Mettejulie

Billigt bryllup.

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det kommer jo rigtig meget an på hvad i forventer af brylluppet, hvor mange gæster i skal have med, hvor meget i kan lave selv, hvor mange vennetjenester i kan få og så videre....

Der er nogle der holder det for 15.000kr og andre for 100.000kr...

Prøv at finde priser på det i gerne vil have og læg et budget. Det er nok den nemmeste måde at se hvad i skal bruge af penge på brylluppet :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: ....

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Hvis vi snakker "rigtigt" bryllup med en del gæster, kjole, mad, kage, leje af lokaler, musik, blomster osv., så tror jeg minimum 25. - 30.000 kr. Det lyder måske af meget, men man kan næsten ikke gøre det billigere, tror jeg. Vi har sparet meget på mange områder (gratis fotograf, laver kagen selv, kogekone i stedet for restaurant, gommens tøj er gratis osv.), og vores bliver min. 40-50.000.

Men hvis man ville være okay med at spare på nogle af de områder - hvis man fx holder festen derhjemme og sparer på fx fotograf-, kørsels- eller tøjbudgettet, tror jeg måske man kan gøre det billigere... desværre har det tit en tendens til at løbe op - specielt fordi man pludselig synes, at der ikke skal mangle noget og fordi man bliver meget inspireret af andre.

0

Del dette indlæg

vores bryllup har vi sparet så meget vi kan og vil.

der er nogle ting vi bare ikke vil undvære såsom: ikke selv at skulle lave noget på dagen så vi holder det på en kro, hvid kjole (købt på udsalg), gaveæsker til gæsterne, manden og sønnemanden tøj, men vi har sparet på gratis kørelsel, gratis hår og make up, laver selv alt det kreative mm. vores bryllup kommer til at koste en 42-45000 :thumbsupsmileyanim: men det kan da gøres MEGET billiger- kommer jo an på hvor meget man vil og hvor fint og stort det skal være.. man kan selv lave maden, og holde det i haven ovs.

mh. Tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror i bund og grund det afhænger af hvad man selv forventer.

Hvis man er glad og tilfreds uden så store armbevægelser og ikke skal holde en kæmpe fest, så kan man komme rigtig langt ned.

Måske kan man nøjes med en reception i stedet for en fest, og så alligevel føle at dagen bliver fejret på en dejlig måde?

:cheerleader3:

Sådan vil jeg også sige.

Vi bruger max 20.000 på vores bryllup - men når det er sagt så er vi altså også heldige da vi kan låne os til en masse ting gratis/ inkassere en masse vennetjenester + jeg laver maden selv ( er kok) og vi holder vores fest i et lånt telt i haven - alene der spare vi rigtig mange penge.

Men som de andre siger så er det jo ens egne forventninger der koster, vi har valgt ikke at have en reception, men til gengæld at invitere de mennesker til fest som betyder noget for os ( det vil sige vi bliver ca. 60 mennesker)

Men jeg ville nok sætte mig ned og skrive op hvad i gerne vil - og så tage regnestykket derfra.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Man kan holde et bryllup billigt ved at lave mange ting selv og uden de store armbevægelser men taler vi om en havefest så er der en ret stor post der hedder leje af telt og gulv. I tidernes morgen holdt vi vores bryllupsfest i såkaldte Harald Nyborg telte men gør man det så skal man have en stærk psyke med hensyn til vejret og umiddelbart kan det ikke anbefales.

0

Del dette indlæg

Lidt Sparetips: ;)

Hold det hjemme eller i noget families hus ( have kan være usikkert grundet vejret i DK)

Få nogen i kender til at lave maden. ;)

Send invitationerne pr mail, bed gæsterne om at tage kameraerne med, så får i mange sjove og personlige billeder.

Nogle inviterer blot på kaffe og kage efter vielsen.

Køb tøjet i god tid.

Drop en dyr bryllupskage, bag en god kage selv, folk er ligeglade med om den er i 3 lag :cheerleader3:

PS. Man må holde sit bryllup præcis som man har lyst til. Regler og normer er til for at blive brudt. Så tag selv mad med er helt ok. Det kan så være i stedet for gaver...så er det ikke så dyrt, for de af gæsterne der heller ikke har så mange penge.

Hvor mange skal med? Skal det bare være småt og intimt, hvad så med et skovbryllup, med grill?

Køb brugt tøj... Du bruger det alligevel kun en gang!

Har du ikke set nogle af de bryllupsprogrammer i fjernsynet? Der har ellers kørt en del af dem...

Håber at det kan bruges :thumbsupsmileyanim:

Jeg ønsker jer alt godt fremover ;)

Redigeret af Ulla I
0

Del dette indlæg

Hvor er det bare dejligt, at høre nogle gode tips og tricks. Jeg har ikke lyst til, at skulle holde et bryllup vi reelt ikke har råd til, og derfor må blive nød til at låne penge til. Derfor har jeg været helt fortvivlet, når jeg ser alle de beløb omkring 50.000 kr og derover. Synes det er helt vildt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil nu lyder vores budget på ca. 8000 kr,

Vi har lejet lokaler, har gode venner til at hjælpe med serveringen osv.

kjolen er købt 2. gangs og mandens smoking er også 2. gangs.

sviger forældre giver kagen osv.

Find dine ønsker og find så de billigste løsninger.

Og lad være med at hoppe med på Amerika bølgen hvor alt skal være kæmpe stort og dyrt.

Husk det er fornemmelsen der gælder, ikke Las vegas

0

Del dette indlæg

Hej MetteJulie

Jeg kender godt fornemmelsen! Vores bryllup ender nok oppe i 40-50.000,- klassen, hvis i regner alt det vi får af venner og familie uden vederlag. Men det budget som vi arbejder udfra hedder 30-35.000,- og jeg får ikke lov til at bruge mange kroner over den grænse. Der er da ingen tvivl om at jeg har princesse drømme, som de fleste andre kvinder. Men jeg bliver nød til at sætte mine drømme i relation til virkeligheden og derfor så er der meget vi vælger fra og andet vi vælger til.

Et bryllup kan gøre rigtig billigt, det er et spørgsmål om fantasi, evnen til at bede om hjælp og gå på kompromis der hvor det måske ikke betyder så meget igen.

Det bliver spændene at høre mere om dit bryllup.

God fornøjelse!

0

Del dette indlæg

jeg tror et bryllup hurtigt kan løbe løbsk vi har besluttet at holde barnedåb og bryllup samtidig og så invitere vi til en frokost senere tror vi og derved kan vi gøre det til rimlige penge men vi skal stadig have kjole tøj til manden nyt til de 2 store tøser men jeg tror man skal gøre hvad man har lyst til følg dit hjerte og økonomi

0

Del dette indlæg

Jeg fandt lige dette link til en udsendelse på DR's rabatten om hvordan man holder et meget billigt bryllup. Det er faktisk værd at kigge på

Fra en amerikansk side fandt jeg dette Link som har gode idéer til et budget wedding. Der er virkelig nogle gode ting at tænke over.

:ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber vores bryllup kan holdes i 15-20.000 kr... Vi bliver nok ca. 30 mennesker, og har ikke de store forventninger... Vi skal ikke betale fotograf, eller kørsel... Vi får fra en ven en bryllups-kage til indkøbspris (jeg har selv været bager, men gider ikke selv fedte med det, så det får han lov til :ilovebryllupsklar: )... Vi laver så meget selv som muligt, f.eks. invitationer, og dekorationer osv... Brudebuketten kan man selv lave ved at øve sig lidt, det er noget billigere end at give 1500 kr for en, så kan man måske nøjes med 500...

0

Del dette indlæg

Jeg har efterhånden været med til mere end 20 forskellige bryllupper og det er meget forskelligt hvad folk betaler for sådan en fest.

Dem jeg har været med til koster fra 30.000 - 150.000kr og mere.

Det til 30.000kr var der 3 forskellige bandts der spillede, 4 retters menu mv. Dog skal det siges at dette par, fik mange ting gratis/til få penge eller byttede med en vennetjeneste og på den måde fik de det flotteste og bedste bryllup til ganske få penge. :ilovebryllupsklar:

Det er klart at de må kende nogle og at der vil være en del vennetjenester m.v. hvis de indenfor et budget på 30.000 kr. skal have 3 forskellige bands på, eller bands i det hele taget. Vi har også selv spillet til fester hvor udgiftsposten til musik - dvs. udgiften til os - var den største udgift i budgettet, og et eller andet sted føler man sig jo beæret over at de pågældende har prioritetet musikken, og tiltroen til betydningen heraf, så højt. Hvad venne tjenester angår skal man dog også lige holde sig for øje at når man hører om folk som bliver brændt af af en musiker en fotograf o.l. ja så er der oftest tale om vennetjenester eller vennelignende tjenester.

0

Del dette indlæg

Følger lige med i dette - for mig - meget relevante emne... :cheerleader3:

Vores budget skal helst ikke overstige 15.000 - 20.000 kr, så derfor har vi nu valgt kun at holde reception efter vielsen og så forkæle os selv om aftenen...

Vi vil heller ikke stå med en stor gæld bagefter, så derfor denne løsning. Det vigtigste for os er at vi får hinanden og at vi får en dejlig dag med mange gode minder, og det får vi uanset hvor mange penge vi bruger... :biggrin:

Selvfølgelig har jeg også haft store drømme om slotsbryllupper, hestevogn og 15 retters menu osv, men jeg ved også at det ikke er realistisk i vores liv nu, så jeg glæder mig helt vildt til vores lille og hyggelige bryllup, som bliver lige efter vores begges hoveder...

Held og lykke til alle, stort som småt budget!!! Og så lige :blush: til alle...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil endnu engang sige mange tak for de amnge gode og brugbare svar. Hvor er det bare dejligt at høre, at andre også holder bryllup, som er i den billige ende.

Jeg mistede helt modet, fordi der er lgt op til, at bryllupper skal være så store og fantastiske. Forventningerne er skruet så højt op, allerede inden man er begyndt, og det hele kan ende med en stor skuffelse.

Tak for linket til DR. De har nu altid nogle gode tips.

Synes I, at et madbudget til 27 voksne og 15 børn der ligger på ca. 8-10.000 kr er billigt, dyrt eller rimeligt?

Mvh. Mette

0

Del dette indlæg

Jeg mistede helt modet, fordi der er lgt op til, at bryllupper skal være så store og fantastiske. Forventningerne er skruet så højt op, allerede inden man er begyndt, og det hele kan ende med en stor skuffelse.

Jeg tror der er mange bryllupper rundt omkring der er mindst lige så sparspomme som vores, men fordi bryllupsbranchen lever af bryllupper, så er det jo nok sjælent lige den historie man hører om. Jeg har i et af mine (mange) bryllupsblade en enkelt artikel om et spare bryllup, men det er nu ikke lige spare bryllup i min forstand når det kommer til stykket, men fin artikel iøvrigt

Synes I, at et madbudget til 27 voksne og 15 børn der ligger på ca. 8-10.000 kr er billigt, dyrt eller rimeligt?

Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er, men jeg har regnet dem som under de 13 for så 'gælder' de som en halv voksen, men sig det ikke til dem, børn vil så nødigt være halve ;) Sammenlagt så bliver det ca 35 kuverter, det bliver så en kuvertpris på 228-285 pr. pers og det kan man lave rigtig meget fint mad for. Jeg lavede til min fødselsdag en 4 retters italiensk menu med gode råvare, lidt for god vin og dyr chokolade til kaffen og det gjorde jeg for en kuvertpris på netop 285,-. (ok, det var pral.. jeg havde en veninde med kokkeflair til at stå i køkkenet for det meste, for jeg er ikke så forfærdelig god til det der med kokkerier)

Vi har 52 voksne og 14 børn til en frokost reception med bryllupskage, Asti, rødvin, øl og vand for ca 190-220,- pr pers. Men det er faktisk også kun bryllupskagen vi bestiller ude.

Hvor billig kan man egentlig få en kjole til?

Som soya skriver så kommer det helt an på hvilken kjole du vil have. Jeg har en veninde der blev gift i den smukkeste røde sommerkjole som havde kostet hende 700,-. Hun var så fantastisk smuk og har man figur til det, så er der mange kjoler at få til en billig penge. H&M har nogle gange nogle helt fantastiske galla kjoler som også kan fås uden de store penge kvaler. Men igen, så kommer det helt an på hvad du selv forestiller dig suse op af kirkegulveet/ kirkekontoret i. Mange herinde titter på ***IKKE TILLADT*** eller ***IKKE TILLADT*** som det også hedder og der kan du få det helt store skrud for under 2100,- alt efter dollar kursen. Ellers så er der en mulighed for at få en god pris på en kjole når der er udsalg i de forskellige brudekjolebutikker. Brugte kjoler kan findes både herinde og på trendsales og der er nogle gange et rigtigt kup at gøre, især hvis man er lidt fræk og forsøger at byde efter sit eget kjole budget.

Ihh det er altså så spændene det her... :cheerleader3:

Redigeret af stinehelene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubii, jeg er en af dem, der også regner med et billigt men GODT bryllup. Det er desværre nok for sent for dig, men Lilly holder et årligt lagersalg i oktober, hvor alle kjoler kun koster 1000 kr (der købte jeg min, efter at have forelsket mig i den ugen før til 6000 kr i en anden butik;-)).

Held og lykke med det hele.

Knus Anne

0

Del dette indlæg

Vil endnu engang sige mange tak for de amnge gode og brugbare svar. Hvor er det bare dejligt at høre, at andre også holder bryllup, som er i den billige ende.

Mvh. Mette

Det kan sagtens lade sig gøre at lave god mad/ få mad til de penge til det antal personer. Jeg er kok og gå ud og laver selskaber og det er i min verden et ganske rimeligt beløb ( hvis man altså ikke vil have 17 retter mad med kobe kød :cheerleader3: )

Du kan få kjoler i alle prisgrupper, du kan købe dem brugt til rimelige penge, du kan leje din kjole eller f.eks købe den på nettet i udlandet f.eks ***IKKE TILLADT*** som en del herinde har gjort ( jeg er en af dem).

0

Del dette indlæg

Hej Piger.

Hvor billigt vil I tro, at man kan holde et bryllup. Ved godt det er yderes svært at svare på, men er I ikke søde at komme med et bud?

Mange hilsner Mettejulie

Uha!!! Vi skal giftes i juni og vi kommer til at bruge omkring de 80-90.000 kr... frygter jeg!

0

Del dette indlæg

Mvh. Mette

Hej Mette,

Vi var 50 voksne til vores bryllup og brugte 10.000 kr. på maden.

For dette fik vi en forret, dessert, rigtig lækker bryllupskage og buffet til hovedretten bestående af diverse grillet kød: rådyr (dette havde vi selv, da min mand er jæger), oksefilet og laks, diverse salater og kartoffelretter som tilbehør.

Det skal dog siges, at min lillebror er kok (eller næsten - færdigudlært til sommer), og han stod for at lave al maden. Dette insisterede han faktisk på, da han elsker at lave mad og er rigtig god til det.

Nå ja, de 10.000 kr. dækkede også kager til kaffen efter maden og lidt lækkert til receptionen, men vi betalte så også kun for råvarerne og to flasker whisky til min bror.

mvh

Louise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer