AnjaSL

Sankt Hans Brudens opdatering - Anja & Lasse (LasAnja;o)

2,649 indlæg i dette emne

Hvor lyder det bare som en rigtig god polter, og med alt det bøvl med invitationerne, så fortjener du det, søde :cheerleader3:

Men hold op hvor har I oplevet meget, kan godt forstå at kroppen strejker lidt idag

Hej Gitte

Ja, det var en SUPER polterabend, og nu er jeg 100% tunet til KUN KUN KUN at fokusere på ALLE DEM DER DELTAGER - og dem, der ikke deltager - synd for dem ;) De må se billeder bagefter.

Kroppen strækker i øvrigt også lidt i dag - fægtere må altså have en meget veludviklet højreballe (de højrehåndede), for jeg kan VIRKELIG mærke, at den har været flexet en del :lol:

KH Anja

Jeg tvivler ikke på at de går glip af en brag af en fest, og når man kan få sådan en fantastisk polter, så ved man bare at de gæster der kommer er dem der vil gøre alt for dig :bearhug:

Hmm måske skulle man begynde til fægtning, mine baller kunne godt bruge lidt opstramning :super:

Det er "edderman'me the truth" :) Det er nemlig dem, som gør festen festlig :thumbsupsmileyanim:

Jeps - fægtning it is - men så skal man nok bare skiftevis bruge højre og venstre hånd, så man skiftevis flexer den ene og den anden balle :toot: eller alternativt have en anden sport end fægtning til den modsatte balle :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Postet billedePostet billedePostet billedePostet billedePostet billedePostet billede

Først i morgen Anja hvordan kan du gøre det mod mig..... Nu skal jeg ligge grædende hele natten, sidde og snorke i morgen på arbejdet!!!!!! Hvis jeg bliver fyret af den grund, ja så forvendter jeg at blive ansat som anstands dame på jeres bryllupsrejse Postet billede ja for mindre kan sandelig ikke gøre detPostet billede

IIHhhhhh hvor jeg altså glæder mig, som et lille barn, inden juleaften ( kan du ikke se at jeg har julelys i øjnene???)

0

Del dette indlæg

Postet billedePostet billedePostet billedePostet billedePostet billedePostet billede

Først i morgen Anja hvordan kan du gøre det mod mig..... Nu skal jeg ligge grædende hele natten, sidde og snorke i morgen på arbejdet!!!!!! Hvis jeg bliver fyret af den grund, ja så forvendter jeg at blive ansat som anstands dame på jeres bryllupsrejse Postet billede ja for mindre kan sandelig ikke gøre detPostet billede

IIHhhhhh hvor jeg altså glæder mig, som et lille barn, inden juleaften ( kan du ikke se at jeg har julelys i øjnene???)

Sikke et pres du lægger på mine skuldre :ilovebryllupsklar: jeg må vist hellere møde et par timer før på arbejde i morgen for at nå det... på den anden side... anstandsdame på bryllupsrejsen lyder på den anden side heller ikke så dårligt :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

GULDSMEDEGÅRDEN - VI STØBER VORES EGNE RINGE

Har jo lovet at lave en beretning om sidste mandags oplevelser på Guldsmedegården. Den kommer her - primært i billedeform med enkelte overskrifter, som jeg lader tale for sig selv.

Kort kan jeg lige fortælle, at Vi har valgt at få lavet de ringe, som vi hver i sær har lyst til at se på hver dag og være glade for. Lasse er til hvidguld og jeg er til rødguld - og ingen af os er til en kombination af de to gldtyper.

Vores ringe er begge 8 mm og samme form, så på den måde ligner de jo hinanden. Overfladen er forskellig men udligner sig mere og mere med tiden, hvor de nok kommer til at ligne hinanden lidt mere - bortset fra guldtypen.

Min veninde har lagt ekstra symbolik ind i ringene og siger at vi med de forskellige ringe bevarer individualiteten i ægteskabet - det er da en fin symbolik :ilovebryllupsklar:

Nå - ikke mere snak - her kommer foto-showet:

Først skulle vi lave støbeformene i noget specielt ler, som lidt minder om ler og skumgummi smuldret sammen. Det skulle trykkes godt ned i formene, som på grund af forskellige guldtyper også er forskellige. Hvidguld har et højere smeltepunkt.

Vi skulle hamre leret og der skulle talkum mellem de to lag, hvor støberingen blev trykket ned.

post-20924-1178523492.jpg post-20924-1178523507.jpg

post-20924-1178523519.jpg post-20924-1178523565.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her bliver min ring støbt - dvs. det er jo egentlig Lasses ring der bliver støbt, men det er den jeg skal bære - ritualet siger jo at jeg skal tage hans ring ;o) Men... Lasse støber altså den ring jeg skal have på og omvendt.

post-20924-1178523776.jpg post-20924-1178523796.jpg

post-20924-1178523805.jpg post-20924-1178523812.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så er min ring klar til at få isat BLING BLING i 0,15 + 0,10 + 0,08 karat. Det er et af de få tidspunkter i processen, hvor Finn (guldsmeden) tog over, da brillianter nemt kan smuldre/pulverisere, hvis man er uheldig og rammer forkert. Og så er det også guldsmedens ansvar, hvir stenene falder ud - så skal han kvit og frit sætte nye sten i ;)

post-20924-1178524536.jpg post-20924-1178524543.jpg

Og sådan ser min ring ud :ilovebryllupsklar: men før den er færdigbehandlet... her efterpoleres den

post-20924-1178524608.jpg post-20924-1178524637.jpg

0

Del dette indlæg

Så skal der indgraveres i ringene - bemærk det meget koncentrerede blik :denmarkflag:

post-20924-1178524911.jpg post-20924-1178524920.jpg

Det færdige resultat..... :ilovebryllupsklar:

post-20924-1178524981.jpg

Og de meget stolte og glade guldsmede efter 6 timers arbejde... hvor er der dog lang tid til jeg må få ringen på fingeren... og lade den sidde :pokey:

post-20924-1178525054.jpg

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, hvor der det bare godt ud! Super flotte ringe i har valgt jer der - o super hyggeligt projekt!

man man spørge, hvad i gav for dem?

1000 tak skal du ha. Ja, det var knald hyggeligt.

Jeg sender dig en PM med prisen.

0

Del dette indlæg

Hvor ser det sjovt ud, Anja! Det kan jeg godt forstå, du føler dig bidt af!

Jeres ringe er bare blevet super smukke! :pokey::ilovebryllupsklar: TILLYKKE MED DEM!

-HAHA-

Maja

Hej Maja

jaaa.... jeg vil lave flere ringe...... :pokey:

1000 tak for komplimenterne og lykønskningerne :super:

NØJ de ringe ser da bare vildt godt ud - og så har I selv været krea og alt muligt (må altså give et helt særligt tilhørsforhold til ringen).

I må lige tage et lille billede af jeres hænder med dem på :heart::denmarkflag:

:) Gitte

Hej Gitte

Takker :) Har været MEGA-KREA, og ja... det giver altså en særlig dimension til ringene, at vi har lavet dem selv ;)

Skal nok tage billeder af dem på hænderne... har faktisk et, hvor min ring ikke er helt færdig endnu..... Hååber det giver lidt en fornemmelse af hvor lækker den kommer til at være, når den sidder permanent på min finger :)

post-20924-1178526196.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

POLTERABEND - SÅDAN SKULLE DEN NOGENLUNDE HAVE VÆRET!

Har fået at vide, at min polterabend faktisk skulle have været anderledes, men tøserne blev ramt af uheld, så det undervejs så ud som at blive aflyst!!!

I første omgang skulle jeg have været afhentet med Rickshaw - men pludselig var prisen de oprindeligt havde fået en timepris og ikke en samlet pris, så det ville de ikke være med til - er glad for at det blev harleyen i stedet for :denmarkflag: Dette blev lavet om 4 dage før!!

Så skulle jeg jo have kørt med en sulky, men de fik desværre et løb ind på Travbanen, så det ikke kunne lade sig gøre alligevel - det kunne ellers have været ret morsomt. Men her havde de jo så nogle uger til at få noget andet planlagt.

OG DEN VÆRSTE..... Vi skulle have danset BollyWood dans i stedet for teatersport - det kunn dælme også have været morsomt, men.... DAGEN FØR (om aftenen!!!) aflyste danseren :pokey: Hun skaffede så teatersporten i stedet for, og det var jo også ganske morsomt... men dagen før... det kan man sgu ikke være bekendt.

SÅ.... det gør mig jo bare endnu mere imponeret over tøsernes bedrift :ilovebryllupsklar:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Har lige flyttet vores to-do liste herom - bliver sg* stresset hver gang jeg er på side 1 :kiss:

I stedet har jeg lavet links til de forskellige sider via side 1 (som så mange andre :ilovebryllupsklar:

Pr. 15. maj 2007 er følgende på plads:

:denmarkflag: troede faktisk jeg havde en del på plads - dumme opdateringsliste! Men ok - meget af det kan vi jo ikke rigtig gøre før i sidste øjeblik - det er jo svært at sætte hår før selve dagen...

Grønt er i orden

Orange er delvist i orden/ der arbejdes på sagen

Rødt er ikke i orden endnu

:pokey: Steder og div. praktisk for dagen:

• Dato: 23. juni 2007 kl. 12 (Sankt Hans Aften) i Sct. Jørgens kirke, Aabenraa

• Festen holdes på Ballebro Færgekro i Sønderjylland på vores venners kro lige ud til Als Sund

• Fotograf: Vi har hyret en pressefotograf til efter kirken, de officielle fotos og receptionen... og muligvis også i kirken. Opstillede billeder af gæster tager en veninde for os. Og under middagen allierer vi os med gæsterne, der har digitale kameraer - vi er ikke rigtig til engangskameraer.

• Transport : Det har manden ordnet... eller arbejder i hvert fald på det.

• Overnatning: Ballebro Færgekro

• Musik under maden og til brudevals: Flemming Neergaard er hyret (Ingen røvballe musik til os tak :hug: )

• Disko til om aftenen - min bror er sat på sagen - han er selv DJ med eget super godt mobildisko, men han skal IKKE spille den aften

• Leje rød løber

:pokey: Bruden:

• Frisøren og makeuppen: Afrodite i Sønderborg

• Kjolen er købt hos Bride Fashion i Virum og er fra Pronovias. Tilrettes hos Systuen på Frederiksberg. Har 2. prøvning den 29/5

• Sko: 2 par er købt ind til videre... et par sandaler og et par lukkede sko, men flere par kan med stor sandsynlighed komme til!

• Tilbehør til bruden: diadem, smykker ??, lingeri (mangler dog "anden-dags undertøj), slør til dagen og slør til at rive, selvsiddende strømper??

• Lånt: Hvid minkstola, hvid minktaske, over 100 år gamm elt diadem

• Gammelt: Over 100 år gammelt diadem (men det skal vist i øvrigt repræsentere mit eget gamle liv! Nå, det tager jeg ikke så tungt!

• Blåt - den traditionelle sløjfe på strømpebåndet - min veninde er igang med at lave det til mig

• Nyt: kjole, slør, sko mv.

• Rødt: hmm... måske sætter jeg nogle røde sten under skoene med vores initialer

• mønt: sætter en mønt under skoene

• Anden-dags tøj - vil stadig være lækker i nyt tøj dagen efter, når vi skal spise brunch og fortsætte festen med vores gæster :biggrin:

:super: Diverse andet udstyr:

Tøj til Lasse: Kjole og hvidt, som er syet til ham i Thailand. Nyt undertøj, sko, strømper

• Manchetter, lommeur og knapper til kjole og hvidt er i orden

Kjole til brudepige og tøj til brudesvend: Det står min mor for

• Vielsesringe har vi selv designet og støbt på Guldsmedegården den 30. april 2007.

• Lisbeth Dahl paraply er købt

• Købe toastmasterklokke - købt hos Guldsmedegården

• Købe glas til flydelys (super tilbud i Netto - 4 stk. for 15 kr.)og store glasskåle til borddekorationerne

• Købe topfigur - 2 stk. købt!

-HAHA- Andet praktisk

• Skrive ønskeliste... den ligger på vores hjemmeside

Lave/designe invitationer, takkekort, menukort med "hvem-er-hvem" og integreret bordkort, kirkefoldere

• Send invitationer ud (blev gjort 3. april)

• Vælg forlover (min kærestes bror - hvis kæresten må have to stk for præsten spørger han også sin far)

• Vælg Toastmaster (min voksne brudepiges skønne mand)

• Vælg brudepiger/svende (min niece og nevø. Og min voksne brudepige og højre hånd er min dejlige veninde gennem 13 år)

• Vælg gavekoordinator (min grankusine)

• Fastsæt bryllupsmenuen (gjort for flere måneder siden - er igang med den kreative proces vedr. udtænkning af bordpynt mv.

• Bryllupskagebager - min kusines kæreste

• Prøvesmagning af kage - MUMS den var god!

• Vælg farvetema (grøn og creme)

• Aftal med blomsterbinderen (brudebuket, blomsterkrans til brudepigen, brystbuketter, borddekorationer - Kærestens job. Han har udtænkt og talt med blomsterdamen... mangler bare at afgive den endelige bestilling)

• TRÆNE OG TABE MIG! Træner 2-3 gange i Fitnessworld/ løber og har siden frieriet tabt ca. 7 kg.

• Tale med guldsmed om forgyldning af et par blomster fra brudebuket

:) 2-3 måneder inden brylluppet:

• Hent og send ægteskabserklæring på kommunen (gjort 4 mdr. før og er modtaget retur med OK)

• Forbered evt. tale

• Øve på brudevalsen (vi går til dans og skal øve brudevals 2 gange inden for 2 uger før brylluppet - skal bestille tid!)

• Navneændringsattest indsendes, så jeg skifter navn i det vi erklæres for ægtefolk (Har sendt ændringsattest ind)• Lav bordplan

• Køb Morgengaver: Aner ikke hvad Lasse skal have... lækre uger har han allerede købt en del af, selv om man jo aldrig kan få tilstrækkeligt med urer! Og manchetter, lommeur mv. har han også! Måske en dykkercomputer?? Men de er bare pokkers dyre!

• Gennemgå vielsesritualet og andet med præsten - det foregik den 1. maj.

:) Ca. 1 måned før:

• Brudekjolen SKAL være færdig - skal til anden tilretning den 29. maj.

• Lasses tøj skal tjekkes - renses og evt. købe ny skjorte og vest.

• Gå brudeskoene til (alle par!)

• Aftal og konfirmér med fotografen i detaljer

• Aftal detaljer med frisøren

• Aftal detaljer med Kok, musik og serveringspersonale

• Aftal dagens forløb med toastmasteren

• Giv kok besked om antal gæster

• Sørg for ekstra tøj til brud og gom

• Lav detaljeret skema der viser hvad der skal laves lige før, under og efter vielsen

• Lave familievåben med monogram

• Lave hjemmeside

:) 1-2 uger før brylluppet:

• Vi er eksperter i at danse brudevals

• Tjek at alt er i skønneste orden

• Forbered bryllupsrejse i detaljer

• Forbered både brudens og gommens tasker samt ekstra tøj og sager til hhv. bryllupsweekenden og lav pakkeliste til bryllupsrejsen, så det ikke stresser i dagene efter brylluppet.

:heart: Dagen før brylluppet:

• Sørg for make-up, nål og tråd og andre praktiske ting

• Gommen lakerer sine negle (?)

• Have ordnet negle på hænder og fødder sammen med brudepigen. (julegave fra min brudepige)

• Gå tidligt i seng efter lidt god vin og tøsehygge med brudepigen…

• Tænk på noget andet: gå evt. i biffen, pigeaften o.l.

• Brudebuket og blomster skal hentes... af kæresten

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/heart.gif Huskeliste på Bryllupsdagen:

• Tag det roligt og træk vejret HELT ned i maven – INGEN PANIK

• SPIS MORGENMAD OG DRIK VAND!

• Frisør og make-up kl. 8

• Afgang mod kirken kl. 11.30

• Gavekoordinatoren hjælper med at skrive lapper på hver enkelt gave så vi ved hvem der har givet os hvad!

• Præsenter toastmasteren

• Præsenter gæsterne for specielle regler om evt. rygning og andet!

• Husk penge til afregning - behøver vi ikke. Kroen lægger alt ud for os så vi kun skal afregne ét sted (skønt)

• NYD DAGEN…

:toot: Efter brylluppet

• Bryllupsrejse: 14 dages dykkerferie i Mexico - er bestilt

• Sende takkekort til samtlige gæster og gavegivere

• Opdatér navneændring i pas, kørekort og give besked hos diverse som bank, arbejdsplads mv.

• Fremkalde billeder

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Ej, hvor der det bare godt ud! Super flotte ringe i har valgt jer der - o super hyggeligt projekt!

man man spørge, hvad i gav for dem?

1000 tak skal du ha. Ja, det var knald hyggeligt.

Jeg sender dig en PM med prisen.

Kan se, at jeg faktisk har skrevet det tidligere i tråden, så her kommer oplysningerne også til jer andre, der er interesserede ;)

Vi fik et særtilbud på Guldsmedegården, da vi fortalte dem, at vi havde fået et tilbud på €2000 i Flensborg. Vi betalte 15.300 for begge ringe, men skulle vist rigtig have givet omkring 20.500 kr.

Vi havde indhentet et tilbud hos Scheelke i Aabenraa. Ringstørrelsen var den samme, men blinget var kun 0,08+0,06+0,004. Prisen var endvidere UDEN overfladebehandling, indgravering og indfatning af brillianterne (det ville guldsmeden dog betale, da min forlovelsesring er købt der!) Men for det skulle vi have betalt 19.000 kr. Dette tilbud var fra LoveDesign - tør slet ikke tænke på den reele pris der, hvis vi også havde fået indgravering, overflade og indfatning oveni!!

Det er mange penge at bruge på guld og diamanter, men vi har valgt at prioritere de ringe, som vi skal bære resten af livet... og efter vi selv har været med i processen og har set hvad ringe koster andre steder... så synes jeg faktisk, at vi har fået dem til en ganske rimelig pris :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anja

Spændende at læse om din polter... ideen med quiz har jeg straks givet videre til min søster, for det var da en sød ide : )

Og så har jeg jo ventet i spænding på din beretning om besøget ved Guldsmedegården... Wauw, det lyder altså bare sjovt og romantisk at være med ved hele processen... Og sikke en masse fine billeder... Sjovt at se, hvordan det foregår :denmarkflag:

Er ved at overtale Gio til at vi skal aflægge dem et besøg, når vi skal til at finde ringe engang næste år.

Han er vist også ret vild med ideen, så nu må vi jo gå i tænkeboks med, hvilket design vi ønsker os...

Puh, vi nærmer os også snart Skt Hans hva?! Spændende Anja... :ilovebryllupsklar:

Tine

0

Del dette indlæg

Hej Anja.

Der var jo igen sket så meget herinde, så skulle lige finde ordentligt tid til rigtig at kunne tygge igennem det hele. :pokey:

Først så glæder det mig at høre, at din polterabend gik så godt. Dejligt med sådan nogle veinder, der helt forstår at ramme din person, og det du ønskede. Lyder som nogle super veninder og familie, du har. Det var en rigtig dejlig tanke, at du sådan sendte en mail ud til dem, så de følte det de havde gjort for dig, var værdsat. Det lyder altså bare så sjovt med de der kajak´er - det vil jeg også prøve!!!!!!!!!!!!!!!! Da min veninde havde polterabend for 2 år siden, var vi også ude at fægte - faktisk samme sted - og det ret sjovt. Har selv gået til fægtning under min uddannelse, men måtte desværre stoppe, da jeg blev færdig, da jeg ikke kunne få det til at hænge sammen med mine arbejdstider. Men det kan varmt anbefales!

Hvor ser det bare hyggeligt ud på Guldsmedegården. Hold da op 6 timer, det lyder af lang tid, men det føltes sikkert ikke så langt, eftersom I selv lavede noget. Hvor er jeres ringe bare blevet flotte! :ilovebryllupsklar: Sidder og bliver helt misundelig. Det er nok meget godt at vores ikke er færdige endnu, for ville sikkert ikke kunne lade være med at gå og prøve dem hele tiden. Kan i hvert fald godt forstå, at I er glade for resulatet.

Mange tak for billederne af kirken i min tråd :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Hej Anja!

Ja, så er jeg lige inde og kigge igen... Jeg kan jo slet ikke følge med i din tråd, men jeg har da fået set ringene - WAAAUUUWWW -De er flotte :ilovebryllupsklar::pokey:-HAHA- og hvor ser det hyggeligt ud :)

Og sikken en polterabend - Den lyder bare helt perfekt :super::denmarkflag: Håber min blir ligeså god... Men det blir nok først efter VM... Jeg er nok i ret dårlig drikkeform ;)

Jeg tror vi gør det sammen mht. stoleopsætning i kirken - Sådan har jeg altid set det for mig og jeg synes det er lidt trist at sidde med ryggen til alle...

Sikke en huskeliste du har - Fik lige et par gode idéer - fx andendags tøj - Det er da god idé...

Mange :pokey: Anette

0

Del dette indlæg

Hvor er det nogle smukke ringe! Og hvor fedt er det ikke at have lavet dem selv. Totalt cool! :ilovebryllupsklar:

Takker :) Er som sagt også MEGET glade for dem... og jeps det er fedt selv at have lavet dem ;)

Hej Anja

Spændende at læse om din polter... ideen med quiz har jeg straks givet videre til min søster, for det var da en sød ide : )

Og så har jeg jo ventet i spænding på din beretning om besøget ved Guldsmedegården... Wauw, det lyder altså bare sjovt og romantisk at være med ved hele processen... Og sikke en masse fine billeder... Sjovt at se, hvordan det foregår :pokey:

Er ved at overtale Gio til at vi skal aflægge dem et besøg, når vi skal til at finde ringe engang næste år.

Han er vist også ret vild med ideen, så nu må vi jo gå i tænkeboks med, hvilket design vi ønsker os...

Puh, vi nærmer os også snart Skt Hans hva?! Spændende Anja... :denmarkflag:

Tine

Jamen det med quizzen var også super.... kunne faktisk godt tænke mig, at drengene gjorde det samme til min kærestes polterabend, men de synes sikkert, at det er fjollet at lave det samme - men det er da morsom - specielt fordi jeg nærmest ordret sagde de samme ting, som min kæreste.... og det var altså nogle fjollede sætninger ind i mellem -HAHA-

Kan som sagt KLART anbefale Guldsmedegården - men besøg bare en masse guldsmede inden og få inspiration til hvordan ringene skal se ud samt lave pristjek, så I har noget at sammenligne med :pokey: Personligt bliver jeg altid så glad, når jeg finder ud af, at jeg handler et sted, der er billigere end de andre :)

Ja, der er pludselig ikke så lang tid til Skt. Hans.... stresser mig faktisk lidt lige nu, for de næste 2-3 uger har jeg ikke så meget tid til planlægning pga. en eksamen!!! :super:

0

Del dette indlæg

Godmorgen Anja :denmarkflag:

Det er sørme godt nok nogle flotte ringe i har fået lavet.. Vores ringe er også fra Gildsmedegården. men vi har bare ikke lavet dem selv. De er fra en lille gulssmed oppe ved Thisted og er bare superflotte.. Og de var heller ikke just billige.. Men som jeg har vi den holdning at det er ringe vi skal gå med resten af livet og så må de koste det de koster

Knuz Mia :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer