sille111

Hælp mig med min opgave please:-)

29 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg er i gang med at skrive en større opgave i psykologi og har brug for hjælp i form af et par få besvarelser.

Selve opgaven går ud på at beskrive de typiske årsager til overvægt, men også de stadig stigende fordomme om overvægt. I den forbindelse har jeg brug for jeres kommentarer vedr. 3 billeder af kvinder som jeg har vedhæftet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om i syntes at kvinderne er almindelige, overvægtige eller svært overvægtige.

Min frist for aflevering er i næste uge, så jeg vil sæte pris på hurtige svar:-) Jeg skal bruge omkring 20 besvarelser.

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Sille

billeder_af_kvinder.doc

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er lidt svært at se når de har tøj på.. det er jo lidt løst

Hende den første i bikini synes jeg er normal, hende i midten vil jeg nok også sige normal, har dog lidt svært ved at vudere pga løst tøj, den sidste vil jeg sige overvægtig.

Det er i forhold til hvad jeg vil synes om min egen krop..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm....

Nr. 1 er det, som jeg vil kalde frodig - hendes BMI ligger nok lige på kanten af at være overvægtig, men selv synes jeg, at hun ser enorm kvindelig ud! :ilovebryllupsklar:

Nr. 2 og nr. 3 er overvægtige - ikke svært overvægtige!

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg faldt over dit indlæg.

Jeg vil ikke sige at de er svær overvægtig, men de har lidt x-tra kg på kroppen.

Jeg er selv en overvægtigpige, men jeg ligger i den store ende af skalaen. Hvilket jeg ikke syntes at de piger gør.

Jeg ved ellers ikke hvordan at jeg skal forklare det. Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med, kan du sende en PM og jeg skal se om jeg kan hjælpe dig med det.

Heldt og lykke med opgaven.

Billede 1-2 er den sammen kvinde. Billede 3 er en anden kvinde. De er fra LisG.

Redigeret af nillemusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

hmm....

Nr. 1 er det, som jeg vil kalde frodig - hendes BMI ligger nok lige på kanten af at være overvægtig, men selv synes jeg, at hun ser enorm kvindelig ud! :ilovebryllupsklar:

Nr. 2 og nr. 3 er overvægtige - ikke svært overvægtige!

Enig

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes de ligger i samme vægtklasse alle tre.

Umiddelbart ville jeg bare kalde dem naturlige kvinder - som er på den frodige skala.

Jeg vil nok placere dem i katogorien let overvægtige. Ingen af dem er svært overvægtige.

Håber du kan bruge mine svar.

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gøre jer opmærksom på at billede 1 og 2 er sammen kvinde.

Og billede 3 er en anden kvinde.

Se det lurede jeg også på, Nille..... :ilovebryllupsklar:

Og det er da bare et glimrende eksempel på at løsthængende tøj og A-facon ikke nødvendigvis gør noget godt for store piger.

Der er jo bred enighed om at nr. 1 er det øverste af normalområdet og nr. 2 er klart overvægtig - forskellen ligger i påklædningen.

:cheerleader3: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke i tvivl om, at de alle er overvægtige = BMI over 25. Jeg tror også, at de ligger noget over. Dette ud fra en betragtning af min egen krop (172 cm høj), der netop har bevæget sig fra et BMI over 25 til under...

Jeg havde ikke luret at nr. 1 og 2 er den samme - tøjet, hun har på, gør bestemt ikke noget godt for hendes figur! Hun er meget pænere (mindre) uden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle i dejlige hjælpesomme kvinder!

Tusind tak for hjælpen - Dejligt at få så mange svar på så kort tid:-)

Noget jeg vil fokusere på i min rapport er forskellen på hvad I mener er overvægt og hvad sundhedsstyrelsen (i form af bmi ) mener er overvægt. ( det er nemlig ikke altid den samme mening;-)))

Igen tusind tak for hjælpen

Hilsen sille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer