anita80

Test din levealder

25 indlæg i dette emne

Fandt denne alderstest på DR's hjemmeside.

Det tager kun 5 minutter. Jeg synes, den gav lidt stof til eftertanke. Hvad er der gør, at man statistisk set, kan lægge nogle år til sin levealder, og hvad gør, at man lever kortere tid.

Du kan finde testen her

Udfra mit liv lige nu kan jeg STATISTISK set forvente af blive ca. 93 år. Ikke ringe! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Statistisk bliver jeg 94,5 år (selvom kontorarbejdet og bylivet forkortede mit liv med > 5 år :bearhug: ) Spørgsmålet er, om man har lyst til at blive så gammel, hvis alle vennerne er gået bort på det tidspunkt, man er ensom og fysisk dårlig?!

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Jeg skulle gerne blive 93.6... det er da godt nok gammelt, er jeg ikek sikker på at jeg har lyst til... Men ok... Gider heller ikke at dø imorgen så hellere leve livet fuldt ud *SS*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min levealder sneg sig op på 95,1 år! Overraskende højt!

- hvis BK's medlemmer er et udtryk for det "normale" i befolkningen, så er chancen for en høj alder ikke er så ringe endda :bearhug: Jeg glæder mig over, at det måske ser ud til, at folk på ca. min egen alder også bliver gamle! - så er der nogle at blive gamle sammen med :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne så blive 86 år.. Ifølge statistikken..

Men noget der var lidt sjovt.. Da jeg svarede ja til at jeg ryger faldt den med 2,5 år.. Da jeg så svarede ja til, at jeg kan lide og dyrker sex 2 gange om ugen (eller mere) så kom de 2,5 år tilbage.. :thumbsupsmileyanim:

Mon det så hjælper hvis jeg dyrker dobbelt så meget sex ??? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Jeg kunne så blive 91,2 år det er helt ok med mig men det er jo lidt svært når ens bedster kun er i 70érne og svare på om de bliver 80 he he men det er ok så kan vi sidde og gnække sammen på plejehjemmet og tale om al vores tid på BK :thumbsupsmileyanim:
0

Del dette indlæg

Så har jeg også taget testen.. hmm .. 94,2 blev det til... ikke så dårligt.. Men lidt svært at svare på om mine forældre blev over 60??? når de først lige er blevet 50 :thumbsupsmileyanim: ... og bedsteforældrene er kun ved de 70... hmm men sådan er det nok...

Tror ikke man skal hænge sig så meget i tallene.. det er jo kun statestik :thumbsupsmileyanim: ... Men en sjov lille test

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DOH.....

Min forventede levealder ud fra min levevis: 97,6 år!!!

Fordi jeg er førstefødt, ryger ikke, drikker ikke og bor på landet!!! Tak for kaffe.....Tror slet ikke jeg har lyst til at blive så gammel - ehhe. Har altid sagt at jeg ikke havde lyst til at blive 100 år gammel......tænk at begrave alle dem man kender og de fleste af ens familiemedlemmer også...

Kunne dog heller ikke svare andet end nej ved alderspørgsmålene på forældre og bedsteforældre....da de ikke er nået så langt endnu.... de fleste af dem er i 70'erne, og min mormor er blot 68!

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

96,1 år... Ikke dårligt :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Men jeg vil lige tilføje - en meget dårlig test, hvis du spørger mig, hvor mange af spørgsmålene har dobbelbetydning eller kan tolkes meget forskelligt..

Det er jeg helt enig med, men alligevel synes jeg, at det er interessant, hvad der har indflydelse på, hvor gamle vi bliver. Det får i hvert fald mig til at tænke over, hvad man selv kan gøre for at få en længere liv. Men jeg tror også på, at ved at ændre faktorer, som er med til at forkorte ens liv, kan man også få en bedre liv i form af et sundere liv.

I øvrigt kan man også prøve en lignende test på Xploorit i Kolding i forbindelse med udstillingen "Sport og Spinat". Måske nogle har prøvet den i Experimentariet i København.

Jeg prøvede testen i går - og der ville jeg kun blive 86 år...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer