Frk. Sif

C & P blir gift - engang

970 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Historien bliver endnu bedre, nu jeg har fået talt med dem i virkeligheden. (Har jo udnyttet min stilling på det groveste og interviewet dem til radio og tv ;) )

Men de havde siddet dér i båden i mørket i de høje bølger og talt om, at de nok skulle klare det og at de altid skulle være sammen. Så havde han lynet sin jakke ned og hun havde sagt nej, nej, nej - det måtte han ikke, for ham måtte ikke blive kold eller våd, det var for farligt. Men han havde fortsat og havde taget en lille æske op af lommen, lagt sig på knæ og havde friet. AAAAIIIIIII - hvor er det bare sødt og romantisk!!!! :fløjt: :fløjt:

Min kæreste er ret imponeret over hans overskud - tænk at kunne fri midt i en redningsaktion - og havde overblik til at få ringen med når man skal evakueres midt om natten :):)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Historien bliver endnu bedre, nu jeg har fået talt med dem i virkeligheden. (Har jo udnyttet min stilling på det groveste og interviewet dem til radio og tv ;) )

Men de havde siddet dér i båden i mørket i de høje bølger og talt om, at de nok skulle klare det og at de altid skulle være sammen. Så havde han lynet sin jakke ned og hun havde sagt nej, nej, nej - det måtte han ikke, for ham måtte ikke blive kold eller våd, det var for farligt. Men han havde fortsat og havde taget en lille æske op af lommen, lagt sig på knæ og havde friet. AAAAIIIIIII - hvor er det bare sødt og romantisk!!!! :fløjt: :fløjt:

Min kæreste er ret imponeret over hans overskud - tænk at kunne fri midt i en redningsaktion - og havde overblik til at få ringen med når man skal evakueres midt om natten :):)

:)

0

Del dette indlæg

Ja læste godt om frieriet på text tv, hvorefter min bedre halvdel udbrød at det kunne man da ikke kalde nyheder... Ja jeg elsker ham, men han ejer ikke et romantisk ben i kroppen. Dem har jeg så heldigvis overskud af :fløjt: Fantastisk historie, og fedt lige at få detaljerne med her. Tak

0

Del dette indlæg

Måtte da også lige komme med tør bemærkning til egen kæreste, da han udtrykte sin forundren over frisørens romantiske overblik:

"Ja skat, sådan er der så NOGLE mænd der er" :cheerleader3:

Det synes han så ikke var sjovt.......

Jeg synes det er rart at vide, at de der totalt fantastisk romantiske mænd rent faktisk findes - og det ikke kun er et koncept opfundet i Hollywood. (Og damn - så skulle jeg have scoret ham alligevel da jeg havde chancen ;) :cheerleader3: )

Har dog gået på bedste zilla-maner og gruet lidt for datoen for deres bryllup - ville så nødig at det var samme som vores og %frisør til mig. Men det er det heldigvis ikke! Og pyt - han er squ typen, der godt kunne nappe en håropsætning et par timer før han selv skal giftes :cheerleader3: - men datoen er ikke den samme!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå. Så smed kæresten lige en bombe på sms. Sad på arbejde da besked pludselig tikkede og han spurgte om jeg ville med til Beijing.

??????????

Ja, En sjælden gang bliver der udbudt nogle internationale stillinger i hans arbejde og det kunne jo være vildt sjovt at prøve. Og jeg synes jo ikke man skal holde sig tilbage fra noget som helst, så jeg skrev bare "smut du bare skat", men pointen er at han synes det er noget vi skal gøre sammen. Hvilket også kan være fedt og jeg vil helt vildt gerne bo i udlandet i en periode. Så nu har han søgt. Og han er altid så hamrende heldig at han garanteret får det!

Og det ville da også være lidt blæret at føre sig frem på sit diplomatpas i Beijing :thumbsupsmileyanim:

...........

............

Og nu er det så jeg har fået en lille bitte smule kolde fødder. Beijing er altså MEGET langt væk og jeg kender INTET til østen. Overhovedet. 2 år er også pænt længe at være væk og jeg ved ikke lige helt hvad jeg skal lave derude. Og egner mig bestemt ikke til at være hjemmegående wife i 2 år. Udstationeringen vil i givet fald være fra 1 juni næste år - og det passer en SMULE dårligt med planerne om et bryllup den 6 september. Og jeg aflyser F........ ikke for 3 gang i træk. Plus at der altså skal være styr på det juridiske, hvis vi skal til udlandet. Dette er selvfølgelig kun praktiske ting der kan løses.

MEN:

Der er altså også lige mit job herhjemme. Og efter mange år hvor jeg har været på den lidt forkerte hylde, kører det supergodt for mig nu. Jeg er nærmest blevet ekspert på mit feldt, har fået en masse kontakter på andre medier, sparket døren ind til de høje chefer der synes jeg er et hit og fået vildt gode samarbejdspartnere. Og en stor omgangskreds her i Odense. Og jeg har KNOKLET for at nå hertil og nu er det efter adskillige års kamp og knoklen endelig blevet min tur til det fede arbejdsliv med en masse action. Og det synes jeg er MEGET MEGET svært at smide væk - bare fordi han synes det kunne være sjovt at rejse ud. Det er ikke fordi det er et karrierefremmende job for ham - for det er det faktisk tværtimod. Mens min chance er nu.

Så jeg er faktisk noget i vildrede. Og nej vi har ikke snakket om det - han er stadig totalt oppe at køre.

Suk - det vil også være meget ufint at håbe på at han ikke får det :boohoo:

0

Del dette indlæg

PUha - du står da vist med en sko i hver lejr her...

Du skriver...

For: opleve verden - det kunne være fedt - kæresten vil gerne

Imod: du skal miste dit fede arbejde, omgangskreds, bryllup er usikkert, østen er fremmed...

hmm ud fra dette er der flest "imoder"...

synes du skal snakke med gemalen om det :thumbsupsmileyanim: det nytter jo ikke noget han får det og du så lige pludselig ikke vil afsted som han forventer..

håber I finder ud af det - jeg synes det ville være spændende :boohoo:

krammer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm...kan se at det ikke kun er mig der får tilbud om det store udland lige for tiden? ;)

Jeres tilbud er dog på en lidt større skala end mit!

Min første tanke var også: Årh ja hvad, hvor fedt!

Men så kommer men'erne...den største af dem værende at I skal dælme være enige om det hvis I skal afsted!

Kan sagtens se det fra din side - især jobmæssigt. Er der nogen som helst mulighed for at du kan "udbygge" dit job i udlandet? Jeg mener, du behøver jo ikke at blive hjemmegående hvis I tager afsted. Kan du skabe nye muligheder for dig selv, hvis I tager afsted?

Østen...ja, det er meget anderledes...havde det været Europa eller USA havde det nok ikke virket helt så fremmed.

Åhhh, håber I finder en løsning...men du er altså nødt til at tale med ham om det...

Og så får du lige sådan én her: :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ih, hvor sker der bare mange spændende ting for tiden :thumbsupsmileyanim:

Hold da op et tilbud og en mulighed. Sådan lige først lyder det jo bare helt genialt, men problemerne kommer jo så bagefter desværre.

Jeg synes også det lyder som om du mest hælder for ikke at gøre det sådan umiddelbart, men ja I er nødt til at få snakket det igennem, så I begge er helt afklarede med hvad I skal.

Hvad arbejder du med? Det lyder som noget medie halløj (kan altså ikke huske om du har skrevet det før :hug: ). Er der nogen som helst mulighed for at flytte det med dig? Reporter i Beijing? :unsure:

0

Del dette indlæg

PUha - du står da vist med en sko i hver lejr her...

Du skriver...

For: opleve verden - det kunne være fedt - kæresten vil gerne

Imod: du skal miste dit fede arbejde, omgangskreds, bryllup er usikkert, østen er fremmed...

hmm ud fra dette er der flest "imoder"...

synes du skal snakke med gemalen om det :) det nytter jo ikke noget han får det og du så lige pludselig ikke vil afsted som han forventer..

håber I finder ud af det - jeg synes det ville være spændende :)

krammer

Hmmm...kan se at det ikke kun er mig der får tilbud om det store udland lige for tiden? ;)

Jeres tilbud er dog på en lidt større skala end mit!

Min første tanke var også: Årh ja hvad, hvor fedt!

Men så kommer men'erne...den største af dem værende at I skal dælme være enige om det hvis I skal afsted!

Kan sagtens se det fra din side - især jobmæssigt. Er der nogen som helst mulighed for at du kan "udbygge" dit job i udlandet? Jeg mener, du behøver jo ikke at blive hjemmegående hvis I tager afsted. Kan du skabe nye muligheder for dig selv, hvis I tager afsted?

Østen...ja, det er meget anderledes...havde det været Europa eller USA havde det nok ikke virket helt så fremmed.

Åhhh, håber I finder en løsning...men du er altså nødt til at tale med ham om det...

Og så får du lige sådan én her: :)

Ih, hvor sker der bare mange spændende ting for tiden :thumbsupsmileyanim:

Hold da op et tilbud og en mulighed. Sådan lige først lyder det jo bare helt genialt, men problemerne kommer jo så bagefter desværre.

Jeg synes også det lyder som om du mest hælder for ikke at gøre det sådan umiddelbart, men ja I er nødt til at få snakket det igennem, så I begge er helt afklarede med hvad I skal.

Hvad arbejder du med? Det lyder som noget medie halløj (kan altså ikke huske om du har skrevet det før :hug: ). Er der nogen som helst mulighed for at flytte det med dig? Reporter i Beijing? :unsure:

Jeg er enig med tøserne. I er nødt til at få jer en god snak om både for og imod. Masser af tanker og knus til dig

0

Del dette indlæg

Uha altså jeg synes jo at Bejing lyder super spændende. Men jeg er også total Asien freak, jeg har boet der i flere år og ææælsker det. Dog ikke i Kina, som jeg tror er en del anderledes fra Thailand og Malaysia hvor jeg har boet.

Men ja det er ikke bare sådan at rykke alt op med rode, især fordi du lyder som om du nyder dit liv her i DK. Og nej det er ikke det sjoveste at skulle gå hjemme i et fremmed land, mens kæresten er på arbejde. Det ville jo være perfekt hvis du kunne arbejde derude som nogen af de andre har forslået.

Jeg håber i får en god snak om det og kommer frem til en løsning I begge to er glade for.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak søde piger for jeres altid kloge og indsigtsfulde svar! :cheerleader3:

Min første indskydelse er jo præcist også "Ai hvor fedt"! Men jeg ville have væsentligt nemmere ved det hvis det var Europa eller USA - især fordi Østen, uvist hvorfor, men ikke siger mig noget som helst.

Min største anke er mit job. Simpelthen fordi jeg meget længe og meget hårdt, har arbejdet for at nå dertil hvor jeg er nu. Og hvis jeg vil videre indenfor dette felt er det nu, jeg skal fortsætte og udnytte de kontakter jeg har fået opbygget - der kan jeg nemlig ikke hoppe ud af ligningen et par år. Hvis jeg gør er det forfra igen, når vi kommer hjem - og det orker jeg altså ikke.

Umiddelbart er der heller ikke noget, der gør at jeg kan udbygge på mit job derrovre. Både DR og TV2 har faste asien-korrespondenter, så der er der ikke noget at hente.

Så er der organisationerne, men de holder jo til i en rismark og ikke downtown Beijing, så deeeet..........

Men omvendt-det er ikke så tit man får den mulighed!

Ja, som I ser ingen løsninger endnu

0

Del dette indlæg

Tak søde piger for jeres altid kloge og indsigtsfulde svar! :cheerleader3:

Min første indskydelse er jo præcist også "Ai hvor fedt"! Men jeg ville have væsentligt nemmere ved det hvis det var Europa eller USA - især fordi Østen, uvist hvorfor, men ikke siger mig noget som helst.

Min største anke er mit job. Simpelthen fordi jeg meget længe og meget hårdt, har arbejdet for at nå dertil hvor jeg er nu. Og hvis jeg vil videre indenfor dette felt er det nu, jeg skal fortsætte og udnytte de kontakter jeg har fået opbygget - der kan jeg nemlig ikke hoppe ud af ligningen et par år. Hvis jeg gør er det forfra igen, når vi kommer hjem - og det orker jeg altså ikke.

Umiddelbart er der heller ikke noget, der gør at jeg kan udbygge på mit job derrovre. Både DR og TV2 har faste asien-korrespondenter, så der er der ikke noget at hente.

Så er der organisationerne, men de holder jo til i en rismark og ikke downtown Beijing, så deeeet..........

Hmmm... det er sgu da heller ikke let.

Jeg må indrømme, at jeg er glad for at det ikke er mig der står i den situation og skal beslutte mig. Det ville jeg aldrig have kunnet.

Hmm.... nu skriver du korrespondenter og så tænker jeg fjernsyn, men hvad med at skrive? Er det noget du gør dig i? (undskyld hvis det er dumme spørgsmål :) ). Jeg tænkte nemlig bare på, at de fleste aviser jo har folk ude i verden. Jeg tror nok at vi har en derude af lige for tiden, men det skifter altså meget, så måske der var en mulighed for det?

Glæder mig til at høre om beslutningen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tak søde piger for jeres altid kloge og indsigtsfulde svar! :thanks:

Jeg må indrømme, at jeg er glad for at det ikke er mig der står i den situation og skal beslutte mig. Det ville jeg aldrig have kunnet.

Hmm.... nu skriver du korrespondenter og så tænker jeg fjernsyn, men hvad med at skrive? Er det noget du gør dig i? (undskyld hvis det er dumme spørgsmål :blush: ). Jeg tænkte nemlig bare på, at de fleste aviser jo har folk ude i verden. Jeg tror nok at vi har en derude af lige for tiden, men det skifter altså meget, så måske der var en mulighed for det?

Glæder mig til at høre om beslutningen :thumbsupsmileyanim:

Ja det kunne bestemt være en mulighed. Men jeg er et ret socialt dyr og derfor ret afhængig af at være på en redaktion, hvor der sker noget og er nogle mennesker. Ville ikke holde længe hvis jeg skulle drysse rundt for mig selv og støve historier op - det bliver for ensomt i længden.

Men tror det kunne være et godt supplement til evt. at lave noget andet også. Måske på noget ambassade...........Men har ihvertfald besluttet mig så langt, at hvis jeg ikke kan få noget fedt at lave vil jeg ikke med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eller hvad med at lave sådan en dokumentarserie om jers tur til Kina? Det er så moderne, og der er mange seere til den slags.

Hæ hæ jo det kunne da være en mulighed. Tror dog ikke manden vil blive specielt begejstret for at have mig i hælene med kamera hele tiden.............. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa..

jeg tror faktisk aldrig jeg har fået lagt en hilsen herinde før, selvom jeg har læst med et par gange :blush: til mig..

Puha, et dilemma du står i.. Kan godt forstå du er splittet..

Som du selv siger, så er det jo en kæmpe mulighed for at komme ud og opleve verden. Jeg er selv meget rejselysten og har boet forskellige steder i verden, og da jeg mødte min filejs var jeg på vej til at flytte til Australien. jeg sagde til ham i begyndelsen af vores forhold at hvis vi stadig var sammen efter 6 mdr ville jeg tage afsted og så håbede jeg han tog med... Men det ændrede sig hurtigt, for min kæreste har ikke den samme rejselyst som mig og han ville blive dybt ulykkelig, hvis han skulle sidde og glo i Sidney mens jeg hyggede mig og arbejdede..

Så Australien blev aflyst og det er jeg rigtig glad for idag, vi har det dejligste liv herhjemme, jeg er lige hoppet lidt op af karriere stigen og vi skal snart giftes.. :jul2:

Det jeg vil frem til, er at det kan godt være at din kæreste synes det ville være super spændende og en kæmpe oplevelse, men I er begge nødt til at have hjertet med i det ellers går det ikke.. Og det lyder det ikke til at du vil få, du er alt for glad for dit liv herhjemme..

Hov, det blev vist lidt langt.. håber det gav mening :thanks:

Håber I finder frem til en god løsning for jer begge

:thumbsupsmileyanim:

Stinne

0

Del dette indlæg

Tak søde piger for jeres altid kloge og indsigtsfulde svar! -HAHA-

Hmm.... nu skriver du korrespondenter og så tænker jeg fjernsyn, men hvad med at skrive? Er det noget du gør dig i? (undskyld hvis det er dumme spørgsmål -HAHA- ). Jeg tænkte nemlig bare på, at de fleste aviser jo har folk ude i verden. Jeg tror nok at vi har en derude af lige for tiden, men det skifter altså meget, så måske der var en mulighed for det?

Glæder mig til at høre om beslutningen :thanks:

Ja det kunne bestemt være en mulighed. Men jeg er et ret socialt dyr og derfor ret afhængig af at være på en redaktion, hvor der sker noget og er nogle mennesker. Ville ikke holde længe hvis jeg skulle drysse rundt for mig selv og støve historier op - det bliver for ensomt i længden.

Men tror det kunne være et godt supplement til evt. at lave noget andet også. Måske på noget ambassade...........Men har ihvertfald besluttet mig så langt, at hvis jeg ikke kan få noget fedt at lave vil jeg ikke med.

Jeg forstår dig virkelig godt. Elsker også bare det liv der er på sådan en redaktion. Det bedste er når bølgerne går højt og rummet nærmest sitrer :thumbsupsmileyanim:

Men se... du har jo truffet en beslutning nu - en del beslutning ihvertfald. Jeg tror det er en god plan for dig. Sådan som du har skrevet om dit job, så betyder den del af dit liv for meget til at du for eksempel bare kunne blive hjemmegående husmor.

Håber I snart kan få truffet den endelig beslutning, så I ved hvad I har med at gøre

:blush:

0

Del dette indlæg

Eller hvad med at lave sådan en dokumentarserie om jers tur til Kina? Det er så moderne, og der er mange seere til den slags.

Hæ hæ jo det kunne da være en mulighed. Tror dog ikke manden vil blive specielt begejstret for at have mig i hælene med kamera hele tiden.............. :thanks:

Nej det kan jo godt ske! :thumbsupsmileyanim:

Men DU kunne jo blive fulgt med et kamera.

0

Del dette indlæg

Lollerberg, sommerbrud og shiba: TAK for jeres svar og gode indspark! :hug:

Vi er nu nået så langt i processen at jeg har betinget mig, at jeg også får et superfedt job derude. Det er ikke mig at være hjemmegående og gider heller ikke have "bare et job"

Det skal også sige mig noget og jeg skal også synes det er fagligt og oplevelsesmæssigt fedt -ellers går den ikke. Og det er ok med ham (manglede altså også bare!!!)

Han mener godt vi kan rejse hjem for at blive gift - så den plan holder da fortsat :thumbsupsmileyanim:

Og så må jeg jo se om jeg kan finde noget job i beijing - og om han overhovedet får det...... :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer