pigen

Hej Nina,

Jeg synes helt sikkert godt, at I kan vedlægge en seddel i invitationen, der indeholder alt det praktiske.

Vejvisning, Toastmaster navn og info, Gavekoordinater navn og info osv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi har besluttet at holde vores fest på Rømø, og INGEN af vores eller os bor der, har vi lavet en lille folder med praktiske oplysninger, som bliver lagt i kuverten sammen med invitationen.

Der er adresser på div. overnatningsmuligheder, gavekordinatorens navn + tlf.nr, adresse på toastmaster, kirkens adresse osv.

Gi'r dig helt ret i at det vil ødelægge mange timers arbejde med hjemmelavede invitationer, hvis de oplysninger også skal stå deri.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Da vi har besluttet at holde vores fest på Rømø, og INGEN af vores eller os bor der, har vi lavet en lille folder med praktiske oplysninger, som bliver lagt i kuverten sammen med invitationen.

Der er adresser på div. overnatningsmuligheder, gavekordinatorens navn + tlf.nr, adresse på toastmaster, kirkens adresse osv.

Gi'r dig helt ret i at det vil ødelægge mange timers arbejde med hjemmelavede invitationer, hvis de oplysninger også skal stå deri.

Knus

JannieD

Det lyder som en fin ide at lave det til en lille folder -det tror jeg, at vi vil prøve at arbejde videre med :loveboard:

Nina-pigen

0

Del dette indlæg

Knus

JannieD

Det lyder som en fin ide at lave det til en lille folder -det tror jeg, at vi vil prøve at arbejde videre med :loveboard:

Nina-pigen

Kan da lige sende mit hæfte, så kan du se det.

Praktisk_information.doc

Har lige vendt det om, ellers virkede det ikke, men jeg håber du kan se fidusen.

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Jannie

Mange tak for inspirationen fra dit hæfte med praktiske oplysninger. Jeg er blevet overbevist om, at vi skal prøve at bryggen noget sammen, som minder om det. :thumbsupsmileyanim:

Og så lige en anden ting...

Hvordan med påklædning til jeres kæreste - hvad regner de med at skulle ha' på stil osv. Min kæreste og jeg har talt om, at han skal have et brunt jakkesæt - altså en klassisk habit, som også kan bruges bagefter - han bryder sig umiddelbart ikke om de der "lange" jakker, som ellers er meget moderne og er heller ikke til kjole o hvidt. Vi kan så bare ikke helt finde ud af, hvad han skal have på under - altså vi regner med en cremefarvet skjorte. Han er ret overbevist om, at han kommer til at dø af varme, hvis han skal ha' vest på også (selvom det vil se rigtig fint ud). Hvad synes I vil det være for kedeligt bare med et almindeligt slips???

Har altså lidt brug for lidt input her :thumbsupsmileyanim:

Nina-pigen

0

Del dette indlæg

Her skal han have et sort jakkesæt på med en MEGET diskret, tråd. Han købte det sidste år til hans søster bryllup, og da han ikke bruger det til andet end festlige lejligheder mener han/jeg ikke det er nødvendigt at købe nyt.

Han er meget høj, og tror bare gerne vil have en kortærmet skjorte på, så stumper den da naturligt :thumbsupsmileyanim: Vi kigger ikke så meget på traditioner, men mere på at man skal føle sig tilpas hele dagen. Og efter brudevalsen er det ok for mig hvis han smider slipset, det tror jeg dog ikke.

Godt du kan bruge hæftet til inspiration.

Jeg mangler lidt til hvad der skal stå i selve invitationen, da vi jo er borgerligt viet, synes jeg ikke alle tekster passer, nogen der har et bud eller 2?

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Du kan nok ikke bruge det her til så meget, for Allan skal have et mørkbrunt sæt på med den "lange" jakke, cremefarvet skjorte (tror måske bare det bliver en fra skabet) og vest + kravat med brunt og creme mønster.... Han er bare så flot i det, kan slet ikke få smilet af igen :thumbsupsmileyanim:

Og lige et lidt forsinket input til tidligere: Jeg har også tendens til at ødelægge mine negle, men har dog aldrig haft kunstige (har problemer nok når mine egne er lange!) Jeg regner med at få lavet dem et godt stykke tid før "på prøve" og så først få dem lavet dagen før brylluppet...

Hilsner fra Mona

0

Del dette indlæg

Hej 1. september-tøser

Jeg er kommet ud i et mindre problem i forbindelse med, at vi er gået i gang med at lave invitationer...

En del af vores gæster kommer fra Jylland - vi skal giftes på Frederiksberg - og det er derfor nødvendigt med en masse praktiske informationer som vejvisninger til kirken og videre til feststedet og forslag til overnatningsmuligheder for nogle af gæsterne. Umiddelbart vil jeg jo helst holde alt det udenfor selve den fine invitaiton - og derfor mit spørgsmål... Kan man lave et bilag til invitaitonen med alle disse praktiske oplysninger og så evt. kun sende det med til dem, som har brug for det??? Hvad gør I mht. praktiske inforkmationer. Et kort bliver jo ikke helt så festligt, hvis det skal skrives til med alverdens vejvisninger osv. :thumbsupsmileyanim:

Nina-pigen

Jeg synes også sagtens du kan lave en folder og vedlægge. Det er der sikkert mange der gør.

Vi har selv skrevet de praktiske informationer inde i invitationen, da det ikke fyldte mere end at det stadig så pænt ud.

Vi har skrevet adresser på diverse steder, men vi har ikke vedlagt kort eller vejviser.

Det må være op til folk selv at finde ud af hvilken vej de skal køre.. det kan de fleste finde ud af, ellers må de ringe til os.

Du kan lige se hvordan vores invitationer ser ud indeni.

post-17065-1172941059.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, det synes jeg da bestemt heller ikke...

Jeg har fået lavet invitationer - mangler blot at klistre selve teksten ind, hvilket jeg regner med at gøre i løbet at weekenden. Så skal jeg ha' lavet det er omtalte bilag/folder med praktiske oplysninger.

Vender lige tilbage med billeder i løbet af weekenden, så I kan se, hvad jeg har frembragt :)

Hvordan går det ellers med jere planlægning - hvor meget sker der hos jer???

Her hos mig sker der egentlig ikke så meget - fik som sagt lavet invitationerne, men ellers ikke den store aktivitet. Vi har jo alle de store ting på plads, så umiddelbart er der jo god tid til alle småtingene.

Jeg kigger i øjeblikket efter øreringe - har ikke helt fundet de rigtige endnu, men overvejer et par fra Julie Sandlau - de er rigtig fine men også lidt dyre (1100.-). Kan ikke helt finde ud af, om jeg skal have noget i halsen - det kan være, at I vil hjælpe mig lidt med det, hvis jeg lige sætter et billede af mig og kjolen ind :denmarkflag:

De øreringe jeg har kigget på er i guld med sart rosa sten, så de også passer til sko og taske - det skal jeg også nok vende tilbage med billeder af :cheerleader3:

Og så lige en sidste ting... Regner I med at skulle holde tale for jeres tilkommende??? Jeg har overvejet det, men er i øjeblikket ret blank i forhold til, hvad talen skal indeholde???????????????

Rigtig god weekend til jer alle

post-23899-1173444953.jpg

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Umiddelbart regner jeg ikke med at skulle holde tale, men hvis jeg gør, bliver det en "sjov" tale... Ellers regner jeg med at synge en sang. Ved bare ikke om det i forvejen bliver forventet af både ham og gæsterne, da jeg har sunget i årevis. I så fald synes jeg lidt pointen ryger! Så jeg går lidt og tygger på det. :)

Nå, nu vil jeg tilbage, for vi skal holde Allans fødselsdag og det første hold gæster kommer om lidt!

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal IKKE holde tale for min mand... Der er bare ikke noget værre end en tale, som ingen har forstået noget af, fordi man bare står og vræler... Man får jo alligevel ikke sagt det, der var hensigten så..

I kirken kommer sanggaven og synger en sang for Rasmus ("Du er" med News).. Det glæder jeg mig meget til...

Jessie

0

Del dette indlæg

Nej selvfølgelig skal denne super tråd ikke gå i glemmebogen.

Jeg har bare haft meget om ørerne i denne uge. Jeg er medhjælpende hustru, og vi har vores to piger hjemme hver dag. Og med kun 16 måneder imellem dem, er det ikke altid, alting går let.

Lovede også at sætte mine invitationer ind, mangler stadig selve teksten, kommer nok i aften.

Ellers mangler jeg at fabrikere gelelys og risposer. Men jeg når det nu nok.

Nina, Personligt synes jeg det skal være en meget diskret kæde du skal have på, der er jo total fede detaljer på din kjole. Jeg bliver ski helt misundelig, og kommer for 117. gang i tvivl om jeg har købt den rigtige. Øv øv

Knus

Jannie

0

Del dette indlæg

Ih, det synes jeg da bestemt heller ikke...

Jeg har fået lavet invitationer - mangler blot at klistre selve teksten ind, hvilket jeg regner med at gøre i løbet at weekenden. Så skal jeg ha' lavet det er omtalte bilag/folder med praktiske oplysninger.

Vender lige tilbage med billeder i løbet af weekenden, så I kan se, hvad jeg har frembragt :)

Hvordan går det ellers med jere planlægning - hvor meget sker der hos jer???

Her hos mig sker der egentlig ikke så meget - fik som sagt lavet invitationerne, men ellers ikke den store aktivitet. Vi har jo alle de store ting på plads, så umiddelbart er der jo god tid til alle småtingene.

Jeg kigger i øjeblikket efter øreringe - har ikke helt fundet de rigtige endnu, men overvejer et par fra Julie Sandlau - de er rigtig fine men også lidt dyre (1100.-). Kan ikke helt finde ud af, om jeg skal have noget i halsen - det kan være, at I vil hjælpe mig lidt med det, hvis jeg lige sætter et billede af mig og kjolen ind :biggrin:

De øreringe jeg har kigget på er i guld med sart rosa sten, så de også passer til sko og taske - det skal jeg også nok vende tilbage med billeder af :biggrin:

Og så lige en sidste ting... Regner I med at skulle holde tale for jeres tilkommende??? Jeg har overvejet det, men er i øjeblikket ret blank i forhold til, hvad talen skal indeholde???????????????

Rigtig god weekend til jer alle

Her sker der ikke det store i planlægningen... Men vi skal godt nok snart have fundet noget musik efter vores sprang fra!!! Jeg orker det bare ikke lige nu oveni renovering af badeværelse, holde fødselsdag (Allans) og at jeg skal starte i nyt job mandag :)

Jeg synes også du kun skal have en enkel kæde på til den kjole! Evt. bare en tynd kæde med en enkelt perle?

Mona

0

Del dette indlæg

Hej igen tøser

Tak for tilbagemeldingerne mht. halssmykke til min kjole - jeg vil gå på jagt efter en enkel og spinkel guldkæde :)

Som lovet har jeg også fået taget nogle billeder af mine sko og takse, så de kommer her.

Tasken fik jeg faktisk i fødselsdagsgave i december af mine svigerforældre uden tanker var på bryllup, men synes den passer perfekt til dagen. Den er rosa/sart lilla og i silke - fra Karen Millen. Skoene er dansesko og de er støvet gammelrosa tror jeg de kan beskrives som - sidder super godt på foden - skulle jo gerne kunen holde ud at have dem på hele dagen og natten.

Men altså som sagt billeder - hvad synes I???

post-23899-1173611614.jpg

post-23899-1173611638.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hovsa - så var det også lige det med invitaionerne, hvor jeg også synes, at I skal se billeder - de er kommet til at se sådan ud...

Regner med, at jeg vil lave bordkort med samme rosenmotiv og guldskrift, så det er en gennemgående tråd :biggrin:

Ja, synes også det er svært det der med talerne - overvejer at holde en lille kort tale for min kæreste - måske også mest fordi han selv har været meget tilbageholdende over det at skulle holde tale - og det har jeg insisteret på at han SKAL. Så kan jeg jo passende være lidt moralsk opbakning, så han kan se, at jeg også har gjort noget :)

post-23899-1173611885.jpg

post-23899-1173611909.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har bare haft meget om ørerne i denne uge. Jeg er medhjælpende hustru, og vi har vores to piger hjemme hver dag. Og med kun 16 måneder imellem dem, er det ikke altid, alting går let.

Lovede også at sætte mine invitationer ind, mangler stadig selve teksten, kommer nok i aften.

Nina, Personligt synes jeg det skal være en meget diskret kæde du skal have på, der er jo total fede detaljer på din kjole. Jeg bliver ski helt misundelig, og kommer for 117. gang i tvivl om jeg har købt den rigtige. Øv øv

Knus

Jannie

Hej Jannie

Tak for tilbagemeldingen og rosen for kjolen...

Men er ked at at høre, at du er i tvivl om du har købt den rigtige kjole - der må altså være en ærgelig fornemmelse, så synes lige, at du skal have et kæmpe kram :):biggrin::biggrin:

Må vi evt. se din kjole??? ;)

0

Del dette indlæg

Så kom invitationerne også..

Tag jer ikke af farven på båndet... Jeg skal have købt nye bånd, som passer til papiret.

Øverst og nederst står vores navne og datoen, hvor vi skal giftes (min mor har den sejeste skrift, så det overlader jeg lige til hende)

Jessie

post-6020-1173636922.jpg

post-6020-1173636942.jpg

0

Del dette indlæg

post-19450-1173647428.jpg

Knus

Jannie

Hej Jannie

Men er ked at at høre, at du er i tvivl om du har købt den rigtige kjole - der må altså være en ærgelig fornemmelse, så synes lige, at du skal have et kæmpe kram :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::loveboard:

JA det må I da gerne. Har lige studeret billedet igen, og det er nok bare fordi jeg blir helt ør i knolden af alle det kjoler.

Knus

JannieD

Redigeret af JannieD
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har desværre ikke et af mig i den, da kameraet drillede så meget at de blev total sløret. Så jeg ringede til søde Heide (Ryberg) og hun sætte den fluks på en gine og tog billedet.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Så kom invitationerne også..

Tag jer ikke af farven på båndet... Jeg skal have købt nye bånd, som passer til papiret.

Øverst og nederst står vores navne og datoen, hvor vi skal giftes (min mor har den sejeste skrift, så det overlader jeg lige til hende)

Jessie

Hej Jessie

Ih, dine invitationer er rigtig fine - synes de minder ligt om mine i stilen :thumbsupsmileyanim:

Nina-pigen

0

Del dette indlæg

post-19450-1173647428.jpg

Knus

Jannie

Hej Jannie

Men er ked at at høre, at du er i tvivl om du har købt den rigtige kjole - der må altså være en ærgelig fornemmelse, så synes lige, at du skal have et kæmpe kram :loveboard::bearhug::bearhug:

JA det må I da gerne. Har lige studeret billedet igen, og det er nok bare fordi jeg blir helt ør i knolden af alle det kjoler.

Knus

JannieD

Hej Jannie

Jeg synes altså at din kjole er rigtig fin - det er jo en helt anden stil end min, men jeg kan rigtig godt li' de 2 bånd, som er øverst og nederst på det øverste stykke - det giver en fin effekt og så der det ud som om, at der er masser af pynt på overstykket - synes bestemt, at den er rigtig fin :thumbsupsmileyanim: Men det er svært det er med at se alle de kjoler. For mit vedkommende har jeg ikke været decideret i tvivl om min kjole, men jeg synes alligevel, at jeg kan forelske mig i mange forskellige kjoler også kjole som er meget forskellige fra min egen. Den største kamel jeg har skullet sluge var, at jeg var sikker på, at jeg skulle giftes i en Linea Raffaelli kjole, men de klædte mig overhovedet ikke, da jeg prøvede dem - forsvanddt fuldstændig fordi jeg ikke er så høj. Så der tænker jeg stadig - bare det var mig, når jeg ser en af hendes kjoler :cheerleader3:

Knus fra Nina-pigen

0

Del dette indlæg

Tak for de fine ord. Ja det er en helt anden stil. Og når jeg sidder og kigger på den er jeg da heller ikke i tvivl, det var ihvertfald den der passede mig perfekt. ¨Båndet forneden og blonden foroven skal pilles af og båndet er ikke brunt, det er lyset der gør det.

Er der ikke andre af jer der vil vise jeres kjoler???

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer