prinsesse

Musiker

26 indlæg i dette emne

Jeg har bestemt at vi skal have en rigtig pianist til at spille til vores bryllup. Jeg har fået et tilbud på en fra sjælland som tager 4000 kr. for 6 timer, og da han skal køre til fyn for at spille, skal vi også dække bro og transport. dvs. det kommer til max at koste 5.000 kr.

Min kæreste synes det er vildt dyrt, hvor jeg synes det lyder rimeligt. hvad siger I?

Hvor meget koster jeres musiker?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

synes ikke det virker dyrt.. Min stedbror, som spiller til brylluppet tager ca. den pris.. Alting stiger i pris saa snart du naevner ordet brylluppet..

Det skulle måske forstås humoristisk. Måske gælder det også visse ting men mig bekendt gælder det ikke når vi taler musik. Vi kører med samme priser for bryllupsfester, fødselsdagsfester, konfirmationer m.v. men firmafesterne ligger typisk lidt højere fordi der som regel er flere deltagere (og ofte griber det ind i "folkenes" alm. arbejde").

Den nævnte pris er for mig at se rimelig og vildt dyrt er det ihvertfald ikke. Naturligvis kan man da få billigere pianister/løsninger men hvor meget vil man eksperimentere og vove til sit livs fest.

Nu skriver du at det kommer til at koste max. 5.000 kr. inkl. transport. Der skal I undersøge om han afregner transport efter statens takster for kørsel. Gør han det og skal han eksempelvis køre 300 km. tur/retur så kommer den samlede transportudgift op i ca. 1.500 kr. inkl. broafgift. Bor han lige på den anden side af broen er det noget andet.

6 timer forslår iøvrigt ikke meget til en bryllupsfest. Så skal han jo pakke sammen lige efter brudevalsen. :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg syntes bestemt det en en meget fair pris taget i betragtning af han har ca. 3 timers transport, brændstof, broafgift samt 6 timers spiletid.

Det er klart pengene værd på denne store dag, hvis i vel og mærket ved hvad i har booket. Jeg tænker på om i har oplevet ham før?

Jeg syntes ligesom Bent at 6 timer er lige i underkanten, med mindre der kun er tale om dinner delen. Ellers aftal en time pris med ham ud over de 6 timer i allerede har aftalt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en duo ude i 7 timer til 7000,-, og der er endda slået noget af prisen fordi vi kender den ene, så det er en fair pris i har synes jeg :loveboard:

Ja - så er det i hvert fald ikke nu jeg skal fortælle hvad vi skal give for musik.....

Vi var til et bryllup sidste år - og der oplevede vi den fedeste duo.

Den kvindelige forsanger synger fantastik og jeg vidste med

det samme at når jeg skulle gifte - ville jeg have den duo

til at spille.

Musikken er en af de vigtigste ting - det er dem der skaber stemningen

Vi skal give 11.800 kr. :denmarkflag: for det med kørsel - og de spiller fra. 18 - 01

Selvfølgelig havde vi vores betænkeligheder med prisen - men vi fokuserede

på at stemningen og hendes sang vil overståle det..

De hedder forresten kopimaskinen - tjeck dem ud på nette.

knus Lisa

0

Del dette indlæg

Tusind tak for jeres svar. og jeg er glad for at I giver mig ret.

Jeg hørte den ene musiker for nogle år siden til et bryllup, og han spillede fantastisk. desværre skriver han på sin hjemmeside at han ikke kører til Fyn, men nu må vi se, om jeg ikke kan få overtalt ham.

I tilfælde af at han ikke vil, hørte jeg en anden i går aftes, som spillede samme type musik som vi ønsker. Han er uden tvivl dygtig, men han var i mine øjne lidt "dario-agtig" :-)

jeg fik diskuteret lidt priser med ham, og det ville max.blive de 5000 alt. inkl. Han var utrolig serviceminded, og blev og spillede de timer ud som han var booket til, selvom gæsterne sad i et andet lokale og fik kaffe.Og de kunne ikke høre musikken.

Planen er at han kun skal spille til maden og måske kaffen, men herefter så regner jeg med at få en jukebox til at klare underholdningen. vi er ikke så mange, at jeg synes et band er nødvendigt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Prinsesse,

jeg tror absolut, det er en rimelig pris. Vi ville meget gerne have forsangeren fra George Michael Jam til at synge én sang i kirken til vores bryllup næste år, men han og en guitarist koster 5000 kr... og det er altså kun for een sang. Så vi leder efter en anden, for det ville vi (læs gommen :loveboard: ) alligevel ikke betale for én sang ;)

:denmarkflag: Maja

0

Del dette indlæg

Planen er at han kun skal spille til maden og måske kaffen, men herefter så regner jeg med at få en jukebox til at klare underholdningen. vi er ikke så mange, at jeg synes et band er nødvendigt.

Så skal du jo lægge en jukeboks oven i prisen, og kommer derved nemt op i nærheden af 8.000 kr. Alternativet kunne være en pianist og en DJ. Altså en samlet løsning med musik fra start til slut. Det er ihvertfald en løsning som er meget efterspurgt i dag.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Løsningen med en pianist + dj er en super god ide. Men mange af vores gæster er ikke de ville party-uartig mennesker, og derfor tror jeg løsningen er bedst med en jukebox. Virker så tamt når dj´en står alene og spiller.

desuden ville jeg da tro at en dj med i prisen, ville blive endnu dyrere

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Løsningen med en pianist + dj er en super god ide. Men mange af vores gæster er ikke de ville party-uartig mennesker, og derfor tror jeg løsningen er bedst med en jukebox. Virker så tamt når dj´en står alene og spiller.

Vi skal have en pianist+DJ til vores fest, det bliver 8000 kr, så kommer pianisten kl. 18-23, DJ'en kommer kl. 22.30, stiller op og er klar til at spille omkring kl. 23 og han bliver til kl. 5 (Hvis der da stadig er gæster)

Det synes jeg er en helt fair pris.. Og jeg tror ikke det bliver så meget dyrere af at det er en DJ og ikke en jukeboks..

0

Del dette indlæg

En DJ er normalt en lidt dyrere løsning end en jukeboks ja men det er også noget helt andet og må - når vi taler om erfarne bryllupsdj - heller ikke sammenlignes med party uartig. Tamt er heller ikke lige de tilbagemeldinger vi får fra vores kunder. Prøv evt. at kigge i Louise Swees bryllupstråd.

Vi stiller så altid op inden festen starter uanset at vi måske først skal på efter pianisten, hvis det da ellers er muligt pladsmæssigt. Det giver noget mere kørsel eller mere ventetid for dj'en men det er som regel noget bøvl at stille op midt i en bryllupsfest, ikke mindst for gæsterne og stedets personale. Skal middagen og dans foregå i to separate rum uden at man skal igennem middagsrummet for at komme ind i det andet rum er det selvfølgelig en anden snak. Så sker opsætningen typisk mens pianisten er på.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Vi skal have en pianist+DJ til vores fest, det bliver 8000 kr, så kommer pianisten kl. 18-23, DJ'en kommer kl. 22.30, stiller op og er klar til at spille omkring kl. 23 og han bliver til kl. 5 (Hvis der da stadig er gæster)

Det synes jeg er en helt fair pris.. Og jeg tror ikke det bliver så meget dyrere af at det er en DJ og ikke en jukeboks..

Hmmm... den beskrivelse lyder i mistænkelig grad som noget, jeg har solgt :heart:

Jeg kan da lige smide et par kommentarer ind omkring priser på den slags.

Når man køber tingene samlet, opnår man to umiddelbare fordele: Dels er der kun en leverandør, man skal forhodle sig til og dels er der mulighed for at opnå lidt mængderabat, i og med at vi har nogle stordriftsfordele.

Eksempel: Når man lejer en pianist "i løs vægt" koster han som regel 4000-5000, som det også fremgår af denne tråd. En "rigtig" voksen bryllupsDJ i løs vægt koster det samme, dvs. i de fleste tilfælde havner prisen i lejet mellem 8500-10.000 kr.

Det er selvfølgelig mange penge - men når vi sælger tingene samlet, har vi mulighed for at lave noget "samdrift". Der skal kun bruges et anlæg og det skal kun køres ud og stilles op en gang, så vi sparer også lidt på kørslen. Besparelsen sender vi videre til kunden og kan således holde priserne for de samlede pakkeløsninger ca 1000 kr under hvad de tilsvarende dele ville koste i løs vægt.

Lidt afhængig af transportafstanden ligger vores pianist+dj løsninger typisk i lejet 8000-8500. Sammenligner man det med en pianist til 4000 kr og en jukeboks til omkring 2500 (hvis der skal lidt lys med, så anlæggene tåler sammenligning), så er prisforskellen altså ofte UNDER 2000 KRONER - og så er der BÅDE en mand til at styre musikken OG et musikudvalg som er MANGE gange større end hvad en jukeboks rummer.

og mht om det ser "tamt" ud at der står en DJ alene og spiller: Det ser næppe mere tamt ud end en maskine der står i et hjørne og spiller og derudover er det jo i høj grad op til DJ'en at sørge for, at det ikke ser tamt ud, men at det stadig virker som om der er liv hos musikken.

Og ja... jeg har også hørt historierne om Dj's der bare står og ser ud som om de keder sig og hellere ville være hjemme... men det gælder ikke de folk, jeg har på MIN lønningsliste. Hos os er et smil en selvfølge... også klokken halv fem om morgenen :heart:

Redigeret af jesper-brock
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og ja... jeg har også hørt historierne om Dj's der bare står og ser ud som om de keder sig og hellere ville være hjemme... men det gælder ikke de folk, jeg har på MIN lønningsliste. Hos os er et smil en selvfølge... også klokken halv fem om morgenen :heart:

Det gælder heller ikke vores folk. Det er os der slider folk op, ikke omvendt. De er der også kl. 8 om morgenen. Vi kører jo med ubegrænset spilletid, og det betyder at vores dj's spiller indtil vi bliver smidt ud eller der kun er 5-6 gæster tilbage som sidder og hænger.

0

Del dette indlæg

Jeres svar kommer i hvert fald til at blive diskuteret. Men den pianist vi har valgt, er så vidt vides ikke en del af en "pakkeløsning". men de skader jo aldrig at høre. er prisen den samme, må vi jo vurdere hvad der passer bedst...

Det er heldigvis først til næste år :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer