Guest snehvide

Bryllupsmesser.....

30 indlæg i dette emne

Ja over skriften siger vist det meste om mit spørgsmål.

Skal jeres tilkommende mænd med på bryllupsmesse?

Jeg tror ikke min har lyst / interesse i den slags.

I sidste ende er det jo også mig som får lov at bestemme det meste :bearhug: Han bliver spurgt til råds engang imellem, så han føler han har fået lov at være lidt med.

Hvad siger I andre?????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os er det det samme - jeg bestemmer det meste men min kæreste er med på råd i det meste. Men alligevel var vi da på bryllupsmesse sammen en enkelt gang. Jeg kunne såmnd godt have været afsted igen, men der var ikke flere messer i den omgang, så det blev ikke til noget. Var jeg taget afsted igen ville det være alene. Ikke fordi min kæreste var træt af at komme afsted første gang, men fordi han nok så det han skulle første gang. Jeg synes det var rigtig hyggeligt at være afsted sammen første gang. Og jeg tror faktisk min kæreste var glad for at være med.

0

Del dette indlæg

Her hjemme er Morten heller ikke specielt interesseret i at deltage for meget i planlægningen men han skal med på messe til januar/ februar. Det synes jeg er vigtigt, og det ved jeg han også gør. VI har allerede snakket om at skulle afsted. :bearhug:

Kram Heidi

0

Del dette indlæg

Jeg har det nok lidt lige som de andre... Min kæreste lader mig om "de små ting" men han vil gerne have lav til at give sin mening til kende om de store ting.

Han skal også med på bryllupsmesse næste år. Bare det ikke er hver weekend vi skal rende til det, så er det vist fint at han skal med... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg troede ikke min kæreste ville være interesseret sidste år... Så jeg tog alene afsted, uden at sige hvor jeg tog hen...

Men det viste sig at det var han, så nu skal han med i år...

Vi er meget fælles om bryllupsplanerne, selvom det helt sikker er mig der tænker over det mest... Men jeg vil bare gerne havde det bliver en fest for at begge to og ikke kun min "drøm"... Og han vil gerne være med...

Xaksia

0

Del dette indlæg

min mand, eller daværende forlovede, var også med på messe. Det var ham selv der sagde han gerne ville, og ham selv der undersøgte hvor og hvornår... vi hyggede os rigtig meget deroppe, og han var vældig interesseret i det hele, og var endda klar til at vi skulle tage på en messe igen weekenden efter - det nåede vi så dog ikke.

Men det var dejligt at være afsted sammen, og mærke den interesse han lagde i det. Og han har hele vejen været med til at planlægge og komme med sin mening. Nogen ting selvfølgelig mere end andre.

Men det gjorde også at vores bryllup blev præcis som VI (begge ) ønskede det, og ikke kun hvordan jeg drømte om.... perfekt.

Så piger - hiv jeres mænd med....det er jo også deres fest, så de burde jo være interesserede. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var på messe sammen en enkelt gang - hvilket i øvrigt var rigeligt for os.

Han tog helt sikkert mest med for min skyld, men vi hyggede os med det, og det var nok især ham, der fik lidt ud af det med hensyn til idéer om tøj m.m.

Jeg kunne aldrig finde på at tage på bryllupsmesse uden min mand - det er jo vores fælles fest. Jeg ville simpelthen føle mig lidt bridezilla-jeg-bestemmer-det-hele-og-min-mand-viser-ingen-interesse-overhovedet-dum ved ikke at have ham med. Men det er jo bare min mening.

Vi mødte i øvrigt en pige jeg kender der sammen med sin mor - de hyggede sig helt bestemt, og det var det helt rigtige for dem, men jeg tænkte altså lige "stakkels mand" - kæreste og svigermor styrer det hele.

Hvis bruden bare eeeeeelsker bryllupsmesser og vil til dem alle, og gommen slet ikke synes det er spændende, kan jeg selvfølgelig godt forstå, hvis han bliver hjemme både 2. og 3. gang...

0

Del dette indlæg

Vi var sammen afsted. Det var jo også hans bryllup. Vi så måske ikke det samme som, hvis jeg havde haft en veninde eller mine søstre med, men jeg kunne ikke forestille mig at skulle have taget nogle som helst beslutninger uden hans deltagelse. Jeg tog dog også kun afsted til en....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg vil da meget gerne have min tilkommende med på sådan en messe... Selvom jeg ikke tror det siger ham det store. :shooter: Men jeg synes det kunne være hyggeligt, og vil gerne dele den del af planlægningen med ham også.

0

Del dette indlæg

Min kommende mand skal med, men det er kun fordi jeg fik fortalt at man kan smage på bryllupskager go så selvfølgelig for at gøre mig glad.

Det siger han absolut intet og tror nu ikke jeg ville se på andre der ikke havde deres kommende mand med og tænke at det så var hende der bestemte det hele.

Det er bare ikke alle mænd der er lige interessere i planlægningen. Sådan er det også her hjemme. Selvfølgelig er han med i de store beslutninger, så som kirke, sted, musik og fotograf osv. men invitationer og div. siger han absolut intet......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste skal med. Troede egentlig at han helst ville være fri, og havde regnet med at skulle afsted med en veninde. Men her forleden meldte han ud, at det ville han gerne, og at vi kunne gå ud at spise at spise bagefter - hyggelig kæreste jeg har :shooter:

0

Del dette indlæg

Da jeg læste overskriften tænkte jeg at det var noget underligt noget at spørge om, men da jeg læste de fleste svar inde i tråden blev jeg mildest talt mundlam.

Jeg kunne slet ikke forestille mig tage til bryllupsmesse alene - altså hvis bryllup er det lige ?!

- Desværre som jeg kan læse det, er det mest pigernes, og fyrene er bare med på vognen.

Det chokerer mig fuldstændigt at det er sådan - ja undskyld mig, men hvis min kæreste havde det sådan så ville jeg nok lige genoverveje om jeg overhovedet VILLE giftes med ham, for det er i mine øjne helt uacceptabelt hvis de ikke er med på fuldstændig ligefod som pigen. Og have samme lyst selvfølgelig - ikke af tvang.

Nå, men for at svare på spørgsmålet - som de fleste nok har regnet ud - så ja selvfølgelig skal min kæreste med, og ja det skal jeg også. Det bliver spændende.

0

Del dette indlæg

Da jeg læste overskriften tænkte jeg at det var noget underligt noget at spørge om, men da jeg læste de fleste svar inde i tråden blev jeg mildest talt mundlam.

Jeg kunne slet ikke forestille mig tage til bryllupsmesse alene - altså hvis bryllup er det lige ?!

- Desværre som jeg kan læse det, er det mest pigernes, og fyrene er bare med på vognen.

Det chokerer mig fuldstændigt at det er sådan - ja undskyld mig, men hvis min kæreste havde det sådan så ville jeg nok lige genoverveje om jeg overhovedet VILLE giftes med ham, for det er i mine øjne helt uacceptabelt hvis de ikke er med på fuldstændig ligefod som pigen. Og have samme lyst selvfølgelig - ikke af tvang.

Nå, men for at svare på spørgsmålet - som de fleste nok har regnet ud - så ja selvfølgelig skal min kæreste med, og ja det skal jeg også. Det bliver spændende.

Det kommer vel i bund og grund an på, hvad meningen er med at tage til sådan en messe!

For vores vedkommende er min kommende mand selvfølgelig med på alle beslutningerne og det er noget vi gør SAMMEN.... Langt de fleste af vores beslutninger angående festen er truffet, så for mit vedkommende er det bare for at se om der er noget inspiration at hente udover det vi har aftalt. Og det behøver han ikke være med til. Jeg har en rigtig MAND på det område og han kan ikke se om det lige skal være grøn fremfor brun eller hvide lys fremfor røde lys.... så her er det detaljerne det gælder!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer vel i bund og grund an på, hvad meningen er med at tage til sådan en messe!

For vores vedkommende er min kommende mand selvfølgelig med på alle beslutningerne og det er noget vi gør SAMMEN.... Langt de fleste af vores beslutninger angående festen er truffet, så for mit vedkommende er det bare for at se om der er noget inspiration at hente udover det vi har aftalt. Og det behøver han ikke være med til. Jeg har en rigtig MAND på det område og han kan ikke se om det lige skal være grøn fremfor brun eller hvide lys fremfor røde lys.... så her er det detaljerne det gælder!

Jep det er meget det samme her (som Ebes). Vi har allerede det grundlæggende på plads (og mere til). Vi var for to år siden på bryllupsmesse og blev begge ret skuffede. Nu er alle hovedtingene booket, så det skulle fra min side kun være for hyggens skyld og det samme fra min kærestes. Min kæreste har været med til alle beslutninger hos os og jeg håber ikke, at der er nogle herinde, der sidder fuldstændig alene med ALT og hele vejen, for så er jeg ret tæt på at give RikkeogMartin ret. Men det håber jeg og tror jeg heldigvis ikke, der er.

Redigeret af Pernille §:)
0

Del dette indlæg

Enig. Herhjemme er vi også fælles om de store beslutninger såsom kirke, feststed, menu og den slags. Men servietter, lys og farve til bånd på gaveæskerne er min kæreste overordnet set nok ret ligeglad med, og det forstår jeg godt. Jeg var også ret ligeglad med hvilke fælge vores nye bil skulle have sat på...

Har aldrig været til bryllupsmesse før, men jeg forestiller mig, at der er meget tingel tangel og at det er her man finder inspiration til detaljerne. Jeg er glad for at min kæreste vil med, men jeg forstår sagtens at der er mange mænd der helst er fri...

Redigeret af barbara77
0

Del dette indlæg

Jeg satser da meget på at manden skal med. Men det er frivilligt for ham. Som jeg ser på det er det noget vi skal opleve i fællesskab, derfor bliver jeg også mega sur når han ikke gider tage stilling til nogle ting omkring brylluppet. Især hvis ordene "jeg har jo ikke prøvet det før" kommer med. Det har jeg jo heller ikke. :shooter:

0

Del dette indlæg

For mit vedkommende er man bare ikke en der planlægger et bryllup - man er to. Og i mine øjne er det hele vejen.

Også til at vælge tema, farve på bånd osv.

Jeg gad ikke engang selv gøre det - eller jo på en måde, for jeg elsker jo som så mange andre at planlægge detaljer - men jeg VIL ikke, af den simple grund at vi er TO der skal giftes. Det er ikke mig der skal giftes. Det er OS - og så må man i mine øjne gøre alt det der skal til for at man blive det, og det kræver jo ret så meget planlægning. Men hvis manden ikke kan "klare" eller gider det, så gad jeg bare ikke have den store fest, og ville virkelig genoverveje det..

Men det da helt iorden at I selv vil og kan planlægge det. :heart:

RikkeogMartin - som har prøvesmagt bryllupskage idag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

For mig handler det at blive gift slet ikke om, hvor vidt vi laver tingene sammen. Vi vil gerne være sammen og det er da derfor vi bliver gift. Hjemme er der da også ting han laver som jeg ikke laver og omvendt. Men det gør det da ikke mindre OS. Men tror nu også det er de færeste der planlægger brylluppet alene.

Men det er jo klart en smagssag.

Redigeret af Pernille Soelberg Jensen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer