MamaTux

David & Gitte 14.07.07

704 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hejsa Gitte! :thumbsupsmileyanim:

Ville lige snuse lidt til din tråd, og hvad finder jeg????? Sikken en kreativ og køn pige! :loveflag: Hvor er din kjole FANTATISK til dig! -du har jo den perfekte krop. Man kan ikke se, at du har født to børn! :griner:- ;) -og de lysestager og invitationer!!!!! Altså!

:thumbsupsmileyanim: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Gitte! :thumbsupsmileyanim:

Ville lige snuse lidt til din tråd, og hvad finder jeg????? Sikken en kreativ og køn pige! :biggrin: Hvor er din kjole FANTATISK til dig! -du har jo den perfekte krop. Man kan ikke se, at du har født to børn! :biggrin: ;) -og de lysestager og invitationer!!!!! Altså!

:loveflag: , AnnaBritta

Ih nu blir jeg jo helt :griner:-

Nå men er jo kommet "vildt langt" med de der bordkort - har nu klaret "Gommen" og "Bruden".

Og har nu officielt droppet både fornavn og efternavn på de stager. Dels fylder det for meget og dels ender jeg med at hade dem efter stage nr 10 (og så er der altså langt til 51 stager).

Nå men hvis jeg bare lavet en om dagen er jeg jo hurtigt færdig :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Nå men man må vel hellere dele lidt ud af den bagage der gør at man er "berettiget" til at have sådan en planlægningstråd ;)

David og jeg har været kærester siden 30. maj 2005. Vi mødte hinanden et par dage før til midnatspremieren på Star Wars. Og efter han havde siddet og kastet et halvt kilo skolekridt i nakken på mig under filmen synes jeg jo han var liiidt sød. Og da vores respektive bedsteven tilfældigvis var hinandens bedste ven (æh det gir ikke mening men vi delte bedsteven - en gæv gut der hed Simon) var det jo oplagt lige at lave nogle video-aftener og se hinanden lidt an. (Hvordan vi har undgået at møde hinanden før, er en gåde for hele vores omgangskreds eftersom vi havde mere end en fælles ven før).

Nå men video-aftener blev til kys. Som blev til en middagsinvitation. Og inden vi nåede dertil så havde jeg overnattet hos David og ja - så var vi bare kærester. Lykken varede hele 6 dage - indtil min bedste veninde (og kommende brudepige) ringede søndag morgen og sagde at Simon var druknet. Ja, laaaaang sørgelig historie slettet, men det var sgu en barsk tid hvor nat blev dag og dag blev nat og ingenting rigtigt fungerede. Men NØJ hvor vi lærte hinanden at kende. Så David boede vel hos mig og Alexander fra deraf omkring ca - og da vi havde været kærester i et halvt års tid blev vi enige om at Alexander skulle være storebror :cheerleader3:

Han har så en produktionsdato der hedder nytårsnat 2005/2006 :hug:

På vores 1 års dag havde David arrangeret overraskelser. Men da Alexander var hos os (og ikke hos sin far) havde jeg jo bare forventet lidt familiehygge ude i det blå. Det blev til picnic på Eremitage sletten og da regnskyer nærmede sig i horisonten, pakkede vi sammen og drog mod City. Alexander "fik lov at vælge" at vi skulle i Tivoli (ja man tror vel ikke en 3 årig kan være med i en konspiration men det kan de!!!!) og så tog vi derind. Jeg havde jo lidt mave på så jeg var mest til kigge-på ting. Men de to drenge fik alligevel overtalt mig til en tur i Ballongyngerne (på trods af min højdeskræk) og der på toppen da gondolen holdt stille kravlede David lige så stille ned på knæ. Ehm jeg kan ikke huske hvad han sagde bare at jeg var meget mundlam og vistnok fik sagt ja - havde jo slet ikke ventet det foran min lille dreng og alt muligt!!!

Resten er jo bare - historie ;) Sebastian kom til verden 11.09.06 (ja han vile sgutte ud 23 minutter før!) og vi når desværre ikke at blive gift indenfor et år efter forlovelsen. Men vi elsker hinanden og jeg er ret sikker på vi vil leve lykkeligt, godt og længe :hug:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Yes! Så fik vi samlet de fleste invitationer - hvilket hestearbejde! (Ja der skal 80 ud af slagsen - puuuuh).

Og jeg kender jo jer billed-hungrende quinder, så her kommer lige en stribe snapshots:

Invitationen i sit "hylster":

Postet billede

Invitationens første side:

Postet billede

Alle 6 sider:

Postet billede

Bagsiden (uh jeg ELSKER den!):

Postet billede

Invitationen er så puttet i en mørkerød konvolut der matcher farven på forsiden, adresser er skrevet med sort (og vores monogram er på) og så et guld-laksegl bagpå.

Nammenam - jeg vil gerne selv inviteres til der bryllup :cheerleader3:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Ja, jeg kunne så godt lide dine fyrfadslysestager, at jeg lige købte to stk. i røde, da jeg var i IKEA i går, og ja - de koster næsten ingenting, gav 7,75 kr pr. stk.

Men jeg skal ikke i gang med at gøre dit fantastiske kunststykke efter, puha, så langt rækker min tålmodighed nu ikke, men de passer perfekt ind i vores stue og er superhyggelige..

Og så lige ros til jeres invitationer - de er flotte!!!

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Gitte..

Ja jeg må da også lige komme med mit indput her i din tråd, holda helt ferie hvor de Indbydelser bare er flotte, gid det var mig der havde sådan en kreativ tankegang....

Og til dine fine bordkort, det er også genialt tænkt, jeg graver selv glad så ved hvad du mener med at det tager sin tid*s*, bor du i nærheden af horsens kan jeg da godt gi en hånd med :thumbsupsmileyanim: hehe

-Lena

0

Del dette indlæg

Hej Gitte..

Ja jeg må da også lige komme med mit indput her i din tråd, holda helt ferie hvor de Indbydelser bare er flotte, gid det var mig der havde sådan en kreativ tankegang....

Og til dine fine bordkort, det er også genialt tænkt, jeg graver selv glad så ved hvad du mener med at det tager sin tid*s*, bor du i nærheden af horsens kan jeg da godt gi en hånd med :thumbsupsmileyanim: hehe

-Lena

Indbydelserne er nu mest Davids værk. Han havde set noget i den stil "et eller andet sted på nettet" som det til dels lykkedes ham at finde igen. Og så måtte han jo bare gå igang med at tegne og fortælle for jeg fattede ikke hvad han snakkede om når han skulle forklare det der med at hive dem op.

Og så havde han lavet en prøve, som jeg var vild med :thumbsupsmileyanim:

Bor desværre ikke i nærheden af Horsens - må nok også hellere vente med at lave bordkort indtil folk har meldt tilbage. Kunne være godt at sidde og kæmpe med 51 bordkort som ikke skal bruges :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Wow! Tillykke med de super seje invitationer og den pæne hjemmeside! :thumbsupsmileyanim:

Må jeg spørge hvilken font du brugte for det?

Det er da lige hvad du må :thumbsupsmileyanim:

Fonten hedder Papyrus (altså den der er brugt til invitationerne) men jeg ved ikke hvor du kan finde den henne hvis du ikke har en mac. (Og har du en mac kan du også nyde den lækre font på hjemmesiden).

og TAK for de søde ord :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for det hurtige svar! Jeg er også mac-bruger... men kunne ikke lige genkende fonten. :bearhug:

Jeg er ved at lege med vores indbydelser og synes jeres er så flotte - ikke kun skriften men det hele!

Hvis du selv vil lege med invitationer og den slags kan jeg VARMT anbefale dig at købe Swift Publisher. Jeg er bestemt ingen DTP haj, men det program er bare møg nemt lige at gå til og få skruet nogle flotte ting sammen i :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Ja nu har jeg gået og samlet tanker og inspiration herinde nogle dage og selvom min brudepige/veninde synes jeg er skør fordi jeg elsker rød, er jeg alligevel kommet frem til at jeg bliver nødt til at have noget med denne farve på, på dagen :bearhug:

Så min tanke var en rød taske og et diadem med noget rød agtigt i?

Men hvor finder man lige sådan nogle ting?

Tror jeg går søge-amok på trendsales om lidt. Har kigget derinde men synes ikke jeg fandt noget ved første øjekast.

Ellers kunne det jo være nogle af mine fantastiske med-bridezillas havde nogle gode idéer :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

Redigeret af MamaTux
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortsætter lige min snakken med mig selv -HAHA-

VI ER ENDELIG BLEVET FÆRDIGE MED INVITATIONERNER!!!!! :cheerleader3::bunny_4::griner:-:super:-HAHA-

80 kuverter er blevet slikket på med min efterhånden trætte tunge og NUUUUU er de KLAR!

Der er blevet overbragt ca 10 kuverter til familien men kæresten har LIGE lavet blærerække til mig :thumbsupsmileyanim::bearhug:

Øj jeg er så glad - de skal klart sendes imorgen; snestorm eller ej!

- Gitte

post-24869-1172018516.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg tror simpelthen jeg skriver i min tråd på et mærkeligt tidspunkt af døgnet -HAHA-

Der er jo ingen der ser vores fine kreationer :super::sm:

Nå men IDAG var vi så nede på Villa Gallina og snakke mere omkring arrangementet. (Altså først trodsede David lige vind og vejr og fik kastet vinterdæk på bilen - bedre sent end aldrig :thumbsupsmileyanim: ). Vi har nu styr på menuen (sårn i overordnede træk), bordopstilling, vin, øl, vand, sprut ... ja det hele synes jeg :huh:

Menuen bliver:

Forret: Serano-skinke, Corado-ost, melon og noget tapanade anrettet som tapas. Hertil en Fleurie vin (noget kold rødvin).

Hovedret: Kronvildt med tranebærsauce, noget rodfrugsgarniture og kartofler. Hertil en chilensk peres cruz (lækker rødvin).

Dessert: Is med hindbær-cous(?)

Jeg har aldrig smagt kronvildt så vi skal lige ned og smage på sagerne inden den store sag, men folk siger det er lækkert så jeg er ret positiv indtil videre (en værre kræsenpind jeg er).

Nå - bordopstillingen bliver et E. Vi havde oprindeligt snakket om runde borde, men jeg er ikke helt vild med dette når det kommer til stykket, så nu bliver det et E.

Bordplan følger vel på et tidspunkt :cheerleader3:

Og så er der øl, vand og spriiit ad libitum for den nette sum af 200,- per næse. Vin køber vi per flaske.

Vores kuvertpris ligger nu på omkring de 700,- per næsetip. Det synes jeg sgu er iorden :kiss:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Nu fik jeg så også lige skruet en bordplan sammen:

post-24869-1172181260.jpg

Idéen er at vi sætter bordplanen frem til folk og så ved siden af denne fine tegning laver vi en liste med folks fulde navn (vi har en hel del navne-sammenfald og jeg synes det f.eks. vil være synd at der ved min mor skal stå "Anne J" fordi der kommer 2 der hedder Anne).

MMMMmmmmmm jeg ELSKER min Mac!

- Gitte

0

Del dette indlæg

Yes! Så fik vi samlet de fleste invitationer - hvilket hestearbejde! (Ja der skal 80 ud af slagsen - puuuuh).

Og jeg kender jo jer billed-hungrende quinder, så her kommer lige en stribe snapshots:

Invitationen i sit "hylster":

Postet billede

Invitationens første side:

Postet billede

Alle 6 sider:

Postet billede

Bagsiden (uh jeg ELSKER den!):

Postet billede

Invitationen er så puttet i en mørkerød konvolut der matcher farven på forsiden, adresser er skrevet med sort (og vores monogram er på) og så et guld-laksegl bagpå.

Nammenam - jeg vil gerne selv inviteres til der bryllup :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

Må jeg allerførst spørge om hvad der står på de samlede 6 siders invitation?? de er hamrende flotte og vildt romantiske på en fed og utrditionel måde... æææælsker jeres bordkort og kuverter... der er tydeligvis styr på sagerne... hvor er I gode!

Må jeg komplimenterer endnu en gang!!!

Mange smil fra Mette

0

Del dette indlæg

Arh - ja det ville da nok være meget sejt lige at vide hvad der står på de enkelte sider :thumbsupsmileyanim:

Side 1:

Invitation

Det skete i de dage,

at vi fandt vores mage.

Derfor inviterer vi

<navn> & <navn>

til bryllup d. 14/7-07

Vielsen vil finde sted i

Rødovre Kirke kl 11.03

med efterfølgende reception

på Walde's Jægerhytte

og middag på Villa Gallina

Vi glæder os til at dele

dagen med jer

David & Gitte

Side 2:

Program

11.03 Vielse i Rødovre Kirke

12.42 Reception

16.12 Afgang Villa Gallina

17.12 Velkomst Villa Gallina

17.42 Middagen serveres

00.00 Brudevals

00.42 Natmaden serveres

01.42 Hjemtransport

for busgæster

Ovenstående tidspunkter er kun vejledende.

Side 3:

Transport

For dem af vores gæster der ikke lyster at tage turen i eget køretøj, har vi arrangeret transport i bus.

Vores gæster vil blive samlet op kl. 15.42 ved Walde's Jægerhytte efter receptionen.

Det vil ligeledes være muligt at blive transporteret tilbage til København med selvsamme bus fra Villa Gallina. Endestationen vil være Københavns Hovedbanegård.

Side 4:

Praktiske oplysninger

Svar udbedes senest 14/5-2007

I kan svare enten per telefon (<nr> / <nr> eller via email <email>

- Her bedes I ligeledes meddele om I ønsker at benytte tilbuddet om transport med bus eller I hellere vil køre selv.

Børn er velkomne til vielsen og receptionen - meddel os venligst hvis I tager børn med.

Påklædning: Ja tak - og gerne festlig

Opdateret udgave af ønsker, program, kørselsvejledninger og anden relevant information kan findes på websiden bryllup.olrik.dk

Side 5:

Praktiske oplysninger

Har I behov for at snakke med vores gave-koordinator (Anja) kan hun kontaktes på telefon <nr> eller email <email>

Ønsker I at medbringe tale eller sang, bedes dette koordineres med vores toastmasters (Anja og Jacob) De kontaktes via telefon <nr> eller via email <email>

Side 6:

Ønskeliste

Havebord

Plakater (Dáli) i sorte rammer

Vipp 13 (4 liter) spand, creme

Vipp 11 (toiletbørste), creme

Vipp 9 (sæbedispenser), creme

Trip Trap huggeblok rund

Eva Solo Tebrygger, chili (rød)

Romba Støvsuger (ny model)

Blender (KitchenAid), creme

Espressomaskine (Kitchen Aid), creme

Brødrister (Kitchen Aid), creme

Kasserolle: Eva trio duraline 1.8 l

Gryde: Eva trio dura line 4.8 liter

Höganäs keramik (hvid / kakao)

Ønskesedlen bliver løbende opdateret på hjemmesiden

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer