Guest Fia1979

Flabet svar på invitation

101 indlæg i dette emne

Undskyld undskyld undskyld.

Jeg har slet ikke set at tråden levede i nu før der var en der gav min en pm. Jeg arbejder lige pt 6 dage om ugen og kommer først sendt hjem, så har næsten ikke været her inde.

Men her kommer det:

Min kommende mand (P) har fået lov at bestemme hvad der skulle ske i sagen og har ført ordet. Han startede med at skrive stort set det jeg skrev.

Broden reagerede super hurtigt, fortalte at vi kun kunne regne med at det var et afbud hvis vi ikke vil have dem med. Og at P ikke kunne være bekendt at vise mig mailen da det jo var prevat.

Så skrev vi til ham at vi jo bægge havde inviteret ham så derfor var jeg da også intraseret i hvad han svarede på VORES invitation.

Han skrev at han kun skrev sidste linie fordi han syntes det var for hurtigt vi ville giftes.

P skrev til ham at vi den dag vi bliver gift har været i 3 år, 4 måneder, 2 dage og at vi så har været forlovet i 1 år og 4 måneder (-1 dag). Og at han selv var gift og havde fået deres første barn da de havde kendt hinanden så længe.

Så skrev broden at så var tiden gået stærkt og så sendt han deres farmors dåbsatest som han havde, vi skal bruge til at skifte navn med.

Og det er nok det tætteste vi kommer på en undskylning.

Vi bevare kontakten men på lavt blus, vi tager ikke til almindelige fødselsdage ved dem. men kan stadig være i rum med dem ved forældrene. Og sådan vil P gerne have det, han har ikke så meget familie ud over hans underlige bror og hans gamle forældre.

Jeg syntes det er en okay løsning og tror det er den bedste for P. Håber bare at broren har fattet budskabet om at det ikke er okay at opføre sig sådan.

Senere har vi så fundet ud af at de ikke skulle på ferie, men at konen havde svært ved at få fri fra arbejdet :respekt:

Håber det hjælper på nyskerigheden. Og tak for jeres bekymring og svar :rolleyes:

Gud fri mig vel.. det var sgu da en lam undskydlning. stakkels din kommende at ha en bror som ham :cheerleader3:

Ærgeligt at det endte med at han ikk ville med, det var da en plat måde at gøre det på!! Men det jo hans tab... Håber din kommende kan acceptere brorens valg og alligevel ha en fantastik dag :respekt:

Tak for updaten..

Nej nej forkert skrevet af mig, hvis man opfatter det sådan, for de kommer med. og det er sådan P gerne vil have det....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for opdateringen! Det er simpelthen så luset et svar (altså broderens første), at jeg måtte læse det flere gange for at være sikker på, at jeg ikke tog fejl. Magen til smålighed skal man vist lede usandsynligt længe efter!

Jeg synes, I har håndteret det helt rigtig - og godt, at din kommende mand fik sagt fra samtidigt med, at han beholder (en nogenlunde) kontakt med broderen, når det nu er det, han vil.

Jeg håber virkelig, I får en fantastisk dag - og at alle kan 'glemme' de ubehageligheder lidt (men det er nok liidt svært).

Bedste hilsner herfra!

0

Del dette indlæg

Det er godt I fik en "løsning" på sagen - selvom jeg godt nok stadig synes at broren skylder en KÆMPE undskyldning. Om I havde været sammen et halvt år har han ingen ret til at komme med kommentarer om at det er for tidligt. Godt at I ikke skal se for meget til den... ja idiot... i fremtiden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

undskyld men tror sgu jeg havde bedt dem om at blive væk!!

Min forældre har det med at ødelægge alt og sån er de bare så har sagt til dem at har de i tankerne at ødelægge noet skal de ikke vise sig, så finder jeg en anden der kan følge mig op og så snakker vi samme nnår de kan opføre sig som voksne igen!!

Ced det er hårdt men det er jeres dag

0

Del dette indlæg

Hej du!

Tak for opdateringen - har tænkt meget på jer!

Synes I har klaret alt dette meget flot! Stor :cheerleader3: til jer begge! Og så flot at din mand, at han ikke lader sig synke ned på sin brors niveau! Virkeligt skønt at høre at i har tacklet det som i har. Man kan fornemme at i står sammen og er stærke. Og det vidner jo om et godt og holdbart forhold! :cheerleader3:

Meget fin løsning på et stort problem!

Uha, hvor må han da have dårlig samvittighed! Og så de tamme undskyldninger - det er jo helt vildt! :loveflag:

Nå, men nu skal i videre med jeges bryllups planer og ha en helt vidunderlig dag!

Det fortjener i :back2topic:

Håber i kan lægge alt dette rod bag jer.

Mange knus og tanker

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

OpDate:

Vi har lige været sammen med broren for første gang siden brevet.

Han talte stort set ikke til os, hvilket var okay.

MEN min kommende mand(P) holdt en flodt tale for sin mor som blev 70 år. Efter følgende holte broren en pinlig tale om at P skulle have været en plet på lagnet. og at han kunne huske at han engang havde fundet en kondom i deres forældres soveværelse. Det var så pinligt at deres onkel kommenteret at det kunne man da ikke holde tale om. Ellers ikke en lyd fra broren.

Men broren har jo også en kone der var rigtigt på mærkerne. Og hun meddelte os at vi ikke kunne bestemme om de skulle komme i galla, det havde de ikke råd til at købe til 5 mennesker.

Vi linte ?, i invitationen står der elegant tøj. Og at det bare var en vejledning til gæsterne ikke noget vi pådutter nogen.

Der ud over er de altså kun 4 i familien! Men skidt med det vi skal ikke bestemme hvad de skal bruge deres penge på, så det må de da selv om.

Hun blev hårnakket ved med at påstå at der står galla i deres invitation, selv om deres store søn stod og sage at det stod der ikke i deres.

Senere stod hun og fortalte P at det er forkert at min datter når hun skal forklarer hvem han er siger bonus far, for han er ikke hendes far. Jeg sage at det var vil ligegyldigt for hende hvad vi har valdt at kalde det, det mente hun ikke.

Da vi skulle sige farvel klæmte hun min hånd overdrevent hårdt, mens hun kiggede væk.

Alt i alt er jeg ked og gal. Og heldt vildt bekymret for hvad tale der bliver holdt til vores bryllup fra deres side.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da helt utroligt.... jeg undrer mit tit over at mennesker som dem kan være sig selv bekendt. Jeg synes, I har klaret hele sagen rigtig flot og vist jer som de store, mens det er tydeligt for enhver, hvem der er til grin.

Hvis I har en toastmaster til jeres bryllup kan i evt. få denne til at minimere den tid din kommende svoger har at tale i, så han kun har 5-10 min. at gøre sig pinlig i og placer dem så i dne anden ende af lokalet sammen med den kedelige tante Olga eller ved børnebordet...

0

Del dette indlæg

Hejsa

Ja nu kan jeg ikke holde mund mere :cheerleader3:

Jeg var simpelthen flejnet godt og grundig af på min bror - jeg mener i har tacklet den her situation på den bedst tænklige måde... :bearhug: MEN synes at deres opførelse er så meget under bæltestedet, som om de bare ikke ønsker jer en super og dejlig dag (måske de er skide misundelige).....

Hvis det var mit bryllup - ja så havde jeg ganske simpel bedt dem om at blive væk - gud ved hvilken tale han kunne finde på at holde for jer...............pyyyyyyy blir' helt svedt ved tanken.....!!!

Men kæmpe :thumbsupsmileyanim: herfra

Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay jeg var chokeret over svaret på invitationen, men nu vil forargelsen da ingen ende tage! Nu er det jo lidt konpliceret når det er familie så tæt på. Min kæreste har også læst med før og da han så det sidste var hans holdning, hvis det havde hans bror og svigerinde, at så var de ikke længere inviteret, og jeg kan kun erklære mig enig.

Der er altså grænser for hvad man skal finde sig i, også selvom det er nær familie. De har tydeligt ikke lyst til at deltage hverken i brylluppet eller relationen som sådan, så hvorfor tvinge dem..............?

0

Del dette indlæg

Hold da op sikke en flok klaphatte... ja undskyld mit godt danske men helt ærlig hvor er det synd for jer at de kan tillade sig at gøre vrøvl... det er så respektløst overfor jer at de brokker sig på den måde... Jeg må indrømme at jeg personligt havde sgat ligeud til dem at hvis de ikke tråde op til brylluppet med store smil og i fint tøj og ellers var positive omkring det fremover så skulle de aldrig på nogen måde tale til mig igen, Jeg synes det er stort af dig at du tollerer dem...

0

Del dette indlæg

Jamen jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige! Det er jo helt hen til lidt "sindsyge", at man sådan hænger din bror ud i en

tale, og samtidig bliver ved med at "køre" på Jer vedr. det bryllup..

Jeg havde simpelhen trukket min invitaion tilbage.!

Ikke om de skulle være med til vores store dag, så man kunne gå der og frygte hvad de nu ville sige/gøre..

0

Del dette indlæg

Sidder her målløs og ryster på hovedet... Hvad er det da for nogle mennesker...??? Håber ikke de kommer til jeres store dag for den vil de da ødelægge med at sidde og surmule og holde pinlige uforskammede taler... Huuuuh ville være godt tosset og arrig hvis det var mig, men det kan jeg forstå på dig at du også er... Jeg tror ikke du behøver være bange for at ødelægge forholdet til dem for det klarer de da fint selv.... Har de givet besked om de har i sinde at dukke op i det hele taget?????

ups... tjekkede lige at de havde svaret at de kom.... jeg er ked af det på jeres vegne at de giver så meget bøvl men jeg synes det er en flot måde i tackler det på... jeg havde nok ikke være så diplomatisk

Sender dig en bunke knus

/chalotte

Redigeret af Bowmo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha stådan nogle starutter har vi også i familien, eller retter havde.

Vi har valgt ikke at holde kontakt til dem mere.

Ang. at din datter kalder ham for bonusfar - det skal hun da have lov til, sådan noget fis.

Mine børn har også en bonusfar - og man kalder de FAR.

Håber virkelig at I får et perfekt bryllup.

Sæt dem stolen for døren, hvis de bliver ved.

I den sidste ende lyder det som misundelse fra deres side - det lyder som

om at de ikke fik deres drømmebryllup.

Stort knus

0

Del dette indlæg

Hejsa, nu mener jeg virkelig de går over stregen, hvad er det for nogle mennesker og hvad blander hun sig for at din datter kalder ham bonusfar det gør mine børn også med min kommende. det er da noget der varmer ens hjerte. og det skal sådan en sæk (undskyld SPROGET) DA OVERHOVDET ikke blande sig i, hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg det er nu din kommende træder i karakter, og trækker inbydelsen tilbage, han må da også kunne se det er ondskabsfuldt det de gør det virker virkelig som om de er misundelige over i har det så dejligt.

håber i får en vidunderlig dag uden dem.

men hold os endelig opdateret.

Helle :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jamen jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige! Det er jo helt hen til lidt "sindsyge", at man sådan hænger din bror ud i en

Ikke om de skulle være med til vores store dag, så man kunne gå der og frygte hvad de nu ville sige/gøre..

Er helt enig-jeg ville helt sikkert også trække indbydelsen tilbage.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hørt....

ikke om jeg under nogen omstændigheder ville invitere dem med. Det kommer helt sikkert til at være deres mission; at ødelægge jeres dag. Så vil de få det bedre med dem selv.... hold da kæft hvor er de nogle sølle mennesker. Men jeg ville helt klart gå rundt hele dagen og være nervøs for hvad de nu kan finde på, og det ville jo bare være at ødelægge din allervigtigste dag... og deres mission vil være lykkedes. Det skal bare ikke ske....

0

Del dette indlæg

OpDate:

Vi har lige været sammen med broren for første gang siden brevet.

Han talte stort set ikke til os, hvilket var okay.

MEN min kommende mand(P) holdt en flodt tale for sin mor som blev 70 år. Efter følgende holte broren en pinlig tale om at P skulle have været en plet på lagnet. og at han kunne huske at han engang havde fundet en kondom i deres forældres soveværelse. Det var så pinligt at deres onkel kommenteret at det kunne man da ikke holde tale om. Ellers ikke en lyd fra broren.

Men broren har jo også en kone der var rigtigt på mærkerne. Og hun meddelte os at vi ikke kunne bestemme om de skulle komme i galla, det havde de ikke råd til at købe til 5 mennesker.

Vi linte ?, i invitationen står der elegant tøj. Og at det bare var en vejledning til gæsterne ikke noget vi pådutter nogen.

Der ud over er de altså kun 4 i familien! Men skidt med det vi skal ikke bestemme hvad de skal bruge deres penge på, så det må de da selv om.

Hun blev hårnakket ved med at påstå at der står galla i deres invitation, selv om deres store søn stod og sage at det stod der ikke i deres.

Senere stod hun og fortalte P at det er forkert at min datter når hun skal forklarer hvem han er siger bonus far, for han er ikke hendes far. Jeg sage at det var vil ligegyldigt for hende hvad vi har valdt at kalde det, det mente hun ikke.

Da vi skulle sige farvel klæmte hun min hånd overdrevent hårdt, mens hun kiggede væk.

Alt i alt er jeg ked og gal. Og heldt vildt bekymret for hvad tale der bliver holdt til vores bryllup fra deres side.

Jeg ved, at det er over et år siden, at denne tråd blev startet. men er simpelthen nød til lige at sige nogle ting. jeg ved ikke om du stadig er herinde eller hvordan det hele endte. men jeg kommer alligevel med et par ord.

for det første så synes jeg du skal have de største :thumbsupsmileyanim: , fordi du holder hovedet koldt og højt i sådanne situationer og fordi i har sådan et familiemedlem. Og dernæst den største respekt for at i ikke synker ned på brorens niveau, det tager jeg virkelig hatten af for. Det ville jeg ikke selv kunne.

Nu kommer jeg så med nogle kommentar. Sådan en bror skal man godt nok lede længe efter, som da overhovedet ikke har nogen situationsfornemmelse, 1 er brevet til jer, måske kunne det være tegn på dårlig humor, men hans svar til jeres svar på mailen, der viser han jo bare hans mangel på empati, og hvor respektløs han er. At han så vælger at have - situationsfornemmelse ved din svigermors fødselsdag, ja det er jeg da endnu mere chokeret over. Og deres opførsel over for dig - her tænker jeg både på broren og hans kone, ja det synes jeg bare viser, at de virkelig ikke har meget at gå op i, og er et tegn på, at de må have det umådelig dårligt sammen. hvilket da må være grunden til denne opførsel. Jeg føler virkelig med jer.

Eftersom det nu er over et år siden, du lavede denne tråd, så tænker jeg lidt på, hvordan dit bryllup så gik? kom de? og opførte de sig ordentligt? Håber du kommer herinde en gang imellem og vil opdatere igen :-)

Pøj pøj med jeres liv, og prøv at undgå den bror så meget som muligt, for han vil kun skabe konflikter, det er det eneste spændende, som sker i han liv, hvis han kan få lov til det.

Hilsen Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg er simpelthen så målløs.... Jeg sad helt bokstaveligt og holdt min kæbe sammen, for ellers var den havnet på gulvet.

Jeg er helt chokkeret over den måde i er blevet behandlet på. Sikke dog et svar at give....... Stakkels ussle mennesker... Hvor må de dog have et trist liv....

Jeg er virkelig så ked af det på jeres vegne.. Man ønsker jo næsten bare at de ville blive helt væk.....

Men jeg kan også læse at i er nogle virkelig store mennesker... Så i skal nok få en god dag lige meget hvad!!! Det ved jeg ;)

0

Del dette indlæg

Hej Piger..

Har i dag snakket med Fia - og hun kommer ikke herinde mere.. (hun har travlt med babyerne i maven ;))

Men hun skrev en opdatering som hun syntes jeg skulle ligge ind til jer.. så here goes:

Skrevet af Fia1979 - 7 maj 2009

Vi blev gift, fantastisk drømme bryllup.

Til bryllupet ønskede brorens kone ikke mig tillykke unden for kirken (vi har på vidio hvor hun demonstrativt gå forbi migog kun hilser på P), hun talte faktisk ikke til mig hele dagen. (dagen efter sage jeg godmorgen til hende og mener hun fik mumlet et godmorgen tilbage).

Under det meste af festen stod broren og hans kone uden for og røg. Brokkede sig over vinen ikke blev skinket hurtigt nok.

Til sidst kom de med en led sang. Hvor de afslørede fortrolige ting om min mand. Det blev/er han meget ked af. Det var ikke sjove ting men ting man bestemt ikke gider hele ens nye svigerfamilie skal vide.

Den eneste kóntakt vi har haft med dem siden, er at vi har sendt takkekort til dem. Sendt julegaver til deres børn og inviteret deres den store datter på ferie her oppe til hendes fødselsdag.

Vi har ikke engang fået et tak for julegaverne. Men datteren skrev dog en sms om at hun ikke havde tid til at komme og besøge os.

Ved gennem forældrene at broren har været alvorligt syg, men vi har stadig intet hørt. Ved de har sølvbryllup i denne måned og vi er ikke inviteret. Hvilket er en stor lettelse for så syntes vi godt vi kan lade være med at indviterer dem til barnedåb, konfirmation og andre ting.

Næste gang vi skal se dem er til oktober hvor min svigermor og svigerfar holder guldbryllup. Det glæder vi os bestemt ikke til, frygter det fraktisk en del.

Men kan ikke se en udvej for at slippe unden om. For så vil det gå ud over forældrene, hvis vi ikke møder op. Men vi har det begge ret dårligt med at forvente at blive svinet til på en eller anden måde. Som vi har oplevet dem, er det ikke muligt at tale med dem, som vi ellers gør hvis en af os er i konflikt med et andet menneske. Så man kan finde en løsning.

Tror det her forsætter til forældrene ikke er her mere og så ser vi slet ikke noget til hinanden mere.

Syntes det er trist. Især når vi inviterer til noget og der kommer 16 fra min side af familien og 2 fra min mands.

Ville ønske vi bare kunne få noget kontakt til nogle af børnene, men det må nok vente til de er lidt større og bølgerne ligesom har lagt sig....

0

Del dette indlæg

Hej Piger..

Har i dag snakket med Fia - og hun kommer ikke herinde mere.. (hun har travlt med babyerne i maven ;))

Men hun skrev en opdatering som hun syntes jeg skulle ligge ind til jer.. så here goes:

Skrevet af Fia1979 - 7 maj 2009

Vi blev gift, fantastisk drømme bryllup.

Til bryllupet ønskede brorens kone ikke mig tillykke unden for kirken (vi har på vidio hvor hun demonstrativt gå forbi migog kun hilser på P), hun talte faktisk ikke til mig hele dagen. (dagen efter sage jeg godmorgen til hende og mener hun fik mumlet et godmorgen tilbage).

Under det meste af festen stod broren og hans kone uden for og røg. Brokkede sig over vinen ikke blev skinket hurtigt nok.

Til sidst kom de med en led sang. Hvor de afslørede fortrolige ting om min mand. Det blev/er han meget ked af. Det var ikke sjove ting men ting man bestemt ikke gider hele ens nye svigerfamilie skal vide.

Den eneste kóntakt vi har haft med dem siden, er at vi har sendt takkekort til dem. Sendt julegaver til deres børn og inviteret deres den store datter på ferie her oppe til hendes fødselsdag.

Vi har ikke engang fået et tak for julegaverne. Men datteren skrev dog en sms om at hun ikke havde tid til at komme og besøge os.

Ved gennem forældrene at broren har været alvorligt syg, men vi har stadig intet hørt. Ved de har sølvbryllup i denne måned og vi er ikke inviteret. Hvilket er en stor lettelse for så syntes vi godt vi kan lade være med at indviterer dem til barnedåb, konfirmation og andre ting.

Næste gang vi skal se dem er til oktober hvor min svigermor og svigerfar holder guldbryllup. Det glæder vi os bestemt ikke til, frygter det fraktisk en del.

Men kan ikke se en udvej for at slippe unden om. For så vil det gå ud over forældrene, hvis vi ikke møder op. Men vi har det begge ret dårligt med at forvente at blive svinet til på en eller anden måde. Som vi har oplevet dem, er det ikke muligt at tale med dem, som vi ellers gør hvis en af os er i konflikt med et andet menneske. Så man kan finde en løsning.

Tror det her forsætter til forældrene ikke er her mere og så ser vi slet ikke noget til hinanden mere.

Syntes det er trist. Især når vi inviterer til noget og der kommer 16 fra min side af familien og 2 fra min mands.

Ville ønske vi bare kunne få noget kontakt til nogle af børnene, men det må nok vente til de er lidt større og bølgerne ligesom har lagt sig....

Tak søde Christina fordi du gider, at fortælle, hvad der videre skete. Hvis du snakker med Fia igen, er du så ikke sød og sende hende en kæmpe krammer fra mig, for at skulle leve og forholde sig til en bror/familie som ovennævnte kræver sin kvinde, og har den dybeste respekt over at fia klarer det så godt. Men familie som ovennævnte, hvem behøver så fjener???

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer