AnjaSL

At vaske eller ikke vaske håret på dagen

18 indlæg i dette emne

Har hørt flere steder, at det er bedst at sætte "dag-gammelt" hår.... hvad har jeres frisør sagt - skal I vaske håret dagen inden og må I bruge balsam?

Min frisør har ikke sagt noget til mig, men jeg ringer lige til hende en af dagene og hører hvad hun anbefaler.....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er vist forskelligt fra frisør til frisør. :thumbsupsmileyanim: Min veninde blev gift forrige lørdag og hun vaskede hår kl. 7 og var hos frisøren kl. 9.30, men det skal så også siges at hendes frisør stort set ikke har lavet andet end at sætte bryllupsfrisure de sidste 3 år, så måske man bliver mere garvet jo mere man sætte op. Jeg har dog også fået sammen besked som dig med at vaske hår aftenen inden..

Knuser fra Karen. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Min frisør sagde også at det var bedst om det ike blev vasket på selve dagen. Det kunne jeg dog ikke gå med til, så mit blev vasket. Hun havde absolut ingen problemer med at sætte det. Det sad fint og flot indtil sent på natten :-)

Xzenia

0

Del dette indlæg

Håret skal selvfølgelig ikke være fedtet... Det er ikke rart at rende rundt med en "badehætte" hele dagen.. Og fingrene glider også for frisøren... MEN det må IKKE være nyvasket, fordi det får håret til at bevæge sig anderledes - og det er også sværere at få til at fylde noget...

Jessie

0

Del dette indlæg

Da jeg var til hyggeaften hos Charlotte Elsted, blev dette spørgsmål også taget op, og jeg mener, at hun sagde, det ikke gjorde så meget, at håret var blevet vasket om morgenen, når bare man ikke havde brugt balsam. Det var et eller andet med silikone .... :thumbsupsmileyanim: Men hun sagde vistnok, at hvis man nu brugte gode specialprodukter (uden silikone?? Jeg kan altså ikke helt huske, hvad det var med det silikone) fra frisøren, så gjorde det ikke noget, for de lægger ikke den samme "hinde" på håret, som normale (billige) produkter gør.

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min frisør har bedt mig om at ikke at vaske håret efter torsdag morgen - hun siger mit hår er meget levende, så hvis det skal kunne holde er det bedst at jeg ikke vakser det fredag eller lørdag.

Min frisør er min veninde og hun har sat det før. Første gang hun satte det havde hun selv vasket det på mig og DET TOG HUNDREDE år....

Så jeg tror det afhænger MEGET af ens hår.

0

Del dette indlæg

Min frisør har godt nok ikke fortalt om det skal være nyvasket eller ikke. Men mit hår bliver meget levende når det er nyvasket, det sidder bare flottest dagen efter det er blevet vasket. Men vasker heller ikke hår hver dag alligevel, så bliver ikke noget problem. Plejer aldrig at vaske hår samme dag hvis jeg skal til fest eller lign. da det så både er nemmere at sætte, men også krøller pænere og bliver flottere.

0

Del dette indlæg

Min frisør har bedt mig om at ikke at vaske håret efter torsdag morgen - hun siger mit hår er meget levende, så hvis det skal kunne holde er det bedst at jeg ikke vakser det fredag eller lørdag.

Min frisør er min veninde og hun har sat det før. Første gang hun satte det havde hun selv vasket det på mig og DET TOG HUNDREDE år....

Så jeg tror det afhænger MEGET af ens hår.

Jeg skulle lige til at sige det. Det er meget forskellige fra hårtype til hårtype, men som regel siger jeg også til mine kunder, vask det senest fredag aften.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

vil bare li' tilslutte mig koret af "brug ikke balsam på dagen"..... håret bliver simpelthen alt for blødt til at sætte op, så det holder.... derudover, vil jeg bare li' dele ud af det gode råd, at der skal bruges meget lidt hårshampoo (ihvertfald, når man bruger en god kvalitets-shampoo)...det gælder iøvrigt altid ved hårvask.... kun hvad der fylder en lille mønt i hådfladen... og så skal I koncentrere jer om, at vaske / bruge fingrene i hovedbunden, fremfor at sjaske for meget rundt i spidserne (hvis I har langt hår) - og så husk at skylle MEGET grundigt!!!!! og slut evt. af med køligere vand..... Det lyder meget selvfølgeligt - men er nu gde råd alligevel.....

KH fra Louise (som er så heldig at have to frisører - min mor og min søster - til at gøre mig skøn den 15. september.... :thumbsupsmileyanim: )

0

Del dette indlæg

Hmmm jeg har fået at vide at jeg skal gå i bad lørdag morgen og efter endt bad skal jeg putte masser(!!) af skum i håret. Hun sagde godtnok ikke eksplicit at jeg ikke måtte vaske håret, men hvis jeg ikke putter balsam i mit hår kan man slet ikke få en børste igennem det :thumbsupsmileyanim:

Må hellere ringe til hende igen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min frisør spurgte til hvor hurtigt mit hår bliver fedtet i hovedbunden - der tror jeg det er meget normalt.

Så jeg skal bare vaske mit som det sidste aftenen før og UDEN balsam, da mit hår er meget fint.

Så skal det tørres med føntørre og glattes emd glattejern, da håret "husker", så det bliver nemmere for frisøren at få styr på "fimrehårene".

Jeg er meget spændt på det med at vaske uden balsam, det har jeg ikke gjort de sidste 15 år mindst.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer