AnjaSL

Hvilke afbudsforklaringer har I fået?

64 indlæg i dette emne

Hejsa!

Vi har også fået nogle afbud, men egentlig ikke nogen jeg som sådan gider og bruge tid på.

Tonys mor kommer ikke.. Og heldigvis for det.. så skal jeg ikke bekymre mig om hvor mine 2 mødre skal sidde.. nu er der plads på begge sider.. Og ellers er det nogle ok undskyldninger.. og sååå lige en af dem med et lille barn som ikke kan klare larmen.. Well deres valg.

Til gengæld har jeg 2 super gode veninder som begge to kommer.. og det er fra Holland og Schweiz.. Og det kun fordi vi skal giftes.. LOVE THEM :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man tager en mere nutidig udgave af Emma Gad, har Eva Bendix skrevet i sin bog "Vær så venlig":

"Indbydelseskort til bryllup skal efter reglerne sendes mindst 3 uger i forvejen, og der skal svares 14 dage inden, så brudens forældre kan nå at invitere andre i tilfælde af afbud."

0

Del dette indlæg

Nej Anja, du er bestemt ikke nærtagende - har også svaret i din tråd!

Om vi har fået latterlige afbud? Uhmmm ikke direkte afbud, men derimod folk som ikke gider svare :bask: Vi har svarfrist idag, og situatuionen er den, at hele min familie har svaret: 1 afbud, som er fra min gamle tante på 85, som er ved at blive blind og senil, så hun tror ikke, hun kan deltage hele dagen. Hun kommer dog måske til kirken og efterfølgende kaffe og bryllupskage, men det finder vi først ud af tættere på dagen, hvilket vi har sagt ok for.

Herudover mangler jeg svar fra to tidligere arbejdskollegaer, hvoraf den ene tilsyneladende er blevet sur på mig (aner ikke over hvad, og hun opfører sig temmeligt barnligt, så gider ikke bruge mere tid på hende), som dem regner vi ikke med at se - men de har altså ikke fysisk givet svar :cheerleader3:

Ja så er der Bjørns familie :cheerleader3: Her mangler vi svar fra 6 ud af de 9, som er inviteret. Han søster kommer, men hans ene stedbror har meldt afbud, da han og kæresten lige har fået tvillinger, og de kan ikke overskue det. Fair nok, for vi ser dem næste aldrig, så det rører ikke mig eller Bjørn synderligt. Men mangler stadig svar fra hans far og dennes kone samt 2 andre stedbrødre med påhæng. De har så idag til at svare i - hvilket de sikkert ikke gør. Hvis de ikke svarer, så har vi snakket om, at vi i morgen sender en besked til dem om, at de ikke har svaret, hvilket vi synes er for dårligt, og at vi tager dette som et nej! Gider ikke bruge mere tid på dem - det er simpelthen så energidrænende! MEN HVEM FANDEN GIDER IKKE SVARE SIN EGEN SØN :cheerleader3::rolleyes: :bask:

Jeg svarer sgu altid selv i god tid, og er derfor ret skuffet over at folk ikke bare kan give besked. Hvis de ikke kommer, så kommer de ikke, men de kunne da i det mindste give svar, ik?

0

Del dette indlæg

Vi fik kun 1 afbud og det var fra en veninde og hendes mand.

Der var ikke nogen begrundelse og det er helt fint med mig.

Har dog en ide om hvad grunden var. Hun var gravid ca. 7 mdr. henne da brylluppet skulle holdes og hun ved at vi begge ryger + mange af gæsterne, så det har nok haft en del med afbudet og gøre.

Kan dog godt forstå at du bliver skuffet når de egentlig har sagt ja i første omgang og så pludselig melder fra.

Husk at brylluppet er det vigtigste i jeres liv lige nu, men det er måske ikke det vigtigste i jeres gæsters liv. Så måske er nogle begrundelser underlige for jer men helt reelle for dem der melder afbud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har indtil videre 'kun' modtaget et afbud, mangler stadig svar fra nogen stykker så der kan jo nå at komme nogen flere, men nu må vi se...

det er Karstens onkel og tante der har meldt afbud, med den begrundelse at de er på Kreta, det er jo også fair nok, men det der gjorde mig lidt skuffet var sætningen, 'og vi har ikke noget privatfly' kan godt være den er ment i spøg, men syns alligevel den er lidt flabet skrevet... men hvad sådan er det jo...

en anden ting, da vi havde sendt invitationerne ud, kom vi forbi Karstens mormor, hun sagde tak for invitationen, men hun vidste ikke om hun kunne komme.. :cheerleader3: ingen begrundelse eller noget... mellem linjerne tror jeg, hun ikke vidste om hun er syg eller noget i den retning... det er det eneste hun kan snakke om, når vi er på besøg dernede, hun grænser ind i mellem til at være hypokonder, i vinter mente hun i fuld alvor at hun var ved at dø af en forkølelse... hun kan ikke overleve en dag hvis hun ikke får sin daglige medicin (læs kodimagnyl)...

ved indimellem ikke hvad der er galt med hende, nu må vi se om hun overhovedet giver svar tilbage inden fristen....

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hvad er det for nogle lamme undskyldninger.... :super: :bask:

'

Vi har kun modtaget afbud fra 2. Min kærestes farfar, der pga helbred ikke kan klare turen fra Fyn til Jylland og hans veninde.

Hvor er det bare ærgerligt, at folk ikke ønsker at komme, især når I har sorteret nogle fra. I har jo åbenbart (nok ligesom alle andre) gjort jer mange tanker om, hvem der skulle inviteres med. Det er bare ens store dag og håber selvfølgelig at alle har lyst til at deltage i det...

Du har vist brug for en masse af disse her :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::rolleyes::heart:

:hug: til dem...

0

Del dette indlæg

Dårlige undskyldninger...men man siger jo også at vejen til helvede er brolagt med dem, så der må findes uendelig mange! :cheerleader3:

Det gør det dog ikke bedre og man kan ikke andet end at blive en smule ked af det eller stødt, jeg vil dog mene at det er "their lost" at De går glip af Jeres bryllup!

Jeg håber og tror, at I får en helt fantastisk dag med de gæster der er glade og beærede over at være med til at fejre Jeres store dag. :cheerleader3::cheerleader3:

Knuser fra Karen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har heldigvis kun fået et afbud. Det er en af min kærestes venner og hans kæreste. De skal til bryllup samme dag hos kærestens bedste veninde. Det kan man jo ikke sige noget til, at hun hellere vil! Og de er så søde, at de vil prøve at nå vores recption. Det mest fjollede er, at det er vielse, recpetion og fest på samme tidspunkt for begge brylluper.

Jeg tror vi får et andet afbud, og sikkert med en lam undskyldning - hvis nogen overhovedet. Men nu må vi se. De kunne jo overraske og der er stadig lidt tid til den 10. maj hvor vi har SU dato :cheerleader3:

Og så må jeg sige, efter at have læst tråden et par gange faktisk. Hvor er der dog nogle bare nogle ubetænksomme og uhøflige mennesker derude!

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi har kun fået et afbund, men hvilken begrundelse!!! De ( et hold af vores venner, som ikke kender andre end os) vil ikke komme fordi de ikke kender andre og vi har jo ikke tid til at snakke med dem den dag!!! No shit vi har mange andre gæster vi skal snakke med, men der kommer altså også 50 andre som I kunne snakke med... Jeg er blevet så skuffet at jeg stort set ikke har gidet at snakke med dem siden..

Så nej jeg synes ikke du er nærtagende

Kram Mette

0

Del dette indlæg

Fantastisk at i vælger at de "utaknemmelige inviterede" giver jer en proffesionel fotograf, ved ikke at komme. Hvorfor skulle man dog ikke glæde sig over de sparede penge, og glemme alt om dem der ikke kommer? :cheerleader3:

Måske de skulle have tilsendt et af de billeder i får taget som "Tak for gaven", på den måde bliver de mindet om at man bør give en lille gave trods afbuddet og de ser hvad de er gået glip af... Bare ærgeligt Sunny-boy ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig sandelig også godt.. Jeg har nemlig også fået nogle temmelig dumme afbud.. Og nogle som jeg selvfølgelig synes er helt iorden.

En uge efter vi havde sendt indbydelser ud, kom der en stor gang brok fra nogle onkler og mostre fra min kærestes side af.. De var SÅ skuffede over, at de ikke var inviteret og det kunne vi ikke være bekendt..

Altså de kommer fra Færøerne, er oppe i alderen alle sammen og jeg har ikke engang mødt dem endnu fordi de altid holder sig for sig selv. Så fint.. Jeg sender indbydelser ud til dem og så er alle tilfredse. Jeg ville jo også gerne møde dem, så det var helt iorden med mig..

For det første svarer de alle sammen forsent og ingen af dem kommer. For det andet, så måtte jeg spørge min svigermor om de kom eller ej.. For de gad ikke engang ringe til mig og sige det... Så bliver man sgu lidt sur.

Et af vores vennepar har også meldt afbud.. De skulle til en masse fødselsdage og kunne ikke få børnene passet.. MEN den egentlige grund (har vi hørt) er fordi hans ekskæreste også er inviteret. Begge parter har så hver deres nye kæreste/kone og det er mange år siden de var kærester.. Så hvad er lige problemet?

Så har vi et vennepar som er ved at prøve at få børn på den svære måde.. Jeg kan ikke stave til det.. Men de kan ikke selv og får derfor hjælp. Hun skal så holde sig lidt i ro lige netop i de par dage op til brylluppet.. Så hun vil ikke risikere noget og det er fuldt ud forståeligt..

Og så er der min far.. Han kommer godt nok med, men da jeg spurgte efter et svar sagde han bare.. "jamen selvfølgelig. Jeg behøver da ikke at svare, jeg skal jo følge dig op af kirkegulvet så jeg er da selvskreven".

Yes yes farmand.. Men SU betyder Svar udbedes og det gælder altså alle!!!

Så jo kan godt forstå du er lidt sur når du får nogle dumme undskyldninger. Folk kan da bare sige det som det er. Så er det op til os om vi vil tage det personligt eller ej.

:cheerleader3:

Hejsa

Alt godt om færinge - jeg er selv en af dem :-). Men men, når det gælder det som danskere kalder for almindelig pli, så er færingene ikke med. At få svar på en invitation inden udgangen af SU - ja faktisk i hele taget at svare på en invitation, er ikke noget færinge finder for at være nødvendigt. Langt fra det. For en dansker eller en der har boet i DK i mange år er det ikke til at forstå - for hvor svart kan det da være. De kan da vel finde ud af at læse hvad der står i invitationen!!!!! skulle man tro. Problemet er dog at kulturen deroppe er en helt anden end her. At give svar på om man kommer eller ikke kommer til en fest - lang tid inden selve festen - det duer de bare ikke til. Og selv om de giver et svar, så kan man ikke nødvendigvis regne med det svar. Hvis en færing to dage inden festen finder ud af at han skal noget andet, ja så gør han det, og så må bryllup være bryllup. Hvis nogle, der ikke har svaret eller måske har givet afbud, så to dage inden festen synes at det alligevel kunne være sjovt at være med, ja så tror de selvfølgelig at de bare kan ringe og sige at de dukker op alligevel. Det er forfærdelig frustrerende - synes jeg personligt. Men det bunder bare i en enorm kulturforskel. Mens vi i Danmark kan ryste på hovedet, så gør de ofte det samme over "os" danskere, hvor alt skal aftales og planlægges og intet må ændres eller være uforudset.

Mht. familiemedlemmer, der mener at de er selvskrevne til et bryllup. Ja så kunne jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet. Det er endnu en færøsk klassiker. Ikke at det ikke også kan foregå i DK. Men på Færøerne er det et meget udbredt fænomen. Til vores bryllup skete det også. Jeg skulle selvfølgelig have inviteret en farbror som jeg ikke har talt med eller hilst på i 20 år. Det var der i hvert fald flere der mente. Det resulterede i at 10 inviterede ville boykotte mit bryllup. Hi hi... Det var der så kun 4-6 der så endte med at gøre. Fire af dem kan endda ikke tale ikke med mig i dag - af samme årsag. Hvis de bare vidste at jeg ikke kunne være mere ligeglad. For familieintriger vil jeg simphelthen ikke være en del af. Så er det bedre at hver passer sig og sit. Anyway en lang smøre. Men det korte af det lange er, at for en ikke-færing kan der opstå mange frustrationer at omgås færinge og for en færing med mange år i DK, kan det også give mange frustrationer.

Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik min polterabend i går, og min ene veninde, der har meldt afbud var med - og det var jeg VILDT glad for... og hun forklarede mig situationen omkring hendes kæreste, der er blevet selvstændig, så den er jge helt med på. I virkeligheden skal jeg nok bare tage en snak med de forskellige og få forklaret dem at jeg er ked af det, og give dem mulighed for at forklare uddybende... det hjælper jo nogle gange at få sat ord på og se folk i øjnene.

Nu er jeg nået der til, hvor jeg nu GLÆDER MIG VILDT over alle dem, som kommer og ikke gider bruge mere krudt på dem, der har meldt fra af den ene eller anden grund.

0

Del dette indlæg

Sikken en latterlig begrundelse den med amningen!!!!!

Har selv en søn på 10 måneder og han var da blevet super tynd og underernæret hvis han ikke havde fået andet end modermælk indtil nu.

Har ammet indtil han var 9 måneder, men fra han var 5 måneder har han fået meget andet mad og flaske og er blevet passet til flere bryllupper selv da han var 3 måneder.

Så KØB IKKE DEN UNDSKYLDNING :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Har selv en søn på 10 måneder og han var da blevet super tynd og underernæret hvis han ikke havde fået andet end modermælk indtil nu.

Har ammet indtil han var 9 måneder, men fra han var 5 måneder har han fået meget andet mad og flaske og er blevet passet til flere bryllupper selv da han var 3 måneder.

Nu er spædbørn jo forskellige, min egen datter spiste ikke andet en bryst indtil hun var godt over 1 år - jeg forsøgte, men flasken ville hun bare ikke tage.

Jeg ville dog nok tage til bryllup alligevel, hvis jeg vidste at hun kunne blive passet af nogen hun kendte godt, og som kunne håndtere hendes gråd.

Da min datter var 6 mdr, deltog jeg i en messe med min ex firma, og jeg skulle stå i standen hele dagen i 3 dage. Min svigerforældre kom for at bo på hotellet og passe min datter. De kom så med min baby til frokost så jeg kunne amme. Men når jeg så hende og når vi kom hjem til hotellet om aftenen var hun helt opløst i gråd og hyperventilerede...uha, det var ikke rart. Nogle babyer er bare mere psykisk og fysisk afhængige af MOAR end andre.

Det er faktisk først nu - fra den ene dag til den anden, da hun fyldte 8 år - at hun er blevet meget selvstændig, og det er meget mærkeligt for mig at vænne mig til :bearhug:

Kære Anja, jeg synes det er godt, at du vælger at fokusere på og glæde dig over dem, der kommer og så simpelthen glemme de andre...

I dag ( 6 dage efter svarfristen) skulle vi meget gerne få svar fra én af min kærestes mangeårige venner. Vi har forsøgt at få svar ud af ham tidligere, men han har hele tiden sms'et, at han lige ville ringe dagen efter. Og det skrev han også igår.

Helt ærligt: man må da vide om man kommer eller ej? Men jeg tror det bliver et afbud, ellers ville han vel bare have skrevet "Ja, vi kommer!"....Mmhh...

0

Del dette indlæg

Jeg er nu lidt imponeret over alle dem der ikke har børn, som kan kommenterer omkring amning - hvad ved i entlig???

Som en mor så klogt skriver, så er der meget stor forskel på børn og deres psyke. Men der er nu altså også forskel på forældre! Jeg kunne aldrig finde på at lade mine børn passe, før det passede med mig eller mine børn, og så er det lige meget om barnet fik bryst, flaske eller grød. Nogen kan efterlade deres små (under 1 år) nogle timer og have det rigtigt godt med det, andre kan ikke. Det er heller ikke alle der kan overskue at have et spædbarn med til en fest - det må man da respekterer! Jeg kunne aldrig finde på at lade mine spædbørn passe bare for en fest, men tager dem da gerne med og havde min datter med til min søsters bryllup selvom hun kun var 3 uger. Vi blev kun så længe vi kunne, og hele bryllupet handlet om den lille og det var jo faktisk heller ikke så sjovt. Men vi havde længe sagt ja.

Noget helt andet - så er det respektløst at undlade og svare eller først at svare efter su.

Jeg kan godt forstå at man er lidt nærtagende - det er jo trodsalt ens bryllup! og i din situation har de inviterede været noget respektløse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er det jo ikke kun amningen, men også om barnet kan være væk fra sin mor så længe. Vores søn er MEGET morsyg. I dagtimerne går det fint, og han vil gerne være hos andre, men når vi nærmer os sovetid er sagen en helt anden. Vi var til bryllup hos min ene veninde, da han var 9 måneder, og han sov kun i intervaller på ½ time og skreg så tre kvarter natten igennem, på trods af at han fra helt spæd har været vant til at blive passet af mine forældre ind i mellem. Rytmen med at han kunne falde i søvn og sove i sin egen seng blev også helt brudt, så det bryllup "betaler vi af på" endnu. Han har ikke siden villet sove alene.

Bortset fra det har vi kun fået 2x2 afbud. Det ene er helt ok. Det er nogle engelske venner, der ikke har råd til at komme. Det er andet er lidt mere uldent. Alle i vores vennekreds har kendt datoen i minimum 3 år, og pluselig skal en af Philips gode venner på jiujitsu weekend med sine drenge og kæresten har booket ferielejlighed i Skagen, lige netop den weekend. Den undskyldning er bare for tynd, men hvis de ikke gider er det jo deres valg.

0

Del dette indlæg

Sikke en god tråd! :bearhug:

Vi har nemlig også lige fået et afbud, som VIRKELIG tager prisen!! :bask: :thumbsupsmileyanim:

Faktisk er jeg så meget i chok, at I her får kortet "råt for usødet" og ordret:

Kære (min gom) ... (jeg er ikke nævnt overhovedet, heller ikke i adressen, selvom vi bor sammen på 5. år...)

Tak for invitationen - men desværre, gamle jas!

Romantiske herregårdsbryllupper er for skrap kost for mit følsomme sind og sarte mave.

Venlig hilsen (min goms onkel)

Her er simpelthen en gnavpotte, som melder afbud i en, i øvrigt usand, FORVENTNING om, at vores bryllup bliver klamt og lyserødt....?! Helt ærligt...?! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg er nu lidt imponeret over alle dem der ikke har børn, som kan kommenterer omkring amning - hvad ved i entlig???

Den har jeg hørt før.... man ved åbenbart absolut ingenting om børn når man ikke selv har nogle (jeg har ellers arbejdet en del med at passe dem)!!! Men derfor er det vel ok at man har en holdning til dem ikk'? Og det er vel også ok at man holder mødrene op på deres egne ideologier og egne forslag om hvordan man får tingene til at gå op i en højere enhed??

I vores tilfælde har vi faktisk slækket på vores drøm om en fest uden børn og tilladt at ammende mødre kan få deres børn med, da vi rigtig gerne vil se de mennesker... og de øvrige mødre, der ikke længere ammer har heldigvis i det store hele haft forståelse herfor - de vil også gerne kunne nyde festen og synes heller ikke selv, at børnene får noget som helst ud af festen. Skulle vi have alles børn med ville deltagerantallet stige med 27 personer i alderen 2 mdr. til 10 år (heraf alene 2 børn over 5 år!)

Vi synes faktisk at vi har gjort ALT for at "forstå selvom vi ikke har børn!" ved at tillade diende børn ;) - så derfor er det endnu mere svært at forstå et afbud om potentiel amning, som egentlig ikke burde være et problem, taget i betragtning at vi har lagt op til en løsning, som de selv har accepteret lige indtil svarfristen!!!!

Måtte bare lige kommentere... for som "ikke-mor" er jeg bare død-træt af at få skudt i skoene at jeg ikke forstår noget som helst, med mindre jeg altid føjer de forskellige mødres holdninger - som der heldigvis også er mange forskellige af! Det er en sætning i variationer, der virkelig kan tænde mig af.... varianter over temaet "det forstår du ikke, for du er ikke mor!" Mage til vås!!!!

Undskyld - her ændredes fokus vist lidt fra det oprindelige jeg lagde ud med, men jeg måtte bare kommentere på det, at jeg "ikke forstår en skid fordi jeg ikke er mor" - og beklager hvis det lyder lidt som et surt opstød - mener det faktisk mest af alt som et modspil - lidt i stil med ryger-kontra ikke-ryger... synes der skal være plads til os alle - mødre såvel som ikke-mødre, ryger såvel som ikke-rygere (og dette er ikke ment som et startskud til endnu en rygerdebat) :thumbsupsmileyanim: !

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig, Anja! Jeg vidste selv intet om børn og babyer før jeg fik min egen, men selv nu ved jeg jo faktisk kun, hvordan min egen var - og babyer er jo ligeså forskellige som alle andre mennesker..

Jeg synes du har gjort alt hvad du kunne for at gøre det muligt for dem at komme med og så kan du bare ikke gøre mere...!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forstår dig, Anja! Jeg vidste selv intet om børn og babyer før jeg fik min egen, men selv nu ved jeg jo faktisk kun, hvordan min egen var - og babyer er jo ligeså forskellige som alle andre mennesker..

Jeg synes du har gjort alt hvad du kunne for at gøre det muligt for dem at komme med og så kan du bare ikke gøre mere...!

Tak skal du have søde Mette - forventede faktisk at blive slagtet af alle de "vidende mødre" :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Ja, undskyld.. men jeg synes også den ramte lige her - den med at man intet ved om amning/børn, med mindre man selv har nogen...

Jeg synes det er helt ok, hvis folk ikke vil have børn med til deres bryllup. for børn er altså ret ofte et forstyrrende element.. Og jeg har 3 af slagsen, så jeg kan vel dårligt gå under katagorien "ved ikke noget"..

Og nej, jeg vidste absolut intet om børn, før jeg fik min den første, men jeg er så også den yngste i min søskendeflok og havde aldrig haft noget med børn at gøre..

Men så tænker jeg, mine børns barnepige, som har passet dem jævnligt gennem de sidste par år, er lige fyldt 16 år, og har ikke selv nogen børn - men hun er knald dygtig til at passe míne, og de er vilde med hende.. Så her holder den ikke - hun ved sq nok mere om børn, end jeg vidste da jeg havde været mor i ½ år...

Det med at få passet de små poder, er jo som skrevet så mang gange før, individuelt...Men man skal måske også lige have med i tankerne, at børn i en vis alder lider af seperationsangst, bare mor går på wc så hyler de.. Men det er en periode, og den overlever de såmænd også, hvis de til daglig ikke er i tvivl om, at deres mor er der for dem...Eller tager man dem med på wc også, eller hvad med i bad?? Hver eneste gang "lille my" giver et pip fra sig???

Måske vi som mødre skal lære, at andre sagtens kan passe vores børn, hvis vi tillader det. Det drejer sig jo også lidt om måden vi forlader dem på, hvilket jo selvfølgelig altid skal være med et smil på læben - ligsom for at vise dem, at det hele er bare helt ok.. Hvad hjælper det at tude når man afleverer sit lille barn??? Det viser jo bare den lille, at dette her er ikke i orden..

Børn vil få nogle knæk i livet, men så længe de ikke er i tvivl om at mor elsker dem og er der for dem, så vil jeg nok ikke lige sige, at de tager skade af, at blive passet af bedstemor en enkelt dag..

Så siger brudeparret ingen børn til vores bryllup, men jo i må godt tage jeres ammeafhængige med, ja så er det sq at give sig, og være fair overfor forældrene..

Og det synes jeg fortjener respekt.. :thumbsupsmileyanim:

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Da vi holdt bryllup fik vi også nogle afbud:

-Min moster og hendes mand: de var blevet for gamle og mente ikke at de kunne holde til det, hm, var til fødselsdag med dem i sidste weekend, og de virkede da friske nok.

-Min mands morbror meldte afbud en uge før festen: da var bordplan og menuhæfter (med bordplan i) lavet færdige.... Han mente ikke han kunne klare det.

-Min mands "moster": kunne vist bare ikke komme.

-Min søster: ville ikke deltage, da hendes kæreste gennem 3 mdr. ikke var inviteret. Han er virkelig en guttermand, skubbede hende ned af en trappe her i januar...

-Min storebror: svarede ikke, så sendte en sms for at høre. Han kom ikke.

-Min lillebror: samme som min storebror.

-Min fars kæreste: efter SU datoen lavede vi bordplan, da vi troede, at vi havde styr på vores gæster. Da vi så havde fået alle placeret, vælger hun at melde afbud. Hun ønsker ikke at deltage i fester i min fars familie. Øh, hvad laver hun så lige sammen med ham :thumbsupsmileyanim:

Valgte at fokusere på dem som ønskede at deltage i vores dag, og havde en fantastisk dag alligevel.

Vi havde faktisk et par med, som var blevet forældre små 3 uger tidligere. De spurgte pænt, om barnevognen måtte stå inde i lokalet under kaffen. Og selvfølgelig måtte den det. Der var ingen problemer med barnet, og der var mulighed for at moren kunne amme i rolige omgivelser.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Vi har fået ca 15 afbud.

En af dem var fra en dame på 92 og en på 83 der er syg -de kunne ikke overskue det (fint nok, og noget vi havde regnet med)

2 har valgt ikke at tage deres børn med (helt fair)

1 mente hun ikke kunne komme fordi hendes mormor måske kunne tænkes at holde sin fødselsdag den dag.....hmm...

Flere har meldt afbud uden grund...to måtte vi rykke to gange...Til sidst skrev vi at siden vi ikke havde hørt fra dem, tog vi det som et nej -så svarede de, at de ikke kom...

Vi mgl stadig svar fra Lisettes farfar og kone...

-Sophie

0

Del dette indlæg

:ilovebryllupsklar:

Hej!

NEJ!!!!-Det er ikke dig den er gal med!!!

De skulle ha' nogle -HAHA- :bask: :) skulle de!!

Desværre kender jeg alt for godt situationen..... Hos os er det min mor og hendes mand der har valgt ikke at komme..... Begrundelse: " Du har jo inviteret din far og så føler jeg mig sorteret fra, havde jo fortalt dig betingelserne".... Year right!! De har været skildt i 25 år og har ikke set hinanden siden..... OG HUN SKAL IKKE KOMME OG STILLE BETINGELSER FOR MIT BRYLLUP!!!!!!! :bask: :pokey: :bask:

Så kommer min ene søster heller ikke da hun er blevet optaget på skoleskibet og er ude og sejle på det tidspunkt, helt ok undskyldning og hendes kæreste kommer så heller ikke, også helt ok!

fire naboer (to par) kommer måske sidst på dagen da de kommer hjem fra ferie samme dag.... Helt ok. Da vi jo holder det i haven og uden faste pladser o.lign. har vi sagt til dem da de melte afbud, at hvis de kom hjem i tide og havde lyst og kræfter var de da velkomne til at kigge forbi!

Vi har inviteret 68 og altså fået 8 afbud men "kun" 39 positive tilbagemeldinger...... Hvad er det med mennesker i dag!?!? -Ved da godt at vi endnu ikke er nået til SU men jeg syntes bare at det er almindelig høflighed at ringe/skrive og sige tak for invitationen når man modtager en sådan!?!?!? -Men det er måske bare mig!?!?

Hold da op en smørre.... :pokey:

Jeg syntes at det er SUPER at I inviterer nogle af de "først frasorterede" og derefter forsøger at få en god fotograf!! :denmarkflag: for jer!!

Så er der lige kommet lidt flere afbud....

to fra min moster og hendes mand som bor i spanien og i forevejen skal til DK i maj/juni og slut juni/start Juli hvor min moster så vil kigge her ud forbi.... Helt ok at de så ikke også kommer til DK i slut juli!

Og så to fra endnu et hold naboer med forklaringen "Vi har en fast familietradition lige netop den dag"..... Lidt ærgerligt, og sikkert heller ikke helt rigtigt. Vi havde ellers håbet på at netop de ville komme. Der huserer en gammel strid her på vejen og vi samt et andet ungt par som flyttede her til ca et år før os, er de eneste der snakker med de her naboer, som iøvrigt er rigtig flinke!..... Havde jo faktisk håbet at de kunne komme og hygge lidt, men nej, og det er også helt ok!

Så nu er vi altså oppe på 12 afbud ud af 68 indbudte!

Ialt kommer der en søster fra min mors side af familien.... Flot ikke!?!? :super:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer