Janniedavid

Køb af spejlreflekskamera

27 indlæg i dette emne

Jeg har længe gået og tænkt at nu ville jeg have mig et spejlreflekskamera, bare sådan til fritidsbrug og leg, ikke noget seriøst.

Prisen skal være fornuftig. Omkring max 5000 kr. og gerne billigere.

Kameraet skal kunne bruges til lidt af hvert:

• Tivoli / Zoologisk Have / Koncerter (situationer der kræver meget zoom)

• Portrætter (personer og dyr)

• Indendørs billeder i svag belysning (situationer der kræver blitz).

• Naturbilleder / panoramabilleder / indendørs arkitektur (situationer der kræver meget vidvinkel)

Så altså et godt allround kamera til både indendørs og udendørs brug. Liveview ønskes og ikke i str. mikro.

Jeg har kig på følgende kameraer, men kan ikke helt finde ud af hvad der egner sig bedst, måske nogle af jer kender kameraerne, kan anbefale et fremfor et andet, hvor får man mest for pengene osv. Hjælp modtages ihvertfald gerne, og gerne snart, ellers bliver ideen bare lagt væk igen..

:td: Nikon D40. Skulle være et godt begynder kamera og man kan evt. købe en bedre flash til, da kameraet ikke er så dyrt. Set til 2500inkl objektiv.

:) Nikon D60. Skulle være en opgradering af 40'eren med bl.a. VR og støvfjerning. Set til 4500 inkl. objektiv og SB-400 flash

(Synes at der er en stor prisforskel mellem 40 og 60?)

:) Olympus E420. Skulle have bedre støvfjernelse end Nikon, men larme mere ved høj ISO. Dog skulle der "mangle" et greb til højre hvorfor komforten ikke er god. Set til 3700 (1 objektiv) eller 5000 (2 objektiver samt taske)

:pokey: Sony A200. Skulle være et godt begynderkamera. Set til 3400 inkl objektiv.

:heart: Canon EOS 400D. Skulle kunne "det hele". Set til 3200 inkl 1 objektiv eller 4995 for 2 obejktiver, hvilket egentlig ikke virker som et godt tilbud.

Altså har jeg kig på 5 kameraer, men hvad skal vælge. Ved godt at I nok ikke er enige, men vil rigtig gerne høre jeres meninger.

På forhånd tak!

Jannie

Redigeret af Janniedavid
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Ved ikke hvilket af de 5 kameraer du skal købe, men tænkte jeg lige ville give dig et besyv med ifh. til valg af kamera.

Har selv et canon digital spejlreflekskamera og er super vild med det. Elsker at tage billeder med et spejlreflekt kamera, det har dog nogle ulemper, det fylder meget og derved tager vi oftest min kærestes lille kamera med, når vi f.eks. skal til koncert og lignede, da det er nemmere lige at have i lommen.

Ifh. til de 5 du har fundet frem til, vil jeg gå i forskellige fotobutikker og kigge på de forskellige, hvordan ligger du i hånden, hvilke funktioner har de og hvilke har du brug for. Gør dig klart hvad du vil bruge kameraet til mere konkret og fortæl det så til sælgerene så kan de meget bedre vejlede dig - husk også at tjekke nettet for gode tilbud, når du har fundet frem til den tyupe du gerne vil have.

Mang ehilsner

Laila

0

Del dette indlæg

Vi har ønsket os et Canon EOS 400D... Det skulle være ret godt, som du også selv skriver... Yderligere mener jeg at det er sådan et loller bruger... :td: Og de billeder fejler i hvert fald ingenting! det kan selvfølgelig også have lidt at gøre med fotografen :) , men kameraet er også super...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har længe gået og tænkt at nu ville jeg have mig et spejlreflekskamera, bare sådan til fritidsbrug og leg, ikke noget seriøst.

• Naturbilleder / panoramabilleder / indendørs arkitektur (situationer der kræver meget vidvinkel)

Så altså et godt allround kamera til både indendørs og udendørs brug. Liveview ønskes og ikke i str. mikro.

Jeg har kig på følgende kameraer, men kan ikke helt finde ud af hvad der egner sig bedst, måske nogle af jer kender kameraerne, kan anbefale et fremfor et andet, hvor får man mest for pengene osv. Hjælp modtages ihvertfald gerne, og gerne snart, ellers bliver ideen bare lagt væk igen..

:td: Nikon D40. Skulle være et godt begynder kamera og man kan evt. købe en bedre flash til, da kameraet ikke er så dyrt. Set til 2500inkl objektiv.

:) Nikon D60. Skulle være en opgradering af 40'eren med bl.a. VR og støvfjerning. Set til 4500 inkl. objektiv og SB-400 flash

:) Olympus E420. Skulle have bedre støvfjernelse end Nikon, men larme mere ved høj ISO. Dog skulle der "mangle" et greb til højre hvorfor komforten ikke er god. Set til 3700 (1 objektiv) eller 5000 (2 objektiver samt taske)

:pokey: Sony A200. Skulle være et godt begynderkamera. Set til 3400 inkl objektiv.

:heart:Canon EOS 400D. Skulle kunne "det hele". Set til 3200 inkl 1 objektiv eller 4995 for 2 obejktiver, hvilket egentlig ikke virker som et godt tilbud.

Altså har jeg kig på 5 kameraer, men hvad skal vælge. Ved godt at I nok ikke er enige, men vil rigtig gerne høre jeres meninger.

På forhånd tak!

Jannie

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du har set det henne SÅ billigt??

Jeg kan kun finde det til mellen 4500 og 5000 kr med 1 objektiv... I øvrigt er objektiver dyre, så synes det er billigt for det med 2 objektiver :fløjt:

0

Del dette indlæg

:heart: Canon EOS 400D. Skulle kunne "det hele". Set til 3200 inkl 1 objektiv eller 4995 for 2 obejktiver, hvilket egentlig ikke virker som et godt tilbud.

På forhånd tak!

Jannie

Jeg kan kun finde det til mellen 4500 og 5000 kr med 1 objektiv... I øvrigt er objektiver dyre, så synes det er billigt for det med 2 objektiver :fløjt:

Med ét objektiv fås det her, jeg har regnet lidt forkert og det er 3300 i stedet for 3200. http://www.kamerashop.dk/

Med to objektiver er det på tilbud her http://www.albertslundfoto.dk/shop/default.asp Har ikke helt styr på hvad objektiver koster, synes bare at 1800 kr forskel var meget.. har nu prøvet at kigge og jeg forstår bare nada af, hvad der er hvad, så jeg vil lade det stå åbent om det er et godt tilbud eller ej...

Redigeret af Janniedavid
0

Del dette indlæg

:) Nikon D40. Skulle være et godt begynder kamera og man kan evt. købe en bedre flash til, da kameraet ikke er så dyrt. Set til 2500inkl objektiv.

:( Nikon D60. Skulle være en opgradering af 40'eren med bl.a. VR og støvfjerning. Set til 4500 inkl. objektiv og SB-400 flash

:cheerleader3: Olympus E420. Skulle have bedre støvfjernelse end Nikon, men larme mere ved høj ISO. Dog skulle der "mangle" et greb til højre hvorfor komforten ikke er god. Set til 3700 (1 objektiv) eller 5000 (2 objektiver samt taske)

:cheerleader3: Sony A200. Skulle være et godt begynderkamera. Set til 3400 inkl objektiv.

:cheerleader3: Canon EOS 400D. Skulle kunne "det hele". Set til 3200 inkl 1 objektiv eller 4995 for 2 obejktiver, hvilket egentlig ikke virker som et godt tilbud.

På forhånd tak!

Jannie

Hej Jannie!

Jeg har lånt min hustrus login, da jeg kan se at du efterlyser et digitalt spejlrefleks kamera ( meget fornuftigt valg )!

Jeg har et brugt Canon EOS 350D ( lillebror til 400D ) til salg inkl. det originale 18-55mm objektiv - svarer til ca. 3 x optisk zoom for at bruge lommekamera begreber, samt et 75-300 mm teleobjektiv med ultrasonisk motor ( hurtig zoom og meget støjsvag ). Dertil kommer at der er påmonteret et vertikal greb/batteri greb, der gør det lettere at betjene kameraet til portrætbilleder. Dertil kan grebet indeholde to batterier, hvilket betyder at du kan skyde et par tusinde billeder uden at skulle skifte batterier.

Samlet til salg liste:

1 stk. EOS 350D

1 stk. vertikal greb ( til to batterier )

1 stk. 18-55 mm standard objektiv 'vidvinkel'

1 stk. 75-300 mm USM teleobjektiv

2 batterier ( 1 org. og et uorg., mener jeg )

Prisen er 4.500 kroner for hele pakken, og alt leveres i org. emballage fra Canon.

Kameraet er lidt over 2 år gammelt, og har været en rigtig fin rejsesvend for mig!

I kameraet er der den indbyggede blitz, der klarer de fleste situationer på fornuftig vis, men min anbefaling er helt klart at bruge de ca. 2500 kroner på eks. en Canon SpeedLite 430 ekstern flash, som Canon selv anbefaler som passende til det kamera. Jeg har den selv, og er meget glad for den!

Der er ikke LiveView i kameraet, og det er på nuværende tidspunkt en meget ung teknologi, som ikke er særlig god ( hvis du spørger mig ). Den klarer de små lommemodeller mange gange bedre! Man skal f.eks. på de fleste større kameramodeller fokusere manuelt når man bruger LiveView, eks. på Canon EOS 40D til +8000, så jeg bruger det ikke.

Men derudover er et spejlrefleks et rigtig godt valg, hvis man vil ud af lommestørrelsens begrænsninger!

Hilsen Heine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har købt et sony a200 for ikke ret længe siden.

Min kæreste var helt sikker på vi skulle have canon, men da vi havde talt med flere forskellige fotografer som alle anbefalde sony´en,

til begynder/hobby fotografen så måtte han jo regne med der var noget om sagen.

Der hvor sonyen adskiller sig fra canon er, at der er indbygget billed stabilisator.

Og mere ved jeg så ikke om kameraet, andet end det er rigtig dejligt - og tager nogle kanon billeder :)

Men jeg vil anbefale dig at gå ind til en fotograf og spørg ham til råds, det gjorde vi og fik en del ud af det.

0

Del dette indlæg

Vi har et canon eos 400D, og er super glade for det. Vi købte det til 4000 kr for et års tid siden hos bingofoto, incl. standard objektivet. Det er helt fint til begyndere.... Og der går altså et stykke tid inden man har brug for mere udstyr og objektiver. Så det er altså et fint køb - især hvis du kan få den til 3500 :)

Min kæreste bruger det som en del af sin hobby, freestyle BMX, og tager her en masse fede billeder...

0

Del dette indlæg

Jeg er fuldstændig enig med alial76, og det var lige præcis noget i den stil, jeg ville skrive til dig.

Inden du køber noget som helst, så tag ud i forretningerne og stå med kameraerne. Find ud af hvad der passer dig bedst.

Vi har et Canon 400D, som vi er enormt glade for. Grunden til at det blev Canon? Vi havde allerede et mindre Canon kamera, som vi var glade for, havde gode erfaringer med mærket og kameraet lå godt i hånden. I princippet kunne vi ligeså godt have købt Nikon. Det var en mindre tilfældighed at det nu er Canon, jeg sværger til.

Kameramæssigt er der ikke den store forskel på mærkerne, når de er inden for samme gruppe. Hvor store er dine hænder? Canons kameraer er rimelig små (kaldes derfor også kvindekameraer :) ) og Nikons er noget større.

Vi købte vores kamera her for cirka halvandet år siden og fik en rigtig god betjening.

Har du kigget på den nye 450D? Jeg har ingen anelse om hvad den koster og om den er indenfor dit budget, men ellers var det måske at undersøge det. Den kan helt siikkert ikke nok til, at vi tager ud og køber et nyt og smider vores 400 væk, men hvis man starter helt fra bunden, er det måske meget smart at købe det nyeste?

0

Del dette indlæg

Ih, hvor er det dejligt med så meget feedback :(

I her ret, jeg må simpelthen ud og "prøve" dem, mærke hvordan de ligger mv. Derefter kan jeg tage stilling til hvilket mærke det skal være og om det skal være nyt eller brugt.

Har fri fredag, så der kan jeg passende tage på rundtur i kameraverdenen :)

Kom endelig med jeres meningner, jeg holder øje med tråden og vender ihvert fald helt sikkert tilbage når jeg har været på rundtur.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej hej

Jeg ved ikke voldsomt meget (for nu ikke at sige næsten ingenting :ilovebryllupsklar: ) om de ting et digitalt spejlreflekskamera skal kunne.

Men jeg kan godt lide at tage billeder, og det er altså blevet MEGET sjovere, siden vi fik sådan et kamera.

Vi købte et Nikon D40X først på året. Med to objektiver, et der er godt til alm. billeder + tæt på-billeder og et som er godt til at tage billeder langt væk, f.eks. når vi vil tage billeder af hestene til springstævner. Det er et super godt kamera :thumbsupsmileyanim:

Forholdsvist let at bruge, masser af muligheder og billeder i bevægelse f.eks. er tusind gange sjovere at tage med det her, end med det lille lommekamera vi havde før. Så det kamera kan jeg klart anbefale!

Vi valgte det efter anbefaling fra fotografen i den lokale Click. Han sagde at det var et perfekt valg til vores brug, og fordi Nikon har jubilæum i år var der det her tilbud, hvor vi fik kamerahuset(hvis det er det det hedder) + to objektiver. Og det sparede vi altså en del penge på!

0

Del dette indlæg

Vi købte her i foråret et Canon 400D og er indtil nu yderst tilfredse!! De 3300 kr inkl et standard objektiv lyder ikke dyrt! Vi gav vidst omkring 3600 kr, her er Canon Cash back så trukket fra.

Prisen på den med objektiv kan godt passe, jeg var meget forskrækket over priser på objektiver, men det afhænger selvfølgelig af hvilket det er. Selv købte vi som ekstra et zoom objektiv.

Vi valgte at købe et 400D istedet for 450 fordi der ikke er de helt store forskelle på de to kameraer, men det er der til gengæld prismæssigt! (Eller det var der i hvert fald i april måned da 450 lige var kommet ud :bestwishes: )

Held og lykke med det, og glæd dig!

0

Del dette indlæg

Hej hej

Jeg ved ikke voldsomt meget (for nu ikke at sige næsten ingenting :thumbsupsmileyanim: ) om de ting et digitalt spejlreflekskamera skal kunne.

Men jeg kan godt lide at tage billeder, og det er altså blevet MEGET sjovere, siden vi fik sådan et kamera.

Vi købte et Nikon D40X først på året. Med to objektiver, et der er godt til alm. billeder + tæt på-billeder og et som er godt til at tage billeder langt væk, f.eks. når vi vil tage billeder af hestene til springstævner. Det er et super godt kamera :bestwishes:

Forholdsvist let at bruge, masser af muligheder og billeder i bevægelse f.eks. er tusind gange sjovere at tage med det her, end med det lille lommekamera vi havde før. Så det kamera kan jeg klart anbefale!

Vi valgte det efter anbefaling fra fotografen i den lokale Click. Han sagde at det var et perfekt valg til vores brug, og fordi Nikon har jubilæum i år var der det her tilbud, hvor vi fik kamerahuset(hvis det er det det hedder) + to objektiver. Og det sparede vi altså en del penge på!

Kan kun istemme mig ovenstående.

Vi købte også et nikon D40X i marts - og det er SUPERT!

Hilsen Solsikken

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: Nikon D40. Skulle være et godt begynder kamera og man kan evt. købe en bedre flash til, da kameraet ikke er så dyrt. Set til 2500inkl objektiv.

:cheerleader3: Nikon D60. Skulle være en opgradering af 40'eren med bl.a. VR og støvfjerning. Set til 4500 inkl. objektiv og SB-400 flash

:cheerleader3: Olympus E420. Skulle have bedre støvfjernelse end Nikon, men larme mere ved høj ISO. Dog skulle der "mangle" et greb til højre hvorfor komforten ikke er god. Set til 3700 (1 objektiv) eller 5000 (2 objektiver samt taske)

:cheerleader3: Sony A200. Skulle være et godt begynderkamera. Set til 3400 inkl objektiv.

:cheerleader3: Canon EOS 400D. Skulle kunne "det hele". Set til 3200 inkl 1 objektiv eller 4995 for 2 obejktiver, hvilket egentlig ikke virker som et godt tilbud.

På forhånd tak!

Jannie

Med ét objektiv fås det her, jeg har regnet lidt forkert og det er 3300 i stedet for 3200. http://www.kamerashop.dk/

Med to objektiver er det på tilbud her http://www.albertslundfoto.dk/shop/default.asp Har ikke helt styr på hvad objektiver koster, synes bare at 1800 kr forskel var meget.. har nu prøvet at kigge og jeg forstår bare nada af, hvad der er hvad, så jeg vil lade det stå åbent om det er et godt tilbud eller ej...

Ang. tilbuddet fra Albertslundfoto smuttede jeg lige forbi igår det et af mine møder blev aflyst.

Det ekstra objektiv ikke "ægte" (ved ikke helt hvor stor betydning det har). Synes iøvrigt at han (sælger) var et fjols at tale med, så jeg forlod hurtigt forretningen igen.

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Nikon D40. Skulle være et godt begynder kamera og man kan evt. købe en bedre flash til, da kameraet ikke er så dyrt. Set til 2500inkl objektiv.

:cheerleader3: Nikon D60. Skulle være en opgradering af 40'eren med bl.a. VR og støvfjerning. Set til 4500 inkl. objektiv og SB-400 flash

:fløjt: Canon EOS 400D. Skulle kunne "det hele". Set til 3200 inkl 1 objektiv eller 4995 for 2 obejktiver, hvilket egentlig ikke virker som et godt tilbud.

På forhånd tak!

Jannie

Hej Jannie!

Jeg har lånt min hustrus login, da jeg kan se at du efterlyser et digitalt spejlrefleks kamera ( meget fornuftigt valg )!

Jeg har et brugt Canon EOS 350D ( lillebror til 400D ) til salg inkl. det originale 18-55mm objektiv - svarer til ca. 3 x optisk zoom for at bruge lommekamera begreber, samt et 75-300 mm teleobjektiv med ultrasonisk motor ( hurtig zoom og meget støjsvag ). Dertil kommer at der er påmonteret et vertikal greb/batteri greb, der gør det lettere at betjene kameraet til portrætbilleder. Dertil kan grebet indeholde to batterier, hvilket betyder at du kan skyde et par tusinde billeder uden at skulle skifte batterier.

Samlet til salg liste:

1 stk. EOS 350D

1 stk. vertikal greb ( til to batterier )

1 stk. 18-55 mm standard objektiv 'vidvinkel'

1 stk. 75-300 mm USM teleobjektiv

2 batterier ( 1 org. og et uorg., mener jeg )

Prisen er 4.500 kroner for hele pakken, og alt leveres i org. emballage fra Canon.

Kameraet er lidt over 2 år gammelt, og har været en rigtig fin rejsesvend for mig!

I kameraet er der den indbyggede blitz, der klarer de fleste situationer på fornuftig vis, men min anbefaling er helt klart at bruge de ca. 2500 kroner på eks. en Canon SpeedLite 430 ekstern flash, som Canon selv anbefaler som passende til det kamera. Jeg har den selv, og er meget glad for den!

Der er ikke LiveView i kameraet, og det er på nuværende tidspunkt en meget ung teknologi, som ikke er særlig god ( hvis du spørger mig ). Den klarer de små lommemodeller mange gange bedre! Man skal f.eks. på de fleste større kameramodeller fokusere manuelt når man bruger LiveView, eks. på Canon EOS 40D til +8000, så jeg bruger det ikke.

Men derudover er et spejlrefleks et rigtig godt valg, hvis man vil ud af lommestørrelsens begrænsninger!

Hilsen Heine

Hej Heine

Mange tak for dit fine tilbud, men jeg har desværre købt et andet. Tror jeg er lidt for meget en kylling til at købe brugt, ved sgu ikke nok om det og i dag fandt jeg et kamera der ligger godt i hånden og så købte jeg det sgu.

Jeg håber at du finder en køber til dit gode tilbud :cheerleader3:

Mvh Jannie

0

Del dette indlæg

Kære alle, tusind tak for jeres indput, gode råd, kommentarer og anbefalinger.

Jeg var igår et smut i Albertslund foto da jeg havde et oar timers fri imellem møder. Det tilbud de havde med 2 objektiver, viste sig at være et original og et kopi objektiv. Sælger var ikke ovenud begejstret for den unge uvidende blondine, så jeg gik sgu hurtigt igen og lagde ikke vildt mærke til hvordan kameraet, som han skulle overtales til at pakke ud. lå i hånden.

Idag tog jeg så et smut i kamerahuset (se link i lollers svar) som jeg egentlig godt kender. Er født og opvokset i området og den har bare ligget der altid.

Her blev jeg mødt af en venlig ekspedient, René, som spurgte ind til ca. pris, brug mv. og kom med et par forslag. Canon'en havde de ikke hjemme og da gårsdagens tur ikke havde gjort mig synderligt begejstret (hvilket nok bare var ekspedientens skyld), følte jeg ikke at jeg blev nødt til at finde et andet sted at prøve det og forholdt mig "bare" til de andre.

- Og jeg har købt et :cheerleader3:

Dette: post-32555-1213392441.jpg

Et Sony A300.

Havde egentlig ikke kigget så meget på Sony, men havde alligevel overvejet lillesøsteren.

Det ligger simpelthen så godt i hånden, lidt tungt, men det kan jeg godt lide :cheerleader3:

Jeg fik kameraet til 3995 og det inkl. et 18-70 objektiv. Starter med det og bliver jeg bidt af en gal fortograf, må jeg jo købe et ekstra objektiv.

Det kan så meget at jeg overhovedet ikke har styr på det. Kan dog huske at det har stabilisator indbygget i huset og er på 10.2 MB :cheerleader3:

Skal helt sikkert lege lidt videre med det imorgen, det er jo lidt sjovere at tage billeder med dette kamera ift. det idiotsikre.

Igen, tusind tak for hjælpen.

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var igår et smut i Albertslund foto da jeg havde et oar timers fri imellem møder. Det tilbud de havde med 2 objektiver, viste sig at være et original og et kopi objektiv. Sælger var ikke ovenud begejstret for den unge uvidende blondine, så jeg gik sgu hurtigt igen og lagde ikke vildt mærke til hvordan kameraet, som han skulle overtales til at pakke ud. lå i hånden.

Idag tog jeg så et smut i kamerahuset (se link i lollers svar) som jeg egentlig godt kender. Er født og opvokset i området og den har bare ligget der altid.

Her blev jeg mødt af en venlig ekspedient, René, som spurgte ind til ca. pris, brug mv. og kom med et par forslag. Canon'en havde de ikke hjemme og da gårsdagens tur ikke havde gjort mig synderligt begejstret (hvilket nok bare var ekspedientens skyld), følte jeg ikke at jeg blev nødt til at finde et andet sted at prøve det og forholdt mig "bare" til de andre.

Et Sony A300.

Havde egentlig ikke kigget så meget på Sony, men havde alligevel overvejet lillesøsteren.

Det ligger simpelthen så godt i hånden, lidt tungt, men det kan jeg godt lide :cheerleader3:

Jeg fik kameraet til 3995 og det inkl. et 18-70 objektiv. Starter med det og bliver jeg bidt af en gal fortograf, må jeg jo købe et ekstra objektiv.

Det kan så meget at jeg overhovedet ikke har styr på det. Kan dog huske at det har stabilisator indbygget i huset og er på 10.2 MB :cheerleader3:

Skal helt sikkert lege lidt videre med det imorgen, det er jo lidt sjovere at tage billeder med dette kamera ift. det idiotsikre.

Jannie

Hej Jannie

Tillykke med købet.

Med Sony A300 har du mulighederne for at tage nogle OK billeder på auto-funktionen, og nogle bedre billeder med manuelle indstillinger. Det kræver dog at du sætter sig lidt ind i hvordan tingene virker på manuelle indstillinger.

Lidt hjælp her:

http://campaign.odw.sony-europe.com/flashp...ion=photoschool

http://vejret.tv2.dk/article.php/id-7474141.html

0

Del dette indlæg

Et Sony A300.

Jannie

Hej Jannie

Tillykke med købet.

Med Sony A300 har du mulighederne for at tage nogle OK billeder på auto-funktionen, og nogle bedre billeder med manuelle indstillinger. Det kræver dog at du sætter sig lidt ind i hvordan tingene virker på manuelle indstillinger.

Lidt hjælp her:

http://campaign.odw.sony-europe.com/flashp...ion=photoschool

http://vejret.tv2.dk/article.php/id-7474141.html

Tusind tak for links'ne, det ser godt ud :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt anbefale Canon Eos400D, det er virkelig et godt kamera, og hvis man bare leger "amatør" fotograf så kan det utrolig mange ting til prisen.

Hej RogJ

Jeg anbefale 450D eller 1000D i sted for 400D.

450D fordi den har:

• CMOS-sensor på 12,2 Megapixel.
  • DIGIC III billedprocessor. Den samme som bruges i professionelle modeller.
  • KONSTANT info om ISO-værdi.
  • Et bedre AF systems.
  • 3,0” LCD-skærm med Live View-tilstand.
  • Stor søger.
  • 14-bit farvedybde.
  • Kompatibel med SD/SDHC hukommelseskort. Er ikke nødvendigvis positivt.
  • Har længere batterilevetid.

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finde..._450D/index.asp

1000D fordi den har:

• Huset er ca. samme størrelse som 400D, dog 60g lettere.
  • 2,5” LCD-skærm med Live View-tilstand.
  • Et bedre AF systems.
  • DIGIC III billedprocessor. Den samme som bruges i professionelle modeller.
  • Stor søger.
  • 14-bit farvedybde.
  • Kompatibel med SD/SDHC hukommelseskort. Er ikke nødvendigvis positivt.
  • Har længere batterilevetid.

http://www.canon.dk/About_Us/News/Consumer...08_EOS1000D.asp

Lidt sammenligninger og betragtninger her (Norske):

400D mod 1000D

http://produkt.akam.no/vis_side_ved_side.p...lign=Sammenlign

400D mod 450D

http://produkt.akam.no/vis_side_ved_side.p...lign=Sammenlign

Ps.

Det gør ikke 400D til et dårligt kamrera. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej hej

Jeg ved ikke voldsomt meget (for nu ikke at sige næsten ingenting :cheerleader3: ) om de ting et digitalt spejlreflekskamera skal kunne.

Vi købte et Nikon D40X først på året. Med to objektiver, et der er godt til alm. billeder + tæt på-billeder og et som er godt til at tage billeder langt væk, f.eks. når vi vil tage billeder af hestene til springstævner. Det er et super godt kamera :cheerleader3:

Kan kun istemme mig ovenstående.

Vi købte også et nikon D40X i marts - og det er SUPERT!

Hilsen Solsikken

Vi er også rigtig glade for vores Nikon D40X. Jeppesen, hvilke objektiver har I?

Redigeret af Pjuske
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer