CBV

Spædbørn til bryllupsfesten

134 indlæg i dette emne

Jeg forstår udemærket din bekymring!

Jeg mener absolut ikke, (små) børn hører hjemme til et bryllup - de får absolut intet ud af at skulle sidde stille så lang tid og høre på taler, sange mv.

Vi har heller ikke inviteret børn med til vores bryllup, da det er vores aften, som vi gerne vil nyde uden "skrig og skrål", ligesom vi heller ikke synes, det er fair at byde børn at skulle sidde helt stille så mange timer.

Desuden synes jeg slet ikke, man kan tillade sig, bare at tage et barn med, hvis ikke dette barn er nævnt i invitationen - så må man spørge brudeparret og acceptere, hvis man får nej.

Det er JERES fest, og I skal have lov at være midtpunkt - HELE aftenen - denne ene gang i livet :-)

Har du læst at det drejer sig om et spædbarn ?????????

Er i øvrigt helt enig med dig I at større børn ikke høre til ved et bryllup, men spædbørn kan du ikke tage fra dere mødre.

Knus

Lief

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha da da.. stakkels lille baby der skal til jeres fester... min kærestes bror og hans kæreste er gravide.. hun har termin en måned før vores bryllup.. jeg kunne da på ingen måde overveje om et barn der skal ammes og passes af sin mor skal passes af en anden.. Men jeg har tænkt meget over hvor og hvordan jeg skal sætte dem i lokalet.. jeg er kommet dertil at de skal sidde tæt på en dør.. altså så hun kan komme ind og ud uden at forstyrre for meget.. og at hun ikke skal sidde for tæt på os.. for det ku blive pinlig hvis alle konstant ser at hun vimser ud og ind hele tiden.. så jeg har ikke tænkt så meget på os..

Men min kærestes moster har så været så venlig at bestille et ekstra værelse til deres to drenge så de ikke sku være alene hjemme.. eller bliv passet for den sags skyld.. de er så¨5 og 9år... ekstremt mor syge og vi har sagt børne fri fest.. her provokere det mig at hun ikke kan tænke sig til at de kommer til at løbe ind og ud af døren hele festen igennem.. for at holde kæft det kan de sku heller ikke.. så de skal sidde på et værelse en hel aften... flot... men det lille barn er jo fantastisk og er da super velkommen.. og vi har ingen børn....

0

Del dette indlæg

Hejsa

Du er måske ved at være lidt træt af folks kloge ord samt diskution omkring spædbørn, amning pasning osv. men jeg synes nu alligevel jeg vil give min mening til kende:

Du har 100% ret til at vælge børn fra (inkl. spædbørn) til dit bryllup - det er dit bryllup og dit valg! Hvad forældrene gør er så deres sag!

Jeg nu ikke så sikker på at parret har gået bag om ryggen på nogen, det kunne jo være at de har drøftet tanken med noget familie for sådan lige at veje, hvordan de skal bære sig ad (lige som du gør i dette forum) og måske det er familien der er løbet med en halv vind.

Jeg kan dog ikke forstå at i ikke lige har ringet og sagt til dem:" vi har hørt..." hvordan og hvorledes. Det kunne jo være at når i får snakket sammen, at det vil hjælpe jer med at tage endelig stilling. Men igen... i har ret til at vælge børn fra.

Jeg havde min 3 ugers datter med til min søsters bryllup, jeg havde takket ja til festen allerede før jeg blev gravid. Det blev til en del forstyrrelser for os forældre, men nu kun fordi vores højtaler svigtede, så vi kunne ikke sætte hende ud og sove, men hun måtte blive inde i larmen. Der var ingen overrand til vores datter og ja der gik ikke noget af brudeparret.

Men du har da ret: Det kan da ske at alle skal hen og dikke - dikke og barnet kan da have en dårlig dag og skrige og ikke ville sove og der kan ske så meget andet.

Men jeg håber du har valgt at snakke med de kommende forældre og så kommer løsningen nok.

Du må have et rigtig dejligt bryllup!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sad lidt i same dilemma. Vi vil ikke have børn med, og jeg fik da også en snak med min veninde inden at hun nedkom med deres datter -hun vil være lidt over 2 måneder til vores bryllup. Hos os er der ikke mulighed for overnatning -syns eller at din ide med barnepige på værelset lød super god.

Vi havde selvfølgelig talt meget om det, og er nået frem til at vi ikke vil have børn med, da det er vores dag og en voksenfest. Forældrene kan jo heller ikke være rigtig tilstede, hvis de hele tiden skal holde øje med babyen...

Jeg var selv meget nervøs for hvordan min veninde ville tage det, men heldigvis har de samme indstilling som os -bryllup er en voksenfest. Hun vælger derfor at lade hendes forældre babysitte, og malker derfor ud.

Syns at I skal tage en snak med dem, og fortælle jeres ønske. Det lyder som om, at I ikke ønsker at have børn med, og jeg syntes at I derfor skal lytte til jer selv og KUN jer selv.

Husk at man ikke kan gøre ALLE tilfredse.

Held og lykke!

Kh.

Tina

0

Del dette indlæg

Heh, jeg kan ikke lade være med at følge disse diskussioner om spædbørn til bryllupper - ikke fordi det vedrører mig for der er ikke og når ikke at komme nogle spædbørn blandt mine gæster til vores bryllup - men folks meninger er s** lidt sjove ind imellem.

Jeg har ikke de store forudsætninger for at udtale mig, for jeg har ingen børn, og det er vist pointeret mere end én gang at det er kun mødres ord der rigtigt tæller, men jeg vover alligevel pelsen :cheerleader3:

Til dig som startede denne tråd: jeg forstår godt at du er lidt bekymret for om en baby vil stjæle opmærksomheden på din dag/skrige som en besat hele dagen, men lyt de kloge (diskobil) som har været til masser af bryllupper og ikke har oplevet sådan en bette størrelse som store problemer, de ved nok hvad de snakker om. Desuden så tror jeg heller ikke at forældrene har lyst til at tiltrække sig en masse opmærksomhed på den ene eller anden måde når det nu er jer der skal giftes. Det ville hvert fald være tarveligt, kunne de finde på det?

Og al den snak om hvor gamle babyer skal være før de kan undvære deres mor (måske ikke mindst omvendt), det synes jeg altså at det er noget mærkeligt noget at skulle sætte grænse for. Der er ikke to sæt babyer+mødre der er ens, så at forvente at bare fordi en baby kan klare adskillelse når den er 2 måneder, er det ikke ensbetydende med at en anden også kan.

0

Del dette indlæg

men lyt de kloge (diskobil) som har været til masser af bryllupper og ikke har oplevet sådan en bette størrelse som store problemer, de ved nok hvad de snakker om.

Jo men man skal så også bare huske på at "de kloge" ikke er så tæt på som dem der sidder ved bordet. Til gengæld gør det så også at man har et mere overordnet overblik over reaktioner m.v. hvis man da ikke lige står og kigger i en pladekuffert eller er optaget af noget andet. Der kan såmænd også godt være nogle der har oplevet det - som jeg ikke har taget notits af - som et problem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg giver Rimmi så ret. JERES fest, JERES dag, JERES regler. Håber at I får et vidunderligt bryllup uden børn.

Har man også først sagt ja til et par mht deres børn, så skal de næste par også have lov til at få deres børn med... :cheerleader3:

kh.

Tina

0

Del dette indlæg

Og al den snak om hvor gamle babyer skal være før de kan undvære deres mor (måske ikke mindst omvendt), det synes jeg altså at det er noget mærkeligt noget at skulle sætte grænse for. Der er ikke to sæt babyer+mødre der er ens, så at forvente at bare fordi en baby kan klare adskillelse når den er 2 måneder, er det ikke ensbetydende med at en anden også kan.

Flot set af en, der ikke selv har børn, og det er helt rigtigt!

:cheerleader3:

Maja

0

Del dette indlæg

sikke dog en interessant diskussion! Og sikke mange synspunkter både som jeg er enig i og er uenig i... Først og fremmest vil jeg lige sige jeg har en datter på 17mdr, så jeg er en af mødrene.

Som vi har gjort hendes første år til de store arrangementer som vi har været inviteret til:

da isabel var 5 uger var vi inviteret til 50års fødselsdag, der var hun med dog var hun kun vågen det første kvarters tid ellers sov hun i et lokale ved siden af festlokalet, bortset fra da festen var ved at ebbe ud så vågnede hun op igen og fik lidt og spise og det var sådan set det.

Da hun var 4mdr var vi inviteret til bryllup med overnatning, der blev hun for første gang passet af min mor og far. Det gik fint og vi havde en god fest selvom vi var nervøse.

da hun var 8mdr var vi inviteret til min fætters bryllup incl. hende, dog fik hun ikke lov til at komme med, da jeg mente hun ville have det bedre hos hendes farmor end til et bryllup fyldt med fremmede og vi ville heller ikke få så meget ud af festen da hun er en ret højrystet LIVLIG type :)

Jeg syntes det er op til værtsparret og sige om de vil have børn med eller ej, men må acceptere at det så ikke er alle der villige til at deltage. Jeg syntes det kommer meget an på festen og hvordan forældrene til spædbarnet håndterer det. Men generelt syntes jeg ikke det er et problem hvis forældrene selv er gearet til det. Personligt nyyyyder jeg en dejlig friaften når vi skal noget i den retning :)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg skal selv giftes i september og der kommer 3 spædbørn med. Jeg havde ikke skrevet dem med i invitationen, men tager det helt som en selvfølge at de skal med, ellers er jeg ret sikker på at mine 3 bedste veninder ikke kommer med og det betyder mere for mig. Håber bare det ikke er så besværligt for dem at de er nødt til at tage alt for tidligt hjem.

Vi har selv to børn. Vores yngste er 10 mdr. når vi skal giftes og der er det første gang han skal passes ude og det kan jeg faktisk godt have det skidt med, men sådan er vi jo så forskellige. Men børn under et halvt år mener jeg ikke man kan forvente skal passes ude. Især ikke hvis de ammes.

Med venlig hilsen Ulla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil lige indskyde at intet kan tage fokus væk fra hvad der virkelig gælder (dit bryllup) som en baby. Det kan godt være at barnet er ih så sød og stille, men alle folk vil jo strømme hen og skal "dikke dikke" og "nej, hvor er han/hun dejlig" osv. Jeg vil ikke have nogle børn/unge under 18 år til min fest (undtaget mine søskende) - punktum.

0

Del dette indlæg

Jeg vil lige indskyde at intet kan tage fokus væk fra hvad der virkelig gælder (dit bryllup) som en baby. Det kan godt være at barnet er ih så sød og stille, men alle folk vil jo strømme hen og skal "dikke dikke" og "nej, hvor er han/hun dejlig" osv. Jeg vil ikke have nogle børn/unge under 18 år til min fest (undtaget mine søskende) - punktum.

Det er da noget frygtelig sludder :cheerleader3:

DEt kan godt være at folk lige skal se babyen, men der er da ingen der gider beskue den mere end et par minutter ligegyldig hvor yndig den er :kiss:

Var til bryllup da min søn var 4 uger og ja, folk skulle da lige se ham, men så var fokus igen på brudeparret og ingen bemærkede ham resten af aftenen. Desuden sover spædbørn også ret meget.

Hvis du er så stringent mht ikke at invitere børn, som du lyder risikere du jo også at nogen af dine bedste venner ikke kommer. Man kan altså ikke tage et spædbarn fra sin mor. Synes det er noget helt andet med større børn.

Lief

0

Del dette indlæg

Det er da noget frygtelig sludder :cheerleader3:

DEt kan godt være at folk lige skal se babyen, men der er da ingen der gider beskue den mere end et par minutter ligegyldig hvor yndig den er :kiss:

Var til bryllup da min søn var 4 uger og ja, folk skulle da lige se ham, men så var fokus igen på brudeparret og ingen bemærkede ham resten af aftenen. Desuden sover spædbørn også ret meget.

Hvis du er så stringent mht ikke at invitere børn, som du lyder risikere du jo også at nogen af dine bedste venner ikke kommer. Man kan altså ikke tage et spædbarn fra sin mor. Synes det er noget helt andet med større børn.

Lief

Helt enig! Jeg havde min dengang 1½ årige datter med til min fætters bryllup og hun sad da lidt hos mig og lidt hos min mor og ellers rendte hun rundt og hyggede sig med de lidt større børn - der var bestemt ingen, der interesserede sig særligt meget for hende og jeg må indrømme, at jeg selv ikke så særligt meget til hende. Så det kan altså godt fungere.

Kan ikke huske om jeg har sagt det i denne tråd, men gentager lige: Oprindeligt ville vi også kun have to børn med: mine egen datter på 8 og min kusine på 11 år (de er gode veninder). Men da der er flere unge par i familien (f.eks. førnævnte fætter, der har en 4årig og en baby på 9 mdr) som vi MEGET gerne vil have med til brylluppet, så er deres unger også velkomne. Det er med andre ord vigtigere for os at vi ser de venner og familier som vi gerne vil se - med børn, end at de slet ikke kommer.

Jeg er på ingen måde bekymret for om ungerne tager opmærksomheden. Og jeg forventer helt klart at de fornuftige forældre hiver umulige unger ud af kirken, hvis de forstyrrer. Jeg stod selv ude i våbenhuset under fætterens bryllup, da min søde datter gerne ville løbe rundt og snakke. Sådan er det bare. Gæsterne (også dem med børn) ved jo godt, at brylluppet først og fremmest handler om brudeparret og ikke om dem eller deres børns "rettigheder".

Til min mormors 75-års fødselsdag sidste sommer, var der dog én gæst, der blev siddende med en vrøvlet baby, og dét irriterede mig. Det forstyrrede virkeligt talerne, og jeg forstår ikke, hvorfor man så ikke går ud. Hvis man har sine børn med, må man jo forvente, at der er nogle ting man går glip af - netop for at alle de andre gæster ikke går glip af noget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også komme med min mening i denne sag.

Jeg har en veninde og et familiemedlem som begge skal føde 1 måned før brylluppet. Jeg har ikke tænkt over at det kunne blive et problem, før jeg så det du skrev. Selvfølgelig er spædbørn spændende og får opmærksomhed. Ja, jeg kan godt tænke på om de vil ta meget opmærksomhed, men de små sover jo meget, så hvor meget mon de overhovedet er der?

Jeg tænker bare på hvor meget jeg holder af de personer, og jeg víl ik undvære dem på vores store dag!

Og hvis dem i skal have med, bare er lidt søde, så vil de da også gøre alt for at det bliver JERES dag og at det ikke kommer til at handle om deres baby.

I får kun den ene dag, forhåbentlig kun 1 gang i livet. Den baby er der også dagen efter og dagen efter den.... Så de skal nok få tid derefter til at pusle om det....

Bare nyd din.... jeres dag.... :-)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Til vores bryllup d. 21/7 kommer der 4 par med spædbørn, de er fra 2-4 mdr. Vi har lejet et værelse til os selv om natten, som vi så har tænkt kan bruges af de ammende forældre, eller til at stille barnevognen i eller hvad der nu lige passer. Jeg har selv en lille pige som slet ikke ville tage flaske og derfor har jeg stor forståelse for, at de små selvfølgelig skal med. Vores egen pige bliver passet om aftenen, men er med om dagen til den mere uofficiele del af festen. Det er jo selvfølgelig helt op til jer hvordan i vil takle situationen, men jeg ville tage en snak med dem. Sådan nogle små nogen sover næsten hele tiden, så jeg tror ikke det vil være et forstyrende element til festen.

Knus Christina

0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke forestille mig, at barnet vil tage opmærksomheden fra jer. Så ville det i hvert fald være et meget underligt familie- og vennekreds I har :kiss:..

Men når det er sagt, så synes jeg, at man skal tage hensyn til værtsparret.

Når der er skrevet "Uden børn" så menes der "uden børn". Har man så en lille ny, må man ringe og spørge værtsparret om det er iorden, at man tager barnet med. Dem, der vælger bare at tage barnet med, synes jeg har misforstået en hel masse omkring respekt for andre folk. Jeg ville blive edderspændt tosset, hvis jeg havde inviteret til fest uden børn og der så alligevel troppede nogle op, bare fordi de var helt små. Jeg synes det er ganske almindelig høflighed lige at ringe til værtsparret først.

Desuden synes jeg det er en lidt morsom diskussion. I har skrevet, at I ikke vil have børn med. Længere er den egentlig ikke. At, der så er andre, der mener, at "Det kan man da ikke når barnet ikke er ældre" og "mor og barn hører sammen" finder jeg underligt. I vil ikke have børn med. Sådan er det bare. Det kan man ikke diskutere omkring. Nogle vil gerne have børn med til diverse fester, andre vil ikke. Vi må jo respektere, at vi alle er forskellige.

At I skal betale et værelse for, at de kan komme med, synes jeg er helt hen i vejret. Det er ikke dit og din mands problem, det er og blir forældrenes problem. Det, det i bund og grund handler om er: Vil I have forældrene med eller gør det ikke noget, hvis de ikke kommer. Og forældrene skal vælge: Vil vi med eller vil vi ikke med. Den er egentlig ikke længere. Hvis I gerne vil have dem med, må I respektere deres ønske om, at barnet skal med. Gør det ikke noget, hvis forældrene ikke kommer, ja så er beslutningen jo op til dem. Så det er jo egentlig det eneste I skal tænke på.

Vi vil f.eks heller ikke have børn med til vores bryllup, men vi er også så "heldige", at ingen i vores vennekreds har børn (eller er gravide for den sags skyld) og familien har ingen små børn. Var jeg i den situation, at min bedste veninde havde fået en lille ny, ville jeg tale med hende om det og vi ville sikkert nå frem til en løsning, der passede os begge så hun kunne komme med, men det er også kun fordi det ville være vigtigt for mig at få min veninde med.

I det hele taget forstår jeg slet ikke, hvorfor dette spørgsmål altid afstedkommer en større diskussion. Når vi får barn på et tidspunkt vil jeg have fuld forståelse for, at visse folk bare ikke ønsker små børn med til deres fest. Hvis jeg så havde et barn, der ikke kunne passes af andre, af den ene eller anden grund, ville jeg ringe og melde afbud, UDEN at lyde fornærmet, men sige, at jeg rent faktisk godt kunne forstå deres ønske. Hvis børn var inviteret, ville jeg stadig ringe og forhøre mig om de nu var sikre på, at det ikke var noget problem. Havde jeg et barn, der kunne passes, ville jeg lade det blive hjemme også selvom børn var inviteret, men det er fordi jeg ikke rigtig mener børn har noget at gøre til større fester og, at de sikkert ville hygge sig meget mere derhjemme :cheerleader3:..

0

Del dette indlæg

Kære Charlotte

PYHHH et dilemma!!! Jeg er i fuldstændig samme situation - vi har fra begyndelsen vedtaget at vi under ingen omstændigheder ville invitere børn til vores bryllup, hvor konceptet er at vi vil have en fest - en VOKSEN fest - som er VORES fest, og som VI betaler for og derfor også sætter dagsordenen for.

Jeg var overbevist om at den beslutning ville blive mødt med stor forståelse fra alle sider, både famile og venner. Vi oplevede dog en yderst negativ holdning fra et familiemedlem, som først var meget fornærmet over at deres 2 børn ikke var inviterede og som derefter gav udtryk for, at vi ikke skulle begynde at vurdere om deres yngste - et 1 årigt barn - skulle kunne passes af andre.... Ikke at jeg overhovedet vil stå for den vurdering, men min mening er, at når man får en invitation hvor visse linier er afstukket - må man forsøge at efterleve disse linier og kan man ikke det , må man da undlade at deltage i arrangementet.

Vores valg om ikke at lade børn være en del af vores fest, er dels begrundet i at det er vores dag og KUN vores, som vi fejrer med dem vi gerne vil være sammen med. Hvis vi skulle slå armene ud og invitere alle venner og familemedlemmers børn med, vil vores bryllup blive forøget med 36 børn... og helt ærligt - det er ikke lige vores billede af et bryllup!

For at alle kunne få et forhånds vink med en vognstang, var vi faktisk sammen med selvsamme familiemedlem forleden dag - inkl. den snart 1-årige. Han skreg uafbrudt i halvanden time fordi han var smadder utryg ved at være sammen med folk han ikke kendte på et sted han ikke kendte...

Jeg så i ånden at dette skete til vores bryllup, og hvem pokker skulle så have glæde af at børnene var med? Børnene? deres forældre som næppe vil kunne være tilstede fordi de skal trøste et ulykkeligt barn? eller brudeparret som vil kunne høre et grædende barn i baggrunden og kigge ud over de tomme pladser ved bordene?

Jeg blev SÅ overbevist om at vores valg er helt rigtigt - og vi giver os ikke, ved vores bryllup har børn ingen adgang!

Håber I finder en løsning - vi HAR fundet vores!

Knus Rimmi

Sådan har vi det også!

Vi har bevist fravalgt små børn (hvilket heller ikke er faldet i god jord) men vi vil ligesom jer have en dag, som kun er vores! Kald os egoister, men det overlever vi!

Vi har det også sådan, at det er os, der inviterer, så derfor bliver ALT på vores præmisser. Har netop set det samme som jer, altså børn, der ikke kan finde ud af at sidde ved et bord, skal have dit, så dat og to minutter efter noget helt tredje. Og efter kl. 19 er der dømt skrig og skrål, da sådan nogle størrelser bliver trætte. (og så bliver det efter min mening for forældrenes skyld, at børnene er med, for børnene vil da hellere være hjemme i vante omgivelser)

Spændende indslag. Sidder selv i fuldstændig samme situation.

Min kommende mand og jeg har ikke selv børn. Da vi ikke selv har børn, synes vi også, vi har retten til at bestemme, hvorvidt børn skal være en del af vores bryllup eller ej. Desuden er det vores fest og os, der betaler....

Jeg har to veninder, som begge vil have børn på 3-6 mdr. til vores bryllup. Den ene er født for tidligt og vil derfor nok kun være "3 mdr." på bryllupsdagen. Desuden har min kæreste en god kammerat, hvis kone også vil have født et par måneder før.

Min ene veninde spurgte, om spædbørn var velkomne og jeg måtte sige, at det var de ikke til middagen, men at de selvfølgelig var velkomne i kirken og at vi holder reception, hvor alle også er meget velkomne. Hendes reaktion var ikke just positiv....

Det skal dertil siges, at vi har inviteret over 80 gæster med. Der er kun plads til absolut maks 88 personer i lokalet, hvis vi skal sidde ved rundborde, hvilket vi gerne vil. Festen skal holdes i en restaurant på 1. sal og der er derfor ikke rigtig mulighed for at have lifte/barnevogne stående lige udenfor, så forældrene ville kunne gå ud engang i mellem. Hvis der skal være plads til barnevogne indenfor vil det betyde, at vi skulle invitere færre gæster og derved kunne undvære et bord.

Gæsterne kender jo ikke til lokalet og forholdene, men jeg føler ikke, det er vores opgave at komme med undskyldninger/forklaringer for vores valg og beslutninger.

Min kærestes kammerat takkede også for invitationen og sagde, at de begge godt kunne komme. De tager det åbenbart som en selvfølge, at barnet da skal med. De kommer helt fra Jylland, så jeg ved ikke helt, hvad deres plan er, men det viser bare, hvor forskellig opfattelse folk har til børn og bryllupper.

Var til et familiebryllup sidste år som blev holdt hjemme på en kæmpe gård med telt i haven. Der var mange med spædbørn (inkl. brudeparret selv), men det gik fint. Barnevognene stod linet op udenfor teltet og der var en ung pige, der kiggede efter dem. Mødrene gik så ud og ind engang imellem for at få madet af mm. Godt nok synes jeg, der var et rend frem og tilbage og nogle gik da også glip af festlige indslag, fordi de jo ikke kunne komme vandrene ind gennem teltet midt i en tale. Det var selvfølgelig lidt ærgeligt. MEN, det var det valg brudeparret havde taget og det valg synes jeg, de skulle have lov til at tage. Det må alle acceptere.

Ja, sikke en smørre, men jeg håber, at det har hjulpet dig og andre til at komme tættere på en beslutning. Vil da også gerne høre fra nogen, der synes vores beslutning er mærkelig ;o)

Redigeret af mhar
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Desuden så tror jeg heller ikke at forældrene har lyst til at tiltrække sig en masse opmærksomhed på den ene eller anden måde når det nu er jer der skal giftes. Det ville hvert fald være tarveligt, kunne de finde på det?

Jeg kunne ikke være mere enig!!

Vi har en datter på 1½ år (som i øvrigt kun skal deltage i vores eget bryllup indtil fotograferingen er overstået...). Hun kunne uden problemer passes da hun var 2 mdr. Til gengæld kunne min venindes datter IKKE passes af nogen som helst før hun var et år. Børn og forældre ER bare forskellige.

HVis jge endelig skulle have mit barn med til voksenfest, ville jeg være MEGET opmærksom på, at hun ikke stjal opmærksomheden fra festens centrum! Det tror jeg er gældende for de fleste forældre. -Man ved jo godt, at ikke alle mennesker synes, at ens egen guldklump er Guds gave til menneskeheden.. HVis der opstod problemer, som ikke kunne løses i al mindelighed, og at fokus gik for meget på mit barn (positivt eller negativt), ville jeg givetvis trække mig i baggrunden med hende, så hun ikke forstyrrede nogen, og i øvrigt forlade festen, når det ikke virkede for påfaldende.

Tror forresten Kim og jeg ville fordele barnepigerollen imellem os, alt efter hvis bryllup vi var til (Min veninde = Kim tager tjansen med barnet -og omvendt)

-En ærlig snak med de pågældende må være på plads.

Jeres fest = Jeres fest!! -Og hvor meget betyder dei for jer, at kusinen kommer eller ikke kommer..

Alt det bedste

Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg ville blive edderspændt tosset, hvis jeg havde inviteret til fest uden børn og der så alligevel troppede nogle op, bare fordi de var helt små

En 2 mdr. gammel baby er ikke et barn...det er en baby...en baby som lever af sin mor...som for 8 uger siden lå inde i hendes mave og er helt hjælpeløs og dybt afhængig af sin mor...og så sover de fleste babyer (generelt) 19 timer i døgnet..de er kun vågne når de skal spise og skiftes og sover hurtigt derefter igen...med undtagelse af en ½ times kiggen op i loftet eller øjnene på sine forældre...det er en baby for pokker!

Nogen af de kommentarer der har været undervejs i denne tråd har virkelig chokeret mig...det er sku ikke en hundehvalp man lige får passet.. Og ja, så kan man sige nej til at komme...men det er ikke ens eget valg, synes den bliver taget for en hvis værtsparret siger at "børn" (inkl. babyer) ikke er velkomne. Ja, så kan jeg ikke forstå at man har sendt en invitation til det pågældende par...i mine øjne er babyen en der følger med når den er så lille...

Synes desuden det er dybt mærkeligt at man kan føle sig truet af en baby...at man er nervøs for at den tager al opmærksomheden...for pokker da mennesker! Hvad er det lige for en verden vi lever i? Det er en baby, ikke en gogo danser som står oppe på et bord midt i lokalet....alle har set en baby før, og ja de er da nuser og man skal liiiige kigge til den, men så er det også bare det....det er immervæk mange timer man er til bryllup og nej, man sidder ikke og glaner på bebsen hele aftenen....

Og det med at børn ikke hører til en voksen fest, den er jeg skam enig i...men synes det er lidt noget andet med sådan en lille bebs...for det første så sover den alligevel bare i en barnevogn i et andet lokale/udenfor det meste af tiden. For det andet, så render den ligesom ikke rundt og skaber ballade/larm/uro under festen, vel?!Ofte mærker man slet ikke at der er små spædbørn til fester...og hvis man sku være så uheldig at have en bebs som bliver urolig, så ville man jo vælge at gå ud af lokalet..gå en tur med barnevognen til den lille sover igen....eller i værste scenario, tage hjem...men tilgengæld har man så også været der...

Knus herfra, Nanna

0

Del dette indlæg

Det har der været helt forståelse for i begge familer, men nu kommer så den lille ny og hvad jeg kan forstå, så har forældrene tænkt sig at tage babyen med.

Se, det har de ikke sagt til os, men gennem andre i familien har vi fået det afvide.

Nu er jeg sådan lidt i et dilemma - er det ok!?

KH. Charlotte

Jeg vil gerne have lov til at gå lidt imod det, der er blevet skrevet, for jeg synes, at denne sag kan ses fra en anden vinkel:

Først er det selvfølgelig IKKE i orden at lade det med babyen sive blandt andre familiemedlemmer og at I ikke få besked DIREKTE af forældre! Det kan der vist ikke være uenigheder om!

Så vil jeg lige sige, at det her problem kan løses på forskellige måder. Jeg kan godt forstå, at man ikke ønsker at der skal være et barn, der evt. skriger (det gør sådan nogen jo nogen gange) i kirken eller under middag med taler mv. Det ER forstyrrende! Det kræver af forældrene at de går ud, så snart Bebs er utilfreds!

Det optimale er at der er en, der kan tage sig af barnet, og jeg synes altså ikke, at det er jer som overvejende skal løse problemet. Jeg ville i hvert fald ikke betale for et værelse. Det må de altså de altså selv sørge for. Det er jo ikke jeres barn.

Jeg er altså også lidt af den mening, at man i dag gør børn mere skrøbelige, end de i virkeligheden er. Min ældre kollega fortæller tit om sit liv, og deriblandt hvordan det var, når man havde børn førhen. Der havde man altså KUN 3 ugers barsel og så var det ud at blive passet. Og jeg skulle da mene, at børn er børn, uanset om de er født for 30 år siden eller for 1 måned siden.

Det hele handler om vilje, organisering og tilrettelæggelse, så skal det nok lykkes.

Der er jo næsten altid nogle bedsteforældre, der kan hjælpe til, som ikke skal med til festen.

Desuden er modermælkserstatning og brystpumpen jo allerede opfundet, og det er jo ikke for sjov, at man kan købe det!

Det skal Bebs nok overleve!

Er du mon mor?

Mange babyer bliver ikke mætte af flaske hvis de er vant til bryst. Desuden ville jeg da tage det som en selvfølge, at mit barn er inviteret indtil det bliver 1 år.

Marie

0

Del dette indlæg

Jeg ville blive edderspændt tosset, hvis jeg havde inviteret til fest uden børn og der så alligevel troppede nogle op, bare fordi de var helt små

En 2 mdr. gammel baby er ikke et barn...det er en baby...en baby som lever af sin mor...som for 8 uger siden lå inde i hendes mave og er helt hjælpeløs og dybt afhængig af sin mor...og så sover de fleste babyer (generelt) 19 timer i døgnet..de er kun vågne når de skal spise og skiftes og sover hurtigt derefter igen...med undtagelse af en ½ times kiggen op i loftet eller øjnene på sine forældre...det er en baby for pokker!

Nogen af de kommentarer der har været undervejs i denne tråd har virkelig chokeret mig...det er sku ikke en hundehvalp man lige får passet.. Og ja, så kan man sige nej til at komme...men det er ikke ens eget valg, synes den bliver taget for en hvis værtsparret siger at "børn" (inkl. babyer) ikke er velkomne. Ja, så kan jeg ikke forstå at man har sendt en invitation til det pågældende par...i mine øjne er babyen en der følger med når den er så lille...

Synes desuden det er dybt mærkeligt at man kan føle sig truet af en baby...at man er nervøs for at den tager al opmærksomheden...for pokker da mennesker! Hvad er det lige for en verden vi lever i? Det er en baby, ikke en gogo danser som står oppe på et bord midt i lokalet....alle har set en baby før, og ja de er da nuser og man skal liiiige kigge til den, men så er det også bare det....det er immervæk mange timer man er til bryllup og nej, man sidder ikke og glaner på bebsen hele aftenen....

Og det med at børn ikke hører til en voksen fest, den er jeg skam enig i...men synes det er lidt noget andet med sådan en lille bebs...for det første så sover den alligevel bare i en barnevogn i et andet lokale/udenfor det meste af tiden. For det andet, så render den ligesom ikke rundt og skaber ballade/larm/uro under festen, vel?!Ofte mærker man slet ikke at der er små spædbørn til fester...og hvis man sku være så uheldig at have en bebs som bliver urolig, så ville man jo vælge at gå ud af lokalet..gå en tur med barnevognen til den lille sover igen....eller i værste scenario, tage hjem...men tilgengæld har man så også været der...

Knus herfra, Nanna

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3::blink:

Helt enig!

Marie

0

Del dette indlæg

Er du mon mor?

Mange babyer bliver ikke mætte af flaske hvis de er vant til bryst. Desuden ville jeg da tage det som en selvfølge, at mit barn er inviteret indtil det bliver 1 år.

Marie

Jeg synes altså det kommer helt an på festen, BABYen, forældrene, hvad vej vinden blæser og hvad har vi her. Min mindste er nu 8 måneder, og jeg er RET sikker på han kunne spolere et bryllup både for os som gæster og for brudeparret. Sove? Ja det klarer han da om natten og så lige en kort lur om formiddagen og en lidt længere om eftermiddagen. Mad? Stort set alt det vi andre spiser (bare tilberedt anderledes). Så når vi er inviteret til noget er det da bestemt ikke en selvfølge at han er inviteret med. Og det har det godtnok aldrig været, for det er altså ikke alle der synes det er fedt med en lille baby.

Og det er jo så MIN holdning. Maries er en anden. Min nabo har en helt tredie. Og sådan ER det bare. Der er ikke nogen regel for hvornår BABYer kan passes af andre, og der er ikke nogen regel for at de er inviteret med til alting. Det handler om kommunikation, og hvis ikke barnets navn står på en invitation så synes jeg altså ikke man kan tage det for givet at junior er inviteret. Det er vel almindelig høflighed lige at gribe knoglen og snakke om det?

- Gitte

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer