Guest maria lanther

Må man

15 indlæg i dette emne

Ved godt det lyder en smule som om jeg Bare er en kæmpe bridezilla når jeg vil smide folk ud af kirken, men det hænger sammen med at i min forlovedes familie er der nogen der er ret sure over de ikke er inviteret. og vi ved at det skal de nok få lavet ballade ud af , for det har de gjort før.

Vi har ikke inviteret dem fordi vi ikke har nogen kontakt med dem og de ikke bestiller andet end at lave ballade til fester, de har ødelagt min forlovedes 18 og 20 års fødselsdag og det ønske vi ikke skal gentage sig til brylluppet. nu er vi bare så ega nervøs for de kommer i kirken for at lave ballade. (hvilket vi faktisk næsten er 100% sikker på) :)

de fleste jeg har snakket med siger at vi intet kan gøre hvis de møder op pga. at alle har adgang til kirken..

men kan det virkelig passer at vi intet kan stille op hvis de møder op? :)

Redigeret af maria lanther
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmm.... Tror ikke i kan smide folk ud personligt.

Jeg syns i skal snakke med kirketjeneren om jeres frygt, så han/hun er forberedt på at der skal gribes ind hvis der er optræk til noget.

Træls at gå med sådan en frygt, og så endda fra familie.! :)

0

Del dette indlæg

Kan I ikke tale med præsten om hvad man gør i sådan en situation? Om der er noget at gøre?

Og I kan jo afvente situationen og de om de overhovedet laver ballade, eller om de bare vil til globryllup - det kan jo være at de også er blevet ældre og derfor ikke opfører sig som de gjorde i "ungdommens kådhed" ;)

Men hvor er det dog træls at I skal gå og bekymre jer om det.... måske kan I alliere jer med nogle venner, som sætter sig i nærheden af dem og holder øje med dem og tager affære, hvis det bliver nødvendigt.

Pøj pøj

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok snakke med præst/kirketjener og høre hvad i skal gøre..

Ellers kan i måske hyre en vagtmand eller 3 og så kommer man kun ind med invitation??? Jeg ved dog ikke om dette er lovligt, men det er da i hvert fald en mulighed til selve festen.

Jeg tænker bare, at hvis de kommer i kirken, følger de så ikke bare efter jer til feststedet???

Føler med jer, at I skal bekymre jer om så kedelig en ting. Håber alt går godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først må jeg sige, at jeg er dybt rystet over, at voksne mennesker opfører sig på den måde - det er simpelthen for meget! Hvis mine forældres familier eller mine svigerforældres familier opførte sig sådan, ville mine forældre og mine svigerforældre gribe ind - er det en mulighed hos jer? Altså at lade jeres forældre tale et alvorsord med "bøllerne"? Uh h, jeg kunne lige se, hvor gal min mor ville blive...

Dernæst... Hvis de forstyrrer den kirkelige handling, kan man altid ringe til politiet. Måske husker du sagen om manden, der forelskede sig i en præst i Vestjylland, og siden har forsøgt at ødelægge samtlige gudstjenester? Han er da blevet hentet af politiet flere gange. Der er dog altid risiko for, at de ikke har tid til at komme ud til "den slags". Men det kan da blive en konsekvens...

0

Del dette indlæg

Tak for de gode forslag :)

Vi må bare håbe vi finder en løsning.. for jeg vil virkelig ikke have mit bryllup ødelagt, og jeg ved havde min forlovedes mor (hvis familiie det er) levet idag ville vi slet ikke have det problem. desværre tror jeg ikke vi slipper for balladen hvis vi lader dem komme, for de ødelagde i janaur en 80års fødselsdag og sidste søndag en konfirmation.. og det må bare ikke ske for vores bryllup :)

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Jeg er totalt i chok.... Hvad får folk til at opføre sig sådan... også undre de sig over at i ikke har lyst til at invitere dem inden de ser sig om så har de kun dem selv til familie.... Ej jeg bliver nød til at spørge er de normalt fungerende til hverdag.... Hvordan udspiller deres opførelse sig.... :cheerleader3: fatter det bare ikke
0

Del dette indlæg

Ja man kan da kun tage sig til hovedet over at folk kan opføre sig sådan. Lej 5 "gorilla'er" og stil dem op uden for kirken :cheerleader3: Nej det er faktisk ret vanskeligt at sige hvad pokker I kan gøre. Det siger jo sig selv at præsten og kordegnen ikke kan agere udsmidere. Kunne I måske lave en snyder. Lægge vielsen på et andet tidspunkt, eller et andet sted.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er faktisk muligt at leje bodyguards til alle arrangementer og hvis jeg stod med det problem ville jeg da seriøst overveje det, så kommer der ingen ind der ikke er velkommen. Præsten, kordegnen, kirketjeneren osv. kan intet gøre og vil helt sikkert også helst være fri for at de kommer.

:cheerleader3:

Annika.

0

Del dette indlæg

jeg ville lave invitationer, som man skal medbringe i kirke og til festen.

Sørge for at der står en slags "vagt", der så sørger, for at det kun er inviterede, der dukker op.

Kender du andre som vil kigge forbi evt. kollegaer/naboer/venner - kan du jo lave en

en globryllupsinvitation som de så også skal medbringe.

Nu er jeg gift - hvis min mands ekskone havde dukket op i kirken - var hun prompte

blevet smidt ud af vores gæster - det skete heldigvis ikke.

Redigeret af HenrietteS
0

Del dette indlæg

Hej

Vi havde lidt af samme problem - Vi havde også et familiemedlem vi ikke ønskede til selve vielsen.

Vi snakkede med præste, som jo selvfølgelig sagde at kirken et et åbent rum for alle, men hvis vi selv sørgede for en vagt,

og fortalte om det til kirketjeneren, og hvis vedkommende ville dukke op, så ville vedkommende blive ekskorteret ud igen.

Vi overvejede seriøst at hyre en proffesionel vagt, da der var flere ting vedkommende kunne have ødelagt for os i løbet af dagen,

men vi satte en fælles ven til at kigge efter vedkommende..

Min bror var toastmaster og han var ude at tjekke alle sangene, så der ikke lå en sang fra vedkommende underskrevet i en andens navn..

Heldigvis så vi aldrig personen - men vedkommende hævder stadig at have set os forlade kirken - og måske været ved feststedet, da der er store panoramavinduer derude

Mit råd er snak med præsten og få evt en ven/venner til at holde øje og evt bede dem pænt om at forlade stedet

:cheerleader3: Heidi

0

Del dette indlæg

Ved godt det lyder en smule som om jeg Bare er en kæmpe bridezilla når jeg vil smide folk ud af kirken, men det hænger sammen med at i min forlovedes familie er der nogen der er ret sure over de ikke er inviteret. og vi ved at det skal de nok få lavet ballade ud af , for det har de gjort før.

Vi har inviteret dem fordi vi ikke har nogen kontakt med dem og de ikke bestiller andet end at lave ballade til fester, de har ødelagt min forlovedes 18 og 20 års fødselsdag og det ønske vi ikke skal gentage sig til brylluppet. nu er vi bare så ega nervøs for de kommer i kirken for at lave ballade. (hvilket vi faktisk næsten er 100% sikker på) :cheerleader3:

de fleste jeg har snakket med siger at vi intet kan gøre hvis de møder op pga. at alle har adgang til kirken..

men kan det virkelig passer at vi intet kan stille op hvis de møder op? :cheerleader3:

Nej hvor irriterende for jeg, men hvad kan de finde på hvis jeg må spørge?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi laver et mur af hvæsende bridezillaer ved døren.... så må de sku blive skræmte og stikke halen mellem benene og løbe væk :cheerleader3: Nej seriøst Maria - håber I finder på en løsning, så I ikke skal være nervøse. Har I fået talt emd præsten om det? Synes faktisk at den med vagt og invitationsfremvisning er en god idé... men hvad så hvis folk har glemt invitationen?

0

Del dette indlæg

Vi laver et mur af hvæsende bridezillaer ved døren.... så må de sku blive skræmte og stikke halen mellem benene og løbe væk :cheerleader3: Nej seriøst Maria - håber I finder på en løsning, så I ikke skal være nervøse. Har I fået talt emd præsten om det? Synes faktisk at den med vagt og invitationsfremvisning er en god idé... men hvad så hvis folk har glemt invitationen?

Det er der selvfølgelig en risiko for, men så må der være en person fra familien eller vennekredsen som har til opgave at sige god for personer som ikke har invitationer med.

0

Del dette indlæg

Kors i skuret - bliver gang på gang overrasket over folks mangel på pli. Hvordan kan man overhoved få sig selv til at TÆNKE på at opføre sig sådan.

Streng taget kan man vist ikke forbyde folk adgang, for en kirke er vist et offentligt rum, som alle har lov at komme i.

Men jeg ville nok også tage en snak med kirketjeneren/præsten, hvis jeg var jer. Dels så de er forberedt, og dels kan de give et fingerpeg om hvordan deres holdning vil være, hvis I vælger at have en "vagt".

Hvis kirken ville synes det var ok med en form for vagt, så ville jeg nok vælge den løsning, og forsøge at få vagten instrueret i præcis hvem ballademagerne er. Måske kan han/hun løse problemet ved simpelthen pænt at forklare dem, at deres tilstedeværelse ikke er ønsket.

Træk på familie og venner til hjælp og støtte. Der er sikkert nogen som hellere end gerne vil træde ind.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer