maddy83

Jesper og Maiken, 18/8 07

952 posts in this topic

Hej derude!

Nu har jeg luret herinde i et par måneder nu - for satan (undskyld sproget) jeg er blevet afhængig. Skal lige smugkigge hver evig eneste dag. Dahm det er tidsrøver. Min forlovede siger jeg har aldrig har været så hooked af nettet som jeg er nu. Hm ;)

Lige som jer, vil jeg også fortælle lidt om os - og ikke mindst vise min kjole og alt andet tilhørende!

Lige lidt om os - til sommer har vi været sammen 5 år. Vi mødte hinanden på min efterskole, hvor jeg var elev og han var pædagog for en special elev. Idag er han smed - (hans korte tid som pædagog var bare lige for at prøve noget andet). Jeg er socialrådgiverstuderende i Århus. Sammen har vi en dejlig energibombe. Her er depost-24287-1171726007.jpg.

Jesper friede til mig i sommers på Lanzarote da vi var på ferie dernede sammen med nogle venner. Jeg var rigtig rigtig overrasket. Han havde ring og en dejlig tale som jeg bare ikke kan huske. Jeg gik fuldstændig i baglås! Også var det på en strand :thumbsupsmileyanim: jeg har altid sagt hvis jeg nogensinde skulle giftes, skulle det være på en strand eller i en have. At frieriet så freogik på en strand, det var simpelthen bare så åhhhhhhh!

Jeg har været en af dem, der har sagt at jeg aldrig skulle giftes. primært fordi jeg er skilsmisse barn - men da jeg så mødte ham her, skiftede jeg mening, men det skulle ikke være før jeg blev 35. Men nu er jeg blevet total bridezilla! udover alt forventning.

Kunne ikke drømme om et bedre frieri - og det er blevet foreviget for jesper havde allieret sig med en af hans gode venner.post-24287-1171726271.jpg

Den store dag kommer til at foregå hjemme i vores have, den 18/8 2007. Her skal vielsen foregå, med efterfølgende reception.

Efter en 3 timers skal vi ud på Oasen, hvor festen bliver holdt!

Edited by maddy83
0

Annonce ♥

Tak :thumbsupsmileyanim:!!

Glemte lige at fortælle hvor gamle vi er, selvom alderen nok ikke er det vigtigste...

Jesper bliver 29 her den 1 marts - og jeg er 24 når den store dag oprinder.

Jeg vil lige inden jeg slukker computeren her for i aften fortælle om frieriet

Jesper snakkede med sin ven, Karsten aftenen før, for han havde brug for en stod som bag ham så han kunne få det han ville, gennemført. At fri. Sammen gik de rundt og ledte efter de rigtige sted, og fandt så ud af at stranden lukker kl. 19, (hotellet vi var på, ejede stranden )så det skulle være før det tidspunkt.

Selve tidspunktet er lidt sløret for mig, for jeg gik fuldstændig i stå, men jeg prøver at fortælle så godt, jeg kan.

Jesper windsurfede om eftermiddagen, mens jeg lå sammen med vores venner ved poolen. Han kom til at beskadige sejlet, da han faldt i vandet. Den skulle han betale 20 euro for. Han gik op, gik i bad og tog tøj på igen, hvilket jeg fandt lidt mærkværdigt for, var han da færdig med at være i poolen? Jeg kom ud fra toilettet da jeg så Jesper kom gående ned fra en trappe. Han siger, jeg aede ham på røven, (ja man rører da hinanden når man går forbi, ik? ;) ). Han blev nervøs for, at jeg ville finde ringen i hans baglomme. Han vendte sig forsigtigt om.

Jeg bemærkede ingenting, og gik hen til Poolen. Jeg var lige ved at hoppe i, men gjorde det ikke. Heldigt, for Jesper kom hen og spurgte om jeg ikke ville med ned og se sejlet. Jojo det ville jeg da godt, sagde jeg. Han tog min hånd og vi gik ned på stranden. Vi kunne ikke finde sejlet, så hantog han min hånd igen og førte mig længere op ad stranden.

Han vendte sig, så han stod og kiggede mig ind i øjnene ”Det her mener jeg alvorligt”. Jeg blev så forskrækket og svarede ham ”hvad snakker du om”. Han begyndte at fortælle lidt om sine følelser – og pludselig ser jeg noget til højre. Vennerne kom gående, og Karsten stod klar med et kamera.

I det øjeblik begyndte jeg at forstå hvad han ville, men jeg gik fuldstændig i stå. Jeg blev så nervøs, og på 1/10 sekund fik jeg hundredevis af sommerfugle i maven. Jesper fortalte videre og instinktivt gik jeg bagud, væk fra Jesper. ”Er du tosset”, spurgte jeg.

Ja, det sagde jeg til ham.

For at beskrive følelsen, kan jeg sige at det var ligesom om jeg ikke var der. Jeg fattede ikke hvad Jesper sagde til mig.

Han bad mig kigge til venstre i sandet. Han havde skrevet ”Vil du giftes med mig” med et efterfølgende hjerte. Jeg måtte læse det 3 gange, før jeg forstod hvad der stod. Jeg vendte mig om for at kigge på Jesper, og han var nede på knæ. ”Jeg vil gerne dele livet med dig. Vil du giftes med mig?”. Han havde en lille sort æske med en ring i. Æsken havde han åbnet. Jeg holdte mig for munden, og nikkede blot. Jeg tog hænderne ned og sagde ja. Han rejste sig op, og vi tog om hinanden, kyssede hinanden. Vi havde begge to våde øjne. ”Du er tosset, mener du det virkeligt”. Det var så romantisk – det kunne han ikke have gjort bedre. Lige som jeg havde drømt om. (vil dog ønske jeg havde tøj på, så jeg ikke bare stod i bikini, men det er jo hvad man har på når man er på ferie).

Ja, det var vist nok for nu.... håber ikke det var for lang en snøre :thumbsupsmileyanim: forsat god aften bridezillas

post-24287-1171729337.jpg

0

Annonce ♥

Kjolen er købt!

Og venter bare på at blive taget i brug - jeg glæder mig så meget til at få den på!

Det var ellers meningen at min mor skulle sy den.... men da vi så skulle til Lillys lagersalg sidste Oktober, så var den der bare. Umiddelbart da jeg så den, tænkte jeg ikke videre over det skulle være den, men da jeg fik den på!! havde bare lyst til at rende rundt og hoppe og ja I kender det nok...... Vi havde øjenkontakt, min mor og jeg - hvis du ikke køber vil vi lægge søvnløs indtil brylluppet! Så blev det den!

Jeg havde aldrig troet jeg skulle finde en Lilly - jeg er ikke til det der store skud (selvom jeg nu efterhånden jeg ser alle jeres fine kjoler godt kan tænke "skulle jeg have prøvet flere")- vil gerne have med farver - (har før sagt jeg skulle giftes i en rød kjole, men tror nu Jesper bliver aller gladest glad for den jeg har valgt. Han er lidt traditionel)

Men han kender mig, han ved jeg ikke møder op med slæb og slør osv. Det er ikke mig. Nej, det store hurlemhej er ikke mig. Jesper vil gerne have en stor fest, og jeg ville oprindeligt gerne have det lille og imtimt, så vi er gået på kompromis. Han får festen og jeg får vielsen i haven!

Og nu glæder vi os bare til det hele - for det er den perfekte kobling!

Vil I se et billede... Ja det tror jeg nok I vil. Tag jer ikke af ansigtudtrykket

post-24287-1171795755.jpg

0

Tusind tak :thumbsupsmileyanim: altid dejligt med komplimenter, og at den ligner mig, YES, så er jeg ikke gået helt galt ;)

Tror I ikke det vil blive flottest hvis jeg bare hvide blomster i håret, frem for slør??

Vil gerne have det delvis opsat og delvis hængende. Mit hår er ca. 15 cm længere nu end på billedet.

0

Annonce ♥

Hej :thumbsupsmileyanim:

Og velkommen til. Glæder mig til at følge med.

Flot kjole du har købt, men om det skal være med eller uden slør er svært. Det er nok med at mærke efter hvad du mest selv er til :thumbsupsmileyanim:

Jeg har fravalgt slør og skal have mit hår sat op nogenlunde sådan her og med roser i

post-20894-1171870389.jpg

Hilsen Solsikken :thumbsupsmileyanim:

0

Velkommen til og tillykke med kjole valget...den er rigtig sød og har et godt snit til dig, giver en god talje....og når nu du ikke er til de store kjoler, men stadig vil have kulør ...så er den kanon, den er siger jo stadig "BRUD" :thumbsupsmileyanim: selvom den ikke er 3 meter lang :cheerleader3:

Tror dog at et slør ville være flot til...sådan et creme farvet et....

:thumbsupsmileyanim:

Knus herfra, Nanna :thumbsupsmileyanim:

0

Tillykke med frieriet... og velkommen til BK...

Sikken en fin kjole du har købt.. jeg kan personligt godt lide at tingene skiller sig lidt ud fra hinanden og din kjole gør p.g.a corsagen med de fine blomster, det tror jeg ikke der er mange der skal have...! Men godt køb!!

Glæder mig til følge dig lidt på vej! - og hele vejen til alteret!

Mange hilsner fra Mette

0

Annonce ♥

Jeg tror nu jeg holder mig til min første tanke .... at jeg bare skal have blomster i. Lidt aller det billede du, solsikken, har sat i!

De er så flot!! Jeg er også helt vild med disse frisure, det må gerne være lidt utraditionelt

post-24287-1171896017.jpgpost-24287-1171896054.jpg

Men man kan jo nå at skifte mening mange gange endnu...... :thumbsupsmileyanim:

Godt jeg har bestilt en prøveopsætning, så kan det hjælpe mig lidt på vej!

0

Jeg vil lige ÆRGE mig lidt herinde...

Vi havde ellers feststedet på plads (det har vi stadig, meeenn) men vi har åbenbart ikke fået alle oplystninger dengang vi reservede stedet. Havde ellers spurgt om priser. Vi fik med posten det nye katalog over 'feststeder' her i Horsens, også viser det sig at de skal have 1000 kr for hver ½ time efter 7 timer! EJJJ det havde vi altså ikke regnet med i budgettet.

Vi har ringet - og det er altså ikke noget de kan lave om, og sådan har det også altid været. Nå men det var vi altså ikke informeret om.

Vi regner med at komme allerede kl 17, også er vi færdige kl midnat, medmindre vi selvfølgelig betaler, og det gør vi da - for der sgu da ingen fester der stopper der!!

Vi vil gerne være der - måske jeg skulle kigge lidt andre steder, men det skal da et mirakel til når der kun er 6 mrd til.

post-24287-1171896907.jpg

skal i også betale for ekstra timer?

Vi havde hele tiden forestillet os at festen natten lang - så hvis vi nu tænker kl 03 (selvom det ikke er natten lang), så er det 6000 kr.

Hvad ville I??

Edited by maddy83
0

Jeg vil lige ÆRGE mig lidt herinde...

Vi havde ellers feststedet på plads (det har vi stadig, meeenn) men vi har åbenbart ikke fået alle oplystninger dengang vi reservede stedet. Havde ellers spurgt om priser. Vi fik med posten det nye katalog over 'feststeder' her i Horsens, også viser det sig at de skal have 1000 kr for hver ½ time efter 7 timer! EJJJ det havde vi altså ikke regnet med i budgettet.

Vi har ringet - og det er altså ikke noget de kan lave om, og sådan har det også altid været. Nå men det var vi altså ikke informeret om.

Vi regner med at komme allerede kl 17, også er vi færdige kl midnat, medmindre vi selvfølgelig betaler, og det gør vi da - for der sgu da ingen fester der stopper der!!

Vi vil gerne være der - måske jeg skulle kigge lidt andre steder, men det skal da et mirakel til når der kun er 6 mrd til.

post-24287-1171896907.jpg

skal i også betale for ekstra timer?

Vi havde hele tiden forestillet os at festen natten lang - så hvis vi nu tænker kl 03 (selvom det ikke er natten lang), så er det 6000 kr.

Hvad ville I??

Allerførst velkommen til og tillykke med din egen tråd :bearhug: Og sikke en dejligt historie omk. jeres frieri :cheerleader3: Og kjolen,- den er bare så fin :thumbsupsmileyanim:

Kan godt forstå din frustration med hensyn til jeres feststed... :griner:- Det er utrolig dårligt fra deres side at de ikke har gjort jer opmærksomt på det fra starten a,- men deres politik med begrænset varighed og leje i tilfælde af forlængelse er desværre ikke unormalt.

Vi skal holde vores fest på en kro og har købt en "pakke" (se min tråd) på 9 timer,- hvis vi ønsker at forlænge festen koster det 60 kr pr person pr time.

Hvoedan i skal forholde jer,- er svært at råde. Som du selv skriver, bliver det nok svært når der kun er 6 mrd til...

:bunny_4: Silotte

0

Uha det må jeg da hellere lige dobbelt-tjekke når vi skal ned på restauranten på onsdag.

Men umiddelbart husker jeg det som om damen sagde at festen bare sluttede når vi ville - altså ikke noget der skulle betales ekstra for. (Nu kommer der også en bus og henter os, så regner ikke med det bliver et problem).

Vildt at de ikke har oplyst jer om det! Og en rimelig sindsyg pris for ekstratimer.

- Gitte

0

Annonce ♥

Det er meget almindeligt at mange feststeder kører med det princip. Dvs. at de kører 7 timers eller 9 timers arrangementer. Det der kan undre mig er at man fra et feststeds side kan kalkulere med en enhedspris hvor en bryllupsfest slutter kl. 24. Det vil i mange tilfælde sige at festen skal slutte lige efter brudevalsen.

Men dette er en faktor som man skal undersøge allerede inden man indgår aftale med feststedet. Jeg har været ude for selskaber hvor dette - ekstrabetalingen - er kommet bag på brudeparret på selve dagen. Samtidig er det formentlig en væsentlig årsag til at mange vælger at holde deres fest i selskabslokaler eller forsamlingshuse.

0

Det ærgrer mig også at vi ikke tænkte på det noget før - men det er der ikke noget at gøre ved. Har kigget lidt andre steder, men tror nu vi holder fast i det alligevel... så må vi bare betale ekstra. Det sker vel også kun en gang!

0

Hej og velkommen til!

Vi har samme dato - og skal giftes udendørs. :bearhug:

Mit bliver faktisk på stranden - juhu...

Et meget vigtig kriterium ved vores valg af feststed var lige præcis den ubegrænsede fest. Ingen af mine gæster skal smides ud -og festen skal heller ikke stoppe, bare fordi kl er blevet xx.

Men vi fandt ud af at MANGE steder har en lukketid og at det kan koste ret dyrt hvis man vil blive længere. Heldigvis fandt vi et -som levede op til de fleste af vores ønsker.

Håber det løser sig for jer :thumbsupsmileyanim:

0

Nu kan jeg godt fortæller lidt om hvor langt vi er nået....

Vielsen:

Kort efter Jesper friede forsøgte jeg at maile rundt til forskellige præster for at høre ad om vi kunne blive viet i haven. Jeg vidste godt at præster ikke vier udenfor kirkerummet, men jeg giver mig altså ikke uden at have forsøgt. Men det kunne altså ikke lykkes, har da også skrevet til kirkeministeriet og biskoppen i Haderselv og i Århus. Men nææ nej.

Så jeg var på kommunen i sidste uge for at høre om der var en der ville vie os - har dog ikke fået svar endnu, men regner ikke med det skulle være et problem.

Fotografen

Det er næsten på plads. Det er en bekendt som er fritidsfotograf - hun har lovet at booke dagen til os indtil vi beslutter os. Men det skal være hende, men hun ville gerne have at vi skulle se alle hendes billeder først, så nu venter vi på at få en cd-rom med billeder, så vi kan få hende svaret.

Hun vil have 2300 kr -20& for bekendtskabsrabat, og der får en mappe med 7o billeder. Billeder af vielsen, alle gæster (dvs. ved receptionen) og locationsbilleder. Så det kunne ikke blive bedre.

Musik

Jeg skal have fundet noget musik vi kan spille på anlæg, når jeg kommer i ind haven. Noget skidegodt violin/klvaerspil eller lignende. Så hvis I sidder inde med noget godt, må I lige sige til.

Til festen kommer der en "suppe, steg, is" pianist (eller hvad det nu hedder) og spiller. Det var ikke lige det musik jeg ville have i første omgang, men er gået med til det fordi et band ikke kunne spille. Et af deres medlemmer er blevet indlagt på psykiatrisk afd, sååå..

Men så har vi bestilt jukebox også.

Det skal lige siges at jeg er hørehæmmet og min forlovede er døv - så selvom musikken betyder meget for mig, så bliver der nok ikke gjort så ud af det som jeg kunne have gjort. Der har været en del frustrationer med at få det jeg gerne vil have. Vores primære vennerkreds er også døve, og der kommer ca. 20 til festen...

Har forsøgt at søge råd hos familien, men min familie og svigeren er meget forskellige. Min side vil gerne det 'friske' musik fra evt. band eller jukebox, men hans er mere til orgelspil... derfor er det blevet sådan en kombination.

Tøj

min dejlige kjole er som i har set købt - jeg mangler bare alt tilbehøret.

Gemalen har bestilt noget hjem som han skal ud og prøve, men det bliver temmeligt sikkert det. Noget sandfarvet noget. Det er jo sommer ;)

Ringe

Vi har kigget på nogle ringe - mit problem er jeg er ikke særlig kræsen hvad angår ringe. Jeg har set mange flotte, Jesper er derimod noget kræsen. Men vi skal nok finde nogle - tror vi tager ud og kigger her i weekenden.

Smykker

Jeg fik i julegave den smukkeste perlekæde af Jesper, som jeg skal have på. Den er dog nok lige lidt for kort - men butikken kunne ikke bestille flere af de perler hjem (vrøvl) så nu skal jeg have afleveret kæden igen, så de kan binde en knude mellem hver perle, så skulle det gerne hjælpe lidt. Men det er sg. ærgeligt.

indbydelser/menukort/bordkort

Min mors veninde har påtaget sig den opgave; det er hendes hobby. Hendes mor døde for nyligt, så jeg vil ikke presse på - men det skal være snart de skal laves og sendes ud.

Vi skal i hvert fald snart ud og have handlet ind til det.

Gæstelisten

Det har ikke været helt let at finde ud hvem der skulle inviteres med. Antallet er vokset for hver gang vi har snakket om det. I første omgang ville jeg kun have de nærmeste med, men Jesper vil gerne have en stor fest. Så det er endt med ca. 70 til vielsen og receptionen og ca. 50 til middagen.

Bryllupsrejsen

Er bestilt og betalt for :thumbsupsmileyanim: Vi skal på Kos en uge og det bliver første gang vi skal afsted alene - så det bliver bare kanont

Edited by maddy83
0

Annonce ♥

Hej og velkommen til!

Vi har samme dato - og skal giftes udendørs. :bearhug:

Mit bliver faktisk på stranden - juhu...

Et meget vigtig kriterium ved vores valg af feststed var lige præcis den ubegrænsede fest. Ingen af mine gæster skal smides ud -og festen skal heller ikke stoppe, bare fordi kl er blevet xx.

Men vi fandt ud af at MANGE steder har en lukketid og at det kan koste ret dyrt hvis man vil blive længere. Heldigvis fandt vi et -som levede op til de fleste af vores ønsker.

Håber det løser sig for jer :thumbsupsmileyanim:

Hej!!

Synes det er SÅ fedt med jeres valg af strand... følger også med i din tråd ;) Anderledes og peronligt, - har valgt vores have af samme grund ;)

Ja der har I været heldige, jeg må ærlig indrømme, at vi ikke havde tænkt på det med et fast lukketid, så der blev vi godt og grundigt skuffede....Jeg forventede at hvis der var noget, ville restauranten sige til - men nej.

Vi må bare betale de ekstra tusinde kroner, hvis vi ikke finder noget andet- og det tror jeg ikke vi gør.

0

Jeg fik dette smukke smykke af Jesper i julegave - han sagde jeg skulle bruge den på vores store dag!

Vi havde ellers planlagt, ja næsten planlagt, at han skulle give mig smykker i morgengave (bare på bryllupsdagen istedet for næste morgen) for han var nervøs for at halskæden ikke passer derfor fik jeg det allerede nu, hvis nu.

Vi aftalte at få nogle flere perler i, for at den kan falde lidt længere ned på halsen.

Men så siger de, de ikke kan bestille flere af de perler hjem. Alternativet er så er de kan binde små knuder mellem hver perle.

Derer ingen andre kæder der er flottere end denne i butikken - og vil så gerne beholde denne.

Så mon ikke, jeg bare skal få det gjort??

Hvad ville i?

er bange for at knuderne gør kæden mindre smuk...

Men her er vidunderet!

post-24287-1172063230.jpg

post-24287-1172063188.jpg

0

Jeg fik dette smukke smykke af Jesper i julegave - han sagde jeg skulle bruge den på vores store dag!

Vi havde ellers planlagt, ja næsten planlagt, at han skulle give mig smykker i morgengave (bare på bryllupsdagen istedet for næste morgen) for han var nervøs for at halskæden ikke passer derfor fik jeg det allerede nu, hvis nu.

Vi aftalte at få nogle flere perler i, for at den kan falde lidt længere ned på halsen.

Men så siger de, de ikke kan bestille flere af de perler hjem. Alternativet er så er de kan binde små knuder mellem hver perle.

Derer ingen andre kæder der er flottere end denne i butikken - og vil så gerne beholde denne.

Så mon ikke, jeg bare skal få det gjort??

Hvad ville i?

er bange for at knuderne gør kæden mindre smuk...

MEGET smuk kæde!!!

Jeg tror ikke det gør noget, at der bliver bundet knuder mellem perlerne. På andre kæder jeg har set, er det ikke knuderne man lægger mærke til alligevel.

Og jeg synes at den sidder lidt for tæt om halsen på dig nu - det ville være super flot hvis den kom lidt længere ned på halsen, som du selv skriver.

/Anne

Edited by Ghettognu
0

Ja det er det samme Jesper siger - han vil gerne se den lidt længere nede på halsen. I starten var jeg bare helt euforisk over at få den, så den var 'næsten' ligemeget hvordan det sad, men nu kan jeg godt se det...

så den bliver nok afleveret inden for den nærmeste fremtid :thumbsupsmileyanim:

tak piger... I er sgu dejlige herinde

Jesper har købt den i smykkeforretning som hedder Mørup... låsen er kombineret med hjertet, som kan lukkes op. Dette vedhæng kan skiftes ud med andre. Meget smart :cheerleader3:

0