louised

velkomst drinks

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Altså man går aldrig galt i byen med en kold flaske Asti champagne :) Den er rigtig dejlig sød og passer perfekt til velkomstdrinks.... Den behøver heller ikke være vanvittig dyr, de har en god flaske i Netto som ofte også er på tilbud. Dette kunne være et bud

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej!

Vi skal have et Juli-bryllup her hjemme i haven og ingen tvivl i vores sind ...... Den står på hvidvin og hyldeblomstsaft! -Det er altid et hit og jeg kan selv nå at lave saften inden, da det først er 28/7 vores store dag er! :balloon:

Pynter nok lige med lidt frosne bær i hvert glas! :balloons:

Bare lige et lille pip her fra

Juli-bruden

0

Del dette indlæg

Jeg vil da helt klart lige anbefale denne her:

Festlige sommerbobler, Joseph Masachs Cava, Dagbladet Ringsted, d. 14. juli 2004

I Fakta er den mousserende spanske cava Josep Masachs Cava Brut Blanc de Blancs rigtig god og nærmest et kup, skriver vinjournalist Niels Ole Madsen. Prisen er kun 39,95 kroner, og for de penge får man en vin med fine og længevarende små bobler og en nuanceret, mild smag uden megen syre. Også flasken er meget veludstyret, og prisen på knap 40 kroner er en positiv overraskelse for så megen kvalitet. Vinen er god både i sig selv og til frokostbordet.

Pris 39,95 pr. flaske

:balloons::balloon: Den er vidunderligfantastisk - og et kup til prisen!!!!! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/thumbsupsmileyanim.gif :blink:

- og så er den fra fakta. Det er den vi skal have..... :)

Cava

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Vi holder også sommerbryllup og vi er på noget så simpelt som en flaske Asti eller en billig, men god flakse champagne med frosne bær, så lækkert og SUPER flot den måde farven fra bærene blander sig.

Til børn og andre der ikke drikker alkohol laver vi en gang hyldeblomst med danskvand og frosnebær, det er bare MUMS, lige før det er bedre end champagnen:) (siger Champagne elskeren;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med at vi skal have en god sommerøl, som endnu ikke er brygget :cheerleader3: 'Vores' bryggeri brygger en ny sommerøl til sommer, som forhåbentlig blive mild og frisk, men smager af noget og på ca 3,5%. Der er jo ikke noget bedre end en kølig ølpå en varm sommerdag, men man behøver jo heller ikke drikke sig stiv inden middagen, så 3,%% med masser af smag er lige noget for os.

Officiel velkomstdrink bliver muligvis enten en Duchess de Bourgogne (en meget vinøs og frugtig øl) eller en Kriek Boon (en kirsebær øl).

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i i sidste halvdel af august og spurgte hotellet hvad de ville anbefale.

De var slet ikke i tvivl, det skulle være noget med æbler og mousserende hvidvin.

Så vi har givet dem frie hænder til at finde på noget lækkert.

Mon ikke det bliver noget med hjemmepresset æblemost og mousserende hvidvin?

Jeg har aldrig prøvet det før, men jeg er 100% tryg ved at overlade det til dem.

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi blev gift havde jeg lavet en hjemmelavet hyldeblomstsaft og den blandede vi så med danskvand og hvidvin.. Det er en super frisk og let sommerdrink, smager fantastisk og der godt ud med lidt frugt i *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Jeg regner med at vi skal have en god sommerøl, som endnu ikke er brygget :cheerleader3: 'Vores' bryggeri brygger en ny sommerøl til sommer, som forhåbentlig blive mild og frisk, men smager af noget og på ca 3,5%. Der er jo ikke noget bedre end en kølig ølpå en varm sommerdag, men man behøver jo heller ikke drikke sig stiv inden middagen, så 3,%% med masser af smag er lige noget for os.

Officiel velkomstdrink bliver muligvis enten en Duchess de Bourgogne (en meget vinøs og frugtig øl) eller en Kriek Boon (en kirsebær øl).

Hej søde...

Nu ved jeg godt at du er total øl entuitiast :thumbsupsmileyanim: og det er fedt nok (jeg er det selv, bare med rødvin) men hva' med de stakkels mennesker som ikke kan fordrage øl ;) Håber du husker dem til dit bryllup... hehe... Jeg har forstået at I os' skal ha' øl til al maden, men hva' med desserten?? :cheerleader3: Min mand var inde og spise engang på et bryggeri i Valby (tror jeg, ret mig hvis jeg tar' fejl) og der fik de os' en meget mørk, chokoladeagtig øl til desserten!! Personligt er jeg ikke så vild med øl... kan dog godt li' de mørke stouter (staves) uden for meget brus!!!

Nå.. det var bare en lille reminder om ikke øl drikkerne, fra mig... :cheerleader3:

Men det er fedt at I laver noget anderledes... Jeg ved ikke helt endnu hvad vi vil servere til velkomstdrink... men noget a la hyldeblomst ;-)

Redigeret af skye
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej søde...

Nu ved jeg godt at du er total øl entuitiast :thumbsupsmileyanim: og det er fedt nok (jeg er det selv, bare med rødvin) men hva' med de stakkels mennesker som ikke kan fordrage øl ;) Håber du husker dem til dit bryllup... hehe... Jeg har forstået at I os' skal ha' øl til al maden, men hva' med desserten?? :cheerleader3: Min mand var inde og spise engang på et bryggeri i Valby (tror jeg, ret mig hvis jeg tar' fejl) og der fik de os' en meget mørk, chokoladeagtig øl til desserten!! Personligt er jeg ikke så vild med øl... kan dog godt li' de mørke stouter (staves) uden for meget brus!!!

Nå.. det var bare en lille reminder om ikke øl drikkerne, fra mig... :cheerleader3:

Men det er fedt at I laver noget anderledes... Jeg ved ikke helt endnu hvad vi vil servere til velkomstdrink... men noget a la hyldeblomst ;-)

Altså nu er størstedelen af vores gæster mere til øl end til vin. Og jeg vil vove den påstand, at alle kan lide øl, de skal bare finde den rigtige type :cheerleader3:

Ja, vi tilrettelægger vores menu, så den passer til øllet og så øllet passer til maden. Og jeg er da klrar over, at der er nogen, som vil synes, at det er noget mærkeligt noget. Ikke desto mindre er det sådan, vi gerne vil have vores fest - dels fordi vi begge er mere til vin end til øl (ikke at jeg ikek holder utroligt meget af en god flaske vin), men også fordi jeg synes, at kølig, frisk øl er mere passende på en sommerdag end en tung rødvin.

Vi sørger dog for, at der er også er vin - og en ordentlig vin. Men der bliver ikke lagt så meget kærlighed i at vinen skal passe til maden, som med øllet. Jeg er overbevist om, at de fleste vil vælge øl til deres mad, når det nu er lagt sådan op.

Til forretten og før middagen regner jeg med at vi skal have en let, hvedeagtig øl med en lav alkohol % (ca. 3,5), til hovedretten en mørkere Ale no. 16 og evt. en IPA og til dessert (bryllupskage) sakl vi have kaffeporter og evt. en mere frugtig ting - det er ikke helt besluttet endnu.

0

Del dette indlæg

Det lyder spændende.. :thumbsupsmileyanim: kender dog ikke den du nævner til desserten... men nu er jeg heller ikke velbevandret indenfor øl... og har aldrig brudt mig om alm. øl... dog vil jeg give dig ret i at måske kan jeg finde noget jeg kan li'.... er vild med (og nu dør du af grin) KB hvidtøl.. hehe...

0

Del dette indlæg

Hej,

Til receptionen har vi talt om at servere Asti Verdi Rasberry Sparkling tror jeg det hedder, som er noget musserende vin i flot lyserød og som ikke smager overdrevent sødt. Jeg mener den fås i dagligvare butikker.

Til festen skal vi have noget der hedder Festoso, som vist er en musserende rødvin som bare smager mums. Vi fik det også til min 30 års fødselsdag og jeg har drømt om mere siden. Jeg har set den i Neybergs vinhandel i Roskilde til 79,- og den er rigtig lækker til en sommerfest, gerne kold..

Til begge vil der selvfølgelig være øl og sodavand til dem der foretrækker det..

Hilsen Pia

0

Del dette indlæg

Det lyder spændende.. :cheerleader3: kender dog ikke den du nævner til desserten... men nu er jeg heller ikke velbevandret indenfor øl... og har aldrig brudt mig om alm. øl... dog vil jeg give dig ret i at måske kan jeg finde noget jeg kan li'.... er vild med (og nu dør du af grin) KB hvidtøl.. hehe...

JA..!!! Det er også min favorit.... :cheerleader3:

Jeg er nemlig heller ikke til øl.... :bunny_4:

Redigeret af merkur65
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer