sarav

gæster

27 indlæg i dette emne

Hej piger

Min kæreste og jeg er ved at planlægge bryllup og vi er kommet til gæstelisten som volder os problemer.....

Sagen er den at vores bryllup er på lavbudget da jeg er nyuddannet pædagog og min kæreste er på SU. Vi betaler hele brylluppet selv.

Vi har lånt nogle lækre lokaler gennem mit arbejde helt gratis hvilket jo er fantastisk men lokalerne er ikke verdens største. Kombinationen af lavbudget og små lokaler sætter os så i det dilamma at vi max kan have en gæste liste på 50 personer. Og vi har mange venner...

Derfor er vi kommet frem til at vi er nødt til at invitere vores venner uden kærester - og kun inkludere de kærester vi virkelig har haft meget med at gøre. Denne beslutning er der blevet rynket næse af nogle steder fra, men hvad skal vi ellers gøre? Hvis folk skal inviteres som par bliver vi jo dobbelt så mange og det har vi altså hverken råd eller plads til.. What to do?

Kh Sara

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med kun at invitere de aller nærmeste til selve festen og så invitere de andre til reception?

Til det sidste bryllup jeg var til havde brudeparret inviteret ca. 40 gæster til festen og en del flere til receptionen og så fik vi bryllupskagen der så alle følte at de havde været en del af brylluppet! En super løsning til det lavere budget :thumbsupsmileyanim:

Håber det kan bruges.

Felixia

0

Del dette indlæg

Træls situation. Må indrømme, at selvom vores budget er lav, ville jeg ikke drømme om at invitere vores venner uden kærester! Det synes jeg simpelthen ikke man kan være bekendt. vi har i stedet valgt at invitere familie samt de aller nermeste venner i stedet - MED ledsager...

Ellers kunne I måske låne til det? Jeg er også på su så vi har ikke den største indkomst...

Hvad er JEres budget og hvor henne i landet er der? måske nogen kan hjælpe med forslag til at gøre der billigere...

Ved f.eks. i nærheden af Varde kan man få tre retters menu incl 1 flaske vin pr couvert til 210 kr... Så evt drikkevarer i tyskland. Bliver alligevel ikke så dyrt så. Ellers ville jeg foretrække at vente til der er sparet noget op.

Held og lykke,

0

Del dette indlæg

Åh ja sikke en situation. Tænker om i ikke kan låne lidt eller spare op så i kan få folk med. Jeg kan selvfølgelig ku tale for mig selv, men jeg ville ikke deltage i et bryllup uden kæresten jeg ville melde fra. Samtidig syntes jeg også i skal huske på at denne dag er (forhåbentlig) den eneste og derfor er det svær at gøre om. jeg ville derfor ikke gå på kompromi med hvem der skal med.

Er det ikke muligt at holde den et andet sted, hvor i kan være flere. der er da steder der er billige og gode.

Alternativ så inviter kun de aller nærmeste- det gælder også familie. og så tag resten til reception men begge steder med påhæng. ER det muligt at skære i familien.. dem syntes jeg ikke man skal invitere af pligt.

alternativt så hold fest med vennerne og så invitere familien til brunch en anden dag. (ved der er en anden her inde der fester med vennerne syntes det er en fed ide hvis man ikke har pengene eller lysten til hele familien)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke et dumt dilemma :thumbsupsmileyanim:

Vi er heller ikke dem der har det største budget til vores bryllup og har inviteret 47 mennesker ialt. Stedet hvor vi skal være er der plads til 60 men vi har valgt, af økonomiske årsager, at vælge noget familie fra fremfor venner MED kærester. De familiemedlemmer vi har valgt fra ser vi stort set aldrig, modat vores venner som vi ser oftere.

Jeg syntes at det har været en svær beslutning men man ER altså nødt til at skære et sted. Og for at være helt ærlig så tror jeg altså også at jeg ville melde afbud hvis min kæreste ikke var inviteret med.

Håber i finder en løsning :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: Kamilla.

0

Del dette indlæg

Hej piger

Må indrømme at jeg synes det er en meget mærkelig holdning at ville melde fra til et bryllup til en nær ven hvis ikke ens kæreste er inviteret - kunne aldrig i mit liv drømme om end at tænke tanken... De kærester vi ikke inviterer er jo netop nogle vi ikke har ret meget at gøre med i vores hverdag...Men der er åbenbart flere af jer der har holdningen så det er måske min kæreste og jeg der er "forkerte" på den...

Åh, jeg synes det er svært.

Vi skal ikke have nogen reception.... Vi skal vies på rådhuset ( fordi vi ikke er religiøse) om formiddagen og holder så festen fra kl. 14...Dvs. spisning fra kl. ca 15....Bobler og snacks den første time. Der er allerede skåret meget kraftigt i familie-listen for vi er absolut ikke typerne der inviterer af pligt og vi ønsker os en ung fest!

Alt maden til buffeten laver jeg, min svigermor, min søster og min mor selv. I alt er budgettet for maden ca. 7000 kr. incl natmad til 50 personer..Og det budget kan vi sagtens holde det inden for. Alle drikkevarer henter vi i Tyskland så på den front kan der ikke spares mere end vi allerede gør... Bryllupskagen laver min veninde og skal jo bare ha dækket ingridienserne... Vi pynter selv lokale-----osv osv..

Vores budget er alt i alt - med ringe, tøj og fest ca. 35000kr og de penge har vi været et helt år om at spare sammen. Vi kunne aldrig drømme om at sætte os i gæld for et bryllup. Vi har babyplaner og det koster dyrt og er efter vores mening meget vigtigere end 12 timers fest - når vi bliver gravide er vi i øvrigt nødt til at flytte i større lejlighed og det blir jo også dyrt...

Nå, men laaaang snak, ved det godt. Sorry :thumbsupsmileyanim: Har nok bare brug for at komme af med mine frustrationer om at hvis alle kæresterne skulle med ville gæste listen være på 90 - og det er allerede kun vores nærmeste venner vi inviterer........Kan bare ikke forstå hvorfor de kærester absolut skal med bare fordi det er et bryllup.... Please gi mig en forklaring :cheerleader3: Vil jo bare gerne forstå det....Fordi jeg tænker helt anderledes selv...

Kh S.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå hvad du mener, er også selv lidt delt mht om kæresterne skal med. Jeg har det sådan: hvis det er en helt ny kæreste (den slags der bliver skiftet ud ca. 5 gange om ugen :cheerleader3: ) eller en kæreste man alligevel aldrig har mødt hvorfor så invitere dem med? Jeg ville selv synes det var lidt "mærkeligt" at blive inviteret med til et bryllup hos en fremmed bare fordi min kæreste kendte dem. MEN hvis de har været sammen i laaang tid kunne jeg aldrig drømme om kun at invitere den ene.

Jeg synes ikke dig og din kommende mand er "forkerte" på den, tror bare der er mange der synes det med bryllup jo er en romantisk ting og det vil man gerne dele med sin partner - måske han/hun så også spørger mig?!?! hehe Også fordi det kan føles lidt trist at sidde til et bryllup alene da det jo er parrenes fest så at sige.

Håber du forstår hvad jeg mener med alt det her :thumbsupsmileyanim:

Og husk det er jeres fest - I bestemmer!

0

Del dette indlæg

Kan godt se du ikke er helt glad for de svar du har fået.

Men for mig at se er et bryllup en engangsforestillig, som skal være det man ønsker. for mig vil det sige at jeg ikke vil gå på kompromi med hvem der skal med, vi har derfor valgt at holde brylluppet når vi har råd, da jeg aldrig ku drømme om at låne til en fest. Men hvis det for jer bare er drømmen om at holde festen og det i siger ja til hinanden, og så resten skal være efter budgettet, så er det da det i skal gøre og ikke tænke på hvad andre mener.

Ang. at melde fordi min kæreste ikke skal med, så er det fordi jeg ser os som et par der bor sammen og hører sammen derfor syntes jeg det ville være underligt til et bryllup at han ikke var der, det kunne jeg ikke forligne mig med. Det skal lige siges at jeg skelner mellem en kæreste der kun har været der en uge fair nok han skal ikke med, men har jeg mødt ham og de har været sammen i et par mdr og det virker seriøst så kommer han med.

Håber du kan følge mig.

Men gør det som i finder det, for dagen kan ikke gøres om.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har virkelig fået noget at tænke over kan jeg mærke... Er egentlig rigtig glad for at få meninger der er forskellige fra min for det er jo det der sætter tingene lidt i perspektiv, så tak piger :thumbsupsmileyanim:

Tror ikke vi ender med at ændre mening mht. at invitere flere...for vi hverken kan eller vil bruge flere penge på brylluppet - og det er på ingen måde en mulighed at skulle udskyde det for at få råd til kæresterne, de betyder intet i sammenligning med at at vi får hinanden nu, når vi ønsker det og på vores måde...

Men jeg er rigtig glad for at jeg har fået argumenterne og forklaringerne på den anden synsvinkel - så kan jeg meget bedre sætte mig ind i eventuelle næserynkere når invitationerne sendes ud... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at inviteret familie + venner + deres kærester til reception i vores hus fra 12.00-17.00 - også er venner + kærester til middag og fest i festlokaler om aften :thumbsupsmileyanim: Jeg ville selv have det lidt træls med at være inviteret uden min kærester eller, hvis han var inviteret til bryllup uden mig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Sarav

Jeg er af fuldstændig samme holdning som dig - vi har bryllup d. 13.6 og vil på ingen måde sætte os i gæld for at blive gift, så vi har valgt en reception først med ca. 70 mennesker (hvor bryllupskagen bliver serveret - lavet af en veninde) og derefter fest for 45. Vi har valgt kun at invitererer de kærester med (til festen), som vi har et forhold til. Der er én, der er blevet sur og har meldt fra de øvrige har fuld forståelse. Og som min dejlige kæreste siger "vi holder jo fest for vores egen skyld".

Håber du får et dejligt bryllup!

0

Del dette indlæg

Det er altid svært at få det hele op i en højer enhed.

Hvis jeg stod i den situation ville jeg ændre tiderne og holde reception hvor der var bryllupskage og frugt og om aftenen middag. I skal ikke sætte jer i gæld når I ikke ønsker det. Man kan ikke gøre alle glade, men jeg ville heller ikke invitere uden at de har deres partner med (forudsat at parteren ikke hele tiden bliver skiftet ud).

Jeg håber I får en pragtfuld dag alligevel.

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå det store dilemma, men jeg har så erfaring med at være den dér ikke blev inviteret.

Min kæreste blev inviteret til bryllup hos en gammel ven. Jeg har da mødt ham flere gange, men de er en gruppe fyre der som regel laver ting sammen uden kærester.

Det var bare den mest ufede følelse at blive valgt fra på den måde. Kan da godt være, de ikke kender mig så godt - men de kommer de jo heller aldrig til så.

Min kæreste og jeg havde været sammen i 5 år på det tidspunkt, havde et barn sammen, fælles gæld, hus, testamente osv - så godt som gift altså.

Min kæreste endte med at tage med, for det virkede for barnligt at sidde hjemme og være fornærmet, men han havde en kedelig aften og syntes, det var meget sært at sidde der alene, mens alle andre havde deres livsledsagere med og fejrede den store kærlighed.

Min kæreste og hans vens venskab endte med at lide under det, for min kæreste følte jo også, at han måske var en 2.rangs ven, siden hans kæreste (mig) var en af dem der blev valgt fra.

Var det mig, ville jeg hellere holde en helt lille fest for familien og de aller aller nærmeste venner med vedhæng, og så holde en billig havefest eller reception for alle de andre.

0

Del dette indlæg

Jeg har prøvet noget tilsvarende.

Jeg havde en kæreste som veninden ikke havde set, da vi (veninde og jeg) mest havde haft kontakt over telefon i lang tid. Men hun havde da hørt ALT om ham :cheerleader3:

Kæresten og jeg var kommet sammen i 2 år, og flyttede sammen i hus 3 måneder før brylluppet. men han blev ikke inviteret med til bryllup!!!

Skal lige siges at jeg heller ikke havde mødt gommen, så måske var jeg en meget perifer veninde, men dog blev jeg inviteret, og var selvfølgelig vild glad.

Skal lige siges at jeg valgte fra, pga at jeg ikke ville kende nogle af de andre gæster (tror jeg) og så følte jeg som tidligere i tråden nævnt, at jeg ikke ville sidde i kirke og til kærlighedens fest, og mangle manden i MIT liv, som bare ikke "måtte" være med.

Derfor har vi til vores bryllup inviteret singler alene, men dem som har kæreste og har haft det så man omtaler dem som DEM, altså et par, er inviteret med kæreste.

Og så bare lige min uforbeholdne mening.

Jeg mener det er direkte uhøfligt at invitere den ene halvdel af et par til et bryllup. Hjerternes fest, og kærlighedens højborg.

Hvordan skeldner I.

Der hvor DU kender begge

Der hvor din kommende kender begge

Eller kun de venner der har en kæreste I kan lide!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Måske I skulle blive gift, og derefter holde en havefester. Hvor I kunne invitere jeres venner og deres partner, for ellers er jeg sikker på I ikke har så mange venner tilbage efter festen.

0

Del dette indlæg

Hej Sarav

Det handler jo også meget om tradition, og det mest almindelige er nok, at hvis man er et par, bliver den anden halvdel også inviteret med. Derfor vil nogle måske føle sig "kasseret" af en manglende invitation. For mig handler det også om, hvodan man kender hinanden. Var min mand inviteret til bryllup hos venner, som jeg også var sammen med af og til, og vi altså havde et fælles forhold til, ville jeg nok blive skuffet, hvis jeg ikke skulle med. Men hvis det drejede sig om arbejdskolleger eller sportskammerater som jeg dårligt kendte og ikke havde planer om at komme til at kende nærmere, ville det være helt fint.

Det lyder som en dejlig fest, I har fået planlagt, og jeg kan godt forstå, I ikke ønsker at gældsætte jer pga et bryllup. Man kan holde bryllup på mange måder og i vores omgangskreds har der været alt fra fest på det fineste hotel til forsamligshus med mad i foliebakker og sammenskudsgilde, hvor gæsterne f.eks blev bedt om at medbringe to flasker vin eller en tærte istedet for en gave. Det har altid været nogle rigtig dejlige fester.

0

Del dette indlæg

Hej.

Det er et svært dilemma I er i.

Først vil jeg sige at jeg er imponeret over hvor langt ned i har fået prisen. Det er s** godt gået.

Min kæreste og jeg har været sammen i næsten 4 år og har efterhånden nogle fælles venner som skal med, hvis vi overhovedet vil have venner med til festen.

Han har nogle venner som jeg da har mødt, men som jeg ikke har noget videre forhold til.

Skulle de invitere ham og ikke mig ville jeg nok blive lidt stødt. Han ville ikke melde fra af den grund.

Det samme gælder mine venner som han ikke har noget videre forhold til. Jeg ville ikke melde fra af den grund.

Vi har begge venner som den anden slet ikke har mødt og der ville vi nok føle det lidt mærkeligt hvis vi begge var inviteret, men selvfølgelig komme. (jeg ville ihvertfald, håbløs romantikker)

Så er der de nære venner. Hvis de virkelig gerne ville holde det nede på jorden ville det være ok, men hvis andre lige så nære venner måtte tage partner med ville vi nok føle os vraget.

Det gælder KUN kærestefolk, er vennerne gift og/eller har børn, eller blot været sammen i MANGE år vil de blive inviteret som par.

Håber ikke mit svar er så rodet at du ikke kan finde rundt i det...

Konklusion:

Jeg synes personligt at det er et OK sted at skærer.

lav evt noget sammen med parrene på et senere tidspunkt. Det er ikke det samme, men det signalere at I gerne vil være sammen med hele parret og ikke kun vennen.

mvh

Karen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sarav..

Jeg kan godt følge dig.. Vi har det lidt på samme måde..

Både manden og jeg er på SU, men ved bare at vi vil dele resten af livet sammen så hvorfor skulle vi vente med at gifte os? Vi har sparet og sparet og har arbejdet deltid ved siden af to diplom-studier for at få råd.. og vi er meget tæt på at være i mål..

Da vi skulle invitere folk til vores bryllup var vi slet ikke i tvivl. Hvorfor skulle vi invitere kæresterne til nogen venner, hvis vi aldrig rigtig havde hilst på dem? Hvorfor skulle vi smidde mellem 600 og 1000 kr i nakken på folk som vi måske har fået en enkelt øl med? Festen handler jo ikke om alle de andre kæreste par. Det handler om at de mennesker der holder af en har lyst til at fejre JERES dag.. og hvis de bliver fornærmet over deres kærester ikke kommer med jamen er de så det venskab værd?

Jeg ville da selv have det sådan at hvis jeg blev inviteret med manden til bryllups hos en af de kammerater/venner vi har inviteret uden påhæng så ville jeg da føle mig malplaceret.. Et bryllups er hjerternes fest ja, men det er da jeres hjerter ikke alle andres.. Jeg ved godt det kommer til at lyde pokkers egoistisk, men lige præcis den dag synes jeg godt man må være det..

Alle snakker om ikke at gå på kompromis med hvem der skal inviteres med og jah hvis vi havde inviteret påhæng til nogen af de venner så ville jeg føle det ville være at gå på kompromis.. Men det er noget i skal føle efter inden i jer selv for at finde ud af..

Dem vi har inviteret uden påhæng er 3 af mine studie-tøser.. vi er en lille gruppe os 4.. og jah 2 af dem har kæreste som de egentlig har haft gennem længere tid.. men de er aldrig med når vi laver noget.. specielt ikke den ene.. og invitere den ene og ikk den anden ville være forkert så vi har ladet helt vær.. og den ene blev da lidt sur og sagde hun da selv kunne betale de 600 kr kuverten koster, men i mine øjne er det ikke det det handler om.. det handler om hvilke mennesker VI gerne vil dele dagen med.. de to sidste der er inviteret uden påhæng er mandens 2 studiekammerater.. jeg ville da føle det underligt hvis jeg først der skulle præcenteres for deres kærester.. det er da ikke sådan en dag man gør sådan noget..

vi har valgt at holde et par timers reception i haven hos svigerforældrene, og der er alle vores venner selvfølgelig velkomne.. og den del af familien vi ikke har inviteret med.. og her kommer den ene venindes kæreste også og hilser på..

Men det er ligesom den måde vi har valgt at gøre det på.. nogen vil måske synes det er forkert og andre ikke.. det er kun en selv der kan afgøre hvad man føler rigtigt.. og det var det vi følte for..

Håber du kan bruge mit svar..

Redigeret af isse_pigen
0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg ville heller ikke drømme om kun at invitere den ene halvdel af ens vennepar.

Der er en stor risiko for, at det bare bliver for underligt og at folk bliver kede af det, selvom det ikke skal være det, det kommer an på.

Hvorfor ikke bare holde hele festen som en lang og sen reception med stående buffet? Det må da være billigere og så kunne alle måske komme med. Det vil i hvert fald spare på betjeningen.

Held og lykke med det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Puh ha piger - der bliver da ikke lagt fingre imellem :cheerleader3:

Jeg kan godt ta det men helt ærligt slap da lige af - det handler sgu da ikke om hvem vi kan lide og ikke kan lide!! Vi skelner lige præcis sådan at dem vi ikke kender - enten min kæreste eller jeg, fordi vi har mange venner hver især og ikke er sådan et par der har venne par vi kommer sammen med - inviterer vi ikke med.

Jeg vil så lige tilføje at jeg selv har oplevet flere gange at min kæreste er blevet inviteret med til bryllup i hans vennekreds hvor jeg ikke var inviteret - netop af folk jeg ikke kendte eller kun havde mødt få gange, og det kunne altså ikke gøre mig ked af det :boohoo:

Som andre også skriver så er venskabet måske heller ikke så meget værd hvis aftenen ligefrem bliver akhavet eller kedelig for den ven der er inviteret uden kæreste for festen handler vel om min kæreste og jeg og ikke om pågældende kæreste - måske egoistisk tænkt men det er jo vores dag. - Om jeg tænker sådan fordi jeg er en pige der sagtens kan undvære min kæreste og have en sjov og dejlig aften i byen uden ham ved jeg ikke...

Flere har spurgt hvorfor vi ikke holder en middag for familie og nærmeste vennekreds - det er netop det vi gør. Vi har begge små familier og MANGE venner - de der bliver inviterede er virkelig den aller inderste kreds ()()

Grunden til at vi ikke holder reception for festen er at vi ikke kan nå det, simpelthen fordi vi selv står for alle forberedelser sammen med vores mødre. Samtidig ville en reception koste et par tusind og dem har vi ikke. - Alle midler er simpelthen brugt på festen.

Grunden til at vi ikke holder et stående taffel er at vi ønsker os en fest hvor vi sidder og spiser, mulighed for taler og "alt det der hører sig til" - det burde man kunne få lov til at få selvom man ikke har råd til at invitere 100 gæster....

Mht. om vi ikke kan få nogle forældre til at betale eller låne os så er svaret desværre nej - men vi har det i virkeligheden også rigtig godt med at klare det selv.

Tusind tak til dig der roste vores budget - vi har kæmpet for at spare de penge sammen og synes selv vores koncept er blevet lige som vi ønskede det...Men det er da hårdt at der er så negative holdninger til gæstelisten. Er glad for at jeg ikke har mødt samme grad af negativitet fra mine venner - men måske siger de bare ikke HVOR trætte af det de er...

Nå, er stadig forvirret, lidt træt af nærmest af blive skældt ud i visse indlæg - og så selvfølgelig også rigtig glad for og lettet over at der er et par stykker der forstår mit dilemma og valg....

Kh. S.

0

Del dette indlæg

Vil i øvrigt lige tilføje at det er næsten alle der inviteres uden kæreste - kun de vi virkelig kender godt (tror faktisk det kun handler om 2 par) og har haft noget "rigtigt" med at gøre inviteres. Derfor er der heller ikke nogle gæster der kommer til at sidde med den der følelse "hvorfor er MIN kæreste ikke inviteret når hans eller hendes er...". Bare rolig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

helt ærlig!

man inviterer ikke venner uden deres partner.....

men pænge skal også sla til...

hvis jeg var i sådan knibe vil jeg heller sige, at alt sprut erfter maden kan købes af gæster til rene indkøbspriser.

tror at den model giver lidt luft til mad for de ikke inviterede kærester. :cheerleader3:

Redigeret af byhanya
0

Del dette indlæg

Hej Sara

Jeg kan ikke komme med det endegyldige svar på dit spørgsmål, men du stiller det jo rimeligt kontant op:

Der er ikke plads til flere

Der er ikke råd til flere (og der bliver ikke råd til flere)

I har ikke lyst til at være flere

Det lyder som om I har fået planlagt præsist den fest som I ønsker jer

Så alt i alt så var det hele fint, indtil andre begyndte at øffe i krogene.

Jeg synes I skal holde fast i gæstelisten som den ser ud, og så se hvordan det går.

Jeg regner med at I kender alle dem som kommer så godt at de også ved at I begge er på SU og har spinket og sparet for at kunne holde bryllupsfesten, så har dem der er inviteret alene vel også forståelsen for at der simpelthen ikke er råd og plads til at invitere alle.

Hilsen hende som invitere mennesker hun aldrig har mødt til sit bryllup. (Men det kan jeg jo nå der er 1 år endnu)

0

Del dette indlæg

Hej Sarah

jeg kan altså godt forstå dig. Jeg var til min venindes bryllup i november, hvor min kæreste ikke var inviteret. Må indrømme jeg først syntes det var lidt underligt, men idet at de stort set ikke kender ham og har mødt ham en enkel gang eller to. Forstod jeg dem godt.. der var flere af deres venner hvis kæreste ikke var med.. det blev en super fest, og det virkede slet ikke så mærkeligt som jeg havde troet, da vi fik os et pige bord, og havde det super hyggeligt.

det ér mange penge for nogle man ikke kender, og vi har også nogle problemer med det, men det er der jo for at feste med jer. hvis det er gode venner, mener jeg også de vil kunne forstå jeres valg. Jeg synes ikke det er et problem. synes dog ikke man kan "skille" et gift par ad, men det er vel også meget normalt..

Jeg håber du kan bruge det til noget, og må sige det er imponerende hvordan I har sparet.. Al held og lykke med det hele..

KH Miriam

Hej piger

Må indrømme at jeg synes det er en meget mærkelig holdning at ville melde fra til et bryllup til en nær ven hvis ikke ens kæreste er inviteret - kunne aldrig i mit liv drømme om end at tænke tanken... De kærester vi ikke inviterer er jo netop nogle vi ikke har ret meget at gøre med i vores hverdag...Men der er åbenbart flere af jer der har holdningen så det er måske min kæreste og jeg der er "forkerte" på den...

Åh, jeg synes det er svært.

Vi skal ikke have nogen reception.... Vi skal vies på rådhuset ( fordi vi ikke er religiøse) om formiddagen og holder så festen fra kl. 14...Dvs. spisning fra kl. ca 15....Bobler og snacks den første time. Der er allerede skåret meget kraftigt i familie-listen for vi er absolut ikke typerne der inviterer af pligt og vi ønsker os en ung fest!

Alt maden til buffeten laver jeg, min svigermor, min søster og min mor selv. I alt er budgettet for maden ca. 7000 kr. incl natmad til 50 personer..Og det budget kan vi sagtens holde det inden for. Alle drikkevarer henter vi i Tyskland så på den front kan der ikke spares mere end vi allerede gør... Bryllupskagen laver min veninde og skal jo bare ha dækket ingridienserne... Vi pynter selv lokale-----osv osv..

Vores budget er alt i alt - med ringe, tøj og fest ca. 35000kr og de penge har vi været et helt år om at spare sammen. Vi kunne aldrig drømme om at sætte os i gæld for et bryllup. Vi har babyplaner og det koster dyrt og er efter vores mening meget vigtigere end 12 timers fest - når vi bliver gravide er vi i øvrigt nødt til at flytte i større lejlighed og det blir jo også dyrt...

Nå, men laaaang snak, ved det godt. Sorry :cheerleader3: Har nok bare brug for at komme af med mine frustrationer om at hvis alle kæresterne skulle med ville gæste listen være på 90 - og det er allerede kun vores nærmeste venner vi inviterer........Kan bare ikke forstå hvorfor de kærester absolut skal med bare fordi det er et bryllup.... Please gi mig en forklaring :boohoo: Vil jo bare gerne forstå det....Fordi jeg tænker helt anderledes selv...

Kh S.

0

Del dette indlæg

Hej sarav.

Jeg synes ikke det lyder mærkeligt overhovedet, eftersom det er en lille fest og i er ret konsekvente med ikkke at invitere kærester, I ikke kender.

Det er meget forskelligt (som du jo også kan se her:o)) hvad folk syntes om at skille par ad. Vi har heller ikke selv mange vennepar og min kæreste har en loge, hvor de er 12 gutter der mødes 3 gange om året. Dem vil han gerne have med, og vi regner heller ikke med at invitere kæresterne, da det er nogle vi aldig kommer til at have noget med at gøre. Derimod inviterer vi andre kærester med, som vi regner med at se mere til i fremtiden

Alt i alt vl jeg sige, at det er jer der kender jeres venner, og I ved bedst selv, hvordan de vil reagere. Hvis I ikke har så meget tradition for at tage kærester med til store fester, så er der da absolut intet galt idet.

Held og lykke med det:-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer