katalan

Skrædderregning

21 indlæg i dette emne

Hej alle, jeg var igår ude og prøve kjolen hos skrædderiet for at få tilrettet og alt det der og det gik også vældig fint, men hold da op jeg blev overrasket over prisen for tilretning. Ok der skal de laves flere ting, den skal lægges op, sys ind i siderne og der skal laves indvendigt ophæng og danse-strop. 3.700,00 - værsågod! Tja jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med, men jeg tror omkring 1.500-1.700 kr.

Nu er jeg så heldig at mor og far betaler kjolen inkl. skrædderi, så det giver ikke problemer i budgettet, men jeg er bare nysgerrig efter at høre hvad I andre har givet, samt lige "advare" om at det åbenbart er en ret betydelig post i budgettet hvis man ikke lige er klar over det.

Nu må jeg jo ikke skrive hvor det er, men jeg må vel sige så meget, at det er et af de større brudekjolefirmaer i København. Jeg ved godt at de sagde da jeg købste kjolen, at jeg ikke var tvunget til at sige ja til tilbuddet og finde en anden, men altså det gør man jo ikke når man står der og er klar og hvor finder man lige en anden skræddder sådan vupti??

Hvad er jeres erfaringer??? Knus Kathrine.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ingen personlige erfaringer, men det er et emne, der har været skrevet om mange gange her på BK.

Din pris er ikke usædvanlig, men ligger dog i den dyre ende.

Set i bakspejlet brude du nok at spurgt om prisen, inden du iværksætte arbejdet. Men man kan jo altid være bagklog.

Håber i det mindste, at din kjole er blevet perfekt !!!

mvh

goodbyehasen

0

Del dette indlæg

Hej alle, jeg var igår ude og prøve kjolen hos skrædderiet for at få tilrettet og alt det der og det gik også vældig fint, men hold da op jeg blev overrasket over prisen for tilretning. Ok der skal de laves flere ting, den skal lægges op, sys ind i siderne og der skal laves indvendigt ophæng og danse-strop. 3.700,00 - værsågod! Tja jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med, men jeg tror omkring 1.500-1.700 kr.

Nu er jeg så heldig at mor og far betaler kjolen inkl. skrædderi, så det giver ikke problemer i budgettet, men jeg er bare nysgerrig efter at høre hvad I andre har givet, samt lige "advare" om at det åbenbart er en ret betydelig post i budgettet hvis man ikke lige er klar over det.

Nu må jeg jo ikke skrive hvor det er, men jeg må vel sige så meget, at det er et af de større brudekjolefirmaer i København. Jeg ved godt at de sagde da jeg købste kjolen, at jeg ikke var tvunget til at sige ja til tilbuddet og finde en anden, men altså det gør man jo ikke når man står der og er klar og hvor finder man lige en anden skræddder sådan vupti??

Hvad er jeres erfaringer??? Knus Kathrine.

Du har nok fundet en af de dyreste skrædder!!! Afhæhgigt af hvor kompliceret insyning af din kjole er (hvordan modellen er syet) starter denne form for omsyninger fra 500 og opefter, så det du havde regnet med er altså ikke unormalt hvis du nu ikke havde fundet så dyr en skrædder

0

Del dette indlæg

Jeg var heldig, butikken hvor jeg købte min kjole, skulle kun have 300 kr. i syløn. Jeg fik kjolen syet lidt op i siderne og corsagen fik jeg syet ind i taljen og lagt ud øverst ved barmen. Derudover syede hun også mit sjal til, som jeg havde fundet i butikken og monterede hægter på kjolen til at sætte sjalet på med.

Med den pris du giver synes jeg at de burde orientere om beløbet inden de gør i gang. Når vi køber kjolen, er det jo tit at prisen for kjolen ligger lige omkring vores budgetgrænse og måske også lige i overkanten, så med den pris du giver ville mit budget være sprunget helt i luften.

Vil da gerne se et billede af kjolen - og helst med dig i.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

har du købt den i hob?????

for du behøver jo ikke få den lavet der du kan sagtens tage den med til en anden skræder.

det gør jeg.. :thumbsupsmileyanim: men ellers ville min også kommeen del over budgettet. min pris var 6000kr og hun fandt selvfølgelig 3 over prisen.

så med skræderen oven i og hvis jeg fik det lavet i hob ville det også blive meget dyrt.

0

Del dette indlæg

Med den pris du giver synes jeg at de burde orientere om beløbet inden de gør i gang. Når vi køber kjolen, er det jo tit at prisen for kjolen ligger lige omkring vores budgetgrænse og måske også lige i overkanten, så med den pris du giver ville mit budget være sprunget helt i luften.

Vil da gerne se et billede af kjolen - og helst med dig i.

De gav mig også prisen inden de gik igang, men jeg mener bare at det er lidt svært at sige nej tak på det tidspunkt, når man står der med kjolen på og er klar til at blive "rettet til" :thumbsupsmileyanim: For jeg kunne da have nagt nej tak og taget kjolen under armen og gået min vej, men altså det er jo ikke lige det man har overskud til her 5 uger før brulluppet!!

Det skal også siges at jeg bruger det skrædderi der hører til butikken hvor jeg købte kjolen, da jeg syntes at det var det smarteste og gik ikke ud fra at der ville være den store prisforskel.

Hun sagde endda at hun havde givet os nogle rabatter!! men den ved jeg nu ikke helt om jeg køber, hvorfor skulle hun gøre det, hun kender os jo ikke eller noget. Hun sagde endda også, at ja hun kunne jo også se at vi havde fået en god rabat på kjolen, - ja vi fik 50% rabat, men det var vel også derfor jeg købte den da der var januarudsalg, det skal vel ikke gå ud over skrædderregningen. Føler bare lidt de tog r.... på os, de ved jo man ikke siger nej......

Ville meget gerne indsætte et billede - men de ligger på mors kamera :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg kan helt klart anbefale Esthers skrædderi for hun er meget dygtig og jeg skulle kun betale omkring 300 kr.

Jeg havde købt min kjole i house of brides men de ville have ca.2000 kr men de sagde at det var i orden hvis man valgte at få det ordnet hos en anden skrædderi (de er godt klar over at de er meget dyrere end andre)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er lige kommet hjem fra HOB - mit tilbud lå på 3312,5 - jeg har takket nej tak.

prisen er regnet ud sådan her: prøvning/sætte nåle i: 700 kr

oplægning : 1375 kr

ophæng : 275 kr

indsyning : 300 kr

Ialt 2650 + moms = 3312,50 kr

Jeg har bestilt tid hos Esther - så det bliver hende der skal fikse min kjole. :thumbsupsmileyanim: til en noget bedre pris er jeg sikker på...

0

Del dette indlæg

Jeg har bestilt tid hos Esther - så det bliver hende der skal fikse min kjole. :thumbsupsmileyanim: til en noget bedre pris er jeg sikker på...

Hvem er denne Ester?? :thumbsupsmileyanim:

det hende der også skal orden min kjole :cheerleader3:

esthers skræderi. prøv at google det så finder du hendes hjemme side har den ikke lige liggene. (kan være der er en anden der har)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kjole skal syes en del ind i corsagen og der skal rettes i snørrelukningen på ryggen (der er et stykke stof, der skal flyttes lidt), der skal syes en halterneck på og der er blevet fjernet en stor blomst, som sidder på skørtet og den skal erstattes med nogen perler. Desuden skal der så laves dansestrop. Det kommer til at koste 300,- kr. - men det er også hos en nystartet kjoleforretning, så de har nok brug for den positive omtale.

Redigeret af Ceciliesmor
0

Del dette indlæg

HVADdet er dyrt..... er helt rystet det er jo tyveri ellers har jeg bare været heldig.

havde købt en brugt kjole som blev lagt ind i brystet, taget lidt af længden i slæbet, fik en lavet en løkke til at binde kjolen op med når jeg skal danse og fik den strøget.... kr. 150,- ( fik det til halvpris fordi det er en gammel veninde) men det er stadig billigt.... ( hun er skædder og designer)

Her er lige hendes hjemmeside hvis der er andre som mangler en skrædder og gerne vil køre efter en billig og supergod skrædder: www.leahannemann.dk hun laver iøvrigt brudekjoler til priser fra omkring kr. 4000 ,- :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg har købt min kjole i en butik i midtjylland. Dér har de den politik, at de fastsætter tilretningsprisen, når man har bestemt sig for kjolen, og så ændrer prisen sig ikke derefter.

I mit tilfælde (et to-delt sæt) skulle nederdelen lægges ud, der skulle laves snøreryg i toppen, der skulle indkøbes taft i same farve til at lægges bag snøreryggen - og så skulle nederdelen lægges en anelse op. Dette skulle jeg betale 1000 kr for.

Ved en senere prøvning viste det sig, at min talje var skrumpet lidt, så den skulle lægges ind igen. Endvidere skulle læggene på slæbet af samme årsag ændres. Der skulle isættes tre knapper i nakken.

Allersidste tilretning bliver dagen før dagen - så kommer man nok ikke nærmere sine mål! Og jeg synes det er rimeligt at give 1000 kr for det hele.

Vi er så ikke HELT enige om, hvorvidt kjolen skal renses forinden (de bliver nemt nussede i kanten!) - men det er så et tilllægs-spørgsmål/problem. De husker vist ikke helt, hvad vi aftalte første gang, øv........... hmmmm!

Dorte.

0

Del dette indlæg

Jeg har købt min kjole i Tåstrup hos Bentes brudeforretning.

Spurgte 2. gang hvad det kostede, og hun sagde ca 1200,- for det der skulle laves: oplægning, indsyning i siderne dansestrop og knap til ophæng på slæbet. Da jeg kom og sulle hente den var beløbet: 2400,-

Det tabte jeg luften....

Den var heller ikke lagt nok op, så jeg var ikke helt glad for det. Al ære for kjolen, jeg følte mig som en prinsesse hele dagen.

Nouamani ( nu Thorvaldsen )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har brugt esthers skrædderi og jeg købte min kjole i HOB. Den var en del over prisen i forvejen og derfor brugte jeg Esther. Hende var jeg blevet anbefalet herinde....

Jeg skulle betale 2800 for at få den lagt op og en dansestop i hos HOB. Hos Esther skulle jeg betale 750 for at få den lagt op, dansestrop i, lagt ind (da jeg også lige havde tabt mig) og en lille hæftefætter bagi, så jeg kunne hæfte mit slæb op, når der skal danses...

Og den er blevet så fin, og jeg er overrasket over hvor dygtig hun er.... stort stykke arbejde hun har gjort, så billigt og så er hun ovenikøbet helt vildt sød. Hun bor på Østerbro og det er en lille butik. Brug hende....

0

Del dette indlæg

Jeg har også købt min i HOB. De tilbød mig at tilrette den, men sagde i samme vending, at jeg selvfølgelig var velkommen til at finde en skrædder selv.

- Det var da OK service, synes jeg. :loveflag: når jeg har (fra insider viden) fået at vide, at de tager et "startgebyr" på 1500,-

Jeg får den tilrettet hos en privat skrædder, der har syet brudekjoler i 55 år...

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

der var jeg har købt kjole, koster tilretning som standart 500 kr. uanset hvad ... jeg har dog pga. åbningstilbud fået tilretningen gratis, så jeg syntes naturligvis at den pris er fuldstændig ude i hampen

jeg skal have foretaget oplægning af kjole

forkortet stropper

udlægning i brystet

monteret dansestrop

udskiftet lynlås, da den anden gik i stykker under første tilretning

kan ikke huske om der var mere

0

Del dette indlæg

Puha en regning at få.

Men så ved jeg vil hvad jeg kan vente mig, fik en gennemsnitspris på 1900 ,- Hun spurgte mig om jeg ikke kendt en skrædder selv der kunne rette den til. Men det gjorde jeg ikke på det tidspunkt men kan være man skulle prøve Esther.

Hvordan fungere det til 1. tilretning? Får man en pris på hvad tilretningen kommer til at koste og herefter kan man sige ja eller nej til tilbudet????? Jeg vil ikke betale overpris for det....men det kommer man da til hvis man vælger deres skrædder....

Mvh MissHM

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Summa summarum: Spørg ALTID inden man køber selve kjolen om hvor meget og hvordan den skal tilrettes og hvad det vil koste. Få det på skrift. Køb så kjolen og få lavet tilretning. Hvis de ikke kan svare på det inden kjolekøb - så find en anden butik. Der findes også butikker, hvor enhver tilretning er inkl. i prisen, fx Brudesalonen i Rønde.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer