joro

Dress code

27 indlæg i dette emne

Er det noget i bruger...?

står det i jeres invitaion - eller andet sted?

og hvad har i skrevet..? (hilfe bitte!)

Vi skal jo holde festen på Vindeholm Slot - og jeg må indrømme at jeg helst ser at gæsterne holder en vis standart...

(kan godt frygte et par af dem ville komme i kondisko og hættetrøjer eller en D&G top)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Du skal da helt klart skrive dress code i jeres invitation for at give jeres gæster et hint om jeres ønsker. :griner:- Og når du nu har et ønske så skriv festtøj, kjole og hvidt stiller mange krav til jeres gæster. I giver også et hint til jeres gæster om dress code med det sted i har valgt at fejre jeres dag på. Lækker sted :cheerleader3:

Og der vil altid være et par som komme i lige nøjagtigt det de vil, så lad nu ikke dagen blive ødelagt hvis der møde en enkelt op i jeans.

Jeg er selv af den opfattelse bare folk er i festhumør og er der for at fejre brudeparrets kærlighed, så er påklædningen i sidste ende ligemeget. Du skal stråle den dag.

Knus fra Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg har engang fanget denne formulering her inde, synes den er super god!

Så kan man jo tilpasse den...

Da vi har skabt de perfekte rammer til en smuk og fortryllende fest,

vil vi gerne, om vores gæster kommer i tøj, som afspejler dette.

Det ville glæde os at se kvinderne i smukke kjoler og mændene i smoking eller jakkesæt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes godt du kan skrive noget om, at I gerne ser gæsterne møder op i f.eks. selskabstøj (eller hvad I nu synes er det bedste udtryk for jeres ønske) - I bruger garanteret mange penge og meget energi på at arrangere de perfekte omgivelser, og selvfølgelig vil man gerne have, at gæsterne også honorerer dette. Måske skal du bare tænke på at bruge et udtryk, som ikke tvinger jeres gæster til at bruge en formue på tøjet - altså f.eks. behøver det måske ikke være "galla".

Vi skriver ikke selv noget om dress-code, men nu holdes vores fest så også i et telt i haven - og bliver nok i det hele taget ret uhøjtidelig - så vi skriver bare, at festen foregår i et telt, og så regner vi med, at folk kan finde ud af at klæde sig lidt fornuftigt på :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har skrevet festlig påklædning.. Både fordi vi gerne vil have at folk skal gøre lidt ud af sig selv, men også som en hjælp til gæsterne, så de har lidt at forholde sig til..

For har vi ikke alle prøvet, at skulle til noget fest, og så være helt på herrens mark, med hvor "fin" man skal være? Og så ender man enten med at have for fint tøj på, eller måske er man havnet i den forkerte grøft?

Så synes da helt klart I skal skrive dresscode i invitationen.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

vi skriver dresscode på invitationen. der kommer til at stå smoking/galla. vi forventer ikke at de investerer i en smoking, men vi forventer at de kommer pænt påklædt

Hm..Dette tænker jeg:

Hvis i skriver "Smoking/galla" så forventer I jo netop at folk kommer sådan. Sådan ville jeg da opfatte det som gæst. Ellers er det da lige meget med en dress code, ikke ??

Hvis i forventer at folk "bare" tager pænt tøj på, så skriv noget andet.

Fandt lige Inge Correll frem (en slags moderne Emma Gad):

- Galla indicerer, at herrene møder i kjole og hvidt/ eller uniform og damerne i lange, festlige kjoler.

- Smoking, at herrene kommer i smoking. Damerne kan frit vælge mellem kort og lang kjole. Det kan dog påføres , om der ønskes lang eller kort.

- Smoking eller mørkt tøj er en anden form. Her vil de fleste damer nok fortrække korte kjoler.

- Mørkt tøj stiller krav til damerne om korte kjoler. Blazer og gråbenklæder kan anvendes.

Ja, dette er hvad hun skriver om fest tøj. Bryllupsbogen fortsætter:

- Selvskabstøj: Normalt smoking, lange eller korte kjoler.

- Festligt tøj: betyder at alt er tilladt.

Hm, det er meget svært at finde rundt i hvad der er "rigtigt".

Men jeg tror det er meget vigtigt at skrive hvad man forventer af sine gæsters påklædning. Det er da kun rimeligt at de ikke møder op i jeans, når man selv sidder i den store, hvide drøm!

Hold fast i det i mener og skriv det!

Mange knus

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for respons :thumbsupsmileyanim:

Jeg tænker lidt at skrive således:

Dress code: Mænd: Suit - Damer: Kjole

Men den her er da også helt perfekt! tror faktsk jeg vil bruge den... den er super god :cheerleader3:

Da vi har skabt de perfekte rammer til en smuk og fortryllende fest,

vil vi gerne, om vores gæster kommer i tøj, som afspejler dette.

Det ville glæde os at se kvinderne i smukke kjoler og mændene i smoking eller jakkesæt.

0

Del dette indlæg

Jeg synes også helt klart, at hvis I forventer noget, at I så skal skrive, hvad I forventer.

Vi regner selv med bare at skrive "festligt tøj", tror jeg. Vi vil jo gerne, at folk gør lidt ud af det, men på den anden side skal vi holde festen på en lejrskole og med buffet som hovedret, så det skulle også gerne bliver rimeligt afslappet..

Janne.

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet dresscode:

Mørkt kostume/jakkesæt:

Herrerne bærer en mørk farve, da det anses for at være mere elegant

Damerne bærer lang kjole (eller kort elegant kjole)

vi håber så meget at ingen dukker op i cowboybukser og lignende. Vi gør selv en masse ud af rammerne for festen og håber så at vores gæster vil hjælpe os med at fylde rammen lige så pænt ud.

0

Del dette indlæg

Vi skal (forhåbentlig) holde an meget afslappet og uformel fest og da vi ikke selv kommer i "traaditionelt" tøj behøver vores gæster heller ikke.

Hvis herrerne møder op i jakkesæt kommer de til at være finere end gommen...

Derfor vil vi skrive i indbydelsen at folk er velkomne i det tøj de har lyst til... og så satser vi på at de bare tænker sig lidt om og lader hættetrøjerne ligge der hjemme. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har skrevet galla/festligt

Det handler ganske simpelt om, at jeg vil gerne have gæsterne gør så meget ud af det som muligt. Dog synes jeg ikke nogen skal gå ud og bruge en masse penge på noget tøj, som de aldrig skal bruge igen. Men som kæresten siger "Vi stiller ikke andre krav, ikke engang til at få en gave, så kan de i det mindste klæde sig pænt på.

Jo jeg ved godt at der vil være nogen som "falder udenfor". Jeg ved bl.a. at jeg har en onkel som per definition nægter at gå i jakke. Jeg er meget spændt på at se, hvad han kommer i, men det kommer ikke til at ødelægge min dag, lige meget hvad. Dresscode er for os et ønske, men ikke et krav.

Og jeg synes godt man kan have dresscode, selvom man holder sin fest i et telt. Hvis jeg kan rende rundt i telt i lang brudekjole med slæb, så kan mine gæster også.

0

Del dette indlæg

Hej

Du skal da helt klart skrive dress code i jeres invitation for at give jeres gæster et hint om jeres ønsker. :blush: Og når du nu har et ønske så skriv festtøj, kjole og hvidt stiller mange krav til jeres gæster. I giver også et hint til jeres gæster om dress code med det sted i har valgt at fejre jeres dag på. Lækker sted :thumbsupsmileyanim:

Og der vil altid være et par som komme i lige nøjagtigt det de vil, så lad nu ikke dagen blive ødelagt hvis der møde en enkelt op i jeans.

Jeg er selv af den opfattelse bare folk er i festhumør og er der for at fejre brudeparrets kærlighed, så er påklædningen i sidste ende ligemeget. Du skal stråle den dag.

Knus fra Rikke

Hej det med kjole og hvidt - jeg vil sige at kjole og hvidt er forbeholdt brudgommen og hans forlover.

Kjole og hvidt er det fineste tøj overhovedet. Hvis nogle af gester får kjole og hvidt på svarer til at kvindelige gæster får hvide kjoler på.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skriver ikke noget om påklædning i vores indbydelser. Jeg ved at folk gør meget ud af det, for de er allerede begyndt at lede efter kjoler, og mændene har sagt, at så har de en chance for at få luftet jakkesæt og smokinger igen. Til gengæld ved jeg at et par af mine gamle mostre ikke bryder sig om at skulle komme i galla kjoler, og det syntes jeg bare er helt iorden. Vi har dog pænt bedt min svigerfar om ikke at komme i galla,(-han er nemli vant til at rende til dronninge baller og den slags) for gommen kommer ikke i smoking eller kjole og hvidt, så det syntes vi ville overskygge ham. Og det syntes svigerfar var helt iorden, så han ville holde sig til smokingen :thumbsupsmileyanim:

Knus Nymann

0

Del dette indlæg

Må indrømme at hvis jeg fik en invitation hvor der stod at det skulle holdes på et slot, så ville jeg nok umiddelbart gå efter en gallakjole eller i den stil hvis jeg var gæst. Måske bare mig, men ellers synes jeg det ved være ok at sætte dress code på invitationen.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skriver dresscode på invitationen. der kommer til at stå smoking/galla. vi forventer ikke at de investerer i en smoking, men vi forventer at de kommer pænt påklædt

Hm..Dette tænker jeg:

Hvis i skriver "Smoking/galla" så forventer I jo netop at folk kommer sådan. Sådan ville jeg da opfatte det som gæst. Ellers er det da lige meget med en dress code, ikke ??

- Galla indicerer, at herrene møder i kjole og hvidt/ eller uniform og damerne i lange, festlige kjoler.

- Smoking, at herrene kommer i smoking. Damerne kan frit vælge mellem kort og lang kjole. Det kan dog påføres , om der ønskes lang eller kort.

- Smoking eller mørkt tøj er en anden form. Her vil de fleste damer nok fortrække korte kjoler.

- Mørkt tøj stiller krav til damerne om korte kjoler. Blazer og gråbenklæder kan anvendes.

Men jeg tror det er meget vigtigt at skrive hvad man forventer af sine gæsters påklædning. Det er da kun rimeligt at de ikke møder op i jeans, når man selv sidder i den store, hvide drøm!

Mange knus

Camilla

Hej camilla.

selvom vi skriver dresccode på, og forventer at folk klæder sig pænt, er jeg også klar over at der i vores gæsteliste, findes meget forskellige meninger af hvad pænt påklædt er. jeg er desværre også klar over, at det ikke er alle, der følger dresscoden, og sikekrt også kommer i jeans (forhåentligt er de helt mørke).

Vi kan kun håbe, at de vil være med til at gøre festen endnu festligere, ved at være klædt efter dresscoden. desuden skal den holdes på et slot, så dem der ikke gør, kommer nok til at føle sig en lille smule ved siden af.

Men det ødelægger ikke min dag, ærger mig nok bare...

0

Del dette indlæg

Hej camilla.

selvom vi skriver dresccode på, og forventer at folk klæder sig pænt, er jeg også klar over at der i vores gæsteliste, findes meget forskellige meninger af hvad pænt påklædt er. jeg er desværre også klar over, at det ikke er alle, der følger dresscoden, og sikekrt også kommer i jeans (forhåentligt er de helt mørke).

Vi kan kun håbe, at de vil være med til at gøre festen endnu festligere, ved at være klædt efter dresscoden. desuden skal den holdes på et slot, så dem der ikke gør, kommer nok til at føle sig en lille smule ved siden af.

Sådan har jeg det også - jeg fornemmer dog på langt de fleste at de er HELT med på vores ide - svigerfar har allerede købt smoking :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hm..Dette tænker jeg:

Mange knus

Camilla

Hej camilla.

Tror desværre altid der er nogen der ikke følger dresscoden, de er sikkert også ligeglade med at det er på et slot. Er ret sikker på de vil gå med den følelse at det er rent snobberi at det skal holdes sådan et sted, og måske netop derfor kommer i jeans. (Jeg kender nu ingen der kunne finde på at tage jeans på til bryllup, men der findes jo idioter alle vegne. :thumbsupsmileyanim:

Vi har ingen krav om folks påklædning men selvfølgelig et håb om, at de gør lidt ekstra ud af deres påklædning sådan en dag, hvad jeg også tror de fleste gør. I kan jo altid tænke på at det er dem der bliver grinet af når gæsterne efterfølgende taler om festen.

HÅber i får en god fest dresscode eller ej.

Kh

Louise

0

Del dette indlæg

Jeg giver retsen af koret ret, der vil altid være nogen som synes at jeans er pæn påklædning, uanset hvor man skal holde festen. Og det tror jeg desværre også der er i vores gæsteliste.

Vi har så også skrevet dresscode i begge vores invitationer.

I den danske står der: DressCode: kjole/jakkesæt

Og den hollandske ligeledes: DressCode: jurk/pak

Så, så nemt kan det gøres.

Jeg ønsker jer held og lykke med det.

Mvh Anja

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer