Guest Hønse

Jeres mænner...

31 indlæg i dette emne

Hey piger (og mænner hvis der er nogen der kigger med)

Jeg sad og tænkte på hvor meget jeres kommende mænd egentlig deltager i planlægningen? :bearhug:

Min kæreste har givet mig fuldstændig frie tøjler og er egentlig ret ligeglad med om servietterne er grønne eller lyserøde, hvilke blomster der skal være osv.

Det eneste han vil have indflydelse på er maden og vinen :thumbsupsmileyanim:

Egentlig så kan jeg ikke helt finde ud af, hvorn jeg har det med det.... Det er jo ikke fordi han er ligeglad med brylluppet, men nok mest fordi han ikke rigtig gider bruge for meget tid på det og hellere vil tjene pengene til det, og det klager jeg selvfølgelig heller ikke over. Måske er det også bare mig der er lidt for bestemmende og så tror han ikke at jeg vil høre hans meninger....

Nu er jeg bare nysgerrig efter hvorn I andre har det med jeres mænds deltagelse i planlægningen eller mangel på samme? :balloons:

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey piger (og mænner hvis der er nogen der kigger med)

Jeg sad og tænkte på hvor meget jeres kommende mænd egentlig deltager i planlægningen? :bearhug:

Min kæreste har givet mig fuldstændig frie tøjler og er egentlig ret ligeglad med om servietterne er grønne eller lyserøde, hvilke blomster der skal være osv.

Det eneste han vil have indflydelse på er maden og vinen :thumbsupsmileyanim:

Egentlig så kan jeg ikke helt finde ud af, hvorn jeg har det med det.... Det er jo ikke fordi han er ligeglad med brylluppet, men nok mest fordi han ikke rigtig gider bruge for meget tid på det og hellere vil tjene pengene til det, og det klager jeg selvfølgelig heller ikke over. Måske er det også bare mig der er lidt for bestemmende og så tror han ikke at jeg vil høre hans meninger....

Nu er jeg bare nysgerrig efter hvorn I andre har det med jeres mænds deltagelse i planlægningen eller mangel på samme? :balloons:

:thumbsupsmileyanim:

Hehe... denne tråd kunne have været skrevet af mig selv... Rasmus påstår hårndnakket, at han er ligeså interesseret, som jeg er... Men.. Når jeg kommer med noget siger han: "mmmm" Betydende: "Det er ikke særlig interessant søde skat, men jeg ved, at du har fuld kontrol over det... Og du er god til det"

Jeg er kommet til den beslutning, at jeg "kører mig eget løb" med den her planlægning... Tager dog ikke en eneste beslutning uden ham.. Men han synes indtil videre, at alt er fint - eller også skulle han bare lige overtales lidt... :bearhug:

Men som han siger "Jeg har aldrig ønsket et stort bryllup, før jeg mødte dig... Og du har altid drømt om det, så det bedste bryllup for mig, er et, hvor du får opfyldt dine ønsker"..

Så kan man så vælge, om man synes han er et skvat... eller bare rigtigt, rigtigt skøn.. Jeg vælger det sidste ;)

Jessica

0

Del dette indlæg

Min kæreste har også overladt det meste til mig - eller rettere jeg har besluttet mig for at tage mig af det meste :thumbsupsmileyanim: Men han er meget interesseret, og vi fordeler da også forskellige opgaver imellem os. Men det er i hæj grad mig, som bevarer det kølige overblik :thumbsupsmileyanim: Sådan ken jeg også bedst lide det.

Heldigvis er vi meget enige om vores forskellige ønsker og krav. Og reelt er der jo ikke grund til at bruge s meget tid på det, som jeg gør - f.eks. her på BK - men jeg synes jo bare det er hyggeligt. Og der interesserer han sig nok lidt mere for sit fpdboldforum :balloons: Og det passer mig fint.

0

Del dette indlæg

Tjah - der må jeg nok sige at min kommende husbond deltager ligeså meget som jeg gør, så alt bliver vendt og drejet herhjemme inden beslutningen tages. Og det har jeg det rigtig godt med. Det er jo også hans bryllup ;) Og dertil skal så lige siges, at vi er meget enige om hvordan det skal være - så der opstår IKKE de store diskusioner :thumbsupsmileyanim:

Nu har det så måske også lidt at sige, at vi har holdt nyheden om vores bryllup hemmelig indtil invitationerne blev sendt ud. :bearhug: Og selv nu hvor det er offenliggjort ved gæsterne ikke særligt meget om fest, musik, mad, kjole mm. Så jeg har nydt at kunne tale med ham derhjemme omkring alle disse ting! :thumbsupsmileyanim:

Men det er jo selvfølgeligt MEGET forskelligt fra par til par.

Hilsen Solsikken :balloons:

Redigeret af Solsikken
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Min kæreste overlader også alt til mig på nær maden. Og han synes at det er spild af tid at jeg bruger så mange timer herinde hver dag :thumbsupsmileyanim: Men man skal jo hele tiden følge med i hvad i nu har fundet på...

Til tider nyder jeg at jeg bestemmer det hele, men andre gange er jeg ved at blive :angry1: når han ikke gider være med. ex hvad skal vi ønske os: fred og ro siger han bare, og så synes han at han har snakket meget bryllup :balloons:

Men hvad, jeg får det som jeg vil have det, og det betyder mere for mig end for ham hvordan borde skal se ud og blomster og kage osv. Men jeg sørger for hele tiden at komme med forslag til nogle ting jeg tror han godt kunne tænke sig, så han ikke føler det er helt fremmed på dagen :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af aura
0

Del dette indlæg

Hej..

:thumbsupsmileyanim: min kæreste er stik modsat, han vil være med til ALT, han har været med til at bestemme indbydelser, farve til duerne, servietterne osv. Der er nogle ting som jeg synes vi skal have som han synes er ligegyldigt ( f.eks. gaver til gæsterne ), men når jeg skal igang med det, ved jeg bare at han gerne vil være med. menhan er virkelig med i alle detaljer omkring brylluppet, selv bryllupskagen vil han have indflydelse på. Faktisk må jeg indrømme at jeg synes det er rart, for mig viser det at han går op i vores bryllup.

Vi er faktisk heller ikke uenig i hvordan og hvorledes da vi er meget ens, og gennem tiden har snakket om hvordan vi gerne vil have vores bryllup. :balloons:

Men det er jo en smags sag... jeg er bare glad for at Henrik er så deltagende i planlægningen.. det eneste han ikke gider, er at bruge så meget tid herinde :bearhug: men han hører da når jeg fortæller.. :thumbsupsmileyanim:

Knus Anita

0

Del dette indlæg

Jeg går på ingen måde hen over hovedet på Rasmus... Men som han siger: "Jeg aner intet om bryllupper - Jeg har aldrig været til et"

Så jeg gør det, at jeg finder en masse billeder... Af kjoler, undertøj, bordpynt, kager, figurer osv osv osv.. Så laver jeg en mappe til dem hver... Når der så er noget nyt, der skal tages stilling til, kigger vi dem igennem sammen, og så siger han for og imod... Så på den måde er han med i beslutningerne... Det er bare mig, der laver benarbejdet ;)

Jessica

0

Del dette indlæg

.. det eneste han ikke gider, er at bruge så meget tid herinde :thumbsupsmileyanim: men han hører da når jeg fortæller.. :thumbsupsmileyanim:

Knus Anita

Hehe - William har slet ikke fået lov at komme herind - han har heller ikke ytret noget ønske om det, men han ved utroligt meget om det, i andre foretager jer. For han bliver opdateret hele tiden :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går på ingen måde hen over hovedet på Rasmus... Men som han siger: "Jeg aner intet om bryllupper - Jeg har aldrig været til et"

Så jeg gør det, at jeg finder en masse billeder... Af kjoler, undertøj, bordpynt, kager, figurer osv osv osv.. Så laver jeg en mappe til dem hver... Når der så er noget nyt, der skal tages stilling til, kigger vi dem igennem sammen, og så siger han for og imod... Så på den måde er han med i beslutningerne... Det er bare mig, der laver benarbejdet ;)

Jessica

Min kæreste vil gerne være med i planlægningen, men kun de store ting og når jeg foreslår ham noget, syntes han ofte det er uoverskueligt, så ideen med billeder og mappen, er da helt genial :thumbsupsmileyanim:

Det meste er nu på plads, men jeg mangler dog lige at overtale ham til at vi også holder reception (ja, skal man endelig giftes, skal det hele jo med;-)

0

Del dette indlæg

Hej

hæ hæ. Min kæreste blander sig overhovedet heller ikke i planlægningen. Det gider han simpelthen ikke og kan slet ikke forstå at man skal bruge 8 måneder til at planlægge et bryllup.(han skulle bare vide) Min svoger, der blev gift med min søster sidste år havde sagt til ham, at han var glad for at han ikke friede før 4 måneder før for så skulle han ikke høre på det et helt år!!!!!

Jeg synes nu det er okay, at min kæreste ikke går så meget op i hvilken farve invitationerne har og om der skal være hindbærmousse i kagen. Tilgengæld tager han stilling, når jeg beder ham om det. F.eks om det sted jeg nu har fundet også er okay og om han synes det er en god ide med morgenmad dagen efter. Desuden har han bestemt at han ikke vil have kjole og hvidt på at vi skal have buffet og at der gerne må være børn med. Det sagde han fra starte´n og så kan jeg frit planlægge ud fra det.

Jeg tror bestemt ikke hans manglende indblanden skyldes at han ikke er interesseret i brylluppet, men nøjagtig ligesom med ferier og højtider har han svært ved at planlægge langsigtet og desuden siger han at han overlader det trygt til mig, fordi jeg er så god til at organisere.

Jeg må indrømme at jeg virkelig også er glad for at jeg ikke har en mand, der blander sig i alt . Jeg synes godt det kan blive for meget, hvad de blander sig i.

Knus

Pernille, der synes det var en sjov tråd

0

Del dette indlæg

Jeg står i samme situation som de fleste af jer. Min kæreste glæder sig da. Men efter at musikken, maden og stedet er bestilt, ser han alt andet som små ting. Han syntes jeg bruger for meget tid på BK, så nu er jeg begyndt at bruge frokost pausen på mit arbejde. Det er lidt som at ryge i smug. Spændene og meget hemmeligt. He-he

VH Heto

0

Del dette indlæg

Hej..

:thumbsupsmileyanim: min kæreste er stik modsat, han vil være med til ALT, han har været med til at bestemme indbydelser, farve til duerne, servietterne osv. Der er nogle ting som jeg synes vi skal have som han synes er ligegyldigt ( f.eks. gaver til gæsterne ), men når jeg skal igang med det, ved jeg bare at han gerne vil være med. menhan er virkelig med i alle detaljer omkring brylluppet, selv bryllupskagen vil han have indflydelse på. Faktisk må jeg indrømme at jeg synes det er rart, for mig viser det at han går op i vores bryllup.

Vi er faktisk heller ikke uenig i hvordan og hvorledes da vi er meget ens, og gennem tiden har snakket om hvordan vi gerne vil have vores bryllup. :balloons:

Men det er jo en smags sag... jeg er bare glad for at Henrik er så deltagende i planlægningen.. det eneste han ikke gider, er at bruge så meget tid herinde :bearhug: men han hører da når jeg fortæller.. :thumbsupsmileyanim:

Knus Anita

Hehe - det der lyder ligesom min kæreste!! Jeg synes også det er dejlig - men må nok også indrømme at det nok kan have lidt med mig at gøre også. Altså jeg går bare ikke ligeså meget op i det som de fleste herinde, er overhovedet ikke kontrolfreak og regner egentlig bare med at det hele ordner sig til sidst. Jeg synes det er utroligt fedt at i har så meget overblik og overskud som i har, mens jeg selv har en tendens til at udsætte det hele til det er lidt for tæt på...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er blandet. Nogle gange føler jeg, at jeg har fuldstændig frie tøjler, men når jeg så kommer med det "føærdige produkt", så vil han meget gerne sige sin mening og ha' lavet om osv. Fx. lavede jeg vores hjemmeside og han blandede sig over hovedet ikke. Heller ikke når jeg bad ham kigge på det og kommentere den, men da jeg begyndte at give adressen væk, så blev han interesseret og læste det hele igennem og vi blev enige om hvad der skulle stå og hvad der skulle slettes...

Det bliver også min kæreste, der skal stå for blomsterne. De må nemlig meget gerne matche min buket og den må jeg jo ikke vide noget om.

I sidste ende er han godt med. Han har bare lidt svært ved at forholde sig til det og synes der er længe til og vi har jo god tid. Brylluppet er til september.

0

Del dette indlæg

Christian går ret meget op i planlægningen, synes jeg. Altså, det er jo mig, der er afhængig af Bryllupsklar :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: , men han har nogle klare holdninger til, hvad han vil have og hvad han ikke vil have. Der er jeg nok lidt mere ligeglad, om servietterne er foldet på den ene eller den anden måde ...

:balloons:

Maja

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Sikke et spørgsmål og stille -HAHA-

Altså hos os, har vi jo i mange år gerne ville giftes, bare ikke rigtig fået taget os sammen. Så igennem årene har vi snakket om forskellige ting.

Klaus bliver spurgt hver gang jeg finder på noget nyt :loveboard: , og hans mening tæller da også. Selvom jeg jo nogen mange må påpege at vi kvinder, jo nok har bedre farvesans etc :heart:

Klaus har selv valgt sit jakkesæt, øhh viste ham et katalog og sagde det der? og han sagde vist nu når jeg tænker over det, bare der ikke er hale på ;-)

Nå men altså han har da fået lov at bestemme, hvilken ring øhh eller at han beholder sin -HAHA-

Nej jeg synes Klaus deltager i det meste, som en anden skrev, så gør jeg fodarbejdet. Klaus godkender, siger sin mening og så arbejdes der videre.

Tror altså ikke at vores mænd har drømt om bryllupper, og tror heller ikke det er fordi de ikke går op i det. Men lige netop ved bryllupper ved de jo godt, at vi kvinder nærmest bliver små piger i strutskørter, der tramper i jorden for at få sin vilje :(

Tror mænd går mere op i, mad, drikkelse og om det undertøj bliver kropumuligt at få af :biggrin:

Og fred være med det, synes jeg. De gør det jo ikke i en ond mening, men når alt kommer til alt, er de mest styret af deres neantaler hjerne delen :griner:-

Nyd det mændene har en mening om og gerne vil, og hygge Jer med det I har fuldkontrol over :bearhug:

Knz Micha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, hjemme hos os synes jeg egentligt at vi er ret meget med til det hele begge to. Jeg får en masse ideer herinde fra, foreslår dem for Casper og så snakker vi lidt om det. Jeg synes ikke at jeg træffer nogle beslutninger hen over hovedet på ham. Han er heldigvis med til at beslutte det hele, som i, jeg er glad for at jeg ikke skal stå for det hele selv. For der er sørme godt nok mange ting at tage stilling til! :loveboard:
0

Del dette indlæg

Min oplevelse er at det er ganske normalt at mændene ikke går så meget op i planlægningen, udover økonomien og bestilling af de store ting, så som sted, fotograf, musik m.v.

Som mand er det nok ret vanskeligt at forholde sig detaljeret vedr. noget som skal foregå om 1-2 år. Men I skal ikke være kede af det. Så får I jo jeres vilje. Herudover har jeres mænd en vigtig funktion op til og på selve dagen. En slags "det skal nok gå godt" og "vi tager det som det kommer" effekt der er med til at få jer til at falde til ro og være afslappede. Selvfølgelig lidt generaliserende men der er lidt om snakken ikke, eller hvad ?

0

Del dette indlæg

Vi planlagede alt sammen. Da min mand friede havde han faktisk allerede gået og tænkt meget over, hvor vi kunne holde det og hvilken kirke vi skulle giftes i, så han havde en masse gode ideer allerede fra starten.

Vi planlagde alt sammen, skrev invitationerne sammen, planlagde festen, designede brudekjolen sammen, lagde bordplanen sammen og tog til skrædderen/blomsterdekoratøren/festestedet/etc sammen.

Det var en virkelig dejlig oplevelse at planlægge det hele sammen og gå og glæde sig og snakke bryllup og hjælpes ad med alt det der skal sørges for. Han slæbte mig endda med til bryllupsmesse på et tidspunkt.

Det eneste jeg gjorde alene var at skrive alle takkekortene (over 120 stk) - og det havde jeg ikke haft noget imod at få hjælp til *hehe*

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja René er nu heller ikke så aktiv.. jeg kæmper en krig med at få lavet invitationerne, men det var jo min egen idé at lave det helt store projekt.. Men ellers har en mening om farver, og valg af papir, menukort, musik osv.Han er egenligt rimelig passiv interesseret nu jeg tænker over det :loveboard:

0

Del dette indlæg

Herhjemme er vi begge to ligemeget med. Det er David der har fundet på vores invitation og så har vi lavet arbejdet sammen. Feststedet faldt han for og med lidt overtalelse hoppede jeg med på den idé. At det blev kirkebryllup fik jeg vist indført efter alt andet viste sig for besværligt. Og sådan supplerer vi vist hinanden op.

Når der skal træffes aftaler med folk eller indhentes tilbud er det mest mig der er på banen fordi jeg jo er hjemme på barsel. Men han er med til at finde ud af hvad der skal ske. Det eneste jeg suverænt har bestemt har været kjolen. Ligesom han selv finder sit tøj - og jeg får det ikke at se før på dagen. Bryllupsrejse står han også for - uh jeg glæder mig!

- Gitte

0

Del dette indlæg

Min kommende mand er så'n fifty - fifty. :carrot: Han er med i de store beslutninger, når vi har købt ind til dagen og har såmænd også givet udtryk for hvilke farver der skal bruges samt kommet med nogle sjove ideer.

Alle de aftaler der har skulle i hus, dem har jeg sørget for - men det har vi det også begge bedst med :loveboard:

Det undre mig nu ikke at høre, at der er så få mænd der deltager aktivt....vi Qvinder kan vist være meget bestemmende lige på det her område :heart: ;)

0

Del dette indlæg

Min kommende mand deltager i hele planlægningen lige så meget som jeg........han har designet en stor del af vores invitation og også været med til at føre det ud i praksis. Det med computer er ikke lige ham så det er mig der klare den del, men ellers har han helt klare ideer og ønsker til dagen og alle de praktisk ting der høre med som borddækning pynt mv. Jeg synes det er rigtigt dejligt fremfor det hele bare blir trukket ned om ørerne på ham.

Ind imellem får jeg de der bryllupsflip som i sikkert alle kender, hvor man bare helt sageligt kun kan snakke om bryllup og drømme i forbindelse med den dag, og hvor man for 117 gang viser ham et billede af guldsko for at høre om det nu er dem her han sys er pæne...................det er han ikke helt vild med. Som han siger; han glæder sig også helt vildt til vi skal giftes og har aldrig følt som han føler for mig og har aldrig haft lyst til at blive gift før, og han vil også gerne vi drømmer sammen og planlægger, men han har heller ikke lyst til at ødelægge sin lyst ved at kvæles i det.

Det er typisk mand at sige sådan ikk ? Men selvfølgelig helt okay at sige fra, og så er der jo også lidt forskel på mænd og kvinder ikk ? Smiler.....Jeg nyder i hvert fald hans store engagement.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer