Guest Mia74

Bryllup med baby (vores egen)

22 indlæg i dette emne

Hej alle.

Endnu et spørgsmål fra en rådvild..

Vores første barn er lige på trapperne, og jeg aner ikke hvordan det er at blive forældre første gang.

Så mht bryllup har jeg klart en drøm om at det handler om de voksne der skal giftes, og søger derfor jeres erfaringer - kan man holde bryllup med en baby på ca 5-6 mdr uden at skulle være fraværende halvdelen af tiden? Er det bedre at vente til den er 1 år?

Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mia *ss*

Jeg har selv en datter på 3 og ja jeg ville sige at 5-6mdr jo det kan kade sig gøre men i vil stadig være meget MOR og FAR der da den lille endnu har meget brug for jer men andre kan jo også bruges *ss*

og 1år ja så er det en lille bandit der smutter rundt og måske pjatter lidt ;) det ville jeg måske hellere foretrække *ss*

Men vil sige at det kan lade sig gøre i begge alders grupper så go for it :)

glæder mig til at høre hvad i beslutter jer for *SS*

og STORT TILLYKKE MED FAMILE FORØGELSEN

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Måske kan I få en babysitter, ellers kunne det godt være at der blev en del renden frem og tilbage, og hvis du stadig ammer, så kan du heller ikke få noget af drikke, der er mange ting der skal overvejes ;)

Vi havde håbet på at skulle kombinere barnedåb og bryllup, men jeg ved at min mor heldigvis ville overtage barnet, helt uden problemer :)

0

Del dette indlæg

Lige nu sidder jeg og ammer min datter på ½ år, og jeg må ærligt sige, at jeg bare slet ikke ville have overskud til bryllup lige nu. Nu er hun også meget mor-syg, så det gør det jo ikke bedre. Jeg er glad for, at hun når vi skal giftes er næsten 11 måneder OG at vi har en aftale med en babysitter om, at hun tager tøsen med sig hjem efter kirke og fotografering. Men børn er jo så forskellige...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg ville også klart foretrække, at barnet er et år.

Var til bryllup da vores den mindste var ca 3 mdr, og jeg var ikke til stede halvdelen af tiden. Da han skulle ammes, pusles osv, en masse larm så han græd meget.

Ved godt Jeres er et ½ år, men i min verden er der ikke stor forskel :biggrin:

Da min mor blev 40 år, var Simon lige omkring 14 mdr. Og der var højt musik, folk dansede og larmede. Han stolpede rundt med sin bold, og alle synes bare han var kær. Så han var ikke i vejen på noget tidspunkt, og Klaus og jeg kunne stadig more os. Da der hele tiden lige var en, der kunne kigge efter ham :)

Så ja vent lidt endnu, tror I får meget mere ud af det.

Stort kram Micha

0

Del dette indlæg

....tror det er et temperamentsspørgsmål... (både forældrene og barnets :) )..

Vi har en søn som vil være knapt 6 år, når vi skal giftes 2. juni - og så har vi vores lille datter på lidt over 4 måneder, som vil være præcis 7 måneder på vores store dag... Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvordan dagen forløber her om 2½ måned, men jeg kan sige så meget, at vi uden problemer kunne holde bryllup nu, hvis det skulle være.. (øøøøh, i forhold til vores datter altså - ikke i forhold til planlægningen, som jo ikke er heeeelt på plads endnu, hi-hi) Vores lille sveske er endnu så lille, at hun ikke mor-/farsyg og er kun vågen et par timer ad gangen.. Så personligt, mener jeg sagtens I kan holde bryllup når jeres lille er 5 måneder gammel - så længe I har lært ham/hende at tage en sutteflaske og ikke kun mors babs, og I laver en aftale med f.eks. nogle af besteforældrene om at hjælpe lidt... (det har vi gjort...) De sover stadig meget, når de er 5 måneder og jeg tror faktisk også, at den lille fis vil være en del mere krævende når han/hun er 1 år og kravler/går rundt...

Held og lykke med hvad I end vælger.. :biggrin:

Hilsen Carla

0

Del dette indlæg

Vent til barnet er et år.

Min søn havde kolik, og sov først igennem da han var 2½ år.

Men hvis det er for at sikre hinanden, hvad så med en tur på rådhust, og så kirkebryllup lidt senere?

Bare et forslag.

VH Heto

Det er lige hvad jeg også vil råde dig til. Vi var et smut på rådhuset, da jeg ventede vores 2. barn. I forvejen havde vi en datter på 14 mdr. Vi ville bare gerne sikre hinanden, og jeg havde slet ikke energi til at planlægge stort bryllup. Det gør vi så nu, hvor pigerne på bryllupsdagen vil være 3½ og 2 år.

Vi har dog også valgt at de skal blive hjemme efter kirken, sammen med vores barnepige. Vi vil jo alle gerne ha noget ud af festen, også bedsteforældrene.

Knus

JannieD

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville helt klart overveje at få en babysitter. Nu ved jeg ikke hvor I skal holde festen, men hos os er der værelser til og der kunne vi så have en barnepige på et af værelserne med vores dreng. Vi har dog valgt at få ham passet hjemme af min venindes lillesøster, som også skal passe min venindes dreng. Ungerne er ca 16 og 13 måneder ved brylluppet.

Jeg vil helt klart sige, at I skal vente til barnet er et år. Det tror jeg er nemmere. Så kan I nelig få barnet passet ude. MEN vil lige sige,at det er skide svært at finde en til at passe barnet, for alle dem, som barnet kender er jo nok med til festen. Min dreng er glad for mennesker og når han så skal passes i vores hus og sammen med en anden dreng han kender, så er jeg helt tryk ved at gøre det sådan.

Det med en babysitter på værelset er måske en god idé, hvis I vælger at gifte jer, når jere barn er 5-6 måneder. Vi oplyser i hvert fald to af vores gæster om muligheden. Det ene par har lige fået barn igår aftes og det andet par venter brn 3 uger før brylluppet.

Under alle omstændigheder: Få en der ikke er gæst til at passe jere barn.

Jeg var til et bryllup engang, hvor brudeparet måtte tage hjem kl.12 fordi deres barn var helt ude af den, fordi alle ville jo holde og nusse. Hun var vist 7 måneder..

0

Del dette indlæg

hejsa :)

vi skal giftes den 8 december 2007 :)

vi har valgt at holde festen med børn.

på det tidspunkt er vores drenge 3½ og 7 år :biggrin:

og så vil vi en måned forinden ha fået en til lille, jeg har termin den 5 november. :biggrin:

har overvejet om en af mine veninder skal passe den lille, men ved det ikke endnu. tror da lille pusset skal med, da der er masser til at tage sig af barnet. og ved de gerne vil

knus dorte

0

Del dette indlæg

Hej

Tillykke med den kommende familieforøgelse og forestående bryllup.

Jeg/vi har selv en dreng der bliver 1 1/2 dagen før vores bryllup.

Dengang vi i sin tid startede med at tale bryllup, evt komb. med barnedåb satte jeg mig ned og lavede brainstorm med plus og minus fordele på. Ret hurtigt stod det klart for mig at brylluppet (som jo er din/jeres helt store dag ) ikke ville blive det samme med en dreng der krævede mor og Restaurant Babs åben på flere tidspunkter og ydermere er barnet stadig i den alder hvor det oplever MANGE ting på engang og hurtigt kan blive overstimuleret ved for meget pussen/nussen og larm. Så vi blev enige om at vente til han var blevet lidt ældre og også selv kunne få en smule ud af det.

Vi var så i efteråret til rund fødselsdag ved et vennepar der havde 2 tvillinger på 1 1/2, og dem så mærkede man stort set ikke hele aftenen, da de gik og hyggede med de andre børn, og ellers charmede rundt omkring. Dengang var vores søn 1/2 og han kunne slet ikke finde ro, da han skulle sove. Endte med at jeg sad med ham på deres gæstetoilet med lyset slukket og vuggede ham i knap en time før han faldt helt ned og i søvn, og endte med at gå i seng da kl. var 1 fordi han kun kunne sove når jeg var ved ham. Siden den fest har vi altid hyret barnepige iform af bedsteforældre, faster mv. når vi har skulle til fest.

Men jeg vil som en del af de andre sige det er et temperament spørgsmål, og ikke mindst et spørgsmål om hvordan I har tænkt jer at holde festen (antal gæster, lokaliteter, musik mv. ). Alternativt så gør som nogen af de andre skaf jer en barnepige.

Håber du finder en løsning på dine tanker og pøj pøj med den kommende verdensborger samt forestående bryllup.

0

Del dette indlæg

Min den lille er 11 mdr nu. (14 mdr til brylluppet). Han er begyndt at ville gå, og han er alle vegne!!! Vil nok sige du skal have en aftale med en der vil se efter den lille, så du ikke skal løbe hele tiden. Men ja, børn er jo så forskellige.

Vores to skal ikke med til selve festen. Kun kirke og fotograf. Det skal udelukkende være vores dag/aften.

Min bekymring lå mest i om de ville blive for trætte, og sidde på skødet hele aftenen - også alle de mennesker kan gøre dem godt forvirrede.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for en masse gode input. Jeg forestiller mig det er bedst, at vi venter til han er ca 1 år - og han skal kun med i kirke og om eftermiddagen. Om aftenen vil vi forsøge at finde en barnepige.

Vi holder det ude, men om er er værelser ved jeg ikke endnu, men under alle omstændigheder kan pasningen blive i nærheden af hvor vi er. Men hvis først han er faldet i søvn satser jeg ikke på der bliver nogen problemer.

Endnu engang tak - det er bare super at have jer til at give gode råd! :)

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Hey Mia,

Som flere er inde på er det helt klart et spørgsmål om temperament og hvad man har lyst til. Vores den mindste vil være 10 måneder når vi skal giftes og selvom vi elsker vores børn (har også en på 5) overalt på jorden, så duer jeg helt klart ikke til at være MOR på min bryllupsdag. Selvom deres bedste- og oldeforældre er tilstede så er der bare i nogle situationer hvor kun mor eller far duer. Desuden synes vi egentlig ikke vores bryllupsdag er den dag hvor bedsteforældre lige skal holde øje med afkommene fordi man selv gerne vil nyde dagen. Men det er jo bare VORES mening.

I skal gøre det I føler for. For ellers vil I sikkert begge to rende rundt med en smule dårlig smag i munden og det er jo ikke meningen :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Tak for en masse gode input. Jeg forestiller mig det er bedst, at vi venter til han er ca 1 år - og han skal kun med i kirke og om eftermiddagen. Om aftenen vil vi forsøge at finde en barnepige.

Vi holder det ude, men om er er værelser ved jeg ikke endnu, men under alle omstændigheder kan pasningen blive i nærheden af hvor vi er. Men hvis først han er faldet i søvn satser jeg ikke på der bliver nogen problemer.

Endnu engang tak - det er bare super at have jer til at give gode råd! :thumbsupsmileyanim:

Knus Mia

Dette var præcis hvad jeg ville have foreslået. Vores datter er lige knap 2 når vi skal giftes, og hun skal med i kirke og om eftermiddagen, men bliver så passet om aftenen. Dette synes jeg er klart den bedste løsning..

Held og lykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej alle.

Vores første barn er lige på trapperne, og jeg aner ikke hvordan det er at blive forældre første gang.

Så mht bryllup har jeg klart en drøm om at det handler om de voksne der skal giftes, og søger derfor jeres erfaringer - kan man holde bryllup med en baby på ca 5-6 mdr uden at skulle være fraværende halvdelen af tiden? Er det bedre at vente til den er 1 år?

Mia

Hej Mia.

Som nogle af de andre har skrevet er det jo et temprament spørgsmål. Men man kan altså sagtens holde bryllup med 5-6mdr gammel baby.

Da min veninde blev gift var deres datter 3 1/2 mdr, og min veninde ammede stadig. Min mor og søster - som ikke skulle med til festen - blev spurgt om de ville passe hende på feststedet i et af værelserne. Da hun (barnet) ikke var så gammelt endnu, accepterede hun nemt, at hun blev passet af mennesker, som hun normalt ikke var vant til. For man skal jo lige huske på, at jo ældre barnet er, jo mere vil det nok brokke sig over at blive passet af fremmede! Problemet er nemlig som regel, at alle dem, man normalt ville spørge og som barnet kender, er jo højst sandsynlig inviteret med til festen.

Og min veninde følte på intet tidspunkt, at hun var for meget fraværende fra festen. Hun var jo kun væk, når der skulle ammes, så det gik rigtig fint. :thumbsupsmileyanim:

Og så et stort tillykke med familieforøgelsen! :loveboard::bearhug::bearhug:

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mia.

Det lyder som en fornuftig løsning, du er nået frem til. For alle parter. Vi har selv to små på 1 år og 2½, og fordi vi skal giftes om eftermiddagen, er vi blevet enige om, at de slet ikke skal med. Tænk hvor kede af det, de vil blive, når de lige har set deres forældre i fint tøj, hele familien er der, og så efter kirken skal de bare hjem,(fordi vi går direkte til middagen) uden at nogen af de andre er med... Nej, det går vist ikke. Det vil ikke være sjovt for nogen af os! Så de bliver passet i omkring et døgn af en af deres yndlingspædagogmedhjælpere fra vuggestuen. Det er det bedste for alle. Og det er min pointe: Find én i kan 'lære' op, en som kan lære barnet lidt at kende og som barnet og I kan blive tryg ved. Inden brylluppet får I jo nok også indimellem behov for at komme lidt ud, uden barn.

Held og lykke

Inge Lise

0

Del dette indlæg

Vi har en søn på ½ år. Han er 9 mdr., når vi skal giftes.

Vi skal giftes kl. 13.30. Vi har valgt netop dette klokslæt, så han kan komme med i kirken og med til receptionen bagefter. Men om aftenen er det fest for de voksne. Derfor tager han med min niece hjem og hun passer ham resten af aftenen og natten med. Min niecer og nevøer skal også med om dagen, men bliver hentet af deres babysittere kl. 17.00.

Dette synes vi er en god løsninger ellers får vi ikke meget ud af festen selv. :lol::bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Mia

Først et stort tillykke med familieforøgelsen.

Som du kan læse ud af alle svarene, er det ikke kun et temperaments spørgsmål. Men også et spørgsmål om hvor nem babyen er/bliver, børn er meget forskellige og det lige fra første færd.

Men jeg synes da også det har noget, at sige under hvilke rammen festen skal holdes – og hvordan man selv, som forældre vil takle det at have så lille et barn med.

Vi har en pige på ½ år, og skal giftes om 3 ½ måned. Jeg synes det er dejligt at være på barsel og dermed have tid til at planlægge festlighederne. Vi skal selv have vores datter med til bryllup og fest. Det skal siges at vi har en meget nem baby, og at vi fejere vores bryllup med vores gæster overnattende fredag – søndag. Vi har derfor valgt at hyre en babysitter, til at passe babyen under festen lørdag aften.

Håber I må få et godt bryllup, og finder en løsning der passer til jeres familie

Redigeret af Psyche
0

Del dette indlæg

Hej.. Min søsters søn var 8 mdr. da de blev gift og han var med i kirken og til reception om eftermiddagen og derefter blev han passet af en venindes mor. Jeg tror det handler om hvorvidt man kan få sig selv til at få sit barn passet, uanset alder. I min søsters tilfælde spekulerede hun ikke på sin søn hele aftenen, fordi der skete så meget andet og hun vidste han var i gode hænder..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle.

Mia

Hej

Stort tillykke med maven, det er bare så fantastisk og meget større end et bryllup

Har selv en søn på 8 måneder som vil være ca 14 måneder, når vi bliver gift. Selvfølgelig kan man holde bryllup med en baby på 5 måneder, men hvis jeg skal være ærglig tror jeg ikke jeg ville gøre det. Mest fordi jeg ammede utrolig meget da han var 5 måneder (ikke fedt på ens bryllupsdag både pga ammebh, mælkepletter og nul alkohol) og det gjorde også at han hele tiden skulle være i nærheden af mig. DEsuden, men det er jo meget individuelt, havde jeg også svært ved at undvære ham i lænegre tid på det tidspunkt og kun min mor fik lov at passe. (de er ret små)

Så er der også en sidste men meget afgørende ting. MANGLENDE SØVN!!! Min jOhan er først begyndt at sove nogenlunde nu og jeg var fuldtsændig smadret, da han var 5 måneder.

En fordel kunne være at de sover nemmere i støj og endnu ikke er bange for fremmede.

Men, hvis I overhovedet har mulighed for det ville jeg vente.

KNus og held og lykke med både barn og bryllup

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer