FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 indlæg i dette emne

Hej Helle

Dejligt at I havde en god oplevelse i butikken med ringene...

Hehe det med Ikea kender jeg for godt.. Før jeg flyttede hjemmefra, var det nærmest min nabo. Min mor i bor i området...

Der er altid mange mennesker i Ikea i Århus - der hvor du kan være heldig at der ikke er så mange, er faktisk en time inden lukketid synes jeg medmindre det lige er i ferien eller weekenden....

Rigtig flotte kager I begge to fik lavet... Faktisk flot af L, at han kan lave så pæn en kage, når han nu er af han-køn.. Tror ikke at min mand vil ku lave den så pæn.. hehe..

Vi var der 1½ time før lukketid, altså i IKEA, men fy føj.. men bemærkede, at det virkelig bar præg af familier, hvor et af kiddene var ved at flyve fra reden..

Og ja, synes også L har klaret kagen godt. Nu er han godt nok håndværker og vant til at være lidt præcis, men ja du har ret :)

flotte kager Helle... super lækre at se på.... MUMS.

Jeg er en enig med dig omkring sugarpaste.... Føj. Skal heller ikke bruge det mere.

Og så til det vigtigste 9 måneder... Det er en "fræk" ventetid :)

Men hvordan er fondant i forhold til? Smager det bedre? Eller hvad bruger du??

Kære Helle

Jeg er skuffet, altså mor er skuffet!!!!

Det er forbudt at sætte billeder ind af så flotte kager, mine tænder løber i vand :grin2:

Hvor er de bare flotte jeg kan lide begge kager og jeg syntes også I selv kan lave bryllupskagen..

Kærlig hilsen

Anette

:) UNDSKYLD :cheerleader3:

Og ja, tror også jeg er kommet et skridt nærmere selv at lave den - men det kræver noget rigtigt indhold og lækre bunde - menvi prøver bare igen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

YES

ENDELIG!!

I middags blev jeg ringet op af min sagsbehandler på kommunen: Jeg er nu blevet tilkendt fleksjobreglerne. :):ilovebryllupsklar::denmarkflag::cheerleader3:

Jeg stopper omgående i den praktik jeg har været i (og ikke har haft det godt i) og skal så til møde ved min fleks-sagsbehandler, der skal hjælpe mig ud i et fast job med rettigheder og fuld løn. Åh åh det er bare så fedt! Det fedeste lige nu er, at jeg ikke skal derud mere, men nu kan jeg begynde at se fremad igen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

YES

ENDELIG!!

I middags blev jeg ringet op af min sagsbehandler på kommunen: Jeg er nu blevet tilkendt fleksjobreglerne. :ilovebryllupsklar::denmarkflag::cheerleader3::cheerleader3:

Jeg stopper omgående i den praktik jeg har været i (og ikke har haft det godt i) og skal så til møde ved min fleks-sagsbehandler, der skal hjælpe mig ud i et fast job med rettigheder og fuld løn. Åh åh det er bare så fedt! Det fedeste lige nu er, at jeg ikke skal derud mere, men nu kan jeg begynde at se fremad igen :cheerleader3:

Sødeste Helle!

Hvor er det bare dejligt at høre. Tillykke, tillykke hvor er det skønt med en mere tålelig hverdag i udsigt. :):cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hOLDER LIGE EN PAUSE I MIN EGEN PLANLÆGNNING. mEN ER BARE NØD TIL AT KOMMENTERE.

HVOR ER DET FEDT AT DER ENDELIGE KAN FALDE RO OGE GEMAKKERNE OG DU KAN SE LIVET FORAN DIG.

oG HOLD DA OP NOGLE KAGER... DU ER BARE FOR SEJ.

SKAL NOK TJEKKE IND NÅR JEG KAN.

0

Del dette indlæg

:) Er bare så glad. Det er stadig ikke gået op for mig, men det fylder SÅ meget, at jeg ikke skal op og på arbejde "derude" i morgen.

L og jeg har været ude og fejre det - dvs vi var "bare" ude at spise på en mexicansk restaurant. UHM! :denmarkflag:

Tak for jeres hilsner. Det varmer :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Det er vist for længe siden jeg har været inde og se til din planlægning, og hvor det dog bare skrider frem for jer. Det er nogle flotte kager I fået bagt. Ærgerligt at skoene er for høje, men så må du jo bare øve dig lidt der hjemme, det kan jo være du vender dig til dem ;-)

Håber din sagsbehandler snart finder et godt job til dig og det bliver spændende at se hvad det bliver. Held og lykke med det

0

Del dette indlæg

Har i dag været til møde med min nye flekssagsbehandler og det gik bare rigtig godt. Han er virkelig behagelig og imødekommende og jeg glæder mig over, at jeg har fået ham som sagsbehandler og håber, at jeg får lov at beholde ham længe.

Et realistisk bud fra ham er, at jeg har job inden for 1-6 måneder... håber virkelig, at hans gætteri holder :thumbsupsmileyanim:

Men ud over det, så må jeg nok indse, hvadenten jeg troede det ville ske for mig eller ej (nej, troede jeg ikke!!) så er planlægningsgnisten mere eller mindre forsvundet..

Jeg skal snart i gang med at lave invitationer, da jeg gerne vil have dem færdig inden juleræset starter, men motivationen er der slet ikke. Jeg har også opgivet at få et lille overblik over, hvad vi har og skal have lavet og sådan.. jeg når det nok.

Altså.. jeg har ikke mistet lysten til brylluppet og det vel? Jeg tror bare, at jeg trænger til en lille pause. Er stadig med på sidelinien og skal også lave prøvekage igen i næste uge, men er ikke så meget "på"..

Jeg florerer herinde, dog mindre end normalt og læser også en del tråde, men jeg har ikke lige den store "weeee"-gejst til at kommentere..

Men er ikke i tvivl om, at det kommer igen :bearhug: Måske allerede om 15 dage, når jeg skal ud og prøve kjole første gang.. wee!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i dag været til møde med min nye flekssagsbehandler og det gik bare rigtig godt. Han er virkelig behagelig og imødekommende og jeg glæder mig over, at jeg har fået ham som sagsbehandler og håber, at jeg får lov at beholde ham længe.

Et realistisk bud fra ham er, at jeg har job inden for 1-6 måneder... håber virkelig, at hans gætteri holder :thumbsupsmileyanim:

Men ud over det, så må jeg nok indse, hvadenten jeg troede det ville ske for mig eller ej (nej, troede jeg ikke!!) så er planlægningsgnisten mere eller mindre forsvundet..

Jeg skal snart i gang med at lave invitationer, da jeg gerne vil have dem færdig inden juleræset starter, men motivationen er der slet ikke. Jeg har også opgivet at få et lille overblik over, hvad vi har og skal have lavet og sådan.. jeg når det nok.

Altså.. jeg har ikke mistet lysten til brylluppet og det vel? Jeg tror bare, at jeg trænger til en lille pause. Er stadig med på sidelinien og skal også lave prøvekage igen i næste uge, men er ikke så meget "på"..

Jeg florerer herinde, dog mindre end normalt og læser også en del tråde, men jeg har ikke lige den store "weeee"-gejst til at kommentere..

Men er ikke i tvivl om, at det kommer igen :bearhug: Måske allerede om 15 dage, når jeg skal ud og prøve kjole første gang.. wee!!

Kære Helle

Jeg håber din sagsbehandler har ret og jeg krydser fingre for det.

Jeg har det på samme måde som dig.. Jeg kigger med og svarer ind i mellem, men jeg syntes det er blevet de samme spørgsmål og der er intet nyt under solen, men det er jo klart jeg har jo været her over 1 år og de nye brude har jo de samme spørgsmål som alle dem der var her for 1 år siden.. Så jeg er kørt helt død herinde men kigger med næsten hver dag på overskrifterne.. Det skal nok komme igen når vi nærmere os tiden..

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Kender godt følelsen søde...

Kære Helle

Jeg håber din sagsbehandler har ret og jeg krydser fingre for det.

Jeg har det på samme måde som dig.. Jeg kigger med og svarer ind i mellem, men jeg syntes det er blevet de samme spørgsmål og der er intet nyt under solen, men det er jo klart jeg har jo været her over 1 år og de nye brude har jo de samme spørgsmål som alle dem der var her for 1 år siden.. Så jeg er kørt helt død herinde men kigger med næsten hver dag på overskrifterne.. Det skal nok komme igen når vi nærmere os tiden..

Kh

Anette

Selvom det er lidt øv, så er jeg glad for at høre, at jeg trods alt ikke er den eneste :griner:-

0

Del dette indlæg

Hejsa Helle

Du skrev engang om, at du var på udkig efter runde labels, hvilket jeg også var. Jeg har så imellemtiden opgivet at finde selvklæbende runde labels, der ikke var for dyre eller hvor man ikke blev nødt til at købe et stort parti. Jeg har nu fundet en anden løsning. Jeg har nemlig fået en cirkel skærer og har printet adresse etiketter ud på mit ønskede papir og skåret dem runde ud med min fantastiske cirkel skærer. Jeg har så bare limet dem på kuverterne med almindeligt limestift. Jeg har billeder af det i min tråd.

Ville bare lige fortælle dig det, hvis du også vil have adresse labels på andet papir end almindelig hvidt papir. Håber det var nogenlunde forklaret.

Kender også godt følelsen af den mistede planlægnings humør/lyst. Det kan jo også blive for meget med planlægningen hele tiden og tror også det er sundt med pauser imellem, så man kan komme tilbage med friske øjne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Helle

Du skrev engang om, at du var på udkig efter runde labels, hvilket jeg også var. Jeg har så imellemtiden opgivet at finde selvklæbende runde labels, der ikke var for dyre eller hvor man ikke blev nødt til at købe et stort parti. Jeg har nu fundet en anden løsning. Jeg har nemlig fået en cirkel skærer og har printet adresse etiketter ud på mit ønskede papir og skåret dem runde ud med min fantastiske cirkel skærer. Jeg har så bare limet dem på kuverterne med almindeligt limestift. Jeg har billeder af det i min tråd.

Ville bare lige fortælle dig det, hvis du også vil have adresse labels på andet papir end almindelig hvidt papir. Håber det var nogenlunde forklaret.

Kender også godt følelsen af den mistede planlægnings humør/lyst. Det kan jo også blive for meget med planlægningen hele tiden og tror også det er sundt med pauser imellem, så man kan komme tilbage med friske øjne.

Hey og tak for din ide! Jeg har lige set det i din tråd med jeres STD-kort... har stadig ikke fået hejst kæben op på plads.. Det ser p*ssehamrende godt ud! Wauw!

Men faktisk har vi fået købt noget hvidt hm... hvad kalder man det.. klæbepapir? Til at printe på og så skære/klippe ud - og så er det så selvklæbende, som et klistermærke.

Umiddelbart skal vi "kun" bruge det til vores bordkort og vi har snakket om, om vi kan skære dem ud med en alm skalpel og et lille glas - vi har fx nogle små shot-glas.. men ellers kan det godt ske, at vi skal ud og have købt sådan en cirkelskærer. Jeg har godt set dem i Panduro, jeg syntes bare ikke, at den så så begejstrende ud.. men ud fra dine billeder, ser den nærmest uundværlig ud.. måske jeg alligevel skal bruge de få kroner den koster :)

Hm kommer i tanker om, at monogram i "låget" af gaveæsken.. det ku også være et hit.. og så med sådan et mærke...

Ej du har du vist lokket mig i Panduro! ;)

0

Del dette indlæg

Ups... så kom jeg forbi Ebay igen! og denne gang den TYSKE udgave.. yikes!!

Nååååååååh men er jo blevet lidt kagetosset og efter vi har besøgt og prøvesmagt hos et konditori i KBH har vi bestemt, at vi laver kagen selv. Vi mener godt, at vi kan hamle op med, hvad de kan tilbyde og til laaaaaaaaaaaangt langt færre penge.

Men kagen skal jo ikke bare serveres på en pizzatallerken, som vi herhjemme bruger til kagefad.

Så vi har købt et kagestativ!!! Altså fra Tyskland... :cheerleader3:

Vi har haft vores tanker om, hvordan kagen skulle stilles op.

Vi har hele tiden været enige om, at den ikke skulle være med søjler - hverken midtersøjler eller dem i siderne.

Jeg synes det er rigtigt flot med en etagekage, hvor etagerne står direkte oven på hinanden, omend det måske er lidt upraktisk, når den skal skæres i.

Men L synes bedst om fritstående kager og det er jeg så gået med til. Han skal også bestemme lidt!

Derfor har vi købt dette stativ:

499_m.jpg

som vi også kan se andre anvendelsesmuligheder til - bagefter. Fx til fødselsdage, med lagkage nederst og andre lækkerier over eller til tærter, salater på fad el lign. Så ud over, at det giver os en ekstra udgift nu, så bliver det nok hurtigt "tjent" ind :cheerleader3: Og så har vi sparet næsten halvdelen ved at købe den i udlandet..

Så lille DHL-post.. skyyyyyyynd dig at komme og ringe på! :balloons:

0

Del dette indlæg

Nååååååååh men er jo blevet lidt kagetosset og efter vi har besøgt og prøvesmagt hos et konditori i KBH har vi bestemt, at vi laver kagen selv. Vi mener godt, at vi kan hamle op med, hvad de kan tilbyde og til laaaaaaaaaaaangt langt færre penge.

Men kagen skal jo ikke bare serveres på en pizzatallerken, som vi herhjemme bruger til kagefad.

Så vi har købt et kagestativ!!! Altså fra Tyskland... :cheerleader3:

Vi har hele tiden været enige om, at den ikke skulle være med søjler - hverken midtersøjler eller dem i siderne.

Jeg synes det er rigtigt flot med en etagekage, hvor etagerne står direkte oven på hinanden, omend det måske er lidt upraktisk, når den skal skæres i.

Men L synes bedst om fritstående kager og det er jeg så gået med til. Han skal også bestemme lidt!

499_m.jpg

som vi også kan se andre anvendelsesmuligheder til - bagefter. Fx til fødselsdage, med lagkage nederst og andre lækkerier over eller til tærter, salater på fad el lign. Så ud over, at det giver os en ekstra udgift nu, så bliver det nok hurtigt "tjent" ind :cheerleader3: Og så har vi sparet næsten halvdelen ved at købe den i udlandet..

Så lille DHL-post.. skyyyyyyynd dig at komme og ringe på! :balloons:

Bliver altså liiiiige nødt til at være fræk at spørge, hvad du måtte give for det???? (Og hvad pokker hedder et kage-stativ på TYSK????) :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Så vi har købt et kagestativ!!! Altså fra Tyskland... :)

499_m.jpg

som vi også kan se andre anvendelsesmuligheder til - bagefter. Fx til fødselsdage, med lagkage nederst og andre lækkerier over eller til tærter, salater på fad el lign. Så ud over, at det giver os en ekstra udgift nu, så bliver det nok hurtigt "tjent" ind :) Og så har vi sparet næsten halvdelen ved at købe den i udlandet..

Så lille DHL-post.. skyyyyyyynd dig at komme og ringe på! :)

Bliver altså liiiiige nødt til at være fræk at spørge, hvad du måtte give for det???? (Og hvad pokker hedder et kage-stativ på TYSK????) :cheerleader3:

Ups, havde slet ikke set dit spørgsmål :) havde slet ikke set dit spørgsmål.

Tror prisen endte på 218 kr inkl alt. Og et kagestativ på tysk hedder: Tortenständer - det er i hvert fald ud fra det søgeord, at jeg fandt vores. Tror der er 2 mere magen til derinde :)

0

Del dette indlæg

½-delen af tiden er nu gået siden L friede og til den store dag...

:) 8 måneder :)

er der nu kun tilbage...

Vi har snakket om, at vi i denne uge vil begynde at kigge lidt på de praktiske ting.. fx indbydelser, kuverter og måske bordkort.. de ting, som vi stille og roligt kan begynde at komme i gang med og som vil være rare at få færdige :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer