CBV

Spædbørn til bryllupsfesten

134 indlæg i dette emne

Hej igen - sikke en tråd jeg har fået lavet her.. :ilovebryllupsklar:

Jeg er ked af at jeg "støder" nogen med min mening m.h.t at spædbørn med til bryllupsfest, men som mange andre giver mig ret i, så er det vores fest og derfor føler jeg at jeg er lidt en lus mellem to negle i denne sag.

Vi har som nævnt ingen børn selv og derfor kan det måske være lidt nemmere at være egoistisk - men igen ønsker vi jo ikke at ødelægge stemingen allerede FØR festen! :denmarkflag:

Nå, men vi må jo se hvad det bliver til når min kommende mand får talt med sin kusine..

Kh. Charlotte

Hej igen,

Bare for en god ordens skyld; det var ikke dig jeg hentydede til i mit indlæg

Og jeg vil absolut heller ikke støde nogen, og i sidste ende ER det jo ingen andres beslutning end jeres. Men hvis man spørger herinde risikerer man at få svar ;) ...og ikke mindst at svarene får svar, som igen får svar!

Håber bare I finder en løsning som I kan acceptere.

Mvh Ditte.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen - sikke en tråd jeg har fået lavet her.. :super:

Jeg er ked af at jeg "støder" nogen med min mening m.h.t at spædbørn med til bryllupsfest, men som mange andre giver mig ret i, så er det vores fest og derfor føler jeg at jeg er lidt en lus mellem to negle i denne sag.

Vi har som nævnt ingen børn selv og derfor kan det måske være lidt nemmere at være egoistisk - men igen ønsker vi jo ikke at ødelægge stemingen allerede FØR festen! -HAHA-

Nå, men vi må jo se hvad det bliver til når min kommende mand får talt med sin kusine..

Kh. Charlotte

Men hvis man spørger herinde risikerer man at få svar ;) ...og ikke mindst at svarene får svar, som igen får svar!

Mvh Ditte.

Uha, ja, og det er noget af det fede ved det her forum!

Vi kan komme med vores synspunkter, gamle som unge, kvinder som mænd (nu er det ikke så mange her :pokey: ) og mødre som ikke.mødre, og det er sgu godt!

Det er med til at udfordre en og ens holdninger, og det kan en gang imellem få os til at se tingene fra en anden vinkel...

Jeg tror, at ikke-mødre i denne debat lærer lidt om mødre, ligesom mødre også får ikke-mødres meninger :denmarkflag: Og børn er ikke ens, men det er forældre og ikke-forældre heller ikke - heldigvis :ilovebryllupsklar:

:pokey:fra en, der er folkeskolelærer og som tit hører folks holdninger til folkeskolen - både fra folk fra skoleverden og dem "udefra".

0

Del dette indlæg

Hej Charlotte

Jeg kan godt følge dig. Jeg står nemlg i samme situation. Min bedste veninde (Hende som også skal hjælpe mig i kjolen) skal føde 14 dage -3 uger inden vores bryllup. Indeste inden har jeg ikke lyst til at have børn med, og vores egen datter kommer nok også kun med i kirken og søskenes børn kommer heller ikke med til festen. Men så kommer der lige sådan en lille en. Jeg er måske lidt træt af det, for jeg har ikke lyst til at have en lille omkring mig, når jeg skal gøres klar, og så skal jeg tage hensyn med hvornår jeg skal have kjolen på, og ikke når jeg gerne vil. Derfor har jeg spurgt en anden veninde om hun ikke også vil hjælpe mig den dag (Som baghånd), for jeg kan ikke stå med en som ikke kan hjælpe mig alligevel. Det er stressende nok den dag. Jeg synes måske godt at de kunne planlægge graviditeten lidt bedre, nu når det var planlagt, og de begge vidste at den ene skulle stå som forlover og den anden som bedste brudepige.

Jeg har også sagt til min kæreste, at forældrene til denne kommende ny har bare at gå ud af lokalet under spisningen, hvis det sker at barnet græder mv. Jeg vil ikke have at man ikke kan høre talene og hvad der end kommer til at ske den dag.

Det er bare sådan at andre kan ikke forstå hvorfor nogle børn må komme med og ikke andre. Til vores barnedåb sagde vi også at det kun var familiens børn som skulle med, men tror du så ikke at dem som venter sig, de spurgte om det var meningen at mille ikke skulle med (Deres første) for de troede at hun var en del af det. Så står man der.... jamen så tag hende med :-(. Så blev man nød til også at inviterer alle de andre venners børn med. Men jeg har også sagt at det er sidste gange jeg gør det.

Den skal jeg altså lige have igen! :denmarkflag::pokey::pokey::super:

Siger du at veninden burde have taget hensyn til dit bryllup, da hun blev gravid, fordi hun skal være brudepige??????

Hvis jeg har forstået den ret... så er jeg altså måløs!! -HAHA-

Man kan da ikke planlægge at få børn efter, hvordan ens venner og familiemedlemmer og andre mennesker for den sags skyld, synes det passer ind... det kan man da bare ikke forlange af folk!

Min første brudepige er højgravid til vores bryllup og jeg håber da at hun kan deltage, da hun er en meget god veninde, men det kan jo også være at hun når at føde inden, eller hun er måske for besværet til den tid -hvem ved? Men jeg kunne aldrig finde på at synes hun burde have taget hensyn til mit bryllup før hun valgte at blive gravid....

-Bare lige min mening :ilovebryllupsklar:

Redigeret af Fru P.
0

Del dette indlæg

Hej igen - sikke en tråd jeg har fået lavet her.. :pokey:

Vi har som nævnt ingen børn selv og derfor kan det måske være lidt nemmere at være egoistisk - men igen ønsker vi jo ikke at ødelægge stemingen allerede FØR festen! :pokey:

Kh. Charlotte

Hej!

Jeg synes bestemt ikke du støder nogen. Jeg synes det er fint med en tråd som denne og en god diskusion, hvor vi ikke behøver være enige -det ville da være for kedeligt :ilovebryllupsklar:

Man behøver jo ikke blive uvenner fordi man ikke er enige :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes måske godt at de kunne planlægge graviditeten lidt bedre, nu når det var planlagt, og de begge vidste at den ene skulle stå som forlover og den anden som bedste brudepige.

Ja undskyld mig men HVAD F****** TÆNKER DU PÅ? Er hele verden centreret omkring dig og dit bryllup? Er du også sur over, at årets længste dag ikke indretter sig efter dig? Og det kan jo heller ikke tillade sig at regne, når nu jeres bryllup har været planlagt så længe. Hvis jeg var din veninde og fandt ud af din holdning til hendes graviditet, ville jeg uden den mindste tøven bede dig lede efter en ny brudepige, for sådan en bemærkning ville jeg bare slet ikke finde mig i! Dit bryllup er selvfølgelig en vigtig dag - men husk lige, at festen kun er EN DAG. Et barn er altså for resten af livet. Er du sikker på, at du har husket dit perspektiv?

Til alle jer andre: beklager meget dette hidsige indlæg, men det her fik altså bare mit pis i kog! Det sker ikke så tit, men når det sker, er jeg nødt til at reagere.

0

Del dette indlæg

Hej Charlotte,

Ja som det eneste de fleste herinde nok kan blive enige om, synes jeg heller ikke det er i orden at gå bag jeres ryg med det, i stedet for bare at spørge direkte. Det er da lidt sært!

Når det er sagt synes jeg helt ærligt der er mange ( jeg ved ikke om I er iblandt) der gør det med børn/ ikke børn til et lidt for stort problem. Det virker som om mange er meget angste for at miste kontrollen over deres fest, og for at risikere ikke at være centrum HELE dagen, uafbrudt! Jeg har det nok mere sådan at ja, man vil selvfølgelig gerne have den bedst mulige dag, men man kan alligevel ikke styre alting, så hvorfor prøve??? Forstår godt man ikke vil have fx 36 unger med, hvis man helst vil have en "voksenfest", men ét spædbarn? Helt ærligt, det bliver ikke noget problem, slet hvis I har talt med forældrene om jeres bekymringer på forhånd, og de selvfølgelig er indstillet på at gå ud med barnet, hvis det skriger osv.

Desuden er jeg så en af dem, hvis søn absolut IKKE ville tage flaske i de første 4-5 mdr. Og mht til at vi i den vestlige verden er skulle være meget "pylrede", ja så mener jeg faktisk det er lige omvendt! Vi har så travlt med at retfærdiggøre det komplet unaturlige, som fx at "børn skal lære at klare sig selv fra de kommer ud af maven" og lignende. I de fleste andre kulturer sender man altså ikke sine småbørn i vuggestue dagen lang, eller forsøger at få sit nyfødte barn til at sove alene! :super:

Nå det var et komplet irrelevant sidespring - beklager :denmarkflag: Jeg bliver bare lidt ...undrende, når jeg hører nogen, der mener det lige pludselig er ok at køre hetz mod ammende mødre og andre forældre der drager helt alm. omsorg for deres poder.

Men det jeg ville sige var: Jeg ville lige snakke med dem hvis jeg var jer, og så prøve at være lidt åben overfor, at ikke alt behøver at være nøjagtigt som man så det for sig på tegnebordet...og at I nok må give jer, hvis I altså vil have dem med.

Held og lykke med det, og med festen selvfølgelig :ilovebryllupsklar:

Mvh Ditte.

Jeg er bare SÅ enig....

Jeg ville forresten aldrig spørge om lov (eller give besked) om at jeg tog mit 2 mdr. baby med til et bryllup...jeg ville tage det som en selvfølge...altså spædbarnet er 2 mdr. og fuldstændig afhængig af sin mor...og jeg forstår ikke at man kan føle sig truet af et spædbarn..seriøst...det er et lille barn... Ved godt det er en dag i livet, men tænk på hvor mange timer der er på sådan en dag...det er altså ikke hele tiden at der bliver gloet ned i en barnevogn, vel? Og mon ikke at man klarer at den lille får opmærksomhed? Jeg ville ønske der var en lille en i lørdags da vi blev gift...man er på hele tiden og folk hiver i en hele tiden...kunne godt have brugt en lille pause... -HAHA-

Her en bette historie....

Da min datter var 3 mdr. skulle vi til fødselsdag hos en kammerat og der blev pointeret at det var uden børn.(og jeg er altså ikke en hysterisk hønemor, men dog MOR med stort M)..men vores lille pige tog ikke flaske uanset hvor meget vi prøvede...og hvad gør man så? Fik at vide (han er sku ikke så forstående vedr. sådan noget, da han ikke har den store indsigt) at så havde jeg selv valgt fra og der blev jeg så gal at jeg smed ham ud af mit hus! :pokey: Jeg var rasende...jeg havde ikke noget valg og følte mig trængt op i en krog...og SÅ dårligt behandlet..og det er min ældste kammerat som var single (er det stadig) og jeg har været der for ham altid...i 17 år!

Og så skulle jeg vælge mellem ham og min datter! Gæt hvem jeg valgte?

Kammeraten ringede dog nogle dage efter og undskyldte..han havde snakket med sin søster og blev klar over at jeg som mor ikke havde et valg og slet ikke når den lille IKKE ville tage flaske eller andet...så vi kom til føs´da....dog kørte vi hende ned til mine forældre senere på aftenen da hun sku sove til natten (samme by) og blev ringet op når hun vågnede...men nu kendte vi hendes rytme, så det var kun én gang....

Nå det blev en lang historie..... :pokey:

Men det er ikke et spørgsmål om at folk vælger gæsterne brudeparret fra...men at de ofte ikke har et valg...og at bede folk om at tage valget er dybt urimeligt....

Knus herfra, Nanna

0

Del dette indlæg

Jeg er simpelthen nødt til at få Jeres besyv med i denne sag -

min kommende mand´s kusine skal føde her om en måneds tid. Dvs. at barnet jo ikke er mere end et par måneder til vores bryllup d.4 august. Vi har ingen børn - endnu.. :ilovebryllupsklar: Har derfor inviteret uden børn til festen. Det har der været helt forståelse for i begge familer, men nu kommer så den lille ny og hvad jeg kan forstå, så har forældrene tænkt sig at tage babyen med.

Se, det har de ikke sagt til os, men gennem andre i familien har vi fået det afvide.

Nu er jeg sådan lidt i et dilemma - er det ok!?

På den egoistiske side er jeg lidt bange for at opmærksomheden vil vende sig meget mod den lille i og med det er den første baby i familien. På den anden siden kan man vel ikke skille en baby fra sin mor?! Jeg har spurgt om de måske ville have en barnepige siddende oppe på værelset med den lille og så kunne moderen komme op og amme imellem retterne - svaret var at de ikke ville bruge penge på et værelse.

Jeg kan jo kun håbe at hvis det bliver en baby som græder meget, så vælger de kun at komme til receptionen..

Er jeg tosset?! :denmarkflag:

KH. Charlotte

Hej Charlotte

Jeg kan godt følge dig. Jeg står nemlg i samme situation. Min bedste veninde (Hende som også skal hjælpe mig i kjolen) skal føde 14 dage -3 uger inden vores bryllup. Indeste inden har jeg ikke lyst til at have børn med, og vores egen datter kommer nok også kun med i kirken og søskenes børn kommer heller ikke med til festen. Men så kommer der lige sådan en lille en. Jeg er måske lidt træt af det, for jeg har ikke lyst til at have en lille omkring mig, når jeg skal gøres klar, og så skal jeg tage hensyn med hvornår jeg skal have kjolen på, og ikke når jeg gerne vil. Derfor har jeg spurgt en anden veninde om hun ikke også vil hjælpe mig den dag (Som baghånd), for jeg kan ikke stå med en som ikke kan hjælpe mig alligevel. Det er stressende nok den dag. Jeg synes måske godt at de kunne planlægge graviditeten lidt bedre, nu når det var planlagt, og de begge vidste at den ene skulle stå som forlover og den anden som bedste brudepige.

Jeg har også sagt til min kæreste, at forældrene til denne kommende ny har bare at gå ud af lokalet under spisningen, hvis det sker at barnet græder mv. Jeg vil ikke have at man ikke kan høre talene og hvad der end kommer til at ske den dag.

Det er bare sådan at andre kan ikke forstå hvorfor nogle børn må komme med og ikke andre. Til vores barnedåb sagde vi også at det kun var familiens børn som skulle med, men tror du så ikke at dem som venter sig, de spurgte om det var meningen at mille ikke skulle med (Deres første) for de troede at hun var en del af det. Så står man der.... jamen så tag hende med :-(. Så blev man nød til også at inviterer alle de andre venners børn med. Men jeg har også sagt at det er sidste gange jeg gør det.

Jeg er fuldstændig paf :pokey: . Mener du virkelig at din veninde skulle planlægge hendes garvidtet efter DIT bryllup? Der er bare nogle ting her i livet man IKKE kan planlægge.

0

Del dette indlæg

Hvor blev jeg bare vred, da jeg så dit spørgsmål.

Enhver som prøver at skille en mor fra sit spædbarn har i hvert fald ikke selv haft børn!!!

Små børn sover ca. 19 timer i døgnet, så sandsynligheden for at den lille vil spolere dit bryllup er meget, meget lille.

Glæd dig den til den dag, du selv får børn. Det er en stor glæde.

Og håb at dine venner og bekendte vil invitere dig...og dine børn!

Forvent ikke at de står med åbne arme, når du får børn, hvis ikke du gør det samme.

Jeg har selv to små børn og de betyder ALT for mig. Hvor de ikke er velkomne, føler jeg mig heller ikke velkommen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For bare nogle måneder siden var jeg selv 100% imod børn til bryllupsfester, af mange grunde som er nævnt tidligere både her og andre steder, men jeg synes lige jeg vil bidrage med denne historie.

Min søsters bryllup den 3. februar var også uden børn, men den 1. december fødte gommens søster sit første barn, og der var slet ingen tvivl om, at selvfølglig skulle den lille med. Under vielsen sad hans mor på bagerste række, så hun kunne gå ud hvis han begyndte at græde, men jeg mindes ikke at vi hørte noget til ham i de 45 minutter vielsen varede. Festen blev holdt på et hotel, hvor mine forældre havde bestilt nogle værelser til os, og de nybagte forældre (som boede i byen og derfor ikke havde noget værelse), fik lov til at låne mine forældres værelse, så de kunne skifte og amme ham i fred. Under festen lå han og sov det meste af tiden i sin lift inden ved bordet, og hver gang der var det mindste, gik de ud med ham, så han ikke forstyrrede taler og sange.

Så hvis alle forældre er som dem, kan det sagtens gøres meget nemt og smertefrit.

Men til min kusines konfirmation i sidste uge var jeg ude for nogle modsatte forældre, og de findes jo desværre også. Den ene konfirmand havde en lillesøster som var med i kirken, og hun begyndte at skrige og beklage sig midt i det hele. Moderen gjorde ikke noget særligt for at berolige hende, sad bare og tyssede på hende, og hun gjorde heller ikke mine til at ville rejse sig og gå ud med hende. Endelig rejste mormoderen sig og tog hende, men hele vejen ud af kirken skreg ungen på sin mor, som endelig rejste sig og fulgte efter. Alle var enige om, at ungen overhovedet ikke skulle have været med, men da hun nu var det, skulle moderen have taget konsekvensen af sit valg, og været gået ud med hende med det samme. Også selvom det betød hun ville gå glip af sin datters konfirmation.

Så prøv at tænk over hvad slag mennesker kusinen og hendes mand er. Ville de forsøge at tysse eller gå ud med det samme? Og hvis du ikke ved det, så prøv at snak med dem om det. Og mht et værelse hvor de kan være i fred, så prøv at høre de udenbys gæster ad (hvis der er sådan nogle), om de vil stille deres værelse til rådighed. Og hvis ikke, så prøv at høre ad på hotellet, om de ikke har et diskret sted, hvor man kan gå hen med et barn.

Jeg håber I finder frem til en løsning, så I får det bryllup I gerne vil have, sammen med de mennesker I vil være sammen med.

0

Del dette indlæg

Jeg vil sige som Kirstine. Du har en manglende forståelse for det at have børn. :ilovebryllupsklar:

Forældrene tager selvfølgelig hjem, hvis barnet græder meget. Man er jo ikke uden realitetssans, selvom man har børn.

Så nyd du din dag og bekymre dig ikke mere om, at de tager en baby med til dit bryllup.

0

Del dette indlæg

Blev du vred da du så mit spørgsmål?!

Måske skulle der lige falde lidt ro over denne debat - jeg har kun bedt om andres mening for at kunne forstå hvorfor det er så vigtigt at få den baby med!

Nej, jeg har ingen børn og kan nok ikke sætte mig ind i det på samme måde som I mødre kan. Men tak for alle de kloge ord - jeg er blevet lidt klogere i denne sag.

Det er fint at have mange meninger og at bølgerne går højt, men .... :denmarkflag:

:ilovebryllupsklar: Kh. Charlotte

Redigeret af CBV
0

Del dette indlæg

Bølgerne vil altid gå højt når vi taler om diskussioner der vedrører børn (og rygning). Det er virkelig noget som kan sætte stemning i et forum som dette, for det er bestemt ikke første gang det er set :ilovebryllupsklar: Nu fremgår det ikke direkte hvem der har børn og hvem der ikke har, men det er ret tydeligt såvel her som i tidligere tråde om emnet at dette i høj grad er med til at styre folks holdninger og følelser, hvilket vel egentlig også er ret naturligt.

Det er brudeparrets fest og dem der bestemmer. Ingen tvivl om det, og det er brudeparret der suverænt bestemmer hvem som skal med til festen, herunder om der skal børn med til festen. Har brudeparret imidlertid forældre til spædbørn i deres vennekreds, familie o.l. og vælger at invitere disse, så træffer de også et valg i mellem alle eller ingen, sålænge der er tale om et spædbarn. Som før sagt: Man får ikke en mor til at aflevere et spædbarn for at deltage i en bryllupsfest. Tilbyder man at moderen kan opholde sig på et værelse med barn, vil hun formentlig takke nej tak. Om værelset bliver betalt eller ej er fuldstændig irrelevant i den sammenhæng.

Mine egne erfaringer med spædbørn til bryllupsfester o.l. (her taler vi vel om ca. 2-300 af slagsen hvor der har været spædbørn med) er at de fleste spædbørn føler sig ganske godt tilpas i en barnevogn, der står under et halvtag eller i et tilstødende rum. Der vil være masser af bedsteforældre m.v. som vil være vilde for at gå en tur med vognen når de alligevel skal ud og trække frisk luft, og brudeparret vil være omgivet af så mange folk og så meget i centrum at de dårligt vil bemærke det alligevel.

Men det er en personlig afgørelse om man vil have spædbørn med. Man skal bare være klar over at beder man moderen om at lade spædbarnet blive hjemme, så vil moderen 99% sikkert også blive hjemme. Og faderen vil typisk heller ikke syntes det er specielt sjovt at deltage uden resten af familien. Sådan er det bare. Man skal også være klar over, at siger man ikke noget vil moderen tage det for givet og naturligt at tage spædbarnet med, men formentlig stille nogle spørgsmål inden til de praktiske formål, ikke mindst for at sikre at det kan lade sig gøre uden at påvirke jeres fest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes måske godt at de kunne planlægge graviditeten lidt bedre, nu når det var planlagt, og de begge vidste at den ene skulle stå som forlover og den anden som bedste brudepige.

Ja undskyld mig men HVAD F****** TÆNKER DU PÅ? Er hele verden centreret omkring dig og dit bryllup? Er du også sur over, at årets længste dag ikke indretter sig efter dig? Og det kan jo heller ikke tillade sig at regne, når nu jeres bryllup har været planlagt så længe. Hvis jeg var din veninde og fandt ud af din holdning til hendes graviditet, ville jeg uden den mindste tøven bede dig lede efter en ny brudepige, for sådan en bemærkning ville jeg bare slet ikke finde mig i! Dit bryllup er selvfølgelig en vigtig dag - men husk lige, at festen kun er EN DAG. Et barn er altså for resten af livet. Er du sikker på, at du har husket dit perspektiv?

Til alle jer andre: beklager meget dette hidsige indlæg, men det her fik altså bare mit pis i kog! Det sker ikke så tit, men når det sker, er jeg nødt til at reagere.

Jeg fatter simpelthen ikke at man kan komme med sådan en udtalelse...noget af det mest egocentreret jeg længe har læst.. :pokey: ..og det vil jeg ikke undskylde for at jeg skriver....

Det er et mirakel hver gang nogen bliver gravide...hver gang der kommer et lille liv til i denne verden...at nogen så sku planlægge deres barns fødsel udfra hvornår deres venner skal giftes, det er jo absurd!! Tænk engang på de mennesker som ikke kan få børn, tager mange år om at blive forældre, eller for den sags skyld mister deres ufødte børn...livet er det der sker mens man planlægger det...ikke noget man kan styre..og i hvert fald ikke pga. en andens bryllupsdag.. :denmarkflag:

Den her diskussion handler om at tage valg...og det er valg set fra mange perspektiver...men det største valg der bør tages er fra brudeparret..nemlig valget om at man ikke vil lade noget ødelægge sin store dag...og det er ikke valg man foretager fysisk på forhånd, men psykisk..at man simpelthen siger til sig selv, at uanset hvad så vil man selv have en forrygende dag! More sig på trods af sure miner, børneskrål, kedelige mennesker og evt. upsere i løbet af dagen...

Der er ingen bryllupper der er fejlfrie/100% perfekte, men hvis man har lyst kan man gøre dem det...og det er ved selv at vælge at man ikke vil lade noget gå sig på...så vil jeg love jer for at I får en bryllupsdag I aldrig vil glemme...og tro mig, det er ret så befriende at have det sådan.... ;)

(Lidt kringlet forklaring, men jeg håber at I forstår)

Knus herfra, Nanna :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

??? HVAD SKER DER??? :ilovebryllupsklar:

Altså kan godt forstå, at du gerne vil have en perfekt dag -og synes dit bryllup er vigtigt, MEN! Man kan ikke forlange at alle andre går ligeså meget op i det! -Og planlægger deres graviditet efter hvad der passer ind i din planlægning!!!

Jeg håber lidt at det var en JOKE! -en af de mindre gode...

0

Del dette indlæg

Såsåså allesammen. JA det var ikke en heldig udtalelse, men lad os nu holde den pæne tone, som vi ellers er så gode til herinde :ilovebryllupsklar:

Jeg tror Diskobil har meget ret når han siger at vælger man spædbarnet fra vælger man også moren fra. Jeg mener ikke man kan regne med at børn under et år skal passes ude. To af mine bedste veninde har spædbørn, når vi skal holde bryllup (den ene gudhjælpemig et kolikbarn) men sådan er vilkårerne jo, og de er SELVFØLGELIG velkomne med deres børn. Så må vi se hvor meget af festen, det lykkes dem at deltage i, men det vil jeg ikke blande mig i.

Jeg synes det er trist, når prinsessedrømmen om den perfekte fest overskygger glæden ved at invitere de mennesker man holder af på deres præmisser. Jeg vil da til enhver tid hellere have min veninde inklusive hendes skønne søn hos mig på dagen end at undvære dem begge to.

Og igen... vælger I at spædbarnet ikke må komme, må I tage med, at forældrene næppe heller kommer. Og det vil være fuldt forståeligt!

0

Del dette indlæg

eller også er der måske tale om et øjebliks fortalelse, hvor man ikke lige havde fået tænkt betydningen igennem. Jeg kan ikke forestille mig at der er nogle som har en holdning i retning af det: Som det står der, er det jo en hån mod de mange barnløse som rent faktisk ikke kan få børn, og mod de mange for hvem det langt om længe er lykkedes.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg fulgt lidt med på side linien og hold da op de damer..RO PÅ..

Der er vel plads til at forskellige synspunkter uden at man skal have mudder hovedet. Kan godt se den uheldige kommentar og synspunkt, men denne debat handler om hvordan man forholder sig til spædbørn til bryllup :ilovebryllupsklar:

Jeg har selv 2 børn (så skulle det være på plads)

Den første var 8 uger gammel da hun blev passet første gang. Uha jeg havde det så svært med det, men samtidig havde jeg slet ikke lyst til at have hende med og jeg ville ikke vælge frsten fra. men et drukgilde ller lign er absolut ikke noget for små børn hvis man spørger mig (og det blver der jo spurgt om her)

Vores anden pige var 5 mdr da hun blev passet første gang, men hun var s*u også en lille morsyg bølle :denmarkflag:

Jeg vil sige at jeg sagtens kan forstå du ikke har lyst til at have et spædbarn med til dit bryllup, men jeg e ikke helt siker på at jeg forstår hvorfor. Er du bange for gråden eller er det at barnet skal tage opmærksomheden?

Jeg har utrykkeligt sagt til vores venner at børn ikke er inviteret med. Vores egne for lov at være md indtil kl 21.00 senest, der kommer de ind i seng. Der starter festen nemlig og vennerne kommer og der kommer run på med techno mm..

Jeg blev lidt harm over at Jakobs kusine valgte fra (begge 2) fordi deres baby vil være ca 1 md gammel der, men det ville være det eneste lille barn til festen.

Umiddelbart er jeg også til den med at have en barnepige med til at holde øje med babyen som så kan komme diskret og prikke den ammende mor på skulderen. Herre gud, babyen er lige ved siden af med en barnepige, den behøver vel ikke at ligge lige ved siden af sin mor eller far hele tiden. Det er klart den bedste løsning for alle parter efter min mening. Jeg kan ikke se vad forældrene skulle kunne have imod det. De har baby med til festen i et rum ved siden af og de kan slappe af uden at skulle være på vagt hele tiden. Det bliver sørget for baby og brudebarets ønsker om babyfri zone bliver også tilgode set.

0

Del dette indlæg

Hold da op en tråd..... Og mange forskellige meninger..

Men som jeg ser det havde tråden været u nødvendig hvis I havde startet med at tage fat ved roden... Altså snakke med din kærestes kusine og fortælle om dine/jeres bekymringer i stedet for at tage sorgerne på forskud. Måske overrasker hun ved allerede at have gjort sig tanker om hvordan det skal planlægges... Og det er altså de færreste mødre der bryder sig om at sidde i en stor forsamling med en skrigende unge..

Jeg er da fuldstændig enig I at de burde have sagt noget om barnet selv, men der er længe til dit bryllup. Er svar fristen overskredet??? Hvis den er, ja så er det for dårligt at de ikke selv har kontaktet jer, hvis ikke ja så er det jo lidt svært at brokke sig over.. :ilovebryllupsklar:

Mit råd snak med kusinen og hendes mand. Ikke 2 børn er ens, og ikke 2 forældre er ens. Men børn under 6 måneder ER altså svære at skille fra deres forældre, spc. hvis moderen ammer.

Skulle vi til bryllup da en af mine drenge var i den alder, og de ikke måtte komme med, ja så havde vi (eller jeg) nok takket nej til invitationen. Løsningen med barnepigen ville være blevet for meget for os. Først skal man betale for en polterabend, så gave, så nyt tøj, og SÅ en barnepige en hel aften... Det er mange penge at hoste op med, for os.

Jeg er den stolte mor til 2 drenge på 8 og 2 år, den lige så stolte moster til hele 4 drenge på 2 måneder, 3,5 og 8 år. Lige som jeg er fadder/gudmor til yderligere 7 børn fordelt på 1 - 5 år. (plus vennekredsen har 8 børn oven i hatten)

Vi har valgt kun at have vores ældste søn med, sammen med hans ældste fætter. Den mindste er med i kirke, skal være brudesvend, og skal derefter passes hjemme hos os, af en barnepige. De eneste børn der kommer er min yngste nevø på til den tid 3½ måned, og evt. et vennepar som er sat til at føde 4 dage før brylluppet. Det er jeg ikke spor bekymret for..

Lotte

0

Del dette indlæg

Jeg er simpelthen nødt til at få Jeres besyv med i denne sag -

min kommende mand´s kusine skal føde her om en måneds tid. Dvs. at barnet jo ikke er mere end et par måneder til vores bryllup d.4 august. Vi har ingen børn - endnu.. :ilovebryllupsklar: Har derfor inviteret uden børn til festen. Det har der været helt forståelse for i begge familer, men nu kommer så den lille ny og hvad jeg kan forstå, så har forældrene tænkt sig at tage babyen med.

Se, det har de ikke sagt til os, men gennem andre i familien har vi fået det afvide.

Nu er jeg sådan lidt i et dilemma - er det ok!?

På den egoistiske side er jeg lidt bange for at opmærksomheden vil vende sig meget mod den lille i og med det er den første baby i familien. På den anden siden kan man vel ikke skille en baby fra sin mor?! Jeg har spurgt om de måske ville have en barnepige siddende oppe på værelset med den lille og så kunne moderen komme op og amme imellem retterne - svaret var at de ikke ville bruge penge på et værelse.

Jeg kan jo kun håbe at hvis det bliver en baby som græder meget, så vælger de kun at komme til receptionen..

Er jeg tosset?! :denmarkflag:

KH. Charlotte

Hej Charlotte

Vi blev gift i sidste uge, og havde også valgt en fest uden børn. Dog havde vi en baby på 2 måneder med, og det gik super fint. Ingen hørte ham, og forældrene hyggede sig:-) Så når det er helt små børn, synes jeg ikke det generer.

Mange hilsner

Dorthe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv 2 børn (så skulle det være på plads)

Den første var 8 uger gammel da hun blev passet første gang. Uha jeg havde det så svært med det, men samtidig havde jeg slet ikke lyst til at have hende med og jeg ville ikke vælge frsten fra. men et drukgilde ller lign er absolut ikke noget for små børn hvis man spørger mig (og det blver der jo spurgt om her)

Det der bliver spurgt om er en bryllupsfest og det er de færreste bryllupsfester der kan karakteriseres som egentlige drukgilder. Ved de få bryllupsfester hvor der drikkes rigtig igennem sker det typisk først efter middagen og brudevalsen, og der er spædbørnene (og børn iøvrigt) som regel og forhåbentlig lagt i seng. Ellers bliver det først anstrengende at have børn med.

0

Del dette indlæg

Jeg har et lille barn på fire måneder og hvis nogen inviterede mig uden ham ville jeg takke pänt nej..... Selv har vi inviteret vores gäster uden börn med undtagelse af dem der er under et år.... dvs. vi får vores egen, min kärestes kusines på to mdr. og hans kammerats på ca en mdr. med... og så arrangere vi et väresle hvor de kan amme i fred og börnene kan sove....

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig skal mor og barn med.

Jeg synes ikke det er i orden at i skal høre gennem andre at de tager barnet med selvom det er en selvfølge. Jeg synes I og de kommende forældre burde ha' snakket om det for længe siden. Jeg synes ikke helt de kan tillade sig at sige, at de ikke gider bruge penge på et værelse, men samtidig må I komme dem i møde og sige at I gerne vil betale værelset.

Vi har en veninde der skal føde sit første barn med termin 3 uger før vores bryllup. Jeg ville ikke tage med hvis jeg var hende. Jeg var ikke klar til bryllup efter 3 uger, men hvis hun gerne vil med, så nævner vi at der er et værelse, hvor der kan være en barnepige og at vi evt vil betale halvdelen eller lign.

Min holdning er altså, at i skal tilbyde at betale helt eller delvist for et værelse. Hvis de så stadig siger nej, så synes jeg altså at det er dem, den er gal med.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår udemærket din bekymring!

Jeg mener absolut ikke, (små) børn hører hjemme til et bryllup - de får absolut intet ud af at skulle sidde stille så lang tid og høre på taler, sange mv.

Vi har heller ikke inviteret børn med til vores bryllup, da det er vores aften, som vi gerne vil nyde uden "skrig og skrål", ligesom vi heller ikke synes, det er fair at byde børn at skulle sidde helt stille så mange timer.

Desuden synes jeg slet ikke, man kan tillade sig, bare at tage et barn med, hvis ikke dette barn er nævnt i invitationen - så må man spørge brudeparret og acceptere, hvis man får nej.

Det er JERES fest, og I skal have lov at være midtpunkt - HELE aftenen - denne ene gang i livet :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer