Rikkebruden

Ingen professionel fotograf

42 indlæg i dette emne

Hej Tøser.

Vi har valgt at vi ikke vil hyre en profossionel fotograf. Der er mange gode amatør fotografer i familien, og vi har bedt Peer´s bror til at tage billeder af os. Og vil så sammensætte vores album efter det. Vi har lavet en liste med billeder af ander brudepar så vi kan vise Peer´s bror hvad det er vi ønsker af motiver.

Men er kommet i tvivl. Synes I det er dumt? :bestwishes:

Vi har et stort problemt...der er ikke sat penge af til fotograf i vores budget.

Hvor meget gav I for at få taget billeder?

Knus

Redigeret af Rikkebruden
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Rikke

Jeg ville IKKE undvære de professionelle billeder. Vi skal jo have dem resten af livet.

Men, vi havde heller ikke råd til den helt store pakke og det var heller ikke det vi umiddelbart ville have, så vi bookede Torben Thorhauge, som laver virkelig flotte billeder.

Det ville koste ca. 3500,- kr. for den mindste pakke, som var bryllupsbilleder af os, men ikke af gæsterne som par osv.

Der til festen synes jeg det er super fint at "nøjes" med amatørfotos!

Nu er vi jo så i den heldige situation at have vundet en heldagsbryllupsfotografering med Q-mag, så vi måtte jo (desværre) afbestille Torben igen.

0

Del dette indlæg

jeg tror ikke vi bestille en prof. vi har nemlig også rigtig mange gode amatøre i familien. og man kan dælme klare meget med photoshop bagefter.

Til mine forældres sølvbryllup stod de lidt i samme situation, de valgte så at købe nogle engangs kameraer og lægge ud på bordene så gæsterne kunne tage billeder fra deres vinkel og af hvad de synes, det gav nogle helt perfekte billeder og meget stemningsfyldte billeder.

Ellers kunne man jo dele cd'er ud så folk har noget at lægge de digitale billeder ind på, så er chancen for at få dem tilsendt noget størere.

0

Del dette indlæg

I skal bare være lidt forsigtige med det...

Vi havde kun fotograf i studio. Det fortryder jeg lidt bagefter. Dels blev billederne ikke så fantastisk gode som jeg havde håbet, dels har jeg fået nogle utroligt gode idéer nu bagefter til hvordan de burde have været...

Jeg savner ikke nogle billeder fra kirken, der blev taget rigeligt. Der blev også taget mange til festen, men jeg fortryder at jeg bad min bror om at være halvprofessionel fotograf. Der er næsten ingen billeder hvor han er på, og det er altså lidt ærgeligt. Heldigvis tog en af gæsterne nogle supergode billeder uden at vi havde bedt ham om det, så det var jo rart. Men vi mangler også nogle billeder hvor man kan se hele min kjole til festen, der er næsten kun "sidde" billeder, og min kjole var bare flottest hvis man så den hele. Ellers kom vi også til at mangle gode billeder af brudevalsen og da jeg kastede buketten.

Samtidigt ville jeg ikke have haft en professionel fotograf til at følge efter os hele dagen, da jeg ikke synes det passede sammen med vores ellers uformelle stil.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har snakket om at hyre en professionel fotograf til under vielsen og til lidt billeder bagefter på et bestemt location.. det er heldigvis ikke så dyrt.. men tror det er op til en selv.. men jeg ville nok være lidt bange for om billederne blev gode nok.. ville jo så nødig fortryde det bagefter..

0

Del dette indlæg

Du spørg om det er dumt ikke at vælge en proff fotograf og det er jo svært at svare på. Det er forskelligt fra person til person, hvad man synes.

Så i stedet vil jeg fortælle dig, hvad vi har valgt og hvorfor.

Vi har valgt at hyre Stjernestudiet.dk til at tage vores billeder lige efter kirken. Kun os 2 og ingen andre. Det kommer til at koste os 3500,- og det synes jeg er et meget overkommeligt beløb.

Under vielsen og til festen har vi allieret os med 2 familiemedlemmer der er super til det med billeder. Vi ved at de alligevel har deres udstyr med og elsker at lege fotograf, så hvorfor ikke udnytte det. For sjov har vi valgt at lave "pressefotokort" til dem, som de kan hænge om halsen. Bare et lille sjovt påfund :bestwishes:

Umiddelbart synes jeg ikke det er et dumt valg ikke at have en proff fotograf..... en hobby fotograf kan være lige så god.

0

Del dette indlæg

Vi skal helt sikkert have en professionel fotograf til at fotografere i kirken og på location bagefter. Vi har ikke helt bestemt os for om vi også skal have fotografen til at tage parbilleder på feststedet.

Vi kan klare det for 3000, men har valgt en væsentlig dyrere mappe, og hvis der også skal tages parbilleder, så kommer vi op på omkring 8000 :bestwishes:

Jeg glæder mig allerede til billederne nu, og der er stadig mange dage tilbage - så dem vil jeg for alt i verden ikke undvære...

0

Del dette indlæg

Altså vi har hyret en prof fotograf : helle æbeltoft med en pakke til 4500 - en pæn stor pakke synes jeg :bestwishes:

derudover har jeg hyret en overraskelse til martin - en amatør til at komme og ta billeder fra om eftermiddagen og om aftenen - til 2000,- kr og der kommer billeder let redigerede på en cd rom :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu behøver en fotograf jo ikke være så dyr.

vi kontaktede vores lokale for at høre om tilbud

dette var vores tilbud

Et bryllupstilbud kan være på 1500 kr. incl. Moms

Der får I alle fotos jeg tager på dels cd-rom og papirudgave lux fremkaldt i

13x18

Mindst 5 styk af jer, er redigeret!

Det betyder jeg kommer ved kirken, laver reportagefotos af jeres

bryllupsgæster og jer, når I kommer ud af kirken.

Derpå fotos med jer 2 alene, på det sted I ønsker, eller i studiet på

Tallerupvej.

Jeg sørger for at jeres billede kommer i avisen.

Det er under forudsætning vi snakker om det sker i postnummer xxxx.

Har i specielle eller andre ønsker, så fortæl!

0

Del dette indlæg

Min storebror og hans kone havde en god veninde som var amatørfotograf. De brugte hende til de officielle billeder og man kan overhovedet ikke se at det ikke er professionelt! Billederne blev virkelig flotte med gode lysopsætninger, opløsning, farver osv. Desuden slappede de meget mere af fordi de kendte hende, og billederne er helt naturlige.

Så jeg synes sagtens man kan gøre det, hvis man kender nogen der er gode til at tage billeder!

0

Del dette indlæg

Hej Rikke

Jeg ville IKKE undvære de professionelle billeder. Vi skal jo have dem resten af livet.

Men, vi havde heller ikke råd til den helt store pakke og det var heller ikke det vi umiddelbart ville have, så vi bookede Torben Thorhauge, som laver virkelig flotte billeder.

Det ville koste ca. 3500,- kr. for den mindste pakke, som var bryllupsbilleder af os, men ikke af gæsterne som par osv.

Der til festen synes jeg det er super fint at "nøjes" med amatørfotos!

Nu er vi jo så i den heldige situation at have vundet en heldagsbryllupsfotografering med Q-mag, så vi måtte jo (desværre) afbestille Torben igen.

UUUHHH hvor heldigt. Tillykk med det.

Tak for dit råd.

Knus

0

Del dette indlæg

nu behøver en fotograf jo ikke være så dyr.

vi kontaktede vores lokale for at høre om tilbud

dette var vores tilbud

Et bryllupstilbud kan være på 1500 kr. incl. Moms

Der får I alle fotos jeg tager på dels cd-rom og papirudgave lux fremkaldt i

13x18

Mindst 5 styk af jer, er redigeret!

Det betyder jeg kommer ved kirken, laver reportagefotos af jeres

bryllupsgæster og jer, når I kommer ud af kirken.

Derpå fotos med jer 2 alene, på det sted I ønsker, eller i studiet på

Tallerupvej.

Jeg sørger for at jeres billede kommer i avisen.

Det er under forudsætning vi snakker om det sker i postnummer xxxx.

Har i specielle eller andre ønsker, så fortæl!

Hej

Der er godt nok stor forskel på priserne.

Man skal kigge sig om. Det ser ud til at være en rigtigt godt tilbud.

Tak for dit råd

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal helt sikkert have en professionel fotograf til at fotografere i kirken og på location bagefter. Vi har ikke helt bestemt os for om vi også skal have fotografen til at tage parbilleder på feststedet.

Vi kan klare det for 3000, men har valgt en væsentlig dyrere mappe, og hvis der også skal tages parbilleder, så kommer vi op på omkring 8000 :balloons:

Jeg glæder mig allerede til billederne nu, og der er stadig mange dage tilbage - så dem vil jeg for alt i verden ikke undvære...

Det er jo hellere ikke fordi jeg vil undvære. Men der er mindst 2 rigtige gode amatør fotografer med og min kommende mand er grafikker og kan printe billederne ud i bedste kvalitet og billedebehandle dem efter kunstens regler. Så derfor har vi snakket meget om at der kunne vi virkelig spare penge.

Er så meget i tvivl

Tak for dit råd

Knus

0

Del dette indlæg

Altså vi har hyret en prof fotograf : helle æbeltoft med en pakke til 4500 - en pæn stor pakke synes jeg :heart:

derudover har jeg hyret en overraskelse til martin - en amatør til at komme og ta billeder fra om eftermiddagen og om aftenen - til 2000,- kr og der kommer billeder let redigerede på en cd rom :blush:

Tillykke med de 200 dage :balloons:

Søde, du giver også bare hele armen har jeg indtryk af, og det tager jeg virkelig hatten af for. Det ser umiddelbart ud til at være et meget godt tilbud.

Jeg elsker at følge med i din tråd da du lever drømmen helt ud :)

Knus Rikke

Redigeret af Rikkebruden
0

Del dette indlæg

Min storebror og hans kone havde en god veninde som var amatørfotograf. De brugte hende til de officielle billeder og man kan overhovedet ikke se at det ikke er professionelt! Billederne blev virkelig flotte med gode lysopsætninger, opløsning, farver osv. Desuden slappede de meget mere af fordi de kendte hende, og billederne er helt naturlige.

Så jeg synes sagtens man kan gøre det, hvis man kender nogen der er gode til at tage billeder!

Tak for dit råd.

Det er nøjagtig samme situation vi er i. Dejligt at høre det godt kan lade sig gøre.

Knus Rikke

0

Del dette indlæg

Vi kan klare det for 3000, men har valgt en væsentlig dyrere mappe, og hvis der også skal tages parbilleder, så kommer vi op på omkring 8000 :balloons:

Gisp der er godt nok mange penge. Det ville vi aldrig kunne få soaret sammen.

Glæder mig til at se billederne.

Tak for dit råd

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som en af de andre skriver, er det sbært at svare på, om det er dumt for jer - det er jeres prioritering af penge og øsnker, der tæller.

Jeg vil dog sige, at jeg er SÅ glad for, at vi fik taget billeder af en professionel fotograf. Vi gav 3500 kr. for billeder under vielsen, udenfor kirken (inklusive fællesbilleder med familie og alle gæster) og på location. Vi fik ca. 200 gode billeder ud af det, hvor fotografen redigerede alle og gjorde lidt ekstra ud af de 30 bedste. Til selve festen havde vi et par venner og familiemedlemmer til at tage billeder samt engangskameraer på bordene.

Jeg ville ikke have gjort det anderledes, og man kan virkelig se på vores billeder, at de er taget af en professionel fotograf - de er simpelthen så flotte med lys, skarphed, fokusering, vinkel osv. Det var en rimelig dyr post på budgettet, men samtidig noget af det, jeg er allermest glad for, at vi ikke sparede på.

Men igen, er det kun jer, der kan vurdere, hvad I har lyst til. Og hvis jeres venner/familie er dygtige amatørfotografer, der også har rigtig gode kameraer, så er der måske ikke så stor forskel i forhold til en professionel.

Håber at I finder ud af det!

0

Del dette indlæg

Kære Rikke,

Vi har valgt en prof fotograf fra! I stedet vil en af vores gode venner tage billeder af os ved kirken og tage 'rigtige' bryllupsbilleder bagefter. Derudover vil han tage del i festen på lige fod med alle andre, og så vil vi spørge alle, vi ved, plejer at tage billeder, om de vil gøre det samme under festen og sende os resultatet. - Sådan at de alle bare tager billeder, som de ville gøre normalt og ikke bliver generet af det..

Jeg er ikke spor nervøs, for vores gode ven har før taget nogle fuldstændig fantastiske billeder af vores datter, så det kan kun blive godt!

Desuden tog min kæreste bryllupsbillederne, da min søster blev gift, og de blev altså også bare helt perfekte!

Jeg synes sagtens, du kan fravælge at bruge så mange penge på en 'rigtig' fotograf, hvis det er det, du har lyst til!

Jeg er ikke SPOR nervøs!!! :balloons:

Janne.

0

Del dette indlæg

Altså vi har hyret en prof fotograf : helle æbeltoft med en pakke til 4500 - en pæn stor pakke synes jeg :)

derudover har jeg hyret en overraskelse til martin - en amatør til at komme og ta billeder fra om eftermiddagen og om aftenen - til 2000,- kr og der kommer billeder let redigerede på en cd rom :)

Tillykke med de 200 dage :balloons:

Søde, du giver også bare hele armen har jeg indtryk af, og det tager jeg virkelig hatten af for. Det ser umiddelbart ud til at være et meget godt tilbud.

Jeg elsker at følge med i din tråd da du lever drømmen helt ud :)

Knus Rikke

Hej Rikke

hvor er du bare sød er du :heart::blush::hug: ja jeg forsøger at leve min drøm ud da min indre prinsesse vist nok har overtaget planlægningen .- nogen gange skulle man tro jeg er to :blush::heart:

ja prøv at tjekke hendes hjemmeside ud - hun er faktisk ret rimelig synes jeg helle æbeltoft

krammer

0

Del dette indlæg

Vi valgte en professionel fotograf til at tage nogle billeder af os. Jeg ved, jeg ville have fortrudt det, hvis vi ikke havde gjort det.

Han har bl.a. taget af en masse detaljer af kjolen, negle, ringe, som vi eller gæster ikke ville have fået med.

Så du kan regne ud, at jeg bestemt synes, at I skal tage en professionel til at tage nogle billeder. Jeg er spændt på at høre, hvad I ender ud med :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, jeg KAN næsten ikke la vær:

Jeg undrer mig til stadighed over hvor gladeligt man gerne ofrer mange mange tusinde kroner på kjole, habit, sko, tilbehør, mad og drikke, dinner og festmusik, bar og diverse, morgengaver osv osv osv og så bagefter kan konstatere at (udover at alt det førnævnte naturligvis skaber rammerne og dermed oplevelsen) - DET ENESTE MAN HAR når gæsterne er gået, maden er spist og musikken stopper.......er billederne/videoen af den store dag der som regel er BLÆST AFSTED forbi én.....

Alene på det antal dybe "suk´s" vi hører på en sæson netop gående på at parret faktisk fortrød at man ikke ofrede de sidste, måske 3-5000 kr på at få en profgraf på hele dagen/aftenen, vil jeg tillade mig at mene at NETOP HER bør der ikke spares eller satses på at "Onkel Ib" og hans fine digicam kan nå at fange de gode øjeblikke som uvægerligt dukker op...

Men som jeg plejer at skrive - ovenstående reaktion forventer man/I vel også fra én der lever af netop dette ???

Jamen du har jo ret!

0

Del dette indlæg

Hej Alle,

jeg har en tante, der godt nok ikke er kok, men hun laver sådan noget dejligt mad, og min mor hun er en knag med en symaskine

ja for ikke at glemme onkel Niels, der aldrig har været tjener, men servere det kan han da, og så kan Naboens Signe spille orgel pyt nu med at hun ikke kan alle sangene.

Hvorfor søren skal de ikke også have muligheden for at være med til jeres fest - allene det syntes jeg er værd at tænke over.

Hvad nu hvis Onkels billeder IKKE blev så gode - Eller naboens datter spiller falsk - Det er nemt at blive uvenner over sådanne ting.

Lad nu de professionelle om det der er deres levebrød - også fotografen...

Jeg håber i forstår - at glæden ved at spare penge på billederne, er meget kortere end skuffelsen over nogle dårlige billeder.

med venlige hilsener

kaisus

0

Del dette indlæg

Altså, jeg KAN næsten ikke la vær:

Jeg undrer mig til stadighed over hvor gladeligt man gerne ofrer mange mange tusinde kroner på kjole, habit, sko, tilbehør, mad og drikke, dinner og festmusik, bar og diverse, morgengaver osv osv osv og så bagefter kan konstatere at (udover at alt det førnævnte naturligvis skaber rammerne og dermed oplevelsen) - DET ENESTE MAN HAR når gæsterne er gået, maden er spist og musikken stopper.......er billederne/videoen af den store dag der som regel er BLÆST AFSTED forbi én.....

Alene på det antal dybe "suk´s" vi hører på en sæson netop gående på at parret faktisk fortrød at man ikke ofrede de sidste, måske 3-5000 kr på at få en profgraf på hele dagen/aftenen, vil jeg tillade mig at mene at NETOP HER bør der ikke spares eller satses på at "Onkel Ib" og hans fine digicam kan nå at fange de gode øjeblikke som uvægerligt dukker op...

Men som jeg plejer at skrive - ovenstående reaktion forventer man/I vel også fra én der lever af netop dette ???

Kunne ikke være mere enig :balloons:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi gjorde ligesom I overvejer at gøre, og algte at bede et familiemedlem stå for fotograferingen. Vifandt så en masse inspirationsbilleder, som vi brugte til lejligheden. Vores fotografering var en succes (synes vi selv). Vi fik rigtig mange gode billeder. Da vi besluttede os for at fravælge fotograf, var det ført og fremmest fordi vi vurderede at familiemedlemmet kunne gøre det rigtig godt, og fordi vi synes at man får meget få billeder i forhold til de penge man skal give for en professionel. En pakke med f.eks. 8 billeder for 4-5.000 kr. Det er bare for meget.

Kort og godt - er det noget vi varmt kan anbefale.

KH Xzenia

0

Del dette indlæg

jeg ville ikke for alle penge i verden unvære vores billeder fra fotografen. Vi faldt er SUPER dygtig gut tjek: www.krissim.dk han har taget alle vores billeder...du kan jo prøver at ringe og snakke med ham! han er ikke prof....men vil gerne være det....og derfor heller ikke super dyr!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer