MamaTux

David & Gitte 14.07.07

704 indlæg i dette emne

Må jeg allerførst spørge om hvad der står på de samlede 6 siders invitation?? de er hamrende flotte og vildt romantiske på en fed og utrditionel måde... æææælsker jeres bordkort og kuverter... der er tydeligvis styr på sagerne... hvor er I gode!

Må jeg komplimenterer endnu en gang!!!

Mange smil fra Mette

Hej Mette,

Mange tak for roserne :balloons: Faktisk er det jo ikke mig der har været styrmand Anker på hele det invitations-cirkus - det er jo manden der lige vidste hvad han havde lyst til :thumbsupsmileyanim: (At det så tog en mindre krig at lave - nå ja :shooter: )

Det er helt vildt så meget der er styr på - og alligevel så lidt. Og dog ... jeg har sgu fået skrevet talen til ham næsten færdigt. UH!

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HURRA!!!!!! Vi har fået styr på de der billede-ting man jo ska' ha'. Og endda liiige den fotograf jeg gerne ville have.

Min chefs kæreste er nemlig fotograf - og jeg elsker hendes billeder. (Man kan se en fiiin smagsprøve på hendes hjemmeside).

Hun følger os simpelthen rundt hele dagen på vores togt og tager snapshots. :thumbsupsmileyanim::balloons::shooter:

Jeg er helt høj lige nu :pokey:

- Gitte

Redigeret af MamaTux
0

Del dette indlæg

Hvor er det bare de sejeste invitationer jeg nogensinde har set :thumbsupsmileyanim:

Tog det ikke lang tid at lave???

Jeg bliver ved med at lave vores om, synes de ligesom er flade, eller ikke har nogen dybde, og stakkels Søren får grå hår i hovedet :shooter:

:balloons:

0

Del dette indlæg

Jo det har taget en del tid at lave, men vi har afsat et par aftener til det og produceret invitationer på samlebånd :balloons:

Det værste var helt klart at der alligevel skulle laves en del selvom de er forholdvis simple. Især med at skære papir til. Også derfor vi har droppet kirkeprogrammet - hvis vi skulle have det, ville vi have det i samme stil. Og jeg NÆGTER at folder 150 af de der omslag!! Så - det bliver kun menukortet der bliver lavet :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men jeg tror manden og jeg tog en stor beslutning om den famøse bryllupskage igår. Vi er SUPER forelskede i de pingviner Kreative Kager havde med på messen i Falkonér Centeret men vi vil ikke bruge så mange penge på en kage. (Jaja nærrige er vi også :balloons: ).

Så efter at have læst den tråd Louise (tror jeg det var?) lavede om at lave kagen selv - ja så er det sgu det vi gør!

Kagestativ kan fås for 300,- hos KageKompagniet i en størrelse der vist passer til lagkage bunde (som er det vi mest er til). Og så bliver fyldet et lag med chokoladecreme, et lag med hindbærcreme og et lag med mocca creme. Og så overtrukket med marcipan som jeg skal have hittet ud af hvordan man indfarver.

Der er INGEN af os der har prøvet det før, så vi skal lige have fundet et par anledninger til at lave en masse kager! (Mon ikke der er et par bridezillaer herinde fra der kunne have lyst til en prøvesmagning :thumbsupsmileyanim: ) og så må vi se hvordan det bliver. Jeg vil i hvert fald være endnu mere stolt af en kage jeg selv har været med til at lave end en jeg får det dårligt af at tænke på prisen på.

Så - er der nogen derude med gode kage-råd så kast dem endelig i denne retning :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Hejsa Gitte,

Flotte invitationer du har fået lavet, og ser ud til at være nogen lækker sko du har fået købt!

Indfarvning af marcipan, jeg plejer blot at købe noget frugtfarve i den ønskede farve. Et par dråbe og ælte ælte, er nemmere at tilføre et par enkelte dråber af gangen synes jeg.

Så det er nemt nok :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det, lyder til det bliver en super lækker kage i skal lave.

Knuz Micha

0

Del dette indlæg

Nå men jeg tror manden og jeg tog en stor beslutning om den famøse bryllupskage igår. Vi er SUPER forelskede i de pingviner Kreative Kager havde med på messen i Falkonér Centeret men vi vil ikke bruge så mange penge på en kage. (Jaja nærrige er vi også :( ).

Så efter at have læst den tråd Louise (tror jeg det var?) lavede om at lave kagen selv - ja så er det sgu det vi gør!

Kagestativ kan fås for 300,- hos KageKompagniet i en størrelse der vist passer til lagkage bunde (som er det vi mest er til). Og så bliver fyldet et lag med chokoladecreme, et lag med hindbærcreme og et lag med mocca creme. Og så overtrukket med marcipan som jeg skal have hittet ud af hvordan man indfarver.

Der er INGEN af os der har prøvet det før, så vi skal lige have fundet et par anledninger til at lave en masse kager! (Mon ikke der er et par bridezillaer herinde fra der kunne have lyst til en prøvesmagning :loveboard: ) og så må vi se hvordan det bliver. Jeg vil i hvert fald være endnu mere stolt af en kage jeg selv har været med til at lave end en jeg får det dårligt af at tænke på prisen på.

Så - er der nogen derude med gode kage-råd så kast dem endelig i denne retning :biggrin:

- Gitte

Hej Gitte

:heart: for jeres beslutning. Det kan man da kalde gå på mod. Jeg har ike selv så meget erfaring med marcipan,- andet end det som Micha nævner.... Men mon ikke at der gemmer sig nogen Bridezilla derude aom har helt tjek på det -HAHA-

Tak for din besked

-HAHA- Silotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også snakket med en der har prøvet det med indfarvning af marcipan før og synes nu ikke længere der virker vildt kaotisk :biggrin:

Jeg vil tro der er smagning omkring april - med mindre der kommer en ledig weekend i marts. Så smider jeg da lige manden ud af hytten og så må vi lave bridezilla-smage-kage-dag :heart: (Kunne godt være han blev lidt trist over ikke at måtte smage kagen).

Nu er invitationerne sendt ud og det ser ud til at lakseglet på konvolutten faktisk holder til pest dks håndtering af breve - vildt! :loveboard:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Nå nu faldt jeg jo lige over halskæder på Ebay med lidt hjælp fra Lisette - og hold da op hvor er der mange!

Nå men jeg har jo købt et diadem med røde sten i så halskæder må godt være lidt derhen ad.

Denneher er jeg helt vild med men ved ikke om den bliver for voldsom:

post-24869-1172531552.jpg

Og så fandt jeg også dette smukke sæt med halskæde og øreringe:

post-24869-1172531561.jpg

post-24869-1172531569.jpg

Nå må se om jeg overhovedet vinder nogle af auktionerne :loveboard:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:loveboard::heart::biggrin:

Wauw hvor ser det godt ud det hele - der er da total styr på tingene hjemme hos jer.

Og hatten af for jeres invitationer :(

Ang. valg af smykker synes jeg at kæde nr. 1 er meget voldsom. Den er flot, men voldsom -HAHA- Derimod synes jeg, at nr. 2 er rigtig fin og enkel og ville passe godt med dit diadem, hvis du beslutter dig for skal have det på!

Hilsen Solsikken -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt vild med det først smykke, men tror måske det er lidt voldsomt, men hol op det er flot, kan du ikke bare købe det sådan bare for at have det :thumbsupsmileyanim:

Men nr. 2 passer bedst til diademet, og de er så søde de halskæder, det er ellers sådan nogle jeg altid er gået langt udenom, men de er bare så smukke når de kommer på, fandt jeg ud af da jeg endelig fik et på :thumbsupsmileyanim:

Tasken er bare for sej, har også set den i hvid, men der bliver den ligesom for meget, i den røde, er det bare genial :balloons:

0

Del dette indlæg

Jeg er helt vild med det først smykke, men tror måske det er lidt voldsomt, men hol op det er flot, kan du ikke bare købe det sådan bare for at have det :balloons:

Men nr. 2 passer bedst til diademet, og de er så søde de halskæder, det er ellers sådan nogle jeg altid er gået langt udenom, men de er bare så smukke når de kommer på, fandt jeg ud af da jeg endelig fik et på :bearhug:

Tasken er bare for sej, har også set den i hvid, men der bliver den ligesom for meget, i den røde, er det bare genial :td:

Hehehehe Gitte jeg er jo NETOP "kommet til" at købe den første halskæde. Ikke at den var særlig dyr - 0.89£. Men så kom der lige forsendelse på - 24£!!! :biggrin: Nå hva faen - nu matcher mastercard'et i hvert fald resten af det røde :td:

Tasken er også i hus - det eneste der mangler er smykkesættet (altså nr 2) men jeg håber at det bliver mit!!! :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Så fik vi skruet bordplanen helt sammen og placeret navnene så det ser nogenlunde fornuftigt ud :thumbsupsmileyanim:

post-24869-1172713774.jpg

Jeg tror det blir godt. Til menukortet vender vi lige planen en kvart omgang og skriver lidt om folk. Har overvejet at finde et billede af alle folk, men det tror jeg simpelthen ikke vi har - ville ellers ha' været cool!

Nå men så skete der egentlig også lidt på lejlighedsfronten. Vi bor i en nybygget andelsbolig som er opført i 3 etaper. Derfor er der lavet 3 andelsforeninger og det er noget rod nu hvor alle er flyttet ind (og vi jo deler fællesarealer og sådan noget). Så imorgen er der generalforsamling og her skal der stemmes om at lægge foreningerne sammen. Som en lille bonus er byggeriet blevet vurderet af en valuar og hvis foreningerne bliver lagt sammen, bliver valuar-vurderingen lagt til grund for den ny værdifastsættelse af vores lejlighed. Nuvel da det er et nyt byggeri regnede vi egentlig ikke med den store stigning men der tog vi vist fejl. Ser ud som om vores lejlighed stiger med omkring 300-400.000!!!!! :thumbsupsmileyanim::balloons::bearhug:

Det er lidt vildt - det er jo gratis penge? Nå men lige nu er alle mine bekymringer om at betale for brylluppet forsvundet. Jeg har sågar overvejet at hoppe på pingvinkagen alligevel (damn man bliver en frygtelig bridezilla af at få penge mellem fingrene).

Nå jeg satser på folk makker ret imorgen - elles truer jeg med at pudse BK tøserne på dem :bask: :super::biggrin::td:

:td:(y):)

Og nu vil jeg vandre i seng og pleje min influenza

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lækkert, det kan man bare ikke få nok af, penge altså ;)

Vi bor også i andelsbolig på hovedgaden, men skal jo flytte om en måned, så vi når ikke at få de nye stigninger med, så vi er i gang med at overveje om lejligheden der står tom i 6 måneder, kan opveje en evt, stigning i andelskronen, jeg har haft eljligheden i 5 år, og vil gerne lige have de sidste penge med :thumbsupsmileyanim:

Der er det altså lidt irriterende med andel, den bliver jo valueret hvert 1,5 år :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nå diademet er vel ankommet. Nu venter jeg bare på begge halskæder og tasken. Når det hele er vel ankommet, skal jeg nok lige smække nogle snapshots ind af det så I lige kan komme med jeres meninger om det på mig :)

GRAH og så har jeg i mit smertehelvede fuldstændig glemt Davids fødselsdag! ARG!!!!!! :bask: til mig! Hvordan kan man det? Han har fødselsdag på lørdag og vi holder ikke noget der, da vi skal til en af vores venners 40 års fødselsdag (og David bliver ikke rundt så vi holder det senere).

Men derfor skal han jo stadig have en gave - jeg er bare spejlblank på hvad jeg skal købe. Han mangler ikke noget og ønsker sig ikke noget (andet end at jeg ikke har ondt mere og det er jo lidt svært at give ham).

Så har I ikke nogle fantastiske idéer til manden der har ALT?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Han mangler ikke noget og ønsker sig ikke noget (andet end at jeg ikke har ondt mere og det er jo lidt svært at give ham).

- Gitte

Det lyder som min onkel... Har har alt, og når nogen finder på noget nyt når han at købe det inden han skal have en gave næste gang... :)

Hvad med klassiske "mandegaver"? En lommelærke, manchetknapper, slipsenål, noget mandenoget vi alligevel ikke forstår som et dartspil, en lille kontor-golfsæt eller en smart designer-mobiltelefonholder?

Eller en samling lækre special-øl (gerne fra et mikro-bryggeri - så bliver det lidt mere eksklusivt), noget god whiskey eller andet i den genre?

...ikke verdens fedeste eller mest originale idéer, men det er lige hvad kreativiteten rækker til.

0

Del dette indlæg

Nå diademet er vel ankommet. Nu venter jeg bare på begge halskæder og tasken. Når det hele er vel ankommet, skal jeg nok lige smække nogle snapshots ind af det så I lige kan komme med jeres meninger om det på mig :bunny_4:

GRAH og så har jeg i mit smertehelvede fuldstændig glemt Davids fødselsdag! ARG!!!!!! :bask: til mig! Hvordan kan man det? Han har fødselsdag på lørdag og vi holder ikke noget der, da vi skal til en af vores venners 40 års fødselsdag (og David bliver ikke rundt så vi holder det senere).

Men derfor skal han jo stadig have en gave - jeg er bare spejlblank på hvad jeg skal købe. Han mangler ikke noget og ønsker sig ikke noget (andet end at jeg ikke har ondt mere og det er jo lidt svært at give ham).

- Gitte

Hej Gitte

Til manden som har alt,- kender problemet :denmarkflag: Prøver lige at hjælpe lidt....

- Biletter til en teateraften

- Cd,- hvis han er glad for musik

- Spændende rødvin/øl

- Elektrisk værktøj,- mænd æææææææælsker ofte sådan noget med lyd

- DVD film m. favorit genre eller person

Sidst år lavede jeg en lille ekstra gave til Viggo. En personlig/sjov gave som jeg selv havde siddet og klippet klistret :) Kortet kunne han bruge 5 gang til en personlig dybde massage af mig. :cheerleader3: Det vagte begejstring :denmarkflag: og en sød og sjov gave...

:denmarkflag: Silotte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer