Metju

Skifter i efternavn?

105 indlæg i dette emne

Selvom vi begge hedder Hansen, skulle man tro den var lige til højrebenet, men vi har begge mellemnavne vi ikke vil af med...

Så jeg får hans mellemnavne, som det og så mit eget mellemnavn til efternavn og dermed smides Hansen væk... Han ender så med samme kombination også.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ingen af os ville droppe vores efternavn, så vi har slået det sammen med en bindestreg.

TA-DA.... Og ikke flere diskusioner det.

Heto

Det har vi også snakket om, men koster det ikke 3000kr eller sådan noget?

Nix biks er ganske gratis, i skal bar gå ind på personregistrering.dk og finde det skema der hedder navneændring på byllupsdagen, print det ud, udfyld det og aflevér det sammen med ægteskabserlæring og jeres fødsels-/navneattest, så går det helt af sig selv..

:thumbsupsmileyanim::bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg har 2 mellemnavne nu og han har et mellemnavn

Efter bryllupet bliver der lidt rykken rundt og jeg sletter mit det ene mellemnavn.

Jeg tager så hans mellemnavn ( stadig som mellemnavn )

Han tager mit efternavn som mellemnavn

og så tager jeg også hans efternavn som efternavn

Så det hele bliver -

at vi har 2 ens mellemnavne - samt samme efternavn

Redigeret af delfin29
0

Del dette indlæg

Svigermor foreslog godt nok at vi fik hendes navne, da hun ellers er sidste led i kæden...

Men synes bare ikke Ditte Louise Rugtved Rugholt klinger??

Så har besluttet at skifte fra mit Andersen til hans Nielsen (fra hans fars side). Kedeligt eler ej...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kommer til at hedde det samme, en kombination af vores efternavne. Min kommende mands efternavn som mellemnavn, og efternavn bliver vores begges efternavn. Jeg dropper så mit nuværende mellemnavn.

Jeg ville under ingen omstædigheder af med mit efternavn, :rolleyes: for det er et slægtsnavn fra min fars side. Min faster har beskæftiget sig lidt med slægtsforskning og det viser sig, at min søster og jeg er de eneste der kan føre navnet videre.

Min kæreste blev hurtigt overbevist af dette argument, og der er da også heller ingen chance for at hans navn går tabt, da han har 3 brødre, der holder meget fast i deres navn :rolleyes:

Redigeret af murmann
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tjaaa... beholder mit eget mellemnavn, familienavn, og tager hans efternavn... også et familienavn. Men jeg må nok indrømme at jeg er ked af at skulle af med mit Jensen, det er et godt dansk navn,som alle kan stave i modsætning til både mit og hans familienavn... vil lige tilføje at vi begge er meget stolte af vores familienavne og han vil ikke hedde Jensen

Line

Redigeret af linehyldegård
0

Del dette indlæg

[Hej!

Jeg tager hans efternavn.

Jeg føler ingen tilknytning til mit efternavn, da det er min fars navn og jeg ikke ser ham.

Min forlovede derimod er meget glad for sit, og da jeg også synes det er flot, og vi begge er så gammeldags at vi gerne vil have samme navn, så snupper jeg lige et nyt efternavn her til juni :D

0

Del dette indlæg

Hey...

Jeg tager også hans efternavn, - mest fordi jeg bare er hamrende pladderomantisk :thumbsupsmileyanim:

Og så passer vores navne bare slet SLET ikke sammen, så det var nødt til at være den ene eller den anden vej.

Vi har også en datter, som fik hans navn allerede for tre år siden, fordi jeg vidste, at jeg ville tage hans. Jeg synes faktisk, at mit er pænere, men igen.. romantikken vinder!

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ender nok med at tage hans efternavn bagpå mine navne (har to fornavne - men bruger altid kun det første, så måske dropper jeg bare det andet, det har jeg alligevel tit tænkt på) Ellers er fire navne vel også til at leve med, to fornavne og to efternavne :cheerleader3:

Min kæreste er ikke meget for at skifte navn, da jeg ellers syntes det lød bedre med hans mellemnavn og så mit efternavn til sidst. Han undskylder sig med at han så ikke vil kunne sammenkædes med sine publikationer (artikler i videnskabelig blade, han er forskernørd) :wacko: Men måske er det i virkeligheden bare hans mandlige stolthed, der spiller ham et puds - googler man hans navn, kommer der nemlig artikler frem fra 3 forskellige forskere, alle med det samme navn, men kombinerede man vores navne, som jeg har foreslået, er han helt alene om det.

*suk* mænd ;)

Nå, men uanset - jeg er ikke ked af at skulle have et ekstra efternavn - det er det samme som min mors pigenavn - og således det samme som resten af min familie på den side, men jeg beholder nu alligevel mit eget efternavn, som mellemnavn.

mvh maria

0

Del dette indlæg

Godt spørgsmål.... hmmm

Min kæreste har et efternavn som jeg absolut ikke er vild med at skulle hedde. Men men men han har en datter med det efternavn og det er jo noget af en trumf.

Jeg har to fornavne med bindestreg samt to mellemnavne + Andersen i enden så der er nok af andre valgmuligheder. Jeg synes klart vi skal hedde det samme og jeg er ved at indstille mig på at hedde Lundin, men det klinger bare ikke helt synes jeg....

0

Del dette indlæg

Min mand hed: Michael Holm Larsen

Og jeg hed: Kjerstine Naja Poulsen.

Nu hedder han: Michael Poulsen Holm Larsen

og jeg hedder: Kjerstine Naja Poulsen Holm Larsen.

ja det er et laaaaangt navn.. men er glad for at jeg beholdte det.. så det altid er en slags del af mig.. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Får du hans efter navn eller tager i dit...

Eller beholder i hver jeres...

Jeg tager min kommende mands efternavn. Det er lidt pga. gammel tradition da det er det man plejede at gøre i gamle dage.

men hvis han hed et -sen navn som fx Jensen eller hansen ville jeg have ham til tage mit ;) Nu er hans også specielt som mit eget så jeg snupper hans og bruger mit eget til mellemnavn i stedet.

Men det bliver da sørgeligt at miste min identitet i mit efternavn, men sådan er det vel lidt at blive gift. man bliver ét og det glæder jeg mig til.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer