AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 indlæg i dette emne

Er vi ude i danske kærlighedsdigte? For så har jeg da lige en tre stykker her jeg elsker så meget at jeg har fået lov at pryde invitation + menukort med dem :griner:-

GIV MIG DEM..... STRAX!!!! :super: Gode kærlighedsdigte kan man aldrig få nok af... og man ved aldrig hvornår man pludselig får brug for det!! HAPS..... BRING IT..........

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det en dejlig familie, du har! Som sådan teaser dig, så du ved, at de har gjort en hel masse ud af en masse ting :lol:

Jeg står bare i en anden - og dummere situation. Mine venner og familien bliver ved med at tale over sig om ting, som jeg slet ikke skal vide... fx. fortalte vores forlover, at vores poltere ikke blev samme dag, fordi en af Williams bedste venner holder 30 års fødselsdag på den dag, pigerne havde besluttet sig for... Nå ja, så ksal jeg bare gå og vente på at vi bliver inviteret til Rasmus' fødselsdag? HVor jeg så allerede ved, at jeg ikke kan komme, fordi jegs kal 'noget andet'...

I øvigt møg ærgeligt at du ikke kan komme på tirsdag.... :toot:

ØV altså.... sikke da en :lol:-HAHA- Øv hvor er det altså irriterende når folk taler over sig.... det gjorde min svoger jo også mht at Lasse villle transportere mig i speedbåden fra kirken til kroen.... nu må vi se om den overraskelse blev ødelagt så meget, at det ikke bliver til noget.

Kan du ikke tale med ham Rasmus - og William - og bede om ikke at få at vide hvornår den fødselsdag ligger??? Hvis det kan lade sig gøre?

Ja, det er super dejligt at min familie også er sådan nogle hemmelighedskræmmere, som gerne vil overraske og går op i det (hvor mon jeg dog har det fra :lol: ) I går kom min far lige forbi med lidt blomster til vores altan som han "havde i overskud" fra weekenden hvor de plantede blomster i haven.... yeah right... søde far :shooter: Nå, men vi gik en tur for at aflede tankerne fra eksamnen (gammel gammel tradition vi har før alle mine eksamner!) og så gennemgik vi lige hans opgave på dagen... søde far han er lidt nervøs, for "jeg har jo aldrig prøvet det før" som han siger -HAHA- Nå, men så kom vi jo også ind på det med min nevøs tøj mv. og så gik han ellers og fortalte om min nevø da tøjet skulle købes og immiterede ham, da han stolt så sig i spejlet... og hele historien blev selvfølgelig fortalt kryptisk så jeg ikke skulle gætte hvad han skal ha på -HAHA- Og så sagde han... "bare rolig - der er masser af overraskelser den dag"! :super: ihhh.... nu er jeg jo (om muligt) endnu mere nysgerrig.

I dag skal min far og min bror ud og prøve kjole-og-hvidt... og de glæder sig... det er altså super fedt at de går sådan op i det :griner:-

0

Del dette indlæg

Nå men så kommer der da lige en stak til dig her :griner:-

Der er en trolddom på din læbe,

Der er en afgrund i dit blik,

Der er i lyden af din stemme

En drøms ætheriske musik.

Der er en klarhed på din pande,

Der er et mørke i dit hår,

Der er en strøm af blomsterånde

Omkring dig, hvor du står og går.

Der er en skat af evig visdom

I smilehullet på din kind,

Der er en brønd, en sundhedskilde

For alle hjerter, i dit sind.

Der er en verden i dit indre,

En sværmerisk, kaotisk vår —

Som jeg umulig kan forglemme,

Som jeg tilbeder og forstår.

Emil Aarestrup, 1838

En elskovsvarme spreder

Sig gennem jord og luft

Og brudetæppet breder

Af farver og af duft.

Thi kærlighed vil sejre,

Det er nu så dens art,

Og tusind hjerter fejre

Skal deres bryllup snart

Chr. Winther, 1853

"Min skat"

Hun er sød,

Hun er blød,

Hun er smal om sit Liv;

Hun er bøielig

Og føielig

Og rank som et Siv.

Hendes Kind

Er saa lind,

Og som Rosens saa varm;

Hun er nysselig

Og kysselig

Paa Mund, Haand og Arm.

Ak, hvor net,

Og hvor let

Som et svævende Fnug,

Kan hun neie sig

Og dreie sig

Paa Foden saa smuk.

Hvor hun stod

Paa sin Fod,

Hvor hun gik og hun sprang,

Var hun nydelig

Og frydelig

Som Fløiternes Klang.

Og saa kjæk

Som en Bæk

Mellem Blomsternes Flok,

Glimter Øiets Blink

Fornøiet, flink

Bag nødbrune Lok.

Hendes Røst

Er min Trøst

Midt i Sorgernes Nat; -

Al den Herlighed

Og Kjærlighed

Er min søde Skat!

Christian Winther

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

IHHH hvor er de bare gode Gitte - 1000 tak.

Gættede allerede at det var Emil Aarestrup i det jeg læste digtet - han skrev bare SÅ godt.

De to andre er også bare super.... tror også jeg vil insistere på at få lov til at ha dem med et-eller-andet-sted :griner:-

0

Del dette indlæg

Sikke mange kærlighedsdigte, du har fået samlet dig herinde nu. "Låner" måske et enkelt, hvis det er ok? :griner:-

Håber det går bedre med dig, og at du er ved at komme dig ovenpå din roskilde-syge :super:

Vi skal også synge nr. 725 i samlebogen til vores bryllup. Den passer jo så fint til årstiden!

0

Del dette indlæg

Sikke mange kærlighedsdigte, du har fået samlet dig herinde nu. "Låner" måske et enkelt, hvis det er ok? :griner:-

Håber det går bedre med dig, og at du er ved at komme dig ovenpå din roskilde-syge :lol:

Vi skal også synge nr. 725 i samlebogen til vores bryllup. Den passer jo så fint til årstiden!

Jo tak - det går bedre - men man er nu noget brugt ovenpå sådan en omgang :wacko:

Du låner bare løs - det er jo det jeg selv har gjort ;)

Den er SÅ fin. Jeg sender i øvrigt et arrangement af sangen til organisten - hvis I også får pigerne til at synge til jeres kan de jo synge det samme arrangement mens menigheden synger melodien - super fed effekt :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gættede allerede at det var Emil Aarestrup i det jeg læste digtet - han skrev bare SÅ godt.

De to andre er også bare super.... tror også jeg vil insistere på at få lov til at ha dem med et-eller-andet-sted :super:

Det første Christian Winther digt har vi på bagsiden af omslaget til vores invitation.

"Min skat" læste vores ene toastmaster (han er poet) op for mig på min 25 års fødselsdag.

Og ja - Emil pryder bagsiden af omslaget til menukortet :griner:-

0

Del dette indlæg

De to andre er også bare super.... tror også jeg vil insistere på at få lov til at ha dem med et-eller-andet-sted :shooter:

Det første Christian Winther digt har vi på bagsiden af omslaget til vores invitation.

"Min skat" læste vores ene toastmaster (han er poet) op for mig på min 25 års fødselsdag.

Og ja - Emil pryder bagsiden af omslaget til menukortet :griner:-

Tror jeg ville have grædt snot i lange baner hvis det var blevet læst for mig :lol: Det er skønt

Jeg får helt ståpels på arme og ben... har lige læst dem alle tre igen - fantastisk hvad nogle folk kan udrette med ord :super:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

:griner:-:super::lol::shooter:

TILLYKKE - 1 MÅNED TILBAGE

-HAHA--HAHA--HAHA-:lol:

Det kommer tbare til at gå stærkt nu søde Anja - tro mig :hug:

:blink:

Solsikken :hug:

Tak søde - synes faktisk at hele året er gået stærkt... lige nu kunne jeg godt bruge 14 dage mere.... ved ikke lige til hvad... at blive mentalt klar måske.... blir man nogensinde det???? Jeg mener.... det virker altså liiiiidt uvirkeligt at jeg skal giftes med min udkårne :wacko: Det er jo sådan noget man altid bare har drømt om... og så pludselig er det virkelighed :lol: Skønt.... og for dig er det jo allerede virkelighed om 3 dage..... VILDT!!! :toot: :toot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JUBBIIIIIIHHHHH

- 1 MÅNED TILBAGE FØR VI GÅR NED AF KIRKEGULVET

:hug::super::toot::lol:-HAHA-:shooter::lol:-HAHA-:hug:-HAHA-

Jeg fik totalt sommerfugle i maven da jeg så din hilsen på min tråd :griner:-

Held og lykke med eksamen imorgen - Jeg krydser fingre, tæer og alt muligt - Hvornår og hvor længe skal vi krydse? :blink:

:lol: Anette

Redigeret af Anettekj
0

Del dette indlæg

Dejligt med penge tilbage! Og tillykke med fotografen. Godt at der alligevel blev penge til det - det passer sig ligesom lidt bedre til den store flotte fest, I skal holde.

Man kan faktisk få franske anemoner hele året, så det skulle ikke være noget problem at skaffe det, hvis det ender med at vi alle kan blive enige om det.

Flotte underbukser du har købt (øhhh Pernille, underbusker lyder nok lidt mormor-agtigt). Har nøjagtig de samme. Men er ikke tilfreds med at gå med dem, synes syningen i skridtet sidder meget lavt, så det hele tiden kradser. Jeg synes i hvert fald, jeg hele tiden skal gå og rette på dem, når jeg har dem på. Men det kan selvfølgelig være, at mit par bare er dårlige (men det håber jeg da ikke til den pris), eller at jeg er fabrikeret forkert fra naturens side. Jeg ville i hvert fald nok lige undersøge, hvordan de sidder på dig - når du bevæger dig. Det ser nok ikke så charmerende ud, at du går og rette på underbenklæderne i din store kjole. :lol: Men flotte det er de!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:shooter: Herhjemme har vi et større problem med ordet "trusse".... synes det er så 80'er agtigt og man kan sige ordet virkelig grimt og med stemt t og s'er -HAHA-

Må vist hellere lige "gå underbenklæderne til" og se om de holder.... havde slet ikke fået den tanke, at de skulle kunne give "gener"... og du har ret... det er ikke særlig "lady-like" at gå og hive dem ud af bagen hele dagen (hov... der fik jeg vist lavet et lille rim ;) )

Synes det lyder super med anemonerne... men måske vi også skal undersøge hvad der i øvrigt er sæson for af blomster... så vi ikke udelukker noget ;)

Ja, det er dejligt med den fotograf - er super glad :griner:-

Hej i to!

Nu har jeg fået kigget lidt på jeres blomsterforslag... Jeg er altså ikke så stærk i blomster... Har i ikke et billede af nogle franske anemoner? Jeg har aftalt med Carsten at det var ham der skulle snakke med Anjas mor, fordi han køber min brudebuket og den matcher lidt til hans tøj - Og det må jeg jo ikke vide hvordan ser ud... Måske i lige kan låne ham på søndag og snakke lidt hemmeligt, hvis det kan lade sig gøre at mødes...

:super: Anette

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare nogle smukke digte! Mmhh...sidder lige og overvejer om jeg måske kunne bruge nogle af dem til at pryde menukortene med...måske bruge dem allle og lade folk få nogle forskellige....så emmer atmosfæren af kærlighed...!

Aarrestup er fantastisk...!

Tænk sig, Anja...om en måneds tid, så er du en gift frue i det sønderjyske!!! :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak søde - synes faktisk at hele året er gået stærkt... lige nu kunne jeg godt bruge 14 dage mere.... ved ikke lige til hvad... at blive mentalt klar måske.... blir man nogensinde det???? Jeg mener.... det virker altså liiiiidt uvirkeligt at jeg skal giftes med min udkårne :wacko: Det er jo sådan noget man altid bare har drømt om... og så pludselig er det virkelighed :griner:- Skønt.... og for dig er det jo allerede virkelighed om 3 dage..... VILDT!!! :super:-HAHA-

Jaa... det er HELT VILDT!!!!!!!!!!!! 3 dage - uhhhhhh........

Men held og lykke med eksamen i morgen - skal nok krydse fingre for dig.

:shooter:

Solsikken :lol:

0

Del dette indlæg

JUBBIIIIIIHHHHH

- 1 MÅNED TILBAGE FØR VI GÅR NED AF KIRKEGULVET

:blink::super::hug::lol:-HAHA-:shooter::lol:-HAHA-:hug:-HAHA-

Jeg fik totalt sommerfugle i maven da jeg så din hilsen på min tråd :griner:-

Held og lykke med eksamen imorgen - Jeg krydser fingre, tæer og alt muligt - Hvornår og hvor længe skal vi krydse? :toot:

:lol: Anette

Kl. 9-13 sidder jeg foran computeren og sveder... kører nok til lokalet, så jeg er der 8.15 så jeg har god tid til at stille udstyret op og klare evt. teknik-kaos..... :toot:

Kryds alt... og intensivt.... I NEED IT :wacko:

0

Del dette indlæg

Hej i to!

Nu har jeg fået kigget lidt på jeres blomsterforslag... Jeg er altså ikke så stærk i blomster... Har i ikke et billede af nogle franske anemoner? Jeg har aftalt med Carsten at det var ham der skulle snakke med Anjas mor, fordi han køber min brudebuket og den matcher lidt til hans tøj - Og det må jeg jo ikke vide hvordan ser ud... Måske i lige kan låne ham på søndag og snakke lidt hemmeligt, hvis det kan lade sig gøre at mødes...

:griner:- Anette

Vi kan desværre ikke på søndag :super: Er til pinsefrokost. Det er også Lasse, der 100% står for min buket... og det er min svigermor som har tjansen i kirken med blomsterne der.... tror nu det er svært at få det hele til at passe til 4 brudes buketter, så jeg er egentlig "lige glad" med blomsterne i kirken forstået på den måde, at hvis de er fine og i øvrigt passer til kirkens farveorgie, så er det fint ;)

ØV altså at i lige kommer til byen i pinsen :lol:

0

Del dette indlæg

Forresten Anja - Jeg har jo lånt din huskeliste og så at du har skrevet at du skal have en mønt og noget rødt - Hvad betyder de traditioner - Jeg har aldrig hørt om det, men er meget nysgerrig :griner:-

Knus Anette

Ja, jeg har altså bare helgarderet mig og taget alle de traditioner, som jeg synes er søde ;)

Her er lidt om traditionerne, som jeg har skrevet på vores hjemmeside:

Noget rødt

Der er også dem, der mener, at man skal have noget rødt på, dels fordi det er kærlighedens farve, og dels fordi den røde farve holder onde ånder borte.

Mønten

Brudesko er ligesom resten af brudens udstyr omgæret af myter og overtro. Eksempelvis siger man, at en brud skal lægge en mønt i sin ene sko, så kommer hun ikke til at mangle penge i sit ægteskab.

Jeg har nu ikke tænkt mig at lægge mønten i selve skoen... jeg skal nok få vabler alligevel, så der er ingen grund til at fremdyrke dem... jeg taper en mønt fast under skoen i svangen i den buede stykke fra hælen ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle smukke digte! Mmhh...sidder lige og overvejer om jeg måske kunne bruge nogle af dem til at pryde menukortene med...måske bruge dem allle og lade folk få nogle forskellige....så emmer atmosfæren af kærlighed...!

Aarrestup er fantastisk...!

Tænk sig, Anja...om en måneds tid, så er du en gift frue i det sønderjyske!!! :griner:-

Du snupper bare løs... det har jeg selv gjort ;) Har også overvejet dem alle..... men jeg skal jo lige have Lasse med på idéen ;)

Uha ja... det er altså lige om lidt.... og endnu tættere på for dig hva´? ;)

0

Del dette indlæg

Tak søde - synes faktisk at hele året er gået stærkt... lige nu kunne jeg godt bruge 14 dage mere.... ved ikke lige til hvad... at blive mentalt klar måske.... blir man nogensinde det???? Jeg mener.... det virker altså liiiiidt uvirkeligt at jeg skal giftes med min udkårne :wacko: Det er jo sådan noget man altid bare har drømt om... og så pludselig er det virkelighed :griner:- Skønt.... og for dig er det jo allerede virkelighed om 3 dage..... VILDT!!! :super:-HAHA-

Jaa... det er HELT VILDT!!!!!!!!!!!! 3 dage - uhhhhhh........

Men held og lykke med eksamen i morgen - skal nok krydse fingre for dig.

-HAHA-

Solsikken :lol:

:shooter:

0

Del dette indlæg

Endnu en bryllupsinvitation :super: - lidt "old school"... fedt :griner:-

Så har vi lige fået endnu en invitation til bryllup, så vi skal - for 3. år i træk - til 2 bryllupper med én uges mellemrum.

Denne invitation er det forældrene til bruden, der står som afsender og det er også dem, som vi skal svare til..... hmm.... hvordan gør man lige det?? Normalt ville jeg jo lave noget personligt i et kort til brudeparret, men nu er det brudens far, der står som afsender... så er det jo ikke lige et hit at skrive et digt eller sætte et feriebillede på at mig og Lasse.... :wacko: Og jeg synes altså at et almindeligt Go-Card postkort er lidt sølle at sende afsted med bare "ja tak"......

Nogle gode idéer... eller skal jeg bare lade være med at tænke så meget over det? Man kan nemlig også svare skriftligt på en mail står der i invitationen ;)

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Tillykke med vores 1 måned :griner:-:super: :carrot:

Og jeg krydser alt, hvad krydses kan!!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Forbaskede eksamener!!!!!

Mht invitationen, kan du ikke skrive et "pænt" kort som både forældrene og brudeparret ville kunne lide? Parret får vel kortene at se skulle man formode. Det lyder som noget man ville gøre i de engelsktalende lande, selvom det bliver sjældnere og sjældnere. F.eks. er det ikke tilfældet med nogen af de 5 bryllupper vi er inviterede til i denne sommer :lol:

0

Del dette indlæg

Tillykke med vores 1 måned :griner:-:super: :carrot:

Og jeg krydser alt, hvad krydses kan!!!!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Forbaskede eksamener!!!!!

Mht invitationen, kan du ikke skrive et "pænt" kort som både forældrene og brudeparret ville kunne lide? Parret får vel kortene at se skulle man formode. Det lyder som noget man ville gøre i de engelsktalende lande, selvom det bliver sjældnere og sjældnere. F.eks. er det ikke tilfældet med nogen af de 5 bryllupper vi er inviterede til i denne sommer :lol:

Har lige talt med min kæreste og fortalt om invitationen.... han udbrød "HVOR OLDSCHOOL" ;) Og det er det netop. Kan nu rigtig godt lide når folk holder på formerne, og hvis det skal være "rigtigt" så er det jo oprindeligt brudens forældre som betaler (det er det nu sikkert også i det her tilfælde :shooter: ) og så er det også dem, der inviterer... håber bare at det (imod traditionen) er parret selv, der har fået lov til at sammensætte gæstelisten ;)

Tiktak for alle dine X'er.... eksamner skulle forbydes... men mon man så ville få læste alt pensummet og sat sig ind i det???? :wacko:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer