Guest mpindj

M & J 15.05.2010

205 indlæg i dette emne

Jeg forsøger at holde styr på tankerne i denne tråd

Lidt om hvordan vi mødte hinanden Her

Vores interesser Her

Det lidt anderledes frieri

Et billede mere af min forlovelsesring som J selv har designet

Kirke og hotel Se her

Kjoletanker Uhh det er svært men så må man jo kigge videre

Er end op med at købe denne Flere billeder af den købte kjole

Og så en masse billeder fra en kjoleprøvningstur

Måske mine bryllupssmykker

Lidt inspiration til kagen man kan aldrig få for meget kage Nom nom nom

En status på mit udstyr i slutningen af september

Hårpynt

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan vi mødte hinanden

i mødte hinanden på vores fælles arbejdsplads. Han er i It-afdelingen, mens jeg sidder i produktion.

Faktisk så allerførste gang jeg så J, var til et "informationsmøde for nye medarbejdere", hvor J skulle fortælle om It-politik mm i firmaet. J virkede ret arrogant til det møde. Jeg var startet 1. aug 2006

Der gik et par måneder og mit forhold til kæresten gennem 7 år knagede ret kraftigt. Efter julefrokosten i december 2006, var jeg begyndt at snakke en del med en af de andre gutter i it-afdelingen, og stille og roligt kom jeg også til at snakke med J. Lige inden jul, kom jeg til den konklusion at forholdet mellem ex og jeg var dødt. Men fordi de var lige inden jul, og alle gaver var købt og alle planer lagt, vi skulle blandt andet holde nytår for alle hans venner, så holde jeg min beslutning for mig selv. På daværende tidspunkt havde ex-en natarbejde (på trods af at jeg havde bedt ham om ikke at søge dette specifikke job fordi jeg vidste hvad natarbejde ville gøre for vores forhold) så det var egentligt ret let at "være sammen" med ex-en de dage over jul, fordi vi netop ikke så hinanden.

Nå men dagen efter jeg havde slået op med exen, så stod J ved min plads og gav mig et sæt nøgler. Jeg sad bare og kiggede på dem ?? Hvad skal jeg med dem??? "Jeg skulle have et sted som ikke var mit kontor og ikke var lejligheden som jeg havde købt sammen med ex-en, så nu fik jeg et sæt nøgler til hans lejlighed, han var næsten aldrig hjemme alligevel, så kunne jeg jo lige så godt være der!"

Jeg nåede aldrig at være alene i Js lejlighed i ret lang tid af gangen. Det første lange stykke tid var vi der altid sammen, og de gange jeg overnattede der, sov jeg på Js sofa.

Lejligheden jeg delte med ex-en blev sat til salg i marts 2007, det tog lidt tid at finde en mægler, og jeg blev lidt skræmt da lejligheder i byen på daværende tidspunkt blev solgt på 14 dage, så jeg skulle lige være klar til at sælge først.

Nå men stille og roligt udviklede venskabet mellem J og mig sig til, jeg rykkede ind i hans seng i stedet for sofaen. Det var rat at sove arm-i-arm, og resten af verden var sikre på vi var sammen på det tidspunkt. Men kys og de mere intime ting, det var vi slet ikke nået til. Jeg var tilbageholdene fordi hvad nu hvis det ikke holdt mellem J og mig, og ville han have en pige som stadigvæk "delte" lejlighed med hendes ex? Kan man godt finde sammen med en kollega?

Han havde det lidt på samme måde, specielt med det der kollega-ting.

Vi så hinanden tit, og spise også frokost sammen. Til sidst blev hans kollegaer og hans chef trætte af at der ikke skete noget. Hans chef spurgte ham faktisk en dag, om der var noget mellem J og mig. Da J sagde nej, sagde chefen "skulle du så ikke se at få gjort noget ved det?"

På et tidspunkt skiftede vi status fra venner til kærester, men I må ikke spørge mig om datoen! Det var sådan en glidene overgang, hvor vi begge fandt ud af at vi ikke kunne undvære hinanden.

Nå men den der 4-værelses lejlighed jeg delte med min ex, den ble ikke solgt. Ex-en blev sygemeldt i længere tid, så han faldt meget i løn og midt i sommeren 2007 ringer han og siger at nu kan han altså ikke betale husleje mere! Jeg forsøger at holde skindet på næsen og mine udgifter steg til mere end min indtjening. Til sidst forslog J selv at købe ex-en ud, så i okt. 2007 flyttet J officielt ind i mine lejlighed.

Så det er "status" nu. Vi bor sammen i en stor lejlighed og skal giftes 15. maj 2010

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Lidt om os

Både J og jeg er to nørder.

Han arbejder med computere og netværk og har gjort det, det meste af livet, så lidt nørdet kan han jo ikke undgå at være.

Jeg er ingeniør og lidt nørdet er det helt sikkert.

Den fælles fritidsinteresse vi har er Dykning

J er uddannet som instruktør både inden for Padi og IAHD. Jeg er kun lige startet på at dykke og har det første certifikat.

Men en del af vores lejlighed er da optaget af dragter og andet udstyr til dykning.

J har en lille samling af lego og den her nye Mindstorm som er en lille computerdims man kan programmere, og så lave robotter i lego.

Min samling består af garn. Jeg er blevet ret vild med at strikke og overvejer at strikke et sjal efter de gamle engelske traditioner til mig selv til brylluppet.

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Frieriet

Vi var taget på ferie i Egypten i september sidste år sammen med et vennepar. Hovedformålet var at dykke i Rødehavet. Vennen har arbejdet som dykkerinstruktør i Dahab i Egypten, hvor vi var på ferie.

J havde været ramt af Farao's forbandelse i et par dage, men denne formiddag tog han med på tur.

Kammeraten som også er instruktør, skulle hjælpe en pige med at træne til en prøve hun skulle op til, og kammeratens kæreste dykkede sammen med de to.

J og jeg dykkede rundt sammen, og på et tidspunkt kom vi tilbage mod de tre andre som var i gang med at lave nogle øvelser.

J stoppede op og signalerede til mig at jeg skulle stå på bunden. Normalt sætter man sig på knæ på bunden, så jeg prøvede på at komme ned på knæ men han hev mig op igen. Jeg var lidt forvirret... Så satte han sig selv ned på knæ og begyndte at lave en masse fagter. :thumbsupsmileyanim:

Jeg havde ingen ide om hvad der foregik før han gav mig ringen på fingeren, og bagefter gav mig en ring jeg kunne sætte på hans finger. Så var der ingen tvivl om hvad han havde gang i...

Vores venner sad lige ved siden af og grinede over hele femøren! :td:

Da vi først fik hovedet over vand så blev der godt nok kysset! :boohoo:

J fortalte at han kunne godt se at jeg var ret forvirret over hvad der skete, men da først jeg så ringene så blev mine øjne dobbelt så store inde i masken.

Vi havde et par dage tidligere siddet og leget med et stykke snor, og målt fingerstørrelser på hinanden, og joket med at målet om min ringefinger er så småt at der kun kan komme over første led på Js lillefinger. På en eller anden måde lykkedes det J at få gemt det mål der passede på min ringefinger.

Nå men vores vennepar var med i projekt "Frierfinner". Han havde arbejdet dernede og kendte rimeligt mange mennesker, deriblandt en gulvsmed. Ven og J havde været nede hos guldsmeden når de så deres snit til at snige sig væk. J har selv designet min ring så godt som det nu var muligt, når J ikke taler arabisk, venne kun en smule arabisk og guldsmeden ikke snakker engelsk. Det var også vennerne der fik sat ringene over på en karabinhage på Js dykkervest, så han kunne få dem med under vandet.

Men når nu man bliver "snydt" på den måde så er det vel ok?

Faktisk ville J helst fri uner vandet, fordi han ikke var helt sikker på hvordan jeg ville reagere, og han ville ikke kunne bære hvis jeg var begyndt at græde oppe på land. Han havde overvejet om han skulle have været på knæ på en restaurant.

Men vores kære venner bestilte så efterfølgende bord på en dejlig restaurant, hvor vi fik kage på husets regning. De havde også arrangeret en tur ud i ørkenen hvor vi skulle have været ude og se på stjerner om aftenen, men pga Farao's forbandelse så aflyste vi turen i ørkenen og tog den senere på ferien.

Da vi kom hjem fra Egypten, blev der ringet rundt til resten af familien. Vi ringede til Js mor og min mor dernede fra. Det første min mor sagde da jeg fortalte det, var "nå er det bare det?" Det skulle så tolkes som at hun havde regnet med at J ville fri på et tidspunkt, og at hun nok mest af alt allerede tænkte på ham som sin svigersøn... ;) Selvom jeg blev da lidt ked af det, lige da hun sagde det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak!

Det var et lidt specielt frieri, og jeg blev virkeligt overrasket. Men sådan skal det jo også være!

Årh hvilket fantastisk frieri :thumbsupsmileyanim:

Kan man ikke få et nærbillede af ringene?

Vi har ikke noget nærbillede af dem. Og jeg har meget svært ved at overtale J til at vi skal tage et billede af dem.

Js ring er rent sølv og helt glat. Min er ikke så bred og med en hvid sten. Det ser lidt ud som om min ring er klippet over og så er de to ender trukket ud og smyger sig om stenen.

Det er ikke nogle dyre ringe, da J skulle betale for dem uden at jeg opdagede der manglede penge fra vores fælles pung på rejsen.

Faktisk fik han to af hver ring. Da de skulle finde sten til min ring måtte de købe et par øreringe og slagte. Så når nu dr var to sten, så fik de da lavet en reserve til os hver.

Det havde også en anden fordel, sølv kan nemlig ikke lide at bade i saltvand, så vores ringe var helt sorte da vi skulle hjem fra ferien, men så skiftede vi til ekstrasættet da vi rejste hjem. Men ellers så har jeg ikke brugt ekstra-ringen, det føles forkert!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan godt se på min svarfrekvens at jeg tuller rundt hjemme med en halsbetændelse ;) Men så er der bare tid til BK i stedet for!

Kirken:

Sct. Peders Kirke i Næstved. Jeg er konfirmeret i kirken og sang et par år i koret.

p1.jpg

Vi har ikke bestemt tidspunktet endnu, det skal bare være efter kl 14.

Billeder inde fra kirken er ikke lige til at finde, og dette yder ikke størrelsen retfærdighed

peder2.gif

Hotellet:

Vi har forhåndsreserveret et lokale på Hotel Vinhuset, som ligger på den anden side af kirkepladsen. Hvis I kigger på billedet af kirken, så kan I se hotellet i baggrunden Hotel Vinhuset

Så der bliver ikke nogen lang køretur i en eller anden lækker bil til os! Med mindre vi kører et sted hen og bliver fotograferet...

top13.jpg

vi har ikke været inde og kigge på hotellet endnu, men har en aftale om vi kommer derned i påskeferien.

0

Del dette indlæg

Øv Bøv

Men far fik konstateret kræft i munden for en lille måned siden. I dag blev han udskrevet fra Rigshospitalet efter at have været indlagt for at få taget diverse prøver og foretaget en tandrensning. Han har været i fuld narkose i går og er stadigvæk lidt groggy... Vi bor ikke lige op og ned at hinanden, så kommunikationen foregår via telefon, og det er ikke alt han rykker ud med.

Så nu venter han på en indkaldelse til, så han kan få af vide hvad de vil "gøre ved ham" om han skal have stråler eller kemo eller hvad. Det er vist ikke muligt at operere pga hvor kræften sidder... Uhh tør næsten ikke gå ind på www.cancer.dk mere, man bliver så negativ af det.

Nå men jeg kan ikke få det ud af hovedet... Sagde også til min far at jeg meget gerne vil med ind og snakke med lægerne næste gang han skal derind... Jeg har besluttet med mig selv at det holder jeg fri til, så må jeg se hvordan jeg overbeviser chefen om det... Øhm må lige tilføje mine forældre er skilt og min bror, som bor tæt på min far, er lige rejst til USA i 6 uger for sit arbejde, så der er mig "tilbage til at passe min far"

Trængte lige til at få lettet hjertet. Undskyld hvis der ikke helt er hoved og hale i teksten, det viser hvilket rod der er i mine tanker.

Der er ikke sket mere med bryllupsplanlægningen. Men der bliver taget revance i weekenden, både min mor og Js mor kommer! Jeg er jo nød til at snakke med mødrene om hvad de forventer/regner med og hvad jeg kan regne med (tænker på hjælp, penge, "indblanding" osv), så kan jeg planlægge mit bridezilla-level ud fra det ;)

0

Del dette indlæg

Velkommen til :) (bedre sent end aldrig ik?)

Sidder her med gåsehud og er helt vild med jeres frieri. :)

Håber at din far snart er ovenpå igen og at han får et godt genoptræningsforløb. Min tidligere chef fik også konstateret kræft i munden og er nu helt oven på igen. :lol:

:) Marie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blink: Milepæl 15 måneder tillykke :cheerleader3:

:loveflag::rolleyes::cheerleader3::cheerleader3::rolleyes:

Jeg sidder her og er så flov :hug: over jeg ikke har været inde og hilse på dig. Vi skal jo holde vores fest 100 meter fra hinanden.

Tillykke med frieriet og det kommende ægteskab. Det var et meget romantisk frieri og jeg kan godt forstå hvis du var rørt til tårer.

Jeg er rigtig ked af at høre om din far og jeg håber han kommer sig.

Det bliver da spændende at du i denne weekend skal lægge budget. Jeg glæder mig til at høre om I skal have det helt store bryllup eller et lille intimt bryllup.

Jeg lover jeg kommer tit ind og kigger på denne tråd fremover, jeg skulle have :) i denne bare over jeg ikke har været herinde og kigge før. :bearhug:

Men bedre sent end aldrig velkommen til.

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Hmm det var ikke fordi så mange flere ting blev klarlagt denne weekend.

Js mor vil da gerne hjælpe at det hun kan. Både økonomisk og med andre opgaver. (Men J er også hendes eneste barn, så der bliver ikke andre "muligheder" for hende, for at planlægge "barnets" bryllup, så det er vel naturligt nok)

Jeg fik slet ikke min mor til at rykke ud med hendes holdninger, det er jeg lidt ked af... Men det kan der jo gøres noget ved.

Så alt i alt, så kunne de godt forstå min disposition med at ville holde bryllup på hotel/restaurant istedet for forsamlingshus/festlokale. Så jeg skal se at få snakket med Hotel Vinhuset igen.

Så har jeg fået designet min egen stregtegning af et brudepar, mangler lige de sidste detaljer og så at få tegningen digitaliseret, men det er altid detaljerne der tager længst tid! Så om en uges tid kan jeg vel få bestilt STD-magneterne!

0

Del dette indlæg

Velkommen til :blink: (bedre sent end aldrig ik?)

Sidder her med gåsehud og er helt vild med jeres frieri. :cheerleader3:

Håber at din far snart er ovenpå igen og at han får et godt genoptræningsforløb. Min tidligere chef fik også konstateret kræft i munden og er nu helt oven på igen. :loveflag:

:bearhug: Marie

Velkommen til!

Sikke et smukt og minderigt frieri!!!

Gør mig virkelig ondt med din far. Kræft er en sygdom fanden har skabt.

Hader den!! Heldigvis er der mange mange positive udfald i dag!!

Smil fra Mia

:cheerleader3: Milepæl 15 måneder tillykke :rolleyes:

:cheerleader3::hug::rolleyes::):)

Jeg sidder her og er så flov :) over jeg ikke har været inde og hilse på dig. Vi skal jo holde vores fest 100 meter fra hinanden.

Tillykke med frieriet og det kommende ægteskab. Det var et meget romantisk frieri og jeg kan godt forstå hvis du var rørt til tårer.

Jeg er rigtig ked af at høre om din far og jeg håber han kommer sig.

Det bliver da spændende at du i denne weekend skal lægge budget. Jeg glæder mig til at høre om I skal have det helt store bryllup eller et lille intimt bryllup.

Jeg lover jeg kommer tit ind og kigger på denne tråd fremover, jeg skulle have :) i denne bare over jeg ikke har været herinde og kigge før. :)

Men bedre sent end aldrig velkommen til.

Kh

Anette

Tak for velkomsten alle sammen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige lidt kjolelir...

Den her fra Brudedesign i Køge, der kan jeg godt lide detaljen med at blonden/kanten går igen for oven og forneden. Og så kan jeg godt lide snittet

463.jpg

Den her fra Lilly er en model jeg også har set i et blad jeg har tilbage fra 2006.

Kan godt lide snit og udskæring og ærmer...

2938_medium.jpg

En Lilly mere: Snit og blonden under barmen tiltaler mig

2944_medium.jpg

Og endnu en Lilly, denne gang fra Passions-serien (tror jeg)

Det er igen snittet og ærmerne jeg kan lide, men er knap så vild med udskæringen. Stoffet ser også smuk ud på billederne, med de indvævede strukturer der træder frem i lyset.

08-3039_1_medium.jpg

Hvis ikke stropperne hang så lavt...

08-3044_1_medium.jpg

Men hey jeg er i det mindste begyndt at tænke tanker, andre end "hvorfor skal de skinny modeller posere på de mærkelige måder?"

Og kom gerne med kjole-ideer...

Redigeret af mpindj
0

Del dette indlæg

Sikke mange tanker, I har gjort jer allerede... Det skal nok blive rigtigt godt.

Håber at din far har det nogenlunde, og at han ikke går og grubler for meget. Det er dog svært at nå ind til visse mænd...og så må man "nøjes" med at observere udefra og gribe ind, hvor man kan.

Hvad angår dine mødre, så er det selvfølgelig ærgeligt, at de ikke siger mere, hvis du havde stilet mod lidt mere deltagelse. Omvendt skal man også passe på, at der ikke bliver for megen indblanden. Så måske de har været tilbageholdende pga. at de ikke ville "blande sig" i jeres dag?

Ellers må du "på dem igen" for at få lidt mere klare svar.

Ih....glæder mig til at følge mere med...

Hvornår skal du prøve kjoler? Hvor fine modeller du har kig på!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Sikke mange tanker, I har gjort jer allerede... Det skal nok blive rigtigt godt.

Håber at din far har det nogenlunde, og at han ikke går og grubler for meget. Det er dog svært at nå ind til visse mænd...og så må man "nøjes" med at observere udefra og gribe ind, hvor man kan.

Hvad angår dine mødre, så er det selvfølgelig ærgeligt, at de ikke siger mere, hvis du havde stilet mod lidt mere deltagelse. Omvendt skal man også passe på, at der ikke bliver for megen indblanden. Så måske de har været tilbageholdende pga. at de ikke ville "blande sig" i jeres dag?

Ellers må du "på dem igen" for at få lidt mere klare svar.

Ih....glæder mig til at følge mere med...

Hvornår skal du prøve kjoler? Hvor fine modeller du har kig på!! :cheerleader3:

Jeg var på Rigshospitalet med min far i går; og det er ikke en sjov tid vi går i møde... 33 strålebehandlinger fordelt på 6 dage om ugen, kemoterapi en gang om ugen og så alle de følgevirkninger der er! :cheerleader3:

I går aftes snakkede jeg så lang tid med min farmor, og det virker som om at han vil tage imod tilbudet om Patienthospitalet, hvor han kan bo gratis. Det har jeg det godt med, da min far ellers bor alene... Så er der da nogle der holder øje med ham bedre end vi andre kan. De får også mad derinde, så han vil få noget ordenligt mad at spise, hvilket også bekymre mig.

Jeg tog en snak med min mor i telefonen. Hun vil meget gerne med ned til Helle Teglbak Banks på Falster, da hun jo også står og skal bruge festkjole® :cheerleader3: (Jeg ved ikke om hun vil have en ny til mit bryllup, men ellers er der min lillebrors bryllup i august)

Jeg kan heller ikke helt bestemme mig for om min mor måske skal sy min kjole i stedet for at jeg køber en, når nu jeg er så besværlig!

Vi skal ned og snakke med Hotel Vinhuset i påsken, og der vil hun også gerne med og have noget mad... (Uhmm god mad :P )

Kjoleprøvningen, ja det bliver så nok først i Påskeferien, jeg skal jo også lige have "overbevist" min veninde om at hun skal være min brudepige (Jeg vil likke spørge hende via mail eller telefon, det er bare alt for lang tid siden jeg har set hende) og hun skal da med ud og prøve kjoler!

Lige et spørgsmål til jer alle: JEg sidder og får lidt dårlig samvittighed over at jeg tænker på bryllup når min far er så syg, men det må jeg godt ikk'? Jeg skal ikke have dårlig samvittighed vel? Livet går jo videre under alle omstændigheder...

0

Del dette indlæg

[

Jeg var på Rigshospitalet med min far i går; og det er ikke en sjov tid vi går i møde... 33 strålebehandlinger fordelt på 6 dage om ugen, kemoterapi en gang om ugen og så alle de følgevirkninger der er! :cheerleader3:

I går aftes snakkede jeg så lang tid med min farmor, og det virker som om at han vil tage imod tilbudet om Patienthospitalet, hvor han kan bo gratis. Det har jeg det godt med, da min far ellers bor alene... Så er der da nogle der holder øje med ham bedre end vi andre kan. De får også mad derinde, så han vil få noget ordenligt mad at spise, hvilket også bekymre mig.

Det lyder ikke rart med din far sygdom, men jeg syntes det er fodt han tager imod patienthospitalet og får en god omsorg i stedet for han går hjemme i sin lejlighed.

Jeg tog en snak med min mor i telefonen. Hun vil meget gerne med ned til Helle Teglbak Banks på Falster, da hun jo også står og skal bruge festkjole® :cheerleader3: (Jeg ved ikke om hun vil have en ny til mit bryllup, men ellers er der min lillebrors bryllup i august)

Jeg kan heller ikke helt bestemme mig for om min mor måske skal sy min kjole i stedet for at jeg køber en, når nu jeg er så besværlig!

Vi skal ned og snakke med Hotel Vinhuset i påsken, og der vil hun også gerne med og have noget mad... (Uhmm god mad :P )

Kjoleprøvningen, ja det bliver så nok først i Påskeferien, jeg skal jo også lige have "overbevist" min veninde om at hun skal være min brudepige (Jeg vil likke spørge hende via mail eller telefon, det er bare alt for lang tid siden jeg har set hende) og hun skal da med ud og prøve kjoler!

God mad er altid godt, hvor bliver det spændende som I så vil holde festen der og om det lever op til jeres forventninger.

Det bliver da spændende at skulle prøve kjole ned hos Helle, hun er en virkelig sød dame. Jeg er spændt på om du finder en kjole der.

Lige et spørgsmål til jer alle: JEg sidder og får lidt dårlig samvittighed over at jeg tænker på bryllup når min far er så syg, men det må jeg godt ikk'? Jeg skal ikke have dårlig samvittighed vel? Livet går jo videre under alle omstændigheder...

Aldrig i livet skal du have dårlig samvittighed, det er godt at beskæftige sig med noget godt og livbekræftende. Så får du tankerne lidt væk fra din far og det er godt for alle parter. Du glemmer ham jo ikke helt alligevel og du besøger ham jo også. Hvis du ikke skal gå ned med flaget er det godt at have andet at tænke på.

Kærlige tanker

din dato-brud

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer